שבוע טוב. מאגר שאלות:

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
גם בלונדון
יש משהו דומה. בעצם בכל מקום שמכבד את עצמו...
אם זה היה מיושם בישראל...
אפילו אם חלק מזה. למשל כרטוס משותף. אם היו רק מתחילים מנת"צים אמיתיים (כוונתי נתיב לאוטובוס בלבד. בלי כל מיני דברים נוספים, כמו רכב עם X נוסעים ומעלה, שיכול להשתלב בתנועה) ביחד עם אכיפה ומפעילים רבים כאלה בתוך הערים ובכבישים בינעירוניים שונים.
 

easylivin

New member
הרשה לי להיתלות באילנות גבוהים.
בזמנו התקיים בפורום דיון אודות השימוש בציוד מחושמל לעומת דיזל. אאל"ט, חן מלינג היה זה שנתן סקירה מקצועית שמסקנתה היא כי מלבד עניין הרעש (וגם זה בספק) אין יתרון כלשהו לשימוש בקו מחושמל על פני דיזל, וכי באמצעות קטרי דיזל חזקים ניתן להגיע לאותן תוצאות שמפגין הציוד המחושמל. הכוונה, כמובן, לתאוצה ומהירות נסיעה. כמו"כ, זכור לי שד"ר רייטר חיזק את עניין העמידה במהירות בת 160 קמ"ש בציוד DD . מהירות שכזו תיתכן אם ייעשה שימוש בקטרים מתאימים. פרט לכך, אם תקרא את המאמר עם המנכ"ל הראל, תיווכח לדעת שטרם נתקבלה החלטה לגבי חשמולו של הקו המהיר לירושלים.
קישור לשירשור
כאן ההתחלה וכאן ההמשך.
 
בקשר ל-3 ורכבת קלה ת"א.
בקשר ל-3: האם רכבות דיזל יכולות לנסוע במנהרות כה ארוכות? משום מה חשבתי, שאלה תהיינה רכבות חשמליות. ככל הידוע לי המהירות הסופית של רכבות דאבל דק היא מתחת ל-160 ואותו קו אמור לנסוע 160 קמ"ש. אם כבר מה, שנראה לי, זה שהרכבות שהוזמנו יהיו לקווי רכבת ואל הקו המהיר לירושלים יופעל (אם יפעל דיזל זה גם לא בטוח) הקרונות החדשים. אולי עם קטרים מוסבים לחשמל. בקשר לשאלה של דוד על רכבות קלות בגוש דן - אין התקדמות בעבודות על הרכבת, אז מדברים על הזמנת רכבות? לפני מספר ימים גם העלו כתבה, לפיה מסרבים בנקים בחו"ל להשתתף בערבות. אני בספק (אולי אני טועה), שיחלו עבודות כלשהן בשנים הקרובות וגם אם כן, אלה יארכו זמן רב מאוד.
דיזלים במנהרות
אכן, קטרי דיזל יכולים לנסוע במנהרות ארכוות, ולמעשה בעבר גם קטרי קיטור נסעו במנהרות ארוכות, לפני התפשטות שיטות ההנעה החדשות יותר. דוגמה למנהרת רכבת ארוכה דרכה נוסעות עד היום רכבות מונעות דיזל היא מנהרת ה-Cascade ב... ניחשתם נכון, ארה"ב. עם זאת, הדבר מתאפשר רק בזכות השקעות מיוחדות ייעודיות ולעיתים גם מגבלות תפעוליות. נדרשים מספר פתחי אוורור, ולעיתים גם ציוד אוורור ממונע, ובמנהרות מסוימות יש הגבלה על כמות הרכבות בשעה בגלל הספק מוגבל של מערכות האוורור (ולא בגלל קיבולת המסילה).
 

אורי404

New member
דיזלים במנהרות
אכן, קטרי דיזל יכולים לנסוע במנהרות ארכוות, ולמעשה בעבר גם קטרי קיטור נסעו במנהרות ארוכות, לפני התפשטות שיטות ההנעה החדשות יותר. דוגמה למנהרת רכבת ארוכה דרכה נוסעות עד היום רכבות מונעות דיזל היא מנהרת ה-Cascade ב... ניחשתם נכון, ארה"ב. עם זאת, הדבר מתאפשר רק בזכות השקעות מיוחדות ייעודיות ולעיתים גם מגבלות תפעוליות. נדרשים מספר פתחי אוורור, ולעיתים גם ציוד אוורור ממונע, ובמנהרות מסוימות יש הגבלה על כמות הרכבות בשעה בגלל הספק מוגבל של מערכות האוורור (ולא בגלל קיבולת המסילה).
תודה, חן. לאור מה שאתה כותב על עומס של
פתחי אוורור מוטב מראש, שהרכבות יהיו חשמליות. זה מה, שאמור להיות וטוב שכך. זה במקום שישקיעו הון במערכות אוורור, שספק אם יהיה ניתן להוסיף רכבות.
 
תשובות לשאלות 3 ו 4.
3. עפ"י הנתונים שהעבירה הרכבת למדינה, נדרשת הוספתם של 7 מערכי רכבת עבור הקו המהיר לירושלים. כל מערך כזה כולל בתוכו 2 קטרים ו 5 קרונות דאבל דק. עלות הרכישה נאמדת ב-103 מיליון יורו נכון להיום. 4. לא עומד כלל על הפרק.
"בסופו של יום" תופעל הרכבת המהירה
לירושלים באמצעות קטרים חשמלים ממקור חשמלי בלבד (קטר אחד לכל רכבת מודו). בימים אלו ממשיכה מנהלת החישמול בר"י לתכנן את הקו המהיר והמחושמל ואין כל כוונה להפעילו ע"י סולר (או קיטור..) בניגוד להצהרות שניתנו בתקשורת ע"י גורמים בעלי עינין. למען בטל ספק: ר"י מעונינת להפעיל את הקו רק באמצעות אספקת חשמל לנייד הרכבתי. עפ"י המסתמן כרגע, הקטרים יוזמנו (לאחר סיוםהכנת המכרזים) ממפעל ליצור קטרים ידוע בארופה, הציוד הצפון אמריקאי בדרך כלל נחות מזה הארופאי בתחום קטרי נוסעים (אך לא בתחום המשא).
 

אורי404

New member
"בסופו של יום" תופעל הרכבת המהירה
לירושלים באמצעות קטרים חשמלים ממקור חשמלי בלבד (קטר אחד לכל רכבת מודו). בימים אלו ממשיכה מנהלת החישמול בר"י לתכנן את הקו המהיר והמחושמל ואין כל כוונה להפעילו ע"י סולר (או קיטור..) בניגוד להצהרות שניתנו בתקשורת ע"י גורמים בעלי עינין. למען בטל ספק: ר"י מעונינת להפעיל את הקו רק באמצעות אספקת חשמל לנייד הרכבתי. עפ"י המסתמן כרגע, הקטרים יוזמנו (לאחר סיוםהכנת המכרזים) ממפעל ליצור קטרים ידוע בארופה, הציוד הצפון אמריקאי בדרך כלל נחות מזה הארופאי בתחום קטרי נוסעים (אך לא בתחום המשא).
חבל שלא הולכים עד הסוף קדימה ומפעילים
קרונועים חשמליים. כאלה, שיוכלו לנסוע יותר מהר מ-160 קמ"ש. מוטב שברכבת ישראל יקראו את ההסברים המפורטים על ציוד חשמלי נייד ובמקום שימוש בקטר חשמלי עם קרונות (אשר מוגבלים במידת מה במהירות), תהיה הפעלה של קרונועים חשמליים טובים יותר.
 
חבל שלא הולכים עד הסוף קדימה ומפעילים
קרונועים חשמליים. כאלה, שיוכלו לנסוע יותר מהר מ-160 קמ"ש. מוטב שברכבת ישראל יקראו את ההסברים המפורטים על ציוד חשמלי נייד ובמקום שימוש בקטר חשמלי עם קרונות (אשר מוגבלים במידת מה במהירות), תהיה הפעלה של קרונועים חשמליים טובים יותר.
אורי , אני מניח שיש מי שלומד את החומר המקצועי
בר"י הרבה מעבר לחומר שהוצג כאן. ככול שיתקרב מועד ההחלטה על סוג הקטרים והרכבות שיש להזמין לקו המהיר לירושלים, נשמע דעות כאלו ואחרות. אנשי המקצוע (ויש מצוינים בר"י) מכירים את הנושא היטב, אך בניגוד לחובבי רכבות כולל הח"מ במחילה, מכירים המקצוענים גם את הנושא התקציבי והמגבלות הקימות במציאות ולא על הנייר או על מסך המחשב.
 

fireman

New member
אורי , אני מניח שיש מי שלומד את החומר המקצועי
בר"י הרבה מעבר לחומר שהוצג כאן. ככול שיתקרב מועד ההחלטה על סוג הקטרים והרכבות שיש להזמין לקו המהיר לירושלים, נשמע דעות כאלו ואחרות. אנשי המקצוע (ויש מצוינים בר"י) מכירים את הנושא היטב, אך בניגוד לחובבי רכבות כולל הח"מ במחילה, מכירים המקצוענים גם את הנושא התקציבי והמגבלות הקימות במציאות ולא על הנייר או על מסך המחשב.
כבר ראינו איך למדו את החומר
לפי הזבל שקנו עד עכשיו.....70 גרוטאות ברזל תחת מספור 7XX
 

easylivin

New member
חבל שלא הולכים עד הסוף קדימה ומפעילים
קרונועים חשמליים. כאלה, שיוכלו לנסוע יותר מהר מ-160 קמ"ש. מוטב שברכבת ישראל יקראו את ההסברים המפורטים על ציוד חשמלי נייד ובמקום שימוש בקטר חשמלי עם קרונות (אשר מוגבלים במידת מה במהירות), תהיה הפעלה של קרונועים חשמליים טובים יותר.
נראה לי שהבעיה היא שקרונועים אי אפשר להסב
ובגלל זה ר"י לא תרכוש קרונועים בשלב הראשון. יעדיפו לנצל כמה שיותר את הציוד שכבר קיים, כלומר להמשיך ולהשתמש בקרונות שכבר נקנו בקווים המחושמלים. לכן בשלב הראשון עדיף לרכוש קטרים חשמליים, או אפילו קטרי דיזל שאפשר להסב לחשמל (חן סיפר שזה מה שנעשה ביוון). אני חושב שאם באמת יהיה חישמול לבסוף, אז גם קרונועים יצטרפו מתישהו בבוא הזמן. אבל לא בשלב הראשון.
 

אורי404

New member
נראה לי שהבעיה היא שקרונועים אי אפשר להסב
ובגלל זה ר"י לא תרכוש קרונועים בשלב הראשון. יעדיפו לנצל כמה שיותר את הציוד שכבר קיים, כלומר להמשיך ולהשתמש בקרונות שכבר נקנו בקווים המחושמלים. לכן בשלב הראשון עדיף לרכוש קטרים חשמליים, או אפילו קטרי דיזל שאפשר להסב לחשמל (חן סיפר שזה מה שנעשה ביוון). אני חושב שאם באמת יהיה חישמול לבסוף, אז גם קרונועים יצטרפו מתישהו בבוא הזמן. אבל לא בשלב הראשון.
כמדומני (ובסך הכל יש לי זיכרון טוב) שהוסבר
שאפשר להסב את הקטרים לחשמול. גם ממה שזכור לי הוסבר, שגם את הIC3 ניתן להסב לחשמול. במידה ויש קרונועים אחרים, שניתן להסב אז מה טוב. תגובה לדברים שכתב מייקל למעלה יותר אני מקווה, שכיום העניינים ברכבת ישראל יותר רציניים, כולל בחטיבת הציוד הנייד. היו כל מיני דברים, שלא היו צריכים לקרות. למשל רכישת קטרי בו-בו, שלא היו חסרות בהם תקלות שונות. מעבר לזה אלה קטרים רועשים מאוד. כנראה שאותם מנהלים לא היו סביב הרכבת או אולי בתחנת תל אביב השלום ו"לחוות" את הרעש מקרוב. גם עם הפעלת ה-IC3 בקו הנוכחי לירושלים. גם רכישת IC3 יד שנייה, שהיו בה בעיות. אם אני זוכר נכון, הייתה כתבה על שוחד ברכישה של IC3 יד השנייה, אשר נרכשו במחיר גבוה ולא בהפרש גדול מיד ראשונה (וזה לפני שמוסיפים את הימים הרבים, שטופלו קרונועים אלה).
 

easylivin

New member
כמדומני (ובסך הכל יש לי זיכרון טוב) שהוסבר
שאפשר להסב את הקטרים לחשמול. גם ממה שזכור לי הוסבר, שגם את הIC3 ניתן להסב לחשמול. במידה ויש קרונועים אחרים, שניתן להסב אז מה טוב. תגובה לדברים שכתב מייקל למעלה יותר אני מקווה, שכיום העניינים ברכבת ישראל יותר רציניים, כולל בחטיבת הציוד הנייד. היו כל מיני דברים, שלא היו צריכים לקרות. למשל רכישת קטרי בו-בו, שלא היו חסרות בהם תקלות שונות. מעבר לזה אלה קטרים רועשים מאוד. כנראה שאותם מנהלים לא היו סביב הרכבת או אולי בתחנת תל אביב השלום ו"לחוות" את הרעש מקרוב. גם עם הפעלת ה-IC3 בקו הנוכחי לירושלים. גם רכישת IC3 יד שנייה, שהיו בה בעיות. אם אני זוכר נכון, הייתה כתבה על שוחד ברכישה של IC3 יד השנייה, אשר נרכשו במחיר גבוה ולא בהפרש גדול מיד ראשונה (וזה לפני שמוסיפים את הימים הרבים, שטופלו קרונועים אלה).
תהרוג אותי, אני לא מבין איך אפשר להסב IC3
שהוא דיזל-הידראולי, לחשמל
לא נראה לי הגיוני להפשיט ממנו גם את המנועים ו(יש ארבעה בכל מערך), וגם את התמסורת ההידראולית, ולהתקין מנועים חשמליים. לדעתי זה לא משתלם. קטר דיזל-חשמלי, לעומת זאת, הרבה יותר קל להסב. יש לו כבר מנועי הסעה חשמליים. מוציאים ממנו את הדיזל-גנרטור הגדול ואת מיכל הדלק, שמים במקומו שנאי ו/או ממיר מתח אלקטרוני, ופנטוגרף במובן, וזהו, בגדול. בהפשטה.
 

easylivin

New member
נראה לי שהבעיה היא שקרונועים אי אפשר להסב
ובגלל זה ר"י לא תרכוש קרונועים בשלב הראשון. יעדיפו לנצל כמה שיותר את הציוד שכבר קיים, כלומר להמשיך ולהשתמש בקרונות שכבר נקנו בקווים המחושמלים. לכן בשלב הראשון עדיף לרכוש קטרים חשמליים, או אפילו קטרי דיזל שאפשר להסב לחשמל (חן סיפר שזה מה שנעשה ביוון). אני חושב שאם באמת יהיה חישמול לבסוף, אז גם קרונועים יצטרפו מתישהו בבוא הזמן. אבל לא בשלב הראשון.
Disclaimer
אני מנסה "להיכנס לראש" של ר"י בשיקוליה לרכוש קטרים. בהחלט הייתי רוכש קרונועים כבר בשלב הראשון, הרי ממילא הקו יצריך ציוד נייד נוסף על מה שכבר קיים.
 
"בסופו של יום" תופעל הרכבת המהירה
לירושלים באמצעות קטרים חשמלים ממקור חשמלי בלבד (קטר אחד לכל רכבת מודו). בימים אלו ממשיכה מנהלת החישמול בר"י לתכנן את הקו המהיר והמחושמל ואין כל כוונה להפעילו ע"י סולר (או קיטור..) בניגוד להצהרות שניתנו בתקשורת ע"י גורמים בעלי עינין. למען בטל ספק: ר"י מעונינת להפעיל את הקו רק באמצעות אספקת חשמל לנייד הרכבתי. עפ"י המסתמן כרגע, הקטרים יוזמנו (לאחר סיוםהכנת המכרזים) ממפעל ליצור קטרים ידוע בארופה, הציוד הצפון אמריקאי בדרך כלל נחות מזה הארופאי בתחום קטרי נוסעים (אך לא בתחום המשא).
מצבה של תעשיית הקטרים/רכבות בצפון אמריקה
רע מאוד, וסגירת מפעלי GM בארה"ב בפרט, אך גם בשלוחות באירופה בעיקר בגרמניה בכלל, העומדת כיום על הפרק אינה דבר שיש להקל בו. המשמעות לסגירה מלאה או חלקית של מפעלי יצור נייד רכבתי היא איחור או הקפאת אספקת נייד , וחלקי חילוף לחב' הרכבות השונות מעבר לאובדן מקומות עבודה לעשרות אלפי עובדים בענף.
 

luckydude

Active member
מצבה של תעשיית הקטרים/רכבות בצפון אמריקה
רע מאוד, וסגירת מפעלי GM בארה"ב בפרט, אך גם בשלוחות באירופה בעיקר בגרמניה בכלל, העומדת כיום על הפרק אינה דבר שיש להקל בו. המשמעות לסגירה מלאה או חלקית של מפעלי יצור נייד רכבתי היא איחור או הקפאת אספקת נייד , וחלקי חילוף לחב' הרכבות השונות מעבר לאובדן מקומות עבודה לעשרות אלפי עובדים בענף.
אגב, לקטרי הבובו והקוקו יש מנוע אמריקאי של GM
טוב EMD, שכיום היא חברה נפרדת, אבל עקרונית אותו דבר כי עדיין ישנם קשרים הדוקים בין החברות האלו. פשיטת רגל של GM זה יהיה דבר שיכול להשפיע לרעה מאוד על תעשיית הרכבות.
 
אגב, לקטרי הבובו והקוקו יש מנוע אמריקאי של GM
טוב EMD, שכיום היא חברה נפרדת, אבל עקרונית אותו דבר כי עדיין ישנם קשרים הדוקים בין החברות האלו. פשיטת רגל של GM זה יהיה דבר שיכול להשפיע לרעה מאוד על תעשיית הרכבות.
נכון מאוד.
 
מצבה של תעשיית הקטרים/רכבות בצפון אמריקה
רע מאוד, וסגירת מפעלי GM בארה"ב בפרט, אך גם בשלוחות באירופה בעיקר בגרמניה בכלל, העומדת כיום על הפרק אינה דבר שיש להקל בו. המשמעות לסגירה מלאה או חלקית של מפעלי יצור נייד רכבתי היא איחור או הקפאת אספקת נייד , וחלקי חילוף לחב' הרכבות השונות מעבר לאובדן מקומות עבודה לעשרות אלפי עובדים בענף.
מפעלי GM ומפעלי EMD
למעשה, לחברת GM אין היום קשר לייצור קטרים, ולכן לקשייה הכלכליים הנוכחיים אין השפעה ישירה על תעשיית הקטרים (למעט באופן עקיף, בגלל צמצום בצריכת שירותי תובלה). חטיבת EMD של החברה, שאחראית על ייצור קטרי דיזל ומנועים לקטרים נמכרה לפני שנים ספורות לחברת השקעות, וכיום מנוהלת כחברה נפרדת. כמובן שגם חברה זו מושפעת לרעה מהמשבר הכלכלי, כמו כמעט כל גוף כלכלי בעולם כיום.
 

easylivin

New member
"בסופו של יום" תופעל הרכבת המהירה
לירושלים באמצעות קטרים חשמלים ממקור חשמלי בלבד (קטר אחד לכל רכבת מודו). בימים אלו ממשיכה מנהלת החישמול בר"י לתכנן את הקו המהיר והמחושמל ואין כל כוונה להפעילו ע"י סולר (או קיטור..) בניגוד להצהרות שניתנו בתקשורת ע"י גורמים בעלי עינין. למען בטל ספק: ר"י מעונינת להפעיל את הקו רק באמצעות אספקת חשמל לנייד הרכבתי. עפ"י המסתמן כרגע, הקטרים יוזמנו (לאחר סיוםהכנת המכרזים) ממפעל ליצור קטרים ידוע בארופה, הציוד הצפון אמריקאי בדרך כלל נחות מזה הארופאי בתחום קטרי נוסעים (אך לא בתחום המשא).
על העדכון!
הלוואי ומשרד האוצר היה חושב "בכיוון" גם כן... וכרגע סימנס מובילה בתחום הקטרים החשמליים, לדעתי. אבל יש להם מתחרים חזקים, כמובן.
 
על העדכון!
הלוואי ומשרד האוצר היה חושב "בכיוון" גם כן... וכרגע סימנס מובילה בתחום הקטרים החשמליים, לדעתי. אבל יש להם מתחרים חזקים, כמובן.
אני שותף לדעתך בקשר לקטרי "סימנס"
אני מניח שגם דעתם של אנשי המקצוע אינה שונה בהרבה.
 
על העדכון!
הלוואי ומשרד האוצר היה חושב "בכיוון" גם כן... וכרגע סימנס מובילה בתחום הקטרים החשמליים, לדעתי. אבל יש להם מתחרים חזקים, כמובן.
יצרני קטרים חשמליים
יש הרבה דרכים למדוד איזה קטר (חשמלי, לצורך העניין) יותר טוב, ויש גם משמעות ליכולותיו של הספק/היצרן, בעיקר בתחום אמינות השירות, תמיכה טכנית, עמידה ביעדים וכיו"ב. אני לא יודע לשפוט איזה משפחת קטרים חשמליים או יצרן יותר 'טובים' כיום, ואפילו לא יודע לומר אילו מאפיינים יהיו החשובים יותר עבור חשמול קווי הרכבת בארץ, כולם או חלקם. עם זאת, מה שברור באופן יחסי הוא שכיום שולטות בעולם זה שלוש משפחות קטרים עיקריות, משלושת היצרנים הגדולים: Bombardier עם משפחת Traxx Siemens עם משפחת EuroSprinter (עליה נמנה גם ה-Taurus שהשיג את השיא העולמי) Alstom עם משפחת Prima (ממנה צמחו גם קטרי רכבת ישראל) שלוש החברות ייצרו בשני העשורים האחרונים כמות דומה של קטרים חשמליים, עם יתרון קל לשתי הראשונות בכמות ובמספר הלקוחות ופיזורם הגיאוגרפי. לפיכך, אם נמדוד את 'איכות' המוצרים בכמות ההזמנות החוזרות והלקוחות החדשים, הרי שקשה להגיע בקלות למנצח ברור. לכל אחד מהיצרנים יש יתרונות מסוימים, בדמות פיתוחים טכנולוגים, ניסיון בשירות, גב כלכלי וכיו"ב. לכל אחד מהם יש גם היסטוריה עניפה בתחום, ולשלוש משפחות המוצרים יש שורשים שמגיעים עד לתחילת עידן הרכבות החשמליות. כמובן שצריך להביא בחשבון גם היבטים של הסטוריה בארץ - בומברדייה עם הקומתיים, אלסטום עם הקטרים והקרונות (גם אם אלו מיוצרים כיום בידי חברה אחרת) וסימנס עם שנה וחצי איחור במסירה, בינתיים.
 

easylivin

New member
יצרני קטרים חשמליים
יש הרבה דרכים למדוד איזה קטר (חשמלי, לצורך העניין) יותר טוב, ויש גם משמעות ליכולותיו של הספק/היצרן, בעיקר בתחום אמינות השירות, תמיכה טכנית, עמידה ביעדים וכיו"ב. אני לא יודע לשפוט איזה משפחת קטרים חשמליים או יצרן יותר 'טובים' כיום, ואפילו לא יודע לומר אילו מאפיינים יהיו החשובים יותר עבור חשמול קווי הרכבת בארץ, כולם או חלקם. עם זאת, מה שברור באופן יחסי הוא שכיום שולטות בעולם זה שלוש משפחות קטרים עיקריות, משלושת היצרנים הגדולים: Bombardier עם משפחת Traxx Siemens עם משפחת EuroSprinter (עליה נמנה גם ה-Taurus שהשיג את השיא העולמי) Alstom עם משפחת Prima (ממנה צמחו גם קטרי רכבת ישראל) שלוש החברות ייצרו בשני העשורים האחרונים כמות דומה של קטרים חשמליים, עם יתרון קל לשתי הראשונות בכמות ובמספר הלקוחות ופיזורם הגיאוגרפי. לפיכך, אם נמדוד את 'איכות' המוצרים בכמות ההזמנות החוזרות והלקוחות החדשים, הרי שקשה להגיע בקלות למנצח ברור. לכל אחד מהיצרנים יש יתרונות מסוימים, בדמות פיתוחים טכנולוגים, ניסיון בשירות, גב כלכלי וכיו"ב. לכל אחד מהם יש גם היסטוריה עניפה בתחום, ולשלוש משפחות המוצרים יש שורשים שמגיעים עד לתחילת עידן הרכבות החשמליות. כמובן שצריך להביא בחשבון גם היבטים של הסטוריה בארץ - בומברדייה עם הקומתיים, אלסטום עם הקטרים והקרונות (גם אם אלו מיוצרים כיום בידי חברה אחרת) וסימנס עם שנה וחצי איחור במסירה, בינתיים.
מסכים לגבי האיחור. בזיון
אבל נדמה לי שזאת מחלקה אחרת של סימנס שלא קשורה כלל לייצור קטרים, היא שאחראית על האיחור. למדינות אחרות בינתיים יש נסיון טוב עם קטרי סימנס, קטרי ה-Eurosprinter זכו לשבחים רבים. אבל כפי שאמרתי, המתחרים חזקים מאוד ויש להם מה להציע ושום דבר לא מובטח כאן לסימנס. עם הקרונות לר"י הם פישלו באמת בגדול ויצא להם שם רע בארץ. אבל גם ממוצריה של Alstom/Vossloh לא תמיד היו מרוצים כאן... חברה עם נסיון רב שמוכרת קטרים לכל העולם, איכשהו מצליחה לספק לר"י קטרים עם עשרות פגמים ותקלות שנאלצים לתקנם באופן בהול כבר בארץ... וגבי Bombardier, לר"י אין עדיין שום נסיון עם קטרים מייצורה (כמו גם מייצור סימנס), וגם זה יכול להיחשב כחיסרון... לכן נראה לי שלשלושת החברות נתוני פתיחה שווים כרגע. לגבי סימנס הדעה שלי היא סוביקטיבית כמובן ולא מקצועית, מהסתכלות על נתוני הביצועים והתגובות החיוביות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה