שבוע טוב! מותר לי?

בבא קמא

New member
לא הלכתי לכולל בגלל נידודי שינה

כי חיכיתי לתשובה. ואני אכן עדיין ממתין
 

בבא קמא

New member
מבקר נכבד

תבדוק בבקשה האם גם בתגובתי ל"ליבא" הסברתי טוב זה חשוב לי! {והאם אני עדיין נודניק?}
 
גם לי לא היו

ערעורים רק המון שאלות לגבי הדרך והכיוון ודברים שעיצבנו אותי בחברה. העניין הוא החשיפה לחילוניות וחשיפה משפיעה. הציבור של היוצאים בשאלה הוא בכלל לא כמוך להיפך, הם אנשים שיודעים בדיוק מה זה הדת, חוו את כל התהליכים ועדיין בחרו לצאת משם. רוב החילונים אין להם מושג מה הולך באמת בדת ולכן הם יכולים להיות אפילו יותר נחמדים ויותר חובבי דת ומסורת. ולגבי השאלה שלך יש ויש. יש כאלה שלא מאמינים באלוהים יש כאלה שמאמינים יש כאלה שרוצים לכייף ולדעתי אין בזה שום דבר גרוע להיפך, ויש כאלה שסתם נמאס להם מהחברה המחורבנת של החרדים. יש הכל ולאף אחד אין מונופול על הדת ואלוהים. לידעתך אפשר להאמין באלוהים ועדין לא להאמין בשכר ועונש. בתקווה שהסברתי טוב את התשובה.
 

בבא קמא

New member
חושב שהבנתי כל מילה

אבל תפסתי אותך במילה אחת שפריעה לי אחרי שאני עובר על כלל ההודעות/תגובות כאן בפורום. כתבת שחילונים מבטן, בשונה מיוצאים יכולים עוד להיות יותר נחמדים לדת/יים ולמסורת. מה שהבנתי שיוצאים לא כ"כ מסתדרים עם חרדים!? ע"כ נכון? ובכן השאלה שלי, הבנתי מהכותבים כאן (אולי זה ראוי לשרשור נפרד) שהחרדים שונאים (או אפשר להשתמש בכל מילה אחרת) את החילונים. לא שייך לומר שרק את היוצאים כי חרדי מצוי מאין לו לדעת אם החילוני שעמד מולו הוא יוצא? האם אכן זו ההרגשה? וניקח למשל? האם לדעתכם חרדי מסתכל על חילוני (באשר הוא) כמו שבתך החברה החרדית אשכנזי מסתכל על ספרדי? או אפילו חסיד על ליטאי? לי זה ממש לא נראה כך! אני בא במגע עם חילונים ובעיקר אני רואה אחרים איך מתייחסים לחילונים? ואולי לחיזוק השאלה את מה שהבנתי מאלוהימית. שבדיוק להיפך היוצאים הם אלו שסולדים מהדתיים?
 
../images/Emo31.gif

אני כתבתי דת ומסורת אתה הוספת דתיים, האם זה מה שרצית לשמוע? אני לא מייצגת את היוצאים אלא רק את עצמי אין לי שום שנאה לחרדים אלא רק רחמים וכאב. אני יכולה לרחם על אנשים שלדעתי חיים מעבר להרי החושך ולא רואים את האמת. אני לא יכולה לשנוא אנשים שהם חלק ממשפחתי ומדמי. ובשונה מחילונים מבטן ולידה אני הגעתי משם ולכן מכירה את החשיבה החרדית ויודעת כי אין באמת לחרדים את האופציה לבחור בין הדת לחילוניות. שורש הענין הוא שהחרדים מפחדים מהחילונים ומהחילוניות ולכן חייבים לשנוא אותם. אם הם יאהבו את החילונים הרי הם יכולים להתחבר אליהם ואז הדרך קצרה הרבה יותר ליציאה בשאלה. המלצה: שימוש ב- enter המקש מעל ה-shift.
 

בבא קמא

New member
עיין לעיל

בתגובתי תחת הכותרת "חושב שהבנתי כל מילה! התחלתי עם זה ושכחתי
 

בן הצבי

New member
אתה מה אני אוהב בתגובות שלך?

את התמימות'דיקע פנים, וואס מיינען אז ער לעבט אין א וועלט דארט ס'איז פאראן טאקע ערלעכע מענטשן. זאל דער אייבערשטער העלפן זאלסט בלייבן א פרומער, אבער צוזאמען מיט דעם זאלסט אויכעט וויסן אין וועלכער וועלט דו לעבסט, און מיט וועמען.
 

בן הצבי

New member
לתרגם?

אז אתרגם: אתה יודע מה אני אוהב בתגובות שלך? את הפנים התמימות, שסוברות שאכן קיימים בעולמן אנשים כנים ואמיתיים. שהקב"ה יעזור שתישאר ירא שמים, אולם יחד עם זאת תדע גם כן באיזה עולם אתה חי, ועם מי. אני חושב שהמסר הובן. (זה לא בטקסט המקורי)
 

אליזד

New member
לא רק זה, היא גם כוסית על

בבא קמא, לא רק שהיא עברה את בית הספר של החיים, ואת בית הספר לשוטרים מתחילים, היא גם יפהפיה. או מה שמכונה בלשונינו "כוסית על". אני לא רוצה לתאר לך את הדרת פניה, וגם לא לנקוב בפסוקים משיר השירים על תאומי צביה, ו"אל יחסר המזג..." אבל כדאי לך להתכתב איתה, אולי בסוף אפילו תקבל תמונה עם הקדשה אישית, וכבר היה שווה הכל. ככה שהיזהר לך אם לא תדבר אליה יפה, למה לכוסיות יש פרוטקציה בפורום הזה. הן המשאב הכי חשוב של החוזרים בשאלה, מין שמורת טבע כזו, עם פנינים במקום אלמוגים, וחסר לך שתצלול פנימה ותשחית... (את האלמוגים כמובן...) אה כן, אם אתם מהדקים את הקשר, בקש ממנה לשיר לך קצת קרליבכים. היא שרה יפה. אני ומני-באני אפילו מוכנים לעשות קולות וגיטרה. (-:
 

בבא קמא

New member
ואותך הייתי מגדיר ככוכב על

ולא בגלל הקולות שכתבת שאתה יודע לעשות. אגב כמו שכבר ציינתי הייתי כאן חבר בעבר וכעת כשחזרתי רציתי להוכיח שפעם הייתי כאן ובתור הוכחה שאכן כך רציתי לכתוב את שמה. אתה התכתבתי בעבר המון!!! ואת אלוקימית שלא תצפי ממני לשמוע איזה ניק הייתי אז כי אני ממש לא זוכר יקח לי המון זמן למצוא בין כל הכרטיסים שלי מאז התכתבות אתך. וכעת נזכרתי עוד אחת שהיתה כאו אולי עדיין כאן. מייאוווו! מיאוווו זוכרים? היא גם שלחה לי תמונה עם בעלה בחו"ל אם אני לא טועה?
 
למעלה