שביתה
כן
לא

Little b

New member
לא יודעת מה לעשות.

שלום לכולם. אני חדשה פה אבל קיבלתי רושם מאוד חיובי על הפורום. רציתי לשאול (אני אפילו לא יודעת איך לנסח את כל זה לשאלה) מה קורה עם השביתה?? לבוא ללימודים בכל זאת? ההרצאות יתקיימו? כמה זמן זה הולך להמשך? אשמח לקבל כל מידע/ עצה... בתודה מראש.
 
../images/Emo10.gifאז יש שביתה או מה../images/Emo35.gif

מישהו יודע להגיד אם אנחנו לומדים יום ראשון או לא
 

moran f

New member
כל כך קשה לקרוא קצת?

בעמוד הראשון כבר יש שאלה כזו. בעמודים הקודמים יש עוד דיונים בנושא. רוב הפורום (כמעט כל מי שהביע את דעתו בנושא) מסכים שבאים. השביתה היא של אגודת הסטודנטים, לא של האוניברסיטה. מכך נובע שסביר מאוד שההרצאות יתקיימו.
 

um21

New member
יש לימודים

המרצים לא שובתים והיו כאלו שילמדו גם לפני סטודנט אחד אם אתה לומד או לא ביום ראשון זוהי החלטתך האישית בלבד
 

sharshoora

New member
אבל אנחנו אגודת הסטודנטים

האגודה מייצגת אותנו בתור סטודנטים ולדעתי כולנו צריכים להלחם למען הורדת שכר הלימוד שלנו אז למה אניט לא רואה פה תמיכה גורפת באגודה
 

moran f

New member
נורא פשוט

אם תקראי את הדיון שהתפתח באירוח של שגיב אסולין (נמצא בטאגליין) תראי ש: א. רובנו לא מרגישים שהאגודה מייצגת אותנו. ב. רובנו מרגישים שהשביתה תפגע בנו. (רובנו = רוב המשתתפים באותו דיון ובדיונים האחרים בנושא השביתה). במי השביתה הזו תפגע חוץ מאשר בנו? למי בדיוק יהיה אכפת שאנחנו לא מגיעים להרצאות?
 

orlyt

New member
בקושי..

רוב הסטודנטים כאן בפורום מרגישים שהאגודה ממש לא מייצגת אותם, לא קשובה לצרכיהם, ומשמשת את היושבים בה לשיפור עתידם הפוליטי. לפני כמה שנים הם הורידו את שכר הלימוד (5% שזה היה בערך 300 שקל מתוך עשרת אלפים, לא ש-300 שקל זה לא כסף, אבל על הבנק שלי זה ממש לא עשה רושם) ועכשיו מעלים אותו בחזרה. כן, קשים חיי הסטודנט בישראל, אבל הרבה אנשים מרגישים ששביתה לא תעזור כאן, ובסופו של דבר תפגע רק בסטודנטים (כי למרצים כבר יש תואר, והם את הבחינות שלהם כבר עשו) שיפסידו חומר, יאלצו ללמוד אותו לבד, שלא לדבר על כך שאת הכסף שלכאורה שילמנו על שיעורים שלא התקיימו לא יחזירו לנו. אז למה לתמוך באגודה שמשתמשת בצעדים פופוליסטיים מתלהמים? מה יצא לי מזה? לפני כמה ימים גיליתי פתאום שגם על שאלות מבחינות גובים עכשיו כסף באתר "פרופסור", למרות שבעבר הקבצים היו חינם על האתר של האגודה. מישהו שם החליט לעשות עוד קצת כסף שהולך השד יודע לאן (בטח לא אל הסטודנטים). ומעבר לכך, מאחר וההורדה בשכל הלימוד גם כך אינה משמעותית, נראה לי שעדיף להשקיע אנרגיה במאבקים חשובים וקריטיים יותר - לא רואה את האגודה מתאמצת במיוחד למטרות נעלות שכאלה...
 

greywolf

New member
והאגודה לא מחתה

כשקיצצו למשל תקנים לסגל זוטר, שזה העתיד לכמה שנים של חלק מהסטודנטים, והיא לא מוחה כשמקצצים רכש לספריות שחיוני לעבודות ותארים מתקדמים, ולא כשמצמצים תקנים למרצים ומחלקות כשפוגעים בסטודנטים. קשה לצאת למאבק צר ולזכות לתמיכה.
 

ailag

New member
וכמה זמן

לקח להם להזיז את עצמם בקשר לציונים שלא קיבלנו? מיד אחרי שהם טרחו קצת למחות (מעבר להודעה שהם לא מרוצים משביתת הציונים) קיבלנו ציונים.
 
ככה

1. השביתה מובלת ע"י התאחדות הסטודנטים הארצית. היא מייצגת את אגודות הסטודנטים של האוניברסיטאות והמכללות בארץ. לא את הסטודנטים. בראש ההתאחדות עומד מר שגיב אסולין. הוא התארח פה לפני שבועיים, את מוזמנת ללכת לקרוא את השרשור המעניין שם. הוא מוביל שביתת מחאה על אי המשך ההורדה בשכל הלימוד/העלאת שכר הלימוד/ביטול המלצות ועדת וינוגרד (נא למחוק את המיותר, הסיבה משתנה חדשות לבקרים). בת'כלס מר אסולין כניראה רוצה להיות עמיר פרץ כשיהיה גדול ולכן הוא מחפש שביתה כוללת ולעשות הרבה רעש כשהנזק הישיר והעיקרי יהיה לאנשים אותם הוא כביכול מייצג (אבל כמו ח"כ פרץ, גם אסולין מייצג רק את עצמו ואת ראשי הוועדים החזקים - אגודות הסטודנטים). 2. השביתה לא מעניינת אף אחד. הסטודנטים לא משביתים שום שירות חיוני, לא מפריעים לשגרת החיים במדינה, לא מפריעים לכנסת ולממשלה לעסוק בענייני ז'נבה, רמאללה, הר הבית, האי היווני, העוזרים הפרלמנטריים והועדה לקידום מעמד האשה. אף אחד לא שם עלינו קצוץ. במיוחד בהתחשב בעובדה שאנחנו לא מתקרבים לשנת בחירות. 3. לכולם מקצצים. אנשים מפוטרים על ימין ועל שמאל. קיצבאות נחתכות. שינויים מבניים מתוכננים בהיקפים שמעטים כמותם נראו בחמשת העשורים האחרונים. למה לסטודנטים צריך להיות שונה? כי אסולין אמר? 4. השורה התחתונה - אנחנו ניפגע מכל העסק. המרצים יגיעו להרצאות, הם לא בשביתה. המרצים יקבלו שכר בשביל להרצות. הם יכולים להעביר הרצאה גם לשלושה סטודנטים אם הם ממש רוצים, לכי תשלימי את החומר אח"כ. הם יכולים לדחות את פתיחת הסמסטר, לכי תתאמי שיעור השלמה אח"כ. הם יכולים לבדוק נוכחות לכי שביתה אח"כ... 5. אסולין מתכנן יום זיכרון להשכלה הגבוהה בישראל. מי אמר דרמה קווין ולא קיבל? יש פה זילות של ערכי זיכרון ישראליים ויהודיים. לכל אחד יש את הפינה שלו שכואבת. אם זה עובדי הנמלים שרוצים להפריט אותם, הסגל האקדמי שיידרש לתת דין וחשבון על מעלליו ותקציביו, ואם זה אסולין שרוצה להרגיש קנפו פרץ. לא על הגב שלי. תודה.
 

gtt1

New member
ארגון מול התאחדות

שכחו להזכיר כאן שהתאחדות הסטודנטים שובתת ולא ארגון הסטודנטים
 
למעלה