שבתשתיות - סיור פורום תח"צ במנהרה 4

מצב
הנושא נעול.

loco58

New member
תודה רבה על סיור נהדר!

שבתשתיות - סיור פורום תח"צ במנהרה 4
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
בשעה טובה ומדויקת מאוד נערך היום סיור הפורום במנהרה 4 של פרויקט A1. את הסיור פתחנו באתר המנהלת של הרכבת בעמק הארזים. בחדר הדיונים שבאתר האזנו להרצאה מקיפה ומלווה במצגת אודות הפרויקט. את ההרצאה העביר עבורנו הסמנכ"ל וראש המנהלת, דרור סופרו. לאחר תדריך בטיחות שקיבלנו מפי מנהל הקו, סרגיי ז'לזניאקוב, הצטיידנו בציוד בטיחות ועלינו בשיירת ג'יפים אל פתח מנהרה 4, שנמצא סמוך לגינות סחרוב. מפתח המנהרה צפינו אל סביבת גשר 10. הסמנכ"ל תיאר בפנינו את תהליך הקמת הגשר ואת שיטות הביצוע שכלולות בתהליך ההקמה של האובייקט הענק. בהמשך, נכנסנו ל'אם כל המנהרות'
, הלוא היא מנהרה 4. בתוככי המנהרה קיבלנו הסברים נוספים מפי הסמנכ"ל, שהוביל את הסיור, וממנהל הקו. עבור עבדכם הנאמן אין זו הפעם הראשונה שלו שהוא מבקר באולמות הכרייה של מנהרה 4, ולמרות זאת, דומה שבכל פעם מקבלת המנהרה את פניי בסבר פנים שונות. קצב השינויים גבוה ומנהרה 4 משנה פניה תדירות, מה שהופך את הביקור בה למסקרן ומרתק בכל פעם מחדש.
בתוך המנהרה עצרנו לקבלת הדרכות במספר אתרים מתוכננים ובכאלה שהוספו בו ברגע.

את הסיור במנהרה סיימנו רק לאחר שהשלמנו את מכסת הבוץ הנדרשת (לטעמי, לא מספיק!
)

תודות מקרב לב:
* לממונה על מזג האוויר הנפלא שארגן עבורנו במהלך שעות הסיור.
* לסמנכ"ל המנהלת, דרור סופרו, שנענה לבקשתי לקיים סיור באתר שאינו פתוח לציבור הרחב. לדרור סופרו, שניצח על ניהול הקמת הקו לראשל"צ מערב, תוך שהוא צולח מכשולים אורבניים רבים וחמש ערים לא פשוטות, זכויות רבות בפיתוח מערך הסעת ההמונים בארץ. מתוך היכרותי עמו ועם אנשי מקצוע רבים ונוספים בענף, אין לי ספק כי פרויקט הדגל של הרכבת נמצא בידיים הכי טובות שיש.
* למנהל הקו ועובד יקר ומסור, סרגיי ז'לזניאקוב. בפעם המי-יודע-כמה סרגיי תורם בהתנדבות את יום שישי עבור הציבור. סרגיי, יחד עם דרור, הקדימו בלמעלה משעתיים את בואנו לאתר המנהלת במטרה לקיים את הסיור באופן הטוב ביותר שאפשר. שניהם עשו זאת בהתנדבות, ע"ח זמנם החופשי ומתוך הערכה לפורום.
* לחברי מנהל הפורום, כב' הרב פיינשטיין, שסייע רבות בידי בארגון ובתיאומים האינסופיים שנדרשו לצורך הסיור. אחח...מה הייתי עושה בלעדיך, כבוד הרב?
* לששת קוראיי הנאמנים, ש-25 מהם הגיעו מכל רחבי הארץ בדייקנות של שעון שוויצרי לאתר המנהלת. שמחתי להכיר, גם אם באופן חלקי, את הכינויים שפשטו צורה והפכו לדמויות מוחשיות. תודה רבה לכולם על ההשתתפות, העניין שגיליתם בפרויקט ולהתראות בסיור...החומוס הבא.
תודה רבה על סיור נהדר!
לבועז ודוד מנהלי הפורום ולדרור וסרגיי מנהלי הפרוייקט שהעניקו לנו מזמנם וממרצם וקיימו את הסיור, וכמובן לחברי הפורום שהשתתפו, ובמיוחד לג'יפאים שבהם


לא אוסיף תמונות מכיוון שיכולת הצילום שלי מחווירה לעומת צלמי הפורום, אך אוכל להוסיף מעט מידע ממה שנאמר בסיור לטובת מי שלא יכל להגיע (אם טעיתי או פספסתי פרטים אשמח לתיקונים של משתתפי הסיור).

1. הקו המהיר לירושלים נבנה כקו מחושמל בלבד. כמובן שרכבות דיזל יוכלו לנסוע בו אך לא באופן סדיר ולא ע"מ להסיע נוסעים. זאת עקב שיקולי בטיחות: במקרה של שריפה ברכבת על המנהרה להישאר יציבה למשך זמן שיאפשר את פינוי הרכבת (תהליך שלוקח 7-8 דקות לדברי דרור סופרו). היות והמנהרה תוכננה עבור רכבות חשמליות, ומטען האש של רכבת מונעת בדיזל ("מה יכול להישרף") גדול מזה של רכבת חשמלית מקבילה, אם תתרחש שריפה של רכבת מונעת דיזל במנהרה קיים סיכוי סביר שלא כל הנוסעים יצליחו להתפנות בזמן מהרכבת. (הסבר יותר מפורט - הפלדה המשריינת את דפנות המנהרה מאבדת מחוזקה ב-600 מעלות, ולכן עובי הכיסוי של הבטון המגן עליה מאפשר לה להישאר קרה למשך זמן מספק רק אם השריפה מתרחשת ברכבת חשמלית).
2. תחזית הנוסעים בתחנה היא ל-4000 נוסעים בשעה. מסימולציות שערכה הרכבת, אם (וכאשר) תימשך המסילה לתוך ירושלים ותקום תחנה נוספת באיזור ממילא, תחזית הנוסעים בתחנת האומה תעלה ל-5500 ובתחנת ממילא 3500 נוספים! כלומר במקום לפזר את העומס, תחנה נוספת בהמשך הקו תגדיל אותו. למי ממשתתפי הסיור ששמע את ההסבר המפורט בנושא, אשמח אם תוסיפו.
כמו שניתן להבין יש מחשבה בנושא הארכת הקו אצל אנשי הרכבת, ולדברי דרור אנו בתחילתו של תהליך ראשוני של תכנון ההארכה.
3. המסילה תחושמל כחלק מפרוייקט החשמול ובנפרד מהעבודות המתבצעות כרגע. נראה גם שהלו"ז לחשמול די צמוד ללו"ז פתיחת הקו, כלומר עיכוב בחשמול עלול לדחות את פתיחתו.
4. כלל העבודות על הקו צפויות להסתיים בסוף 2017 אם הכל ילך כשורה, והקו צפוי להיפתח לנוסעים בתחילת 2018. בהצלחה!
 

Rubim88

New member
תחזית הנוסעים היא

תודה רבה על סיור נהדר!
לבועז ודוד מנהלי הפורום ולדרור וסרגיי מנהלי הפרוייקט שהעניקו לנו מזמנם וממרצם וקיימו את הסיור, וכמובן לחברי הפורום שהשתתפו, ובמיוחד לג'יפאים שבהם


לא אוסיף תמונות מכיוון שיכולת הצילום שלי מחווירה לעומת צלמי הפורום, אך אוכל להוסיף מעט מידע ממה שנאמר בסיור לטובת מי שלא יכל להגיע (אם טעיתי או פספסתי פרטים אשמח לתיקונים של משתתפי הסיור).

1. הקו המהיר לירושלים נבנה כקו מחושמל בלבד. כמובן שרכבות דיזל יוכלו לנסוע בו אך לא באופן סדיר ולא ע"מ להסיע נוסעים. זאת עקב שיקולי בטיחות: במקרה של שריפה ברכבת על המנהרה להישאר יציבה למשך זמן שיאפשר את פינוי הרכבת (תהליך שלוקח 7-8 דקות לדברי דרור סופרו). היות והמנהרה תוכננה עבור רכבות חשמליות, ומטען האש של רכבת מונעת בדיזל ("מה יכול להישרף") גדול מזה של רכבת חשמלית מקבילה, אם תתרחש שריפה של רכבת מונעת דיזל במנהרה קיים סיכוי סביר שלא כל הנוסעים יצליחו להתפנות בזמן מהרכבת. (הסבר יותר מפורט - הפלדה המשריינת את דפנות המנהרה מאבדת מחוזקה ב-600 מעלות, ולכן עובי הכיסוי של הבטון המגן עליה מאפשר לה להישאר קרה למשך זמן מספק רק אם השריפה מתרחשת ברכבת חשמלית).
2. תחזית הנוסעים בתחנה היא ל-4000 נוסעים בשעה. מסימולציות שערכה הרכבת, אם (וכאשר) תימשך המסילה לתוך ירושלים ותקום תחנה נוספת באיזור ממילא, תחזית הנוסעים בתחנת האומה תעלה ל-5500 ובתחנת ממילא 3500 נוספים! כלומר במקום לפזר את העומס, תחנה נוספת בהמשך הקו תגדיל אותו. למי ממשתתפי הסיור ששמע את ההסבר המפורט בנושא, אשמח אם תוסיפו.
כמו שניתן להבין יש מחשבה בנושא הארכת הקו אצל אנשי הרכבת, ולדברי דרור אנו בתחילתו של תהליך ראשוני של תכנון ההארכה.
3. המסילה תחושמל כחלק מפרוייקט החשמול ובנפרד מהעבודות המתבצעות כרגע. נראה גם שהלו"ז לחשמול די צמוד ללו"ז פתיחת הקו, כלומר עיכוב בחשמול עלול לדחות את פתיחתו.
4. כלל העבודות על הקו צפויות להסתיים בסוף 2017 אם הכל ילך כשורה, והקו צפוי להיפתח לנוסעים בתחילת 2018. בהצלחה!
תחזית הנוסעים היא
לאחר ההפעלה? דובר גם על קיבולת מקסימלית?
 

loco58

New member
4000 נוסעים לשעה זו התחזית לתחנת האומה

תחזית הנוסעים היא
לאחר ההפעלה? דובר גם על קיבולת מקסימלית?
4000 נוסעים לשעה זו התחזית לתחנת האומה
למיטב הבנתי זהו המספר לאחר התייצבות הנסיעות לתחנה. כששאלתי על קיבולת התחנה נאמר שהיא נבנתה עבור 4000 נוסעים בשעה אך תוכל להכיל יותר מכך, במחיר של נוחות מופחתת לנוסעים. לא דובר על מספר מקסימלי של נוסעים שהתחנה פיסית תוכל להכיל
 

Rubim88

New member
לדעתי underestimate

4000 נוסעים לשעה זו התחזית לתחנת האומה
למיטב הבנתי זהו המספר לאחר התייצבות הנסיעות לתחנה. כששאלתי על קיבולת התחנה נאמר שהיא נבנתה עבור 4000 נוסעים בשעה אך תוכל להכיל יותר מכך, במחיר של נוחות מופחתת לנוסעים. לא דובר על מספר מקסימלי של נוסעים שהתחנה פיסית תוכל להכיל
לדעתי underestimate
זה אולי מספר סביר בהתחשב במציאות כיום(פרופורציה עם תחנות אחרות) אבל אם מסתכלים על פוטנציאל הנסיעות העתידי ברכבת, בגודל העיר, על נתונים מערים בסדר גודל דומה בעולם ובהתחשב בזה שבמרחק קטן(יחסית לעולם) ישנה אוכלוסיה של כמה מיליונים - אני צופה פספוס של גורמי התכנון. אם מפעילים בשעות השיא 4 רכבות רק לת"א - ונניח שאורכן יהיה אפילו מחצית מאורכן המקסימלי - מדובר ב1300 נוסעים לרכבת, 5200 לשעה - וזה רק לכיוון אחד עם חצי אורך אפשרי וללא קווים נוספים(מודיעין ועוד בעתיד) - ימים יגידו..
 

Ofekalef1

New member
7-8 דקות לפינוי?

תודה רבה על סיור נהדר!
לבועז ודוד מנהלי הפורום ולדרור וסרגיי מנהלי הפרוייקט שהעניקו לנו מזמנם וממרצם וקיימו את הסיור, וכמובן לחברי הפורום שהשתתפו, ובמיוחד לג'יפאים שבהם


לא אוסיף תמונות מכיוון שיכולת הצילום שלי מחווירה לעומת צלמי הפורום, אך אוכל להוסיף מעט מידע ממה שנאמר בסיור לטובת מי שלא יכל להגיע (אם טעיתי או פספסתי פרטים אשמח לתיקונים של משתתפי הסיור).

1. הקו המהיר לירושלים נבנה כקו מחושמל בלבד. כמובן שרכבות דיזל יוכלו לנסוע בו אך לא באופן סדיר ולא ע"מ להסיע נוסעים. זאת עקב שיקולי בטיחות: במקרה של שריפה ברכבת על המנהרה להישאר יציבה למשך זמן שיאפשר את פינוי הרכבת (תהליך שלוקח 7-8 דקות לדברי דרור סופרו). היות והמנהרה תוכננה עבור רכבות חשמליות, ומטען האש של רכבת מונעת בדיזל ("מה יכול להישרף") גדול מזה של רכבת חשמלית מקבילה, אם תתרחש שריפה של רכבת מונעת דיזל במנהרה קיים סיכוי סביר שלא כל הנוסעים יצליחו להתפנות בזמן מהרכבת. (הסבר יותר מפורט - הפלדה המשריינת את דפנות המנהרה מאבדת מחוזקה ב-600 מעלות, ולכן עובי הכיסוי של הבטון המגן עליה מאפשר לה להישאר קרה למשך זמן מספק רק אם השריפה מתרחשת ברכבת חשמלית).
2. תחזית הנוסעים בתחנה היא ל-4000 נוסעים בשעה. מסימולציות שערכה הרכבת, אם (וכאשר) תימשך המסילה לתוך ירושלים ותקום תחנה נוספת באיזור ממילא, תחזית הנוסעים בתחנת האומה תעלה ל-5500 ובתחנת ממילא 3500 נוספים! כלומר במקום לפזר את העומס, תחנה נוספת בהמשך הקו תגדיל אותו. למי ממשתתפי הסיור ששמע את ההסבר המפורט בנושא, אשמח אם תוסיפו.
כמו שניתן להבין יש מחשבה בנושא הארכת הקו אצל אנשי הרכבת, ולדברי דרור אנו בתחילתו של תהליך ראשוני של תכנון ההארכה.
3. המסילה תחושמל כחלק מפרוייקט החשמול ובנפרד מהעבודות המתבצעות כרגע. נראה גם שהלו"ז לחשמול די צמוד ללו"ז פתיחת הקו, כלומר עיכוב בחשמול עלול לדחות את פתיחתו.
4. כלל העבודות על הקו צפויות להסתיים בסוף 2017 אם הכל ילך כשורה, והקו צפוי להיפתח לנוסעים בתחילת 2018. בהצלחה!
7-8 דקות לפינוי?
האם זה כולל גם פינוי של אנשים עם כיסא גלגלים או מוגבלויות תנועה אחרות?
 
מצטרף לתודות ותודה ענקית לך בועז

שבתשתיות - סיור פורום תח"צ במנהרה 4
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
בשעה טובה ומדויקת מאוד נערך היום סיור הפורום במנהרה 4 של פרויקט A1. את הסיור פתחנו באתר המנהלת של הרכבת בעמק הארזים. בחדר הדיונים שבאתר האזנו להרצאה מקיפה ומלווה במצגת אודות הפרויקט. את ההרצאה העביר עבורנו הסמנכ"ל וראש המנהלת, דרור סופרו. לאחר תדריך בטיחות שקיבלנו מפי מנהל הקו, סרגיי ז'לזניאקוב, הצטיידנו בציוד בטיחות ועלינו בשיירת ג'יפים אל פתח מנהרה 4, שנמצא סמוך לגינות סחרוב. מפתח המנהרה צפינו אל סביבת גשר 10. הסמנכ"ל תיאר בפנינו את תהליך הקמת הגשר ואת שיטות הביצוע שכלולות בתהליך ההקמה של האובייקט הענק. בהמשך, נכנסנו ל'אם כל המנהרות'
, הלוא היא מנהרה 4. בתוככי המנהרה קיבלנו הסברים נוספים מפי הסמנכ"ל, שהוביל את הסיור, וממנהל הקו. עבור עבדכם הנאמן אין זו הפעם הראשונה שלו שהוא מבקר באולמות הכרייה של מנהרה 4, ולמרות זאת, דומה שבכל פעם מקבלת המנהרה את פניי בסבר פנים שונות. קצב השינויים גבוה ומנהרה 4 משנה פניה תדירות, מה שהופך את הביקור בה למסקרן ומרתק בכל פעם מחדש.
בתוך המנהרה עצרנו לקבלת הדרכות במספר אתרים מתוכננים ובכאלה שהוספו בו ברגע.

את הסיור במנהרה סיימנו רק לאחר שהשלמנו את מכסת הבוץ הנדרשת (לטעמי, לא מספיק!
)

תודות מקרב לב:
* לממונה על מזג האוויר הנפלא שארגן עבורנו במהלך שעות הסיור.
* לסמנכ"ל המנהלת, דרור סופרו, שנענה לבקשתי לקיים סיור באתר שאינו פתוח לציבור הרחב. לדרור סופרו, שניצח על ניהול הקמת הקו לראשל"צ מערב, תוך שהוא צולח מכשולים אורבניים רבים וחמש ערים לא פשוטות, זכויות רבות בפיתוח מערך הסעת ההמונים בארץ. מתוך היכרותי עמו ועם אנשי מקצוע רבים ונוספים בענף, אין לי ספק כי פרויקט הדגל של הרכבת נמצא בידיים הכי טובות שיש.
* למנהל הקו ועובד יקר ומסור, סרגיי ז'לזניאקוב. בפעם המי-יודע-כמה סרגיי תורם בהתנדבות את יום שישי עבור הציבור. סרגיי, יחד עם דרור, הקדימו בלמעלה משעתיים את בואנו לאתר המנהלת במטרה לקיים את הסיור באופן הטוב ביותר שאפשר. שניהם עשו זאת בהתנדבות, ע"ח זמנם החופשי ומתוך הערכה לפורום.
* לחברי מנהל הפורום, כב' הרב פיינשטיין, שסייע רבות בידי בארגון ובתיאומים האינסופיים שנדרשו לצורך הסיור. אחח...מה הייתי עושה בלעדיך, כבוד הרב?
* לששת קוראיי הנאמנים, ש-25 מהם הגיעו מכל רחבי הארץ בדייקנות של שעון שוויצרי לאתר המנהלת. שמחתי להכיר, גם אם באופן חלקי, את הכינויים שפשטו צורה והפכו לדמויות מוחשיות. תודה רבה לכולם על ההשתתפות, העניין שגיליתם בפרויקט ולהתראות בסיור...החומוס הבא.
מצטרף לתודות ותודה ענקית לך בועז
 
תודה על הטרמפ מהכניסה...

משער הכניסה עד המנהלת
אחרי שהתעכבנו קצת בכניסה נוסעים בשיירה למנהלת. הרכב הקטן לא אוהב שבילים כאלה, אבל מצד שני רכב חברה...
תודה על הטרמפ מהכניסה...
דווקא נראה היה שהאוטו סחב די בקלות אותך,את הג'ינג'י הישראלי,אותי ואת התיק שלי
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה