רק בין תל אביב-ראשון ואשדוד אשקלון..המרחקים נורא קצרים...
חוץ מזה..רכבות חשמליות בימנו מאיצות מהר.. כמה זמן לוקחת נסיעה בין חיפה לאשקלון כיום?.. אגב..אני לא מדבר על קו של 320 קמ"ש..משהו בסביבות ה200-250
רק בין תל אביב-ראשון ואשדוד אשקלון..המרחקים נורא קצרים...
היתרון של רכבות של של מעל 200 קמ"שרק בין תל אביב-ראשון ואשדוד אשקלון..
חוץ מזה..רכבות חשמליות בימנו מאיצות מהר.. כמה זמן לוקחת נסיעה בין חיפה לאשקלון כיום?.. אגב..אני לא מדבר על קו של 320 קמ"ש..משהו בסביבות ה200-250
עם איך שדברים מתנהלים במדינה..היתרון של רכבות של של מעל 200 קמ"ש
בא לידי ביטוי רק במרחקים של מאות קילומטרים. מתחת לזה ההבדל הוא זניח וההשקעה גדולה בהרבה מהרווח.
אם אני לא טועה, יש קטעים, שבאים קטע המסילהעם איך שדברים מתנהלים במדינה..
הלוואי שתהיה רק 180..
קודם כל לא בטוח, שזה יהיה חצי שעה...כמה זמן ייחסך בין ירושלים לתל אביב,
בהנחה שרכבת "רגילה" תעשה את זה בכ-30 דקות? כנ"ל לגבי חיפה (40 דקות כבר עכשיו) ובאר שבע (50 דקות אחרי שדרוג המסילה).
חשוב להבדיל בין מהירות מרבית למהירות ממוצעת.קודם כל לא בטוח, שזה יהיה חצי שעה...
הבטחות לחוד ואולי מעשים לחוד. דבר שני, נניח שהרכבת תיסע מנתב"ג ירושלמה מאתיים קמ"ש. אתם יודעים מה, אפילו "רק" 180 קמ"ש (במקום 160), כבר זה הוריד לסביבות העשרים דקות מתל אביב לירושלים. בקשר לחיפה-תל אביב: כיום ברכבת ישירה מחיפה לתל אביב זה ארבעים דקות ללא איחורים. מסילות רכבת מקבילות לכביש החוף ויותר רכבות סדירות מחיפה + ציוד נייד שמגיע למאתיים קמ"ש (אתם יודעים מה, אפילו "רק" 180 קמ"ש) והגענו לכעשרים דקות נסיעה בין חיפה לתל אביב. קו באר שבע-תל אביב אמור להיות 45 דקות (להדגיש אמור. לא בטוח שזה כך) במהירות 160 קמ"ש. מהירות גבוהה יותר עושה את ההבדלים. אני גם מניח שהארבעים וחמש דקות זה ללא עצירות בתחנות להבים ורמלה. יש להניח שחלק מהרכבות, אם לא כולן תעצורנה באחת מהתחנות, אם לא בכולן. בקיצור רכבת חשמלית של מאתיים קמ"ש עם עצירות גם בלהבים וגם ברמלה - אני מעריך, שזמן הנסיעה יהיה ארבעים דקות, אם לא פחות מכך. קו השרון העתידי - כפר סבא-רעננה-הרצליה או הקו הישן דרך ראש העין: ציוד חשמלי אולי יקטין בזמן קצר במעט. אולי ייתכן, שבהרבה מזה. אבל לא דיברנו על כל היתרונות של שקט, של זיהום אוויר, של בלימות בקו עם מרחקים קצרים. כך יהיה ניתן גם להקים בלי בעיות תחנה נוספת בין הרצליה לתל אביב - תחנת רמת השרון (ליד סינמה סיטי). תחנה שתוקם באמצעות יזם פרטי (כפי שאמר, שתומך בזה מנכ"ל הרכבת הנוכחי).
מסכים איתך, אבל...לא רק אילת..
גם קווי אקספרס בין ערים גדולות.. נגיד חיפה-תל אביב-אשדוד-אשקלון באר שבע-תל אביב ירושלים-תל אביב
אילת - גם כן בעיה.לפחות לאילת יש צורך, לדעתי.
עד שיבנו קו לאילת, יכול להיות שאפילו 250 קמ"ש כבר יהיה כדאי להפעיל. בינתיים אפשר להסתפק ב-200 קמ"ש בשלב הראשון ...
יש לי ספק בנוגע למספרים שהבאת...אילת - גם כן בעיה.
אם היתה שם עיר עם 500,000 תושבים או יותר, ואם כמות התיירים השנתית היתה בסביבות ה-10 מיליון, זה אולי היה מצדיק השקעה כזאת. כרגע יש לדעתי הצדקה לשני קווים מאילת: קו משאות למפעלי ים המלח פלוס חיבור לקו הקיים כיום לנחל צין (לא טוב כקו נוסעים) וקו נוסעים מיושר עם זמן נסיעה של שעתיים וחצי בין תל אביב לאילת (זה חצי מזמן הנסיעה באוטובוס כיום). איך אמר שלמה ארצי? יותר מזה אנחנו לא צריכים.
במחשבה שנייה..אתה צודקאילת - גם כן בעיה.
אם היתה שם עיר עם 500,000 תושבים או יותר, ואם כמות התיירים השנתית היתה בסביבות ה-10 מיליון, זה אולי היה מצדיק השקעה כזאת. כרגע יש לדעתי הצדקה לשני קווים מאילת: קו משאות למפעלי ים המלח פלוס חיבור לקו הקיים כיום לנחל צין (לא טוב כקו נוסעים) וקו נוסעים מיושר עם זמן נסיעה של שעתיים וחצי בין תל אביב לאילת (זה חצי מזמן הנסיעה באוטובוס כיום). איך אמר שלמה ארצי? יותר מזה אנחנו לא צריכים.
מחשבה נוספת...במחשבה שנייה..אתה צודק
אין מספיק אנשים בשביל להצדיק קו מהיר.. גם קו רגיל לנוסעים ומשא עד נמל אילת יהיה אחלה..
הגזמתאילת - גם כן בעיה.
אם היתה שם עיר עם 500,000 תושבים או יותר, ואם כמות התיירים השנתית היתה בסביבות ה-10 מיליון, זה אולי היה מצדיק השקעה כזאת. כרגע יש לדעתי הצדקה לשני קווים מאילת: קו משאות למפעלי ים המלח פלוס חיבור לקו הקיים כיום לנחל צין (לא טוב כקו נוסעים) וקו נוסעים מיושר עם זמן נסיעה של שעתיים וחצי בין תל אביב לאילת (זה חצי מזמן הנסיעה באוטובוס כיום). איך אמר שלמה ארצי? יותר מזה אנחנו לא צריכים.
גם מאילת לבאר שבע זהו מרחק גדולהגזמת
גם אם היו באילת 250,000 תושבים (בנוסף לתיירות הקיימת היום), זה היה מספיק בכדי שתהיה לשם רכבת. הבעיה היא שאילת היא מאוד קטנה, והיא אפילו לא מתקרבת לסכום הזה. מצד שני אילת היא עיר קטנה ורחוקה, שקשה מאוד להגיע אליה וממנה (אפילו לבאר שבע), דבר שמאוד מקשה מהרבה בחינות. מספיק שאתה רוצה להגיע לראיון עבודה בכל מקום שאינו אילת, (בהנחה שאתה רוצה לעבור עיר), אה צריך לשרוף זמן רב על נסיעות, שלא לדבר על כנסים, הופעות, לימודים, עבודה - אתה חייב לעשות כמעט הכל בתוך אילת. אפילו עם התחבורה הציבורית המעפנה שיש בחלק מהמקומות, עדיין רבים עובדים בערים רחוקות יחסית, נוסעים לערים אחרות די הרבה - דבר שמאוד קשה לעשות באילת. הדרך הנוחה היחידה שיש היא טיסה - והיא לא כ"כ זולה. תחשוב על זה, שאדם יכול ללנסוע כל יום אפילו מבאר שבע לתל אביב - דבר שהוא מאוד קשה, אך אפשרי. באילת המצב הוא אחרת, וגודל העיר לא מקל על זה (מן הסתם בעיר קטנה יש הרבה פחות דברים ממה שיש בעיר גדולה או בריכוז של ערים).
כן, אבל היא תביא אותך לבאר שבעגם מאילת לבאר שבע זהו מרחק גדול
גם בזה הנסיעה ברכבת תהיה יקרה.
חשוב לזכור גם שהקו יהיה גם קו משא..כן, אבל היא תביא אותך לבאר שבע
ולא לשדה תימן, או לחלופין לתל אביב מבלי להחליף, בנוסף גם אם היא לא היה זולה, היא תהיה זולה יותר, ולא יהיה את הטרטור והבדיקות שיש גם בטיסות פנימיות. לפי מה שאני רואה באתרי אינטרנט שונים (ישראייר ושות') טיסה מאילת לבן גוריון או לשדה דב עולה בין 250 ל - 350 ש"ח למבוגר (220 ש"ח לילד) - סביר להניח שרכבת תעלה פחות ממאה ש"ח.
אני בעד קו רכבת לאילתכן, אבל היא תביא אותך לבאר שבע
ולא לשדה תימן, או לחלופין לתל אביב מבלי להחליף, בנוסף גם אם היא לא היה זולה, היא תהיה זולה יותר, ולא יהיה את הטרטור והבדיקות שיש גם בטיסות פנימיות. לפי מה שאני רואה באתרי אינטרנט שונים (ישראייר ושות') טיסה מאילת לבן גוריון או לשדה דב עולה בין 250 ל - 350 ש"ח למבוגר (220 ש"ח לילד) - סביר להניח שרכבת תעלה פחות ממאה ש"ח.
המרחק בקו אווירי בין באר שבע לאילתאני בעד קו רכבת לאילת
אני מניח, שגם אם היא תהיה רכבת מהירה של 180 קמ"ש עם קו ישר מאילת עד צין ואחרי זה רכבת רוכנת מצין עד דימונה ויישור הקו לבאר שבע, עדיין זמן הנסיעה מהעיר הדרומית לבית הנגב יהיה שעתיים. אולי מעט פחות מזה. מה שכן הרכבת הזו יכולה להיות שימושית בין אילת לדימונה והקמת מקומות תעסוקה בעיר. בנוסף כפי שכתבו בעבר ובשרשור זה היתרון הגדול של רכבת לאילת הוא כקו משא והורדת משאיות רבות. אולי תהיה טובה השיטה הפרטית של הקמת קו בידי זכיין פרטי וכעבור תקופה מסויימת העברה לידי רכבת ישראל.
בקו אווירי. אם אני זוכר נכון מצין לאילת זההמרחק בקו אווירי בין באר שבע לאילת
הוא 185 ק"מ, אם יעשו את הקו כמו שצריך (ברור שהוא לא יהיה קו אווירי, והוא יהיה רחוק מכך), זמן הנסיעה יוכל להיות פחות משעתיים. בנוסף כמו שכתבת - אם ישקיעו בפיתוח של האיזור - דימונה, באר שבע, ערד וכולי, הרכבת תהיה הרבה יותר שימושית. (תהיה לאילתים סיבה טובה לבקר גם בבאר שבע ודרומה לה).
אתה לא חייב לנסוע ארבע שעות יום - יוםבקו אווירי. אם אני זוכר נכון מצין לאילת זה
180 ק"מ. מצין לבאר שבע זהו גם מרחק מה, כולל פיתולים. לנסוע כארבע שעות יום-יום זה מייגע. בלי קשר ועם קשר אני בעד פיתוח ערד, דימונה ובאר שבע.
יש מן הדברים. לפני שהולכים רחוק על הקו הזהאתה לא חייב לנסוע ארבע שעות יום - יום
אתה יכול לנסוע ארבע שעות מתי שיש אירוע גדול, כנס, מפגש של המשפחה, יריד תעסוקה, הופעה או כל דבר אחר. לחלופין יש אנשים עצמאיים שצריכים להיות פעם - פעמיים בשבוע עם לקוחות, או אפילו להחזיק דירה באיזור אחר ולחזור בסופי שבוע ולעתים גם באמצע שבוע. אתה יכול לעבוד חצי משרה במקום אחר (אני מכיר גם אנשים שגרים בב"ש ועובדים בהרצליה). מי שבאילת תקוע בעיר קטנה מאוד בלי שום דרך מהירה או נוחה להגיע לעיר אחרת - אפילו לא ברכב. אז נכון, גם עם רכבת מהירה זה לא יהיה קל - אבל לפחות זה יהיה שפוי.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.