שבוע טוב. מאגר שאלות:

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
המרחקים נורא קצרים...
רק בין תל אביב-ראשון ואשדוד אשקלון..
חוץ מזה..רכבות חשמליות בימנו מאיצות מהר.. כמה זמן לוקחת נסיעה בין חיפה לאשקלון כיום?.. אגב..אני לא מדבר על קו של 320 קמ"ש..משהו בסביבות ה200-250
 

amit1270

New member
רק בין תל אביב-ראשון ואשדוד אשקלון..
חוץ מזה..רכבות חשמליות בימנו מאיצות מהר.. כמה זמן לוקחת נסיעה בין חיפה לאשקלון כיום?.. אגב..אני לא מדבר על קו של 320 קמ"ש..משהו בסביבות ה200-250
היתרון של רכבות של של מעל 200 קמ"ש
בא לידי ביטוי רק במרחקים של מאות קילומטרים. מתחת לזה ההבדל הוא זניח וההשקעה גדולה בהרבה מהרווח.
 

Rubim88

New member
היתרון של רכבות של של מעל 200 קמ"ש
בא לידי ביטוי רק במרחקים של מאות קילומטרים. מתחת לזה ההבדל הוא זניח וההשקעה גדולה בהרבה מהרווח.
עם איך שדברים מתנהלים במדינה..
הלוואי שתהיה רק 180..
 

אורי404

New member
עם איך שדברים מתנהלים במדינה..
הלוואי שתהיה רק 180..
אם אני לא טועה, יש קטעים, שבאים קטע המסילה
מותאם ל-200 קמ"ש. למשל קטעים ממסילת החוף, בקו המחודש לבאר שבע וסביר להניח שבקו לירושלים. תגובה שלי על הקו לירושלים: עמית כתב שללא עצירה בנתב"ג זמן הנסיעה יהיה לא יותר מחצי שעה. סביר להניח שעם העצירה זה משהו כמו 33 דקות פלוס-מינוס. בואו נאמר כככה: בפרייבט ואפילו באוטובוס ישיר במהירות נסיעה חוקית ניתן להגיע בין תל אביב לגוש דן במשך זמן נסיעה של בכארבעים דקות. רכבת שאמורה לנסוע 160 קמ"ש (זה בטוח בקטעים. סביר להניח שמנתב"ג ירושלמה וגם שם לא בטוח שבכל הקטעים), מצופה עוד יותר מהר. אם היו מפעילים ציוד ל-200 קמ"ש בכלל המצב היה טוב יותר.
 

אורי404

New member
כמה זמן ייחסך בין ירושלים לתל אביב,
בהנחה שרכבת "רגילה" תעשה את זה בכ-30 דקות? כנ"ל לגבי חיפה (40 דקות כבר עכשיו) ובאר שבע (50 דקות אחרי שדרוג המסילה).
קודם כל לא בטוח, שזה יהיה חצי שעה...
הבטחות לחוד ואולי מעשים לחוד. דבר שני, נניח שהרכבת תיסע מנתב"ג ירושלמה מאתיים קמ"ש. אתם יודעים מה, אפילו "רק" 180 קמ"ש (במקום 160), כבר זה הוריד לסביבות העשרים דקות מתל אביב לירושלים. בקשר לחיפה-תל אביב: כיום ברכבת ישירה מחיפה לתל אביב זה ארבעים דקות ללא איחורים. מסילות רכבת מקבילות לכביש החוף ויותר רכבות סדירות מחיפה + ציוד נייד שמגיע למאתיים קמ"ש (אתם יודעים מה, אפילו "רק" 180 קמ"ש) והגענו לכעשרים דקות נסיעה בין חיפה לתל אביב. קו באר שבע-תל אביב אמור להיות 45 דקות (להדגיש אמור. לא בטוח שזה כך) במהירות 160 קמ"ש. מהירות גבוהה יותר עושה את ההבדלים. אני גם מניח שהארבעים וחמש דקות זה ללא עצירות בתחנות להבים ורמלה. יש להניח שחלק מהרכבות, אם לא כולן תעצורנה באחת מהתחנות, אם לא בכולן. בקיצור רכבת חשמלית של מאתיים קמ"ש עם עצירות גם בלהבים וגם ברמלה - אני מעריך, שזמן הנסיעה יהיה ארבעים דקות, אם לא פחות מכך. קו השרון העתידי - כפר סבא-רעננה-הרצליה או הקו הישן דרך ראש העין: ציוד חשמלי אולי יקטין בזמן קצר במעט. אולי ייתכן, שבהרבה מזה. אבל לא דיברנו על כל היתרונות של שקט, של זיהום אוויר, של בלימות בקו עם מרחקים קצרים. כך יהיה ניתן גם להקים בלי בעיות תחנה נוספת בין הרצליה לתל אביב - תחנת רמת השרון (ליד סינמה סיטי). תחנה שתוקם באמצעות יזם פרטי (כפי שאמר, שתומך בזה מנכ"ל הרכבת הנוכחי).
 

amit1270

New member
קודם כל לא בטוח, שזה יהיה חצי שעה...
הבטחות לחוד ואולי מעשים לחוד. דבר שני, נניח שהרכבת תיסע מנתב"ג ירושלמה מאתיים קמ"ש. אתם יודעים מה, אפילו "רק" 180 קמ"ש (במקום 160), כבר זה הוריד לסביבות העשרים דקות מתל אביב לירושלים. בקשר לחיפה-תל אביב: כיום ברכבת ישירה מחיפה לתל אביב זה ארבעים דקות ללא איחורים. מסילות רכבת מקבילות לכביש החוף ויותר רכבות סדירות מחיפה + ציוד נייד שמגיע למאתיים קמ"ש (אתם יודעים מה, אפילו "רק" 180 קמ"ש) והגענו לכעשרים דקות נסיעה בין חיפה לתל אביב. קו באר שבע-תל אביב אמור להיות 45 דקות (להדגיש אמור. לא בטוח שזה כך) במהירות 160 קמ"ש. מהירות גבוהה יותר עושה את ההבדלים. אני גם מניח שהארבעים וחמש דקות זה ללא עצירות בתחנות להבים ורמלה. יש להניח שחלק מהרכבות, אם לא כולן תעצורנה באחת מהתחנות, אם לא בכולן. בקיצור רכבת חשמלית של מאתיים קמ"ש עם עצירות גם בלהבים וגם ברמלה - אני מעריך, שזמן הנסיעה יהיה ארבעים דקות, אם לא פחות מכך. קו השרון העתידי - כפר סבא-רעננה-הרצליה או הקו הישן דרך ראש העין: ציוד חשמלי אולי יקטין בזמן קצר במעט. אולי ייתכן, שבהרבה מזה. אבל לא דיברנו על כל היתרונות של שקט, של זיהום אוויר, של בלימות בקו עם מרחקים קצרים. כך יהיה ניתן גם להקים בלי בעיות תחנה נוספת בין הרצליה לתל אביב - תחנת רמת השרון (ליד סינמה סיטי). תחנה שתוקם באמצעות יזם פרטי (כפי שאמר, שתומך בזה מנכ"ל הרכבת הנוכחי).
חשוב להבדיל בין מהירות מרבית למהירות ממוצעת.
לגבי ה-30 דקות - אין לי כל ספק שאם הקו ייסלל כראוי (וזאת כבר שאלה אחרת), זמן הנסיעה בין תחנת בנייני האומה לתחנת ההגנה בתל אביב יהיה פחות מחצי שעה, ללא עצירה בנתב"ג.
 

easylivin

New member
לא רק אילת..
גם קווי אקספרס בין ערים גדולות.. נגיד חיפה-תל אביב-אשדוד-אשקלון באר שבע-תל אביב ירושלים-תל אביב
מסכים איתך, אבל...
בקצב הפיתוח הנוכחי - חזון אחרית הימים... הרי ב-2008 הקו "המהיר" לירושלים אמור היה להיפתח לפי התוכניות הראשוניות, וגם קו העמק... כשיתחילו כבר לסלול את הקו לאילת, אולי יחשבו גם בכיוון הזה... אולי. הדבר אפשרי בהחלט בתיאוריה, אבל במציאות המקומית - לא בטוח...
 

amit1270

New member
לפחות לאילת יש צורך, לדעתי.
עד שיבנו קו לאילת, יכול להיות שאפילו 250 קמ"ש כבר יהיה כדאי להפעיל. בינתיים אפשר להסתפק ב-200 קמ"ש בשלב הראשון ...
אילת - גם כן בעיה.
אם היתה שם עיר עם 500,000 תושבים או יותר, ואם כמות התיירים השנתית היתה בסביבות ה-10 מיליון, זה אולי היה מצדיק השקעה כזאת. כרגע יש לדעתי הצדקה לשני קווים מאילת: קו משאות למפעלי ים המלח פלוס חיבור לקו הקיים כיום לנחל צין (לא טוב כקו נוסעים) וקו נוסעים מיושר עם זמן נסיעה של שעתיים וחצי בין תל אביב לאילת (זה חצי מזמן הנסיעה באוטובוס כיום). איך אמר שלמה ארצי? יותר מזה אנחנו לא צריכים.
 

easylivin

New member
אילת - גם כן בעיה.
אם היתה שם עיר עם 500,000 תושבים או יותר, ואם כמות התיירים השנתית היתה בסביבות ה-10 מיליון, זה אולי היה מצדיק השקעה כזאת. כרגע יש לדעתי הצדקה לשני קווים מאילת: קו משאות למפעלי ים המלח פלוס חיבור לקו הקיים כיום לנחל צין (לא טוב כקו נוסעים) וקו נוסעים מיושר עם זמן נסיעה של שעתיים וחצי בין תל אביב לאילת (זה חצי מזמן הנסיעה באוטובוס כיום). איך אמר שלמה ארצי? יותר מזה אנחנו לא צריכים.
יש לי ספק בנוגע למספרים שהבאת...
אבל בכל מקרה, גם האופציה הצנועה יותר לא קרובה אפילו למימוש... אז הכל חלומות באספמיה, עד שיתחילו לבנות, מי יודע כמה תושבים יהיו באילת, אולי היא תהפוך למרכז מטרופוליני תוסס עד אז?
 

Rubim88

New member
אילת - גם כן בעיה.
אם היתה שם עיר עם 500,000 תושבים או יותר, ואם כמות התיירים השנתית היתה בסביבות ה-10 מיליון, זה אולי היה מצדיק השקעה כזאת. כרגע יש לדעתי הצדקה לשני קווים מאילת: קו משאות למפעלי ים המלח פלוס חיבור לקו הקיים כיום לנחל צין (לא טוב כקו נוסעים) וקו נוסעים מיושר עם זמן נסיעה של שעתיים וחצי בין תל אביב לאילת (זה חצי מזמן הנסיעה באוטובוס כיום). איך אמר שלמה ארצי? יותר מזה אנחנו לא צריכים.
במחשבה שנייה..אתה צודק
אין מספיק אנשים בשביל להצדיק קו מהיר.. גם קו רגיל לנוסעים ומשא עד נמל אילת יהיה אחלה..
 

אורי404

New member
במחשבה שנייה..אתה צודק
אין מספיק אנשים בשביל להצדיק קו מהיר.. גם קו רגיל לנוסעים ומשא עד נמל אילת יהיה אחלה..
מחשבה נוספת...
מה שצריך לעשות זה: קו רכבת כפול ומיושר מבאר שבע לדימונה (ובלי קשר כניסה מדימונה לבאר שבע מרכז ותחנה בתוך העיר). כבר זמן הנסיעה מבאר שבע לדימונה אמור לרדת לאיזור הרבע שעה. מדימונה עד צין, כאמור פיתולים/עקומות אחד מהשניים - שימוש ברכבות רוכנות או יישור הפיתולים. מכיוון שממילא נרכש ציוד נייד יקר, מוטב לדעתי יהיה להשקיע בציוד הנייד ופחות בתשתיות. מצין לאילת אלו אמורים להיות 180 ק"מ. בקטע זה יה לעשות ישר ככל הניתן. שמטייל יגיע למספר ימים לאילת ומה הוא יגיד (ציטוט משלמה ארצי, כפי שעמית כתב משיר אחר): "אתמול היה טוב ויהיה גם מחר"
 
אילת - גם כן בעיה.
אם היתה שם עיר עם 500,000 תושבים או יותר, ואם כמות התיירים השנתית היתה בסביבות ה-10 מיליון, זה אולי היה מצדיק השקעה כזאת. כרגע יש לדעתי הצדקה לשני קווים מאילת: קו משאות למפעלי ים המלח פלוס חיבור לקו הקיים כיום לנחל צין (לא טוב כקו נוסעים) וקו נוסעים מיושר עם זמן נסיעה של שעתיים וחצי בין תל אביב לאילת (זה חצי מזמן הנסיעה באוטובוס כיום). איך אמר שלמה ארצי? יותר מזה אנחנו לא צריכים.
הגזמת
גם אם היו באילת 250,000 תושבים (בנוסף לתיירות הקיימת היום), זה היה מספיק בכדי שתהיה לשם רכבת. הבעיה היא שאילת היא מאוד קטנה, והיא אפילו לא מתקרבת לסכום הזה. מצד שני אילת היא עיר קטנה ורחוקה, שקשה מאוד להגיע אליה וממנה (אפילו לבאר שבע), דבר שמאוד מקשה מהרבה בחינות. מספיק שאתה רוצה להגיע לראיון עבודה בכל מקום שאינו אילת, (בהנחה שאתה רוצה לעבור עיר), אה צריך לשרוף זמן רב על נסיעות, שלא לדבר על כנסים, הופעות, לימודים, עבודה - אתה חייב לעשות כמעט הכל בתוך אילת. אפילו עם התחבורה הציבורית המעפנה שיש בחלק מהמקומות, עדיין רבים עובדים בערים רחוקות יחסית, נוסעים לערים אחרות די הרבה - דבר שמאוד קשה לעשות באילת. הדרך הנוחה היחידה שיש היא טיסה - והיא לא כ"כ זולה. תחשוב על זה, שאדם יכול ללנסוע כל יום אפילו מבאר שבע לתל אביב - דבר שהוא מאוד קשה, אך אפשרי. באילת המצב הוא אחרת, וגודל העיר לא מקל על זה (מן הסתם בעיר קטנה יש הרבה פחות דברים ממה שיש בעיר גדולה או בריכוז של ערים).
 

אורי404

New member
הגזמת
גם אם היו באילת 250,000 תושבים (בנוסף לתיירות הקיימת היום), זה היה מספיק בכדי שתהיה לשם רכבת. הבעיה היא שאילת היא מאוד קטנה, והיא אפילו לא מתקרבת לסכום הזה. מצד שני אילת היא עיר קטנה ורחוקה, שקשה מאוד להגיע אליה וממנה (אפילו לבאר שבע), דבר שמאוד מקשה מהרבה בחינות. מספיק שאתה רוצה להגיע לראיון עבודה בכל מקום שאינו אילת, (בהנחה שאתה רוצה לעבור עיר), אה צריך לשרוף זמן רב על נסיעות, שלא לדבר על כנסים, הופעות, לימודים, עבודה - אתה חייב לעשות כמעט הכל בתוך אילת. אפילו עם התחבורה הציבורית המעפנה שיש בחלק מהמקומות, עדיין רבים עובדים בערים רחוקות יחסית, נוסעים לערים אחרות די הרבה - דבר שמאוד קשה לעשות באילת. הדרך הנוחה היחידה שיש היא טיסה - והיא לא כ"כ זולה. תחשוב על זה, שאדם יכול ללנסוע כל יום אפילו מבאר שבע לתל אביב - דבר שהוא מאוד קשה, אך אפשרי. באילת המצב הוא אחרת, וגודל העיר לא מקל על זה (מן הסתם בעיר קטנה יש הרבה פחות דברים ממה שיש בעיר גדולה או בריכוז של ערים).
גם מאילת לבאר שבע זהו מרחק גדול
גם בזה הנסיעה ברכבת תהיה יקרה.
 
גם מאילת לבאר שבע זהו מרחק גדול
גם בזה הנסיעה ברכבת תהיה יקרה.
כן, אבל היא תביא אותך לבאר שבע
ולא לשדה תימן, או לחלופין לתל אביב מבלי להחליף, בנוסף גם אם היא לא היה זולה, היא תהיה זולה יותר, ולא יהיה את הטרטור והבדיקות שיש גם בטיסות פנימיות. לפי מה שאני רואה באתרי אינטרנט שונים (ישראייר ושות') טיסה מאילת לבן גוריון או לשדה דב עולה בין 250 ל - 350 ש"ח למבוגר (220 ש"ח לילד) - סביר להניח שרכבת תעלה פחות ממאה ש"ח.
 

Rubim88

New member
כן, אבל היא תביא אותך לבאר שבע
ולא לשדה תימן, או לחלופין לתל אביב מבלי להחליף, בנוסף גם אם היא לא היה זולה, היא תהיה זולה יותר, ולא יהיה את הטרטור והבדיקות שיש גם בטיסות פנימיות. לפי מה שאני רואה באתרי אינטרנט שונים (ישראייר ושות') טיסה מאילת לבן גוריון או לשדה דב עולה בין 250 ל - 350 ש"ח למבוגר (220 ש"ח לילד) - סביר להניח שרכבת תעלה פחות ממאה ש"ח.
חשוב לזכור גם שהקו יהיה גם קו משא..
 

אורי404

New member
כן, אבל היא תביא אותך לבאר שבע
ולא לשדה תימן, או לחלופין לתל אביב מבלי להחליף, בנוסף גם אם היא לא היה זולה, היא תהיה זולה יותר, ולא יהיה את הטרטור והבדיקות שיש גם בטיסות פנימיות. לפי מה שאני רואה באתרי אינטרנט שונים (ישראייר ושות') טיסה מאילת לבן גוריון או לשדה דב עולה בין 250 ל - 350 ש"ח למבוגר (220 ש"ח לילד) - סביר להניח שרכבת תעלה פחות ממאה ש"ח.
אני בעד קו רכבת לאילת
אני מניח, שגם אם היא תהיה רכבת מהירה של 180 קמ"ש עם קו ישר מאילת עד צין ואחרי זה רכבת רוכנת מצין עד דימונה ויישור הקו לבאר שבע, עדיין זמן הנסיעה מהעיר הדרומית לבית הנגב יהיה שעתיים. אולי מעט פחות מזה. מה שכן הרכבת הזו יכולה להיות שימושית בין אילת לדימונה והקמת מקומות תעסוקה בעיר. בנוסף כפי שכתבו בעבר ובשרשור זה היתרון הגדול של רכבת לאילת הוא כקו משא והורדת משאיות רבות. אולי תהיה טובה השיטה הפרטית של הקמת קו בידי זכיין פרטי וכעבור תקופה מסויימת העברה לידי רכבת ישראל.
 
אני בעד קו רכבת לאילת
אני מניח, שגם אם היא תהיה רכבת מהירה של 180 קמ"ש עם קו ישר מאילת עד צין ואחרי זה רכבת רוכנת מצין עד דימונה ויישור הקו לבאר שבע, עדיין זמן הנסיעה מהעיר הדרומית לבית הנגב יהיה שעתיים. אולי מעט פחות מזה. מה שכן הרכבת הזו יכולה להיות שימושית בין אילת לדימונה והקמת מקומות תעסוקה בעיר. בנוסף כפי שכתבו בעבר ובשרשור זה היתרון הגדול של רכבת לאילת הוא כקו משא והורדת משאיות רבות. אולי תהיה טובה השיטה הפרטית של הקמת קו בידי זכיין פרטי וכעבור תקופה מסויימת העברה לידי רכבת ישראל.
המרחק בקו אווירי בין באר שבע לאילת
הוא 185 ק"מ, אם יעשו את הקו כמו שצריך (ברור שהוא לא יהיה קו אווירי, והוא יהיה רחוק מכך), זמן הנסיעה יוכל להיות פחות משעתיים. בנוסף כמו שכתבת - אם ישקיעו בפיתוח של האיזור - דימונה, באר שבע, ערד וכולי, הרכבת תהיה הרבה יותר שימושית. (תהיה לאילתים סיבה טובה לבקר גם בבאר שבע ודרומה לה).
 

אורי404

New member
המרחק בקו אווירי בין באר שבע לאילת
הוא 185 ק"מ, אם יעשו את הקו כמו שצריך (ברור שהוא לא יהיה קו אווירי, והוא יהיה רחוק מכך), זמן הנסיעה יוכל להיות פחות משעתיים. בנוסף כמו שכתבת - אם ישקיעו בפיתוח של האיזור - דימונה, באר שבע, ערד וכולי, הרכבת תהיה הרבה יותר שימושית. (תהיה לאילתים סיבה טובה לבקר גם בבאר שבע ודרומה לה).
בקו אווירי. אם אני זוכר נכון מצין לאילת זה
180 ק"מ. מצין לבאר שבע זהו גם מרחק מה, כולל פיתולים. לנסוע כארבע שעות יום-יום זה מייגע. בלי קשר ועם קשר אני בעד פיתוח ערד, דימונה ובאר שבע.
 
בקו אווירי. אם אני זוכר נכון מצין לאילת זה
180 ק"מ. מצין לבאר שבע זהו גם מרחק מה, כולל פיתולים. לנסוע כארבע שעות יום-יום זה מייגע. בלי קשר ועם קשר אני בעד פיתוח ערד, דימונה ובאר שבע.
אתה לא חייב לנסוע ארבע שעות יום - יום
אתה יכול לנסוע ארבע שעות מתי שיש אירוע גדול, כנס, מפגש של המשפחה, יריד תעסוקה, הופעה או כל דבר אחר. לחלופין יש אנשים עצמאיים שצריכים להיות פעם - פעמיים בשבוע עם לקוחות, או אפילו להחזיק דירה באיזור אחר ולחזור בסופי שבוע ולעתים גם באמצע שבוע. אתה יכול לעבוד חצי משרה במקום אחר (אני מכיר גם אנשים שגרים בב"ש ועובדים בהרצליה). מי שבאילת תקוע בעיר קטנה מאוד בלי שום דרך מהירה או נוחה להגיע לעיר אחרת - אפילו לא ברכב. אז נכון, גם עם רכבת מהירה זה לא יהיה קל - אבל לפחות זה יהיה שפוי.
 

אורי404

New member
אתה לא חייב לנסוע ארבע שעות יום - יום
אתה יכול לנסוע ארבע שעות מתי שיש אירוע גדול, כנס, מפגש של המשפחה, יריד תעסוקה, הופעה או כל דבר אחר. לחלופין יש אנשים עצמאיים שצריכים להיות פעם - פעמיים בשבוע עם לקוחות, או אפילו להחזיק דירה באיזור אחר ולחזור בסופי שבוע ולעתים גם באמצע שבוע. אתה יכול לעבוד חצי משרה במקום אחר (אני מכיר גם אנשים שגרים בב"ש ועובדים בהרצליה). מי שבאילת תקוע בעיר קטנה מאוד בלי שום דרך מהירה או נוחה להגיע לעיר אחרת - אפילו לא ברכב. אז נכון, גם עם רכבת מהירה זה לא יהיה קל - אבל לפחות זה יהיה שפוי.
יש מן הדברים. לפני שהולכים רחוק על הקו הזה
ציינת אירוע גדול (הופעה או אירועים אחרים): יש דבר, שצריך לעת-עתה לטפל בו: תגבור רכבות בעת אירועים שונים. אלה אירועים שונים בתל אביב, בעיקר אירועים בגני התערוכה או בפארק הירקון, אשר קרובים לתחנת הרכבת האוניברסיטה/מרכז הירידים. בשנה האחרונה היה את פסטיבל עבודה עברית, הופעה של פול מקרטני ועוד. לאירועים המוניים כאלה, נוסף לאוטובוסים, יש לתגבר את שירות הרכבות, לפרסם על כך מראש, שתהיה גם אפשרות לרכוש כרטיסים מראש. בנוסף מכירת הכרטיסים צריכה להיות לא רק בקופה האלקטרונית, אלא גם בקופות רגילות + תגבור של דיילים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה