שבתשתיות - סיור פורום תח"צ במנהרה 4

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member


סיור מדהים ומהנה
תודה לבועז ולדוד על הארגון ותודה לדרור ולסרגיי על ההדרכה.
יש לי רק תמונה אחת שלא דומה למה שכבר פורסם - מנהרת הרציפים הדרומית מצולמת ממרומי אולם הנוסעים.
 
תודה רבה לכולכם

שבתשתיות - סיור פורום תח"צ במנהרה 4
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
בשעה טובה ומדויקת מאוד נערך היום סיור הפורום במנהרה 4 של פרויקט A1. את הסיור פתחנו באתר המנהלת של הרכבת בעמק הארזים. בחדר הדיונים שבאתר האזנו להרצאה מקיפה ומלווה במצגת אודות הפרויקט. את ההרצאה העביר עבורנו הסמנכ"ל וראש המנהלת, דרור סופרו. לאחר תדריך בטיחות שקיבלנו מפי מנהל הקו, סרגיי ז'לזניאקוב, הצטיידנו בציוד בטיחות ועלינו בשיירת ג'יפים אל פתח מנהרה 4, שנמצא סמוך לגינות סחרוב. מפתח המנהרה צפינו אל סביבת גשר 10. הסמנכ"ל תיאר בפנינו את תהליך הקמת הגשר ואת שיטות הביצוע שכלולות בתהליך ההקמה של האובייקט הענק. בהמשך, נכנסנו ל'אם כל המנהרות'
, הלוא היא מנהרה 4. בתוככי המנהרה קיבלנו הסברים נוספים מפי הסמנכ"ל, שהוביל את הסיור, וממנהל הקו. עבור עבדכם הנאמן אין זו הפעם הראשונה שלו שהוא מבקר באולמות הכרייה של מנהרה 4, ולמרות זאת, דומה שבכל פעם מקבלת המנהרה את פניי בסבר פנים שונות. קצב השינויים גבוה ומנהרה 4 משנה פניה תדירות, מה שהופך את הביקור בה למסקרן ומרתק בכל פעם מחדש.
בתוך המנהרה עצרנו לקבלת הדרכות במספר אתרים מתוכננים ובכאלה שהוספו בו ברגע.

את הסיור במנהרה סיימנו רק לאחר שהשלמנו את מכסת הבוץ הנדרשת (לטעמי, לא מספיק!
)

תודות מקרב לב:
* לממונה על מזג האוויר הנפלא שארגן עבורנו במהלך שעות הסיור.
* לסמנכ"ל המנהלת, דרור סופרו, שנענה לבקשתי לקיים סיור באתר שאינו פתוח לציבור הרחב. לדרור סופרו, שניצח על ניהול הקמת הקו לראשל"צ מערב, תוך שהוא צולח מכשולים אורבניים רבים וחמש ערים לא פשוטות, זכויות רבות בפיתוח מערך הסעת ההמונים בארץ. מתוך היכרותי עמו ועם אנשי מקצוע רבים ונוספים בענף, אין לי ספק כי פרויקט הדגל של הרכבת נמצא בידיים הכי טובות שיש.
* למנהל הקו ועובד יקר ומסור, סרגיי ז'לזניאקוב. בפעם המי-יודע-כמה סרגיי תורם בהתנדבות את יום שישי עבור הציבור. סרגיי, יחד עם דרור, הקדימו בלמעלה משעתיים את בואנו לאתר המנהלת במטרה לקיים את הסיור באופן הטוב ביותר שאפשר. שניהם עשו זאת בהתנדבות, ע"ח זמנם החופשי ומתוך הערכה לפורום.
* לחברי מנהל הפורום, כב' הרב פיינשטיין, שסייע רבות בידי בארגון ובתיאומים האינסופיים שנדרשו לצורך הסיור. אחח...מה הייתי עושה בלעדיך, כבוד הרב?
* לששת קוראיי הנאמנים, ש-25 מהם הגיעו מכל רחבי הארץ בדייקנות של שעון שוויצרי לאתר המנהלת. שמחתי להכיר, גם אם באופן חלקי, את הכינויים שפשטו צורה והפכו לדמויות מוחשיות. תודה רבה לכולם על ההשתתפות, העניין שגיליתם בפרויקט ולהתראות בסיור...החומוס הבא.
תודה רבה לכולכם
בקרוב אעלה שירשור תמונות מחו"ל
 

Golf Bravo

New member
סיור מרתק ומעורר מחשבה

שבתשתיות - סיור פורום תח"צ במנהרה 4
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
בשעה טובה ומדויקת מאוד נערך היום סיור הפורום במנהרה 4 של פרויקט A1. את הסיור פתחנו באתר המנהלת של הרכבת בעמק הארזים. בחדר הדיונים שבאתר האזנו להרצאה מקיפה ומלווה במצגת אודות הפרויקט. את ההרצאה העביר עבורנו הסמנכ"ל וראש המנהלת, דרור סופרו. לאחר תדריך בטיחות שקיבלנו מפי מנהל הקו, סרגיי ז'לזניאקוב, הצטיידנו בציוד בטיחות ועלינו בשיירת ג'יפים אל פתח מנהרה 4, שנמצא סמוך לגינות סחרוב. מפתח המנהרה צפינו אל סביבת גשר 10. הסמנכ"ל תיאר בפנינו את תהליך הקמת הגשר ואת שיטות הביצוע שכלולות בתהליך ההקמה של האובייקט הענק. בהמשך, נכנסנו ל'אם כל המנהרות'
, הלוא היא מנהרה 4. בתוככי המנהרה קיבלנו הסברים נוספים מפי הסמנכ"ל, שהוביל את הסיור, וממנהל הקו. עבור עבדכם הנאמן אין זו הפעם הראשונה שלו שהוא מבקר באולמות הכרייה של מנהרה 4, ולמרות זאת, דומה שבכל פעם מקבלת המנהרה את פניי בסבר פנים שונות. קצב השינויים גבוה ומנהרה 4 משנה פניה תדירות, מה שהופך את הביקור בה למסקרן ומרתק בכל פעם מחדש.
בתוך המנהרה עצרנו לקבלת הדרכות במספר אתרים מתוכננים ובכאלה שהוספו בו ברגע.

את הסיור במנהרה סיימנו רק לאחר שהשלמנו את מכסת הבוץ הנדרשת (לטעמי, לא מספיק!
)

תודות מקרב לב:
* לממונה על מזג האוויר הנפלא שארגן עבורנו במהלך שעות הסיור.
* לסמנכ"ל המנהלת, דרור סופרו, שנענה לבקשתי לקיים סיור באתר שאינו פתוח לציבור הרחב. לדרור סופרו, שניצח על ניהול הקמת הקו לראשל"צ מערב, תוך שהוא צולח מכשולים אורבניים רבים וחמש ערים לא פשוטות, זכויות רבות בפיתוח מערך הסעת ההמונים בארץ. מתוך היכרותי עמו ועם אנשי מקצוע רבים ונוספים בענף, אין לי ספק כי פרויקט הדגל של הרכבת נמצא בידיים הכי טובות שיש.
* למנהל הקו ועובד יקר ומסור, סרגיי ז'לזניאקוב. בפעם המי-יודע-כמה סרגיי תורם בהתנדבות את יום שישי עבור הציבור. סרגיי, יחד עם דרור, הקדימו בלמעלה משעתיים את בואנו לאתר המנהלת במטרה לקיים את הסיור באופן הטוב ביותר שאפשר. שניהם עשו זאת בהתנדבות, ע"ח זמנם החופשי ומתוך הערכה לפורום.
* לחברי מנהל הפורום, כב' הרב פיינשטיין, שסייע רבות בידי בארגון ובתיאומים האינסופיים שנדרשו לצורך הסיור. אחח...מה הייתי עושה בלעדיך, כבוד הרב?
* לששת קוראיי הנאמנים, ש-25 מהם הגיעו מכל רחבי הארץ בדייקנות של שעון שוויצרי לאתר המנהלת. שמחתי להכיר, גם אם באופן חלקי, את הכינויים שפשטו צורה והפכו לדמויות מוחשיות. תודה רבה לכולם על ההשתתפות, העניין שגיליתם בפרויקט ולהתראות בסיור...החומוס הבא.
סיור מרתק ומעורר מחשבה
קשה לקבל תחושה על המימדים של הפרוייקט המרשים הזה עד שלא ניצבים שם בתוך חלל המנהרה. האירוח של מנהלת הפרוייקט היה פשוט נפלא! דרור וסרגיי לא חסכו בהסברים וענו בסבלנות לכל שאלה. כתמיד, חברת אנשי הפורום נעימה. כמובן שמגיעה תודה גדולה לבועז ודויד שהקדישו מזמנם ומרצם בהתנדבות לאירגון סיור למופת.

אני רק חושש שלאור הנתונים שלמדנו אתמול ההצלחה עלולה להיות בעוכריו של הפרוייקט הנפלא הזה. אם אכן הרכבת תקשר בין תל אביב לירושלים בחצי שעה, עם 4 רכבות בשעה, זמן קצר לאחר פתיחת הקו בין שתי הערים הגדולות בישראל הרכבת תהפוך לאמצעי התח"צ המועדף על הציבור הנוסע בין ערים אלה. כך, יווצרו עליו עומסי תנועה שהם מעבר לקיבולת שמתוכננת עבורו. משמעות הדבר עלולה להיות נסיעה בדוחק ובתנאים הרחוקים מתנאי הנוחות המתוכננים. ניסיון להרחבת המתקנים ושדרוג הקו, לאחר שנפתח לתנועה, יצרו חוסר נוחות נוספת.

את הדברים אני כותב לאור מה שאני רואה בקטעים הצפוניים של כביש 6. הקטע ניצני עוז - מחלף עירון נפתח בינואר 2004. כל הגשרים והמעברים בקטע זה נבנו לשני נתיבים בלבד. שנים ספורות לאחר הפתיחה כבר התעורר הצורך להרחבה. אין לי ספק שהרחבת גשר קיים משני נתיבים לשלושה יקרה הרבה יותר מאשר בניית הגשר מלכתחילה לשלושה נתיבים, גם אם בתחילה נסללים רק חלק מרוחבו. כל זאת מעבר לחוסר הנוחות והסיכון בנהיגה בתקופת העבודות. נדמה לי שאני מזהה תופעה דומה במסילה המהירה לירושלים.

בתמונה, אנשי הפורום בחלל הרציפים הצפוני של תחנת בנייני האומה. ברקע, הכנות אחרונות ליציקת שכבת הבטון המזוין הפנימית, מתחת לשכבת האיטום.
 

luckydude

Active member
קו כפול יכול להכיל הרבה יותר מ-4 רכבות בשעה.

סיור מרתק ומעורר מחשבה
קשה לקבל תחושה על המימדים של הפרוייקט המרשים הזה עד שלא ניצבים שם בתוך חלל המנהרה. האירוח של מנהלת הפרוייקט היה פשוט נפלא! דרור וסרגיי לא חסכו בהסברים וענו בסבלנות לכל שאלה. כתמיד, חברת אנשי הפורום נעימה. כמובן שמגיעה תודה גדולה לבועז ודויד שהקדישו מזמנם ומרצם בהתנדבות לאירגון סיור למופת.

אני רק חושש שלאור הנתונים שלמדנו אתמול ההצלחה עלולה להיות בעוכריו של הפרוייקט הנפלא הזה. אם אכן הרכבת תקשר בין תל אביב לירושלים בחצי שעה, עם 4 רכבות בשעה, זמן קצר לאחר פתיחת הקו בין שתי הערים הגדולות בישראל הרכבת תהפוך לאמצעי התח"צ המועדף על הציבור הנוסע בין ערים אלה. כך, יווצרו עליו עומסי תנועה שהם מעבר לקיבולת שמתוכננת עבורו. משמעות הדבר עלולה להיות נסיעה בדוחק ובתנאים הרחוקים מתנאי הנוחות המתוכננים. ניסיון להרחבת המתקנים ושדרוג הקו, לאחר שנפתח לתנועה, יצרו חוסר נוחות נוספת.

את הדברים אני כותב לאור מה שאני רואה בקטעים הצפוניים של כביש 6. הקטע ניצני עוז - מחלף עירון נפתח בינואר 2004. כל הגשרים והמעברים בקטע זה נבנו לשני נתיבים בלבד. שנים ספורות לאחר הפתיחה כבר התעורר הצורך להרחבה. אין לי ספק שהרחבת גשר קיים משני נתיבים לשלושה יקרה הרבה יותר מאשר בניית הגשר מלכתחילה לשלושה נתיבים, גם אם בתחילה נסללים רק חלק מרוחבו. כל זאת מעבר לחוסר הנוחות והסיכון בנהיגה בתקופת העבודות. נדמה לי שאני מזהה תופעה דומה במסילה המהירה לירושלים.

בתמונה, אנשי הפורום בחלל הרציפים הצפוני של תחנת בנייני האומה. ברקע, הכנות אחרונות ליציקת שכבת הבטון המזוין הפנימית, מתחת לשכבת האיטום.
קו כפול יכול להכיל הרבה יותר מ-4 רכבות בשעה.
הפקטור העיקרי הוא מערכת האיתות. לפי שמועות ברכבת מתכננים הטמעה של מערכת ETCS L2, שיכולה להתמודד עם הרבה יותר מ-4 רכבות בשעה. השאלה היא האם יצליחו באמת להטמיע את המערכת הזו בגלל מחסור בתדרים מתאימים. לפי מה שמסתמן, במהלך ספק לגמרי חוקי אך כנראה הכרחי, מנסים להגיע להסכמה עם משרד הביטחון למסירת חלק מתדרי מערכת ורד הרים לרכבת לטובת הקמת מערכת איתות מודרנית. משרד הביטחון חתם לא מזמן על חוזה עם מוטורולה להחלפת מכשירי ורד הרים בטלפון חכם מוצפן מוקשח. מטעמי ביטחון שדה לא פרסמו על איזה תדר יעבוד המכשיר החדש אבל כפי שנראה ייתכן ונוצרה הזדמנות לפריסה מחודשת של תדרים בטווח הנדרש, שאם ייצא לפועל, יוכל להגביר משמעותית את תנועת הרכבות בלי הצורך בשינויים במסילה (למעט התקנת האלמנטים של מערכת האיתות החדשה). ההערכה היא גם שהתקנת המערכת החדשה תאפשר תוספת של 3 רכבות לשעה לכל כיוון באיילון על תשתית המסילות הקיימת.
 

Golf Bravo

New member
מקסימום 6 רכבות בשעה...

קו כפול יכול להכיל הרבה יותר מ-4 רכבות בשעה.
הפקטור העיקרי הוא מערכת האיתות. לפי שמועות ברכבת מתכננים הטמעה של מערכת ETCS L2, שיכולה להתמודד עם הרבה יותר מ-4 רכבות בשעה. השאלה היא האם יצליחו באמת להטמיע את המערכת הזו בגלל מחסור בתדרים מתאימים. לפי מה שמסתמן, במהלך ספק לגמרי חוקי אך כנראה הכרחי, מנסים להגיע להסכמה עם משרד הביטחון למסירת חלק מתדרי מערכת ורד הרים לרכבת לטובת הקמת מערכת איתות מודרנית. משרד הביטחון חתם לא מזמן על חוזה עם מוטורולה להחלפת מכשירי ורד הרים בטלפון חכם מוצפן מוקשח. מטעמי ביטחון שדה לא פרסמו על איזה תדר יעבוד המכשיר החדש אבל כפי שנראה ייתכן ונוצרה הזדמנות לפריסה מחודשת של תדרים בטווח הנדרש, שאם ייצא לפועל, יוכל להגביר משמעותית את תנועת הרכבות בלי הצורך בשינויים במסילה (למעט התקנת האלמנטים של מערכת האיתות החדשה). ההערכה היא גם שהתקנת המערכת החדשה תאפשר תוספת של 3 רכבות לשעה לכל כיוון באיילון על תשתית המסילות הקיימת.
מקסימום 6 רכבות בשעה...
זו הקיבולת שעליה מדובר כעת.
 

stratomaximus

New member
6 רכבות לכיוון

לכיוון או סה"כ?
והאם מדובר על קיבולת מקסימאלית או על תדירות הרכבות עם פתיחת הקו?
6 רכבות לכיוון
דובר על כך שללא המסילה הרביעית באיילון, ניתן לאפשר ל- 4 רכבות מתוך ה- 6 להגיע לתל אביב, והשתיים הנוספות יסיימו במודיעין, בכפוף לבניית "קשת מודיעין".
 
זה נכון, אבל המגבלה אינה מגבלה פיזית של הקו.

6 רכבות לכיוון
דובר על כך שללא המסילה הרביעית באיילון, ניתן לאפשר ל- 4 רכבות מתוך ה- 6 להגיע לתל אביב, והשתיים הנוספות יסיימו במודיעין, בכפוף לבניית "קשת מודיעין".
זה נכון, אבל המגבלה אינה מגבלה פיזית של הקו.
דרור ציין שתי סיבות למגבלה הזאת:

1. מערכת האיתות הקיימת. ניתן להחליף את מערכת האיתות של רכבת ישראל לכזו שתאפשר תדירות גבוהה יותר, אבל הדבר תואר ע"י דרור כ"תענוג יקר".

2. צוואר הבקבוק של מסילת האיילון. זה פתיר כמובן אם רכבות נוספות ימשיכו לחיפה דרך המסילה המזרחית.
 

amirv

New member
או לרשל"צ משה דיין

זה נכון, אבל המגבלה אינה מגבלה פיזית של הקו.
דרור ציין שתי סיבות למגבלה הזאת:

1. מערכת האיתות הקיימת. ניתן להחליף את מערכת האיתות של רכבת ישראל לכזו שתאפשר תדירות גבוהה יותר, אבל הדבר תואר ע"י דרור כ"תענוג יקר".

2. צוואר הבקבוק של מסילת האיילון. זה פתיר כמובן אם רכבות נוספות ימשיכו לחיפה דרך המסילה המזרחית.
או לרשל"צ משה דיין
דרך מסילת כביש 431+מסילת הראשונים+מסילת מכללות רשל"צ...

ואולי אם יעשו רק קטע קטן ממסילת 431 שיאפשר רכבות מירושלים לב"ש...
 
מדובר על קיבולת מקסימלית

לכיוון או סה"כ?
והאם מדובר על קיבולת מקסימאלית או על תדירות הרכבות עם פתיחת הקו?
מדובר על קיבולת מקסימלית
לפי התוכנית 4 מערכים של 6 קרונות דאבל דק בשעה לכל כיוון בשעות השיא, קיימת אופציה להגדלת קיבולת עד 6 בשעה.

השאלה היא אם תהיה אפשרות להוסיף קרונועים, ולכאורה נראה שאין מניעה להוסיף אחד או שניים.
 

amit1270

New member
צוואר הבקבוק הוא באיילון

קו כפול יכול להכיל הרבה יותר מ-4 רכבות בשעה.
הפקטור העיקרי הוא מערכת האיתות. לפי שמועות ברכבת מתכננים הטמעה של מערכת ETCS L2, שיכולה להתמודד עם הרבה יותר מ-4 רכבות בשעה. השאלה היא האם יצליחו באמת להטמיע את המערכת הזו בגלל מחסור בתדרים מתאימים. לפי מה שמסתמן, במהלך ספק לגמרי חוקי אך כנראה הכרחי, מנסים להגיע להסכמה עם משרד הביטחון למסירת חלק מתדרי מערכת ורד הרים לרכבת לטובת הקמת מערכת איתות מודרנית. משרד הביטחון חתם לא מזמן על חוזה עם מוטורולה להחלפת מכשירי ורד הרים בטלפון חכם מוצפן מוקשח. מטעמי ביטחון שדה לא פרסמו על איזה תדר יעבוד המכשיר החדש אבל כפי שנראה ייתכן ונוצרה הזדמנות לפריסה מחודשת של תדרים בטווח הנדרש, שאם ייצא לפועל, יוכל להגביר משמעותית את תנועת הרכבות בלי הצורך בשינויים במסילה (למעט התקנת האלמנטים של מערכת האיתות החדשה). ההערכה היא גם שהתקנת המערכת החדשה תאפשר תוספת של 3 רכבות לשעה לכל כיוון באיילון על תשתית המסילות הקיימת.
צוואר הבקבוק הוא באיילון
קיבולת המסילה הכפולה עצמה גדולה יותר מ-6 רכבות בשעה. מגבלה אחרת היא העצירה בנתב"ג, שתחייב מרווח גדול מעט יותר בין שתי רכבות (וגם רכבות בקו מודיעין-ת"א). בכל אופן, 4 רכבות בשעה זה עדיין שיפור עצום לעומת קיבולת קווי האוטובוס מירושלים לתל אביב, וגם אם יהיה צפוף בשעות העומס עם תוספת הנוסעים החדשים ואלה שיעברו מהרכב הפרטי לרכבת, אני לא צופה קטסטרופה בטווח הנראה לעין.
 

olli3

New member
מנהל
גם עם 405/480 לא צפו קטסטרופה...

צוואר הבקבוק הוא באיילון
קיבולת המסילה הכפולה עצמה גדולה יותר מ-6 רכבות בשעה. מגבלה אחרת היא העצירה בנתב"ג, שתחייב מרווח גדול מעט יותר בין שתי רכבות (וגם רכבות בקו מודיעין-ת"א). בכל אופן, 4 רכבות בשעה זה עדיין שיפור עצום לעומת קיבולת קווי האוטובוס מירושלים לתל אביב, וגם אם יהיה צפוף בשעות העומס עם תוספת הנוסעים החדשים ואלה שיעברו מהרכב הפרטי לרכבת, אני לא צופה קטסטרופה בטווח הנראה לעין.
גם עם 405/480 לא צפו קטסטרופה...
והנה הקטסטרופה חיה ובועטת יום יום וכמעט שעה שעה.

גם עם 470 לא צפו קטסטרופה, אז מה יהיה כשעיר הבה"דים תעבור לנגב? 470 יצטרך לעבוד בתדירות של כל 4-5 דקות.

לגבי הרכבת בקו המהיר לירושלים. האוכלוסיה גדלה בקצב שלא ממש שמים לב אליו אבל הוא משמעותי. אנשים עוברים לתחבורה ציבורית גם עקב עלויות גבוהות, לא רק עקב זמן הנסיעה. והעלויות... הן עוד תעלנה.

כך שהטווח הרחוק לטעמי הוא בעוד עשור. עד אז, קיבולת הנוסעים כבר לא תתאים לביקוש בשעות וימי השיא. אחרי עוד עשור, הקיבולת לא תתאים ליום יום.

אתה יכול להסתכל על שנת 95, להיזכר מה היה בשנת 95 ומה לא היה. עכשיו תציב את כל תושבי מדינת ישראל ואליהם תוסיף את הזרים ותנסה לנייד את כולם עם התשתיות של שנת 95. נראה לך שתצליח? האם זו תהיה קטסטרופה? כן ובמימדים קשים. זה בדיוק מה שצפוי לטעמי לקרות בעוד כ-20 שנה בקו הרכבת המהיר לירושלים.
 

Rubim88

New member
כמויות הנוסעים עולות

גם עם 405/480 לא צפו קטסטרופה...
והנה הקטסטרופה חיה ובועטת יום יום וכמעט שעה שעה.

גם עם 470 לא צפו קטסטרופה, אז מה יהיה כשעיר הבה"דים תעבור לנגב? 470 יצטרך לעבוד בתדירות של כל 4-5 דקות.

לגבי הרכבת בקו המהיר לירושלים. האוכלוסיה גדלה בקצב שלא ממש שמים לב אליו אבל הוא משמעותי. אנשים עוברים לתחבורה ציבורית גם עקב עלויות גבוהות, לא רק עקב זמן הנסיעה. והעלויות... הן עוד תעלנה.

כך שהטווח הרחוק לטעמי הוא בעוד עשור. עד אז, קיבולת הנוסעים כבר לא תתאים לביקוש בשעות וימי השיא. אחרי עוד עשור, הקיבולת לא תתאים ליום יום.

אתה יכול להסתכל על שנת 95, להיזכר מה היה בשנת 95 ומה לא היה. עכשיו תציב את כל תושבי מדינת ישראל ואליהם תוסיף את הזרים ותנסה לנייד את כולם עם התשתיות של שנת 95. נראה לך שתצליח? האם זו תהיה קטסטרופה? כן ובמימדים קשים. זה בדיוק מה שצפוי לטעמי לקרות בעוד כ-20 שנה בקו הרכבת המהיר לירושלים.
כמויות הנוסעים עולות
אבל קיבולת המסילות תעלה גם כן(ויש לה עוד הרבה לאן לעלות - מערכת המסילות כיום גם בלי להוסיף מסילות למעט מסילה רביעית באיילון רחוקה מאוד מהגבול התיאורטי), פרוייקט החשמול הוא הצעד הראשון.
 

olli3

New member
מנהל
או שאני לא בקיא או שאנחנו לא מדברים על אותו

כמויות הנוסעים עולות
אבל קיבולת המסילות תעלה גם כן(ויש לה עוד הרבה לאן לעלות - מערכת המסילות כיום גם בלי להוסיף מסילות למעט מסילה רביעית באיילון רחוקה מאוד מהגבול התיאורטי), פרוייקט החשמול הוא הצעד הראשון.
או שאני לא בקיא או שאנחנו לא מדברים על אותו
הדבר.

אני דיברתי על קו הרכבת לירושלים שלא ניתן להגדילו ליותר מ6 רכבות בשעה לכל כיוון, כך לפחות ממה שהבנתי מהסבריו הרבים של דרור.
 

amit1270

New member
6 רכבות בשעה בכל כיוון - 4 מתוכן ל/מתל אביב

או שאני לא בקיא או שאנחנו לא מדברים על אותו
הדבר.

אני דיברתי על קו הרכבת לירושלים שלא ניתן להגדילו ליותר מ6 רכבות בשעה לכל כיוון, כך לפחות ממה שהבנתי מהסבריו הרבים של דרור.
6 רכבות בשעה בכל כיוון - 4 מתוכן ל/מתל אביב
(2 למודיעין עם השלמת הקשת) כשצוואר הבקבוק הוא באיילון ולא בקו עצמו - זה עדיין לא מעט. נניח שבכל רכבת ייסעו 1,000 נוסעים (הקיבולת המחושבת של התחנה היא 4,000 נוסעים לשעה) - מדובר בכמות נוסעים שוות ערך ל-80 אוטובוסים!!
 

Rubim88

New member
אנחנו מדברים על אותו דבר

או שאני לא בקיא או שאנחנו לא מדברים על אותו
הדבר.

אני דיברתי על קו הרכבת לירושלים שלא ניתן להגדילו ליותר מ6 רכבות בשעה לכל כיוון, כך לפחות ממה שהבנתי מהסבריו הרבים של דרור.
אנחנו מדברים על אותו דבר
כמו שרשמתי קיבולת המסילה היא דבר הניתן להגדלה ויש עוד הרבה "מרווח" עד לקיבולת שיא, בנוסף על מנת להגדיל קיבולת נוסעים ניתן להגדיל גם את אורך הרכבות עד ל300 מטר שזה המקס' בארץ. בקרונוע חשמלי דו קומתי באורך כזה ניתן להסיע בערך 2700 נוסעים בתפוסה מלאה(ישיבה+עמידה) אם נניח שפועלות רק 4 רכבות כאלו לכיוון מדובר על קיבולת שוות ערך ל180 אוטובוסים.
 

olli3

New member
מנהל
אז אני חוזר בי מדבריי.

אנחנו מדברים על אותו דבר
כמו שרשמתי קיבולת המסילה היא דבר הניתן להגדלה ויש עוד הרבה "מרווח" עד לקיבולת שיא, בנוסף על מנת להגדיל קיבולת נוסעים ניתן להגדיל גם את אורך הרכבות עד ל300 מטר שזה המקס' בארץ. בקרונוע חשמלי דו קומתי באורך כזה ניתן להסיע בערך 2700 נוסעים בתפוסה מלאה(ישיבה+עמידה) אם נניח שפועלות רק 4 רכבות כאלו לכיוון מדובר על קיבולת שוות ערך ל180 אוטובוסים.
אז אני חוזר בי מדבריי.
 

Rubim88

New member
איפה ניתנה ההערכה

קו כפול יכול להכיל הרבה יותר מ-4 רכבות בשעה.
הפקטור העיקרי הוא מערכת האיתות. לפי שמועות ברכבת מתכננים הטמעה של מערכת ETCS L2, שיכולה להתמודד עם הרבה יותר מ-4 רכבות בשעה. השאלה היא האם יצליחו באמת להטמיע את המערכת הזו בגלל מחסור בתדרים מתאימים. לפי מה שמסתמן, במהלך ספק לגמרי חוקי אך כנראה הכרחי, מנסים להגיע להסכמה עם משרד הביטחון למסירת חלק מתדרי מערכת ורד הרים לרכבת לטובת הקמת מערכת איתות מודרנית. משרד הביטחון חתם לא מזמן על חוזה עם מוטורולה להחלפת מכשירי ורד הרים בטלפון חכם מוצפן מוקשח. מטעמי ביטחון שדה לא פרסמו על איזה תדר יעבוד המכשיר החדש אבל כפי שנראה ייתכן ונוצרה הזדמנות לפריסה מחודשת של תדרים בטווח הנדרש, שאם ייצא לפועל, יוכל להגביר משמעותית את תנועת הרכבות בלי הצורך בשינויים במסילה (למעט התקנת האלמנטים של מערכת האיתות החדשה). ההערכה היא גם שהתקנת המערכת החדשה תאפשר תוספת של 3 רכבות לשעה לכל כיוון באיילון על תשתית המסילות הקיימת.
איפה ניתנה ההערכה
לגבי תוספת של רק 3 רכבות לכיוון? לפי מסמכי הRFI לETCS ברכבת מודעים ליכולת להגדיל את כמות הרכבות עד 137 אחוז מהמצב הקיים והנתון הזה תואם את המציאות במקומות שהמערכת כבר בפעולה. חוץ מזה ברכבת ממש לא חייבים לשדרג דווקא לETCS, יש פתרונות דומים וותיקים שאפילו לא מחייבים רשת GSM-R והם לא מהווים שום מגבלה מכיוון שמדובר גם ככה ברשת מסילות מנותקת.
 

Ynhockey

New member
תודה רבה על הסיור הנפלא!

שבתשתיות - סיור פורום תח"צ במנהרה 4
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
בשעה טובה ומדויקת מאוד נערך היום סיור הפורום במנהרה 4 של פרויקט A1. את הסיור פתחנו באתר המנהלת של הרכבת בעמק הארזים. בחדר הדיונים שבאתר האזנו להרצאה מקיפה ומלווה במצגת אודות הפרויקט. את ההרצאה העביר עבורנו הסמנכ"ל וראש המנהלת, דרור סופרו. לאחר תדריך בטיחות שקיבלנו מפי מנהל הקו, סרגיי ז'לזניאקוב, הצטיידנו בציוד בטיחות ועלינו בשיירת ג'יפים אל פתח מנהרה 4, שנמצא סמוך לגינות סחרוב. מפתח המנהרה צפינו אל סביבת גשר 10. הסמנכ"ל תיאר בפנינו את תהליך הקמת הגשר ואת שיטות הביצוע שכלולות בתהליך ההקמה של האובייקט הענק. בהמשך, נכנסנו ל'אם כל המנהרות'
, הלוא היא מנהרה 4. בתוככי המנהרה קיבלנו הסברים נוספים מפי הסמנכ"ל, שהוביל את הסיור, וממנהל הקו. עבור עבדכם הנאמן אין זו הפעם הראשונה שלו שהוא מבקר באולמות הכרייה של מנהרה 4, ולמרות זאת, דומה שבכל פעם מקבלת המנהרה את פניי בסבר פנים שונות. קצב השינויים גבוה ומנהרה 4 משנה פניה תדירות, מה שהופך את הביקור בה למסקרן ומרתק בכל פעם מחדש.
בתוך המנהרה עצרנו לקבלת הדרכות במספר אתרים מתוכננים ובכאלה שהוספו בו ברגע.

את הסיור במנהרה סיימנו רק לאחר שהשלמנו את מכסת הבוץ הנדרשת (לטעמי, לא מספיק!
)

תודות מקרב לב:
* לממונה על מזג האוויר הנפלא שארגן עבורנו במהלך שעות הסיור.
* לסמנכ"ל המנהלת, דרור סופרו, שנענה לבקשתי לקיים סיור באתר שאינו פתוח לציבור הרחב. לדרור סופרו, שניצח על ניהול הקמת הקו לראשל"צ מערב, תוך שהוא צולח מכשולים אורבניים רבים וחמש ערים לא פשוטות, זכויות רבות בפיתוח מערך הסעת ההמונים בארץ. מתוך היכרותי עמו ועם אנשי מקצוע רבים ונוספים בענף, אין לי ספק כי פרויקט הדגל של הרכבת נמצא בידיים הכי טובות שיש.
* למנהל הקו ועובד יקר ומסור, סרגיי ז'לזניאקוב. בפעם המי-יודע-כמה סרגיי תורם בהתנדבות את יום שישי עבור הציבור. סרגיי, יחד עם דרור, הקדימו בלמעלה משעתיים את בואנו לאתר המנהלת במטרה לקיים את הסיור באופן הטוב ביותר שאפשר. שניהם עשו זאת בהתנדבות, ע"ח זמנם החופשי ומתוך הערכה לפורום.
* לחברי מנהל הפורום, כב' הרב פיינשטיין, שסייע רבות בידי בארגון ובתיאומים האינסופיים שנדרשו לצורך הסיור. אחח...מה הייתי עושה בלעדיך, כבוד הרב?
* לששת קוראיי הנאמנים, ש-25 מהם הגיעו מכל רחבי הארץ בדייקנות של שעון שוויצרי לאתר המנהלת. שמחתי להכיר, גם אם באופן חלקי, את הכינויים שפשטו צורה והפכו לדמויות מוחשיות. תודה רבה לכולם על ההשתתפות, העניין שגיליתם בפרויקט ולהתראות בסיור...החומוס הבא.
תודה רבה על הסיור הנפלא!
תודה ענקית לבועז ודוד, וכן דרור וסרגיי, על הסיור הנפלא!

הפרוייקט פשוט מדהים וקשה להאמין שמרימים דבר כזה בישראל.
אעלה גם תמונות בהמשך, בינתיים נהנה מתמונות של אחרים.
 

stratomaximus

New member
המון תודה על הסיור המרתק!

שבתשתיות - סיור פורום תח"צ במנהרה 4
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
בשעה טובה ומדויקת מאוד נערך היום סיור הפורום במנהרה 4 של פרויקט A1. את הסיור פתחנו באתר המנהלת של הרכבת בעמק הארזים. בחדר הדיונים שבאתר האזנו להרצאה מקיפה ומלווה במצגת אודות הפרויקט. את ההרצאה העביר עבורנו הסמנכ"ל וראש המנהלת, דרור סופרו. לאחר תדריך בטיחות שקיבלנו מפי מנהל הקו, סרגיי ז'לזניאקוב, הצטיידנו בציוד בטיחות ועלינו בשיירת ג'יפים אל פתח מנהרה 4, שנמצא סמוך לגינות סחרוב. מפתח המנהרה צפינו אל סביבת גשר 10. הסמנכ"ל תיאר בפנינו את תהליך הקמת הגשר ואת שיטות הביצוע שכלולות בתהליך ההקמה של האובייקט הענק. בהמשך, נכנסנו ל'אם כל המנהרות'
, הלוא היא מנהרה 4. בתוככי המנהרה קיבלנו הסברים נוספים מפי הסמנכ"ל, שהוביל את הסיור, וממנהל הקו. עבור עבדכם הנאמן אין זו הפעם הראשונה שלו שהוא מבקר באולמות הכרייה של מנהרה 4, ולמרות זאת, דומה שבכל פעם מקבלת המנהרה את פניי בסבר פנים שונות. קצב השינויים גבוה ומנהרה 4 משנה פניה תדירות, מה שהופך את הביקור בה למסקרן ומרתק בכל פעם מחדש.
בתוך המנהרה עצרנו לקבלת הדרכות במספר אתרים מתוכננים ובכאלה שהוספו בו ברגע.

את הסיור במנהרה סיימנו רק לאחר שהשלמנו את מכסת הבוץ הנדרשת (לטעמי, לא מספיק!
)

תודות מקרב לב:
* לממונה על מזג האוויר הנפלא שארגן עבורנו במהלך שעות הסיור.
* לסמנכ"ל המנהלת, דרור סופרו, שנענה לבקשתי לקיים סיור באתר שאינו פתוח לציבור הרחב. לדרור סופרו, שניצח על ניהול הקמת הקו לראשל"צ מערב, תוך שהוא צולח מכשולים אורבניים רבים וחמש ערים לא פשוטות, זכויות רבות בפיתוח מערך הסעת ההמונים בארץ. מתוך היכרותי עמו ועם אנשי מקצוע רבים ונוספים בענף, אין לי ספק כי פרויקט הדגל של הרכבת נמצא בידיים הכי טובות שיש.
* למנהל הקו ועובד יקר ומסור, סרגיי ז'לזניאקוב. בפעם המי-יודע-כמה סרגיי תורם בהתנדבות את יום שישי עבור הציבור. סרגיי, יחד עם דרור, הקדימו בלמעלה משעתיים את בואנו לאתר המנהלת במטרה לקיים את הסיור באופן הטוב ביותר שאפשר. שניהם עשו זאת בהתנדבות, ע"ח זמנם החופשי ומתוך הערכה לפורום.
* לחברי מנהל הפורום, כב' הרב פיינשטיין, שסייע רבות בידי בארגון ובתיאומים האינסופיים שנדרשו לצורך הסיור. אחח...מה הייתי עושה בלעדיך, כבוד הרב?
* לששת קוראיי הנאמנים, ש-25 מהם הגיעו מכל רחבי הארץ בדייקנות של שעון שוויצרי לאתר המנהלת. שמחתי להכיר, גם אם באופן חלקי, את הכינויים שפשטו צורה והפכו לדמויות מוחשיות. תודה רבה לכולם על ההשתתפות, העניין שגיליתם בפרויקט ולהתראות בסיור...החומוס הבא.
המון תודה על הסיור המרתק!
תודה לבועז ודוד שאירגנו, ולדרור וסרגיי מרכבת ישראל על ההדרכה והזמן היקר שתרמו לטובת חברי הפורום.

על אף שראיתי כבר אינספור תמונות מהפרוייקט בפורום הזה, עד שלא עמדתי פיזית בתוך המנהרה, לא תפשתי באמת את הגודל המטורף והמורכבות של הפרוייקט הזה.

תמונות ממני לא תראו לצערי - צילמתי רק עם הסמארטפון, והן דומות למדי למה שכבר הועלה, ובאיכות פחות טובה, כמובן.
אבל מה שכן, יצא לי אתמול כבר להתרברב בתמונות בפני חברים והמשפחה, שלרובם כמובן לא היה מושג על הפרוייקט ושהוא נמצא בשלב כל כך מתקדם


נ.ב. כמעט הרסתי את דיוק השעון השוויצרי הקבוצתי, כשפיספסתי את הפנייה שמאלה אחרי הירידה במחלף מוצא, ומצאתי את עצמי עולה חזרה לכביש 1 וממשיך עד גינות סחרוב כדי לעשות פרסה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה