שבוע טוב. מאגר שאלות:

מצב
הנושא נעול.
יש מן הדברים. לפני שהולכים רחוק על הקו הזה
ציינת אירוע גדול (הופעה או אירועים אחרים): יש דבר, שצריך לעת-עתה לטפל בו: תגבור רכבות בעת אירועים שונים. אלה אירועים שונים בתל אביב, בעיקר אירועים בגני התערוכה או בפארק הירקון, אשר קרובים לתחנת הרכבת האוניברסיטה/מרכז הירידים. בשנה האחרונה היה את פסטיבל עבודה עברית, הופעה של פול מקרטני ועוד. לאירועים המוניים כאלה, נוסף לאוטובוסים, יש לתגבר את שירות הרכבות, לפרסם על כך מראש, שתהיה גם אפשרות לרכוש כרטיסים מראש. בנוסף מכירת הכרטיסים צריכה להיות לא רק בקופה האלקטרונית, אלא גם בקופות רגילות + תגבור של דיילים.
נכון,
עם זאת האירועים שאני דיברתי עליהם לא חייבים להיות בסדרי גודל כאלו. זה יכול לתת מענה גם לכנסים של כמה עשרות או מאות אנשים.
 

amit1270

New member
בקו אווירי. אם אני זוכר נכון מצין לאילת זה
180 ק"מ. מצין לבאר שבע זהו גם מרחק מה, כולל פיתולים. לנסוע כארבע שעות יום-יום זה מייגע. בלי קשר ועם קשר אני בעד פיתוח ערד, דימונה ובאר שבע.
מאילת לנקודה הדרומית ביותר במסילה - 135 ק"מ
לגבי באר שבע אוהד צודק.
 

אורי404

New member
מאילת לנקודה הדרומית ביותר במסילה - 135 ק"מ
לגבי באר שבע אוהד צודק.
תודה, עמית על התיקון. טוב לדעת.
כמה זה מהנקודה הדרומית ביותר לבאר שבע? אם כך בקטע הזה, בהנחה והוא ישר והמהירות הממוצעת גבוהה מ-160 קמ"ש (ואף יותר לכיוון ה-180/200), הרי שזמן הנסיעה אמור להיות סביבות ה 3/4 שעה. סביר להניח, שהקו (אם וכאשר כמובן) יהיה כפול ואולי גם מיושר בקטעים מסויימים. אם כך יש להניח שזמן הנסיעה לבאר שבע יהיה סביבות שעה וחצי/שעתיים. אילת תל אביב (לאחר כמובן שדרוג קו באר שבע) - קרוב לוודאי שסביבות שעתיים וחצי-שלוש (תלוי בזמן הנסיעה בקטע הישן לבאר שבע).
 
אני בעד קו רכבת לאילת
אני מניח, שגם אם היא תהיה רכבת מהירה של 180 קמ"ש עם קו ישר מאילת עד צין ואחרי זה רכבת רוכנת מצין עד דימונה ויישור הקו לבאר שבע, עדיין זמן הנסיעה מהעיר הדרומית לבית הנגב יהיה שעתיים. אולי מעט פחות מזה. מה שכן הרכבת הזו יכולה להיות שימושית בין אילת לדימונה והקמת מקומות תעסוקה בעיר. בנוסף כפי שכתבו בעבר ובשרשור זה היתרון הגדול של רכבת לאילת הוא כקו משא והורדת משאיות רבות. אולי תהיה טובה השיטה הפרטית של הקמת קו בידי זכיין פרטי וכעבור תקופה מסויימת העברה לידי רכבת ישראל.
אין שום סיבה שלא תהיה רכבת.
בכלל אין סיבה שלא תהיה רכבת לכל נקודה ונקודה בישראל אם נבחן הכל מבחינה כלכלית הרי שחוץ מתל אביב ואולי איזור השרון שום נקודה בארץ לא צריכה להיות, זאת אמורה להיות נקודת הפתיחה בכל דיון. עכשיו שיש את נקודת הפתיחה, כמובן שעוברים למיזעור נזקים נותנים את הביצוע ליזם פרטי כמו שעשו בהרבה פרוייקטים שהבולטים הם חוצה ישראל או 431 ובא לציון גואל אין שום סיבה שבמדינה מזערית כמו ישראל יהיה מונח שנקרא פריפריה אין שום סיבה ש99 אחוז מהאוכלוסייה לא יוכלו בזמן סביר ובנוחות מקסימלית(זה אומר בטוח לא הקווים המעגליים של האוטובוסים )להגיע למרכזי תעסוקה במרכז הארץ או למרכזים משניים כגון חיפה באר שבע וירושלים
 

Rubim88

New member
אין שום סיבה שלא תהיה רכבת.
בכלל אין סיבה שלא תהיה רכבת לכל נקודה ונקודה בישראל אם נבחן הכל מבחינה כלכלית הרי שחוץ מתל אביב ואולי איזור השרון שום נקודה בארץ לא צריכה להיות, זאת אמורה להיות נקודת הפתיחה בכל דיון. עכשיו שיש את נקודת הפתיחה, כמובן שעוברים למיזעור נזקים נותנים את הביצוע ליזם פרטי כמו שעשו בהרבה פרוייקטים שהבולטים הם חוצה ישראל או 431 ובא לציון גואל אין שום סיבה שבמדינה מזערית כמו ישראל יהיה מונח שנקרא פריפריה אין שום סיבה ש99 אחוז מהאוכלוסייה לא יוכלו בזמן סביר ובנוחות מקסימלית(זה אומר בטוח לא הקווים המעגליים של האוטובוסים )להגיע למרכזי תעסוקה במרכז הארץ או למרכזים משניים כגון חיפה באר שבע וירושלים
 
אין שום סיבה שלא תהיה רכבת.
בכלל אין סיבה שלא תהיה רכבת לכל נקודה ונקודה בישראל אם נבחן הכל מבחינה כלכלית הרי שחוץ מתל אביב ואולי איזור השרון שום נקודה בארץ לא צריכה להיות, זאת אמורה להיות נקודת הפתיחה בכל דיון. עכשיו שיש את נקודת הפתיחה, כמובן שעוברים למיזעור נזקים נותנים את הביצוע ליזם פרטי כמו שעשו בהרבה פרוייקטים שהבולטים הם חוצה ישראל או 431 ובא לציון גואל אין שום סיבה שבמדינה מזערית כמו ישראל יהיה מונח שנקרא פריפריה אין שום סיבה ש99 אחוז מהאוכלוסייה לא יוכלו בזמן סביר ובנוחות מקסימלית(זה אומר בטוח לא הקווים המעגליים של האוטובוסים )להגיע למרכזי תעסוקה במרכז הארץ או למרכזים משניים כגון חיפה באר שבע וירושלים
שבי, השאלה היא לא רק האם תהיה רכבת,
אלא איזה רכבת, ומהירות גבוהה כנראה תקפיץ את מחיר הרכבת בצורה משמעותית. מעבר לכך אתה צודק, רכבת אינה שיקול כלכלי.
 
שבי, השאלה היא לא רק האם תהיה רכבת,
אלא איזה רכבת, ומהירות גבוהה כנראה תקפיץ את מחיר הרכבת בצורה משמעותית. מעבר לכך אתה צודק, רכבת אינה שיקול כלכלי.
דעתי בנושא הזה...
שצריכים למצות את המהירות הקיימת ,כלומר הפרדות מפלסיות, הכפלות מסילה, ופתיחת צווארי בקבוק. במדינה קטנה כזאת אין צורך ברכבות מהירות מהסוג הצרפתי, אולי כדאי לשקול רכבת מהירה בקו לאילת. במידה וחברת רכבות אירופאית תעשה את זה אני בטוח שזה לא יהיה מחיר אסטרונומי, אם תתן לכל מיני עסקנים בארץ לנהל את זה יהיה לך מקרה סיטי פס בירושלים או הקו "המהיר" לי-ם, לכן אין צורך בשום מנהלה מיוחדת כדאי את כל הBOT להעביר דרך החשב הכללי באוצר כמו בפרוייקטים מוצלחים רבים שכבר עברו שם ואף הסתיימו, לא רק תשתיות גם מיחשוב רכש וכו". לגבי השיקולים הכלכליים עקרונית אני מתנגד להפעלת שיקולים כלכליים בשירותים לציבור במיוחד כאלה שמשפיעים בצורה ישירה על איכות חיים אבל אני לא יכול שלא להבין את האוצר "שמתנכל" לרכבת לאחר שראה את החריגות העצומות ואת אי העמידה בלו"ז וכו" אל תשכח שגם כאשר מישהו באגף התקציבים כשהוא רואה שחור על גבי לבן ביזבוז כספי ציבור לא למטרת הציבור ,חוקית אסור לו לאשר תקציבים נוספים עד אשר ישנה בדיקה.
 
דעתי בנושא הזה...
שצריכים למצות את המהירות הקיימת ,כלומר הפרדות מפלסיות, הכפלות מסילה, ופתיחת צווארי בקבוק. במדינה קטנה כזאת אין צורך ברכבות מהירות מהסוג הצרפתי, אולי כדאי לשקול רכבת מהירה בקו לאילת. במידה וחברת רכבות אירופאית תעשה את זה אני בטוח שזה לא יהיה מחיר אסטרונומי, אם תתן לכל מיני עסקנים בארץ לנהל את זה יהיה לך מקרה סיטי פס בירושלים או הקו "המהיר" לי-ם, לכן אין צורך בשום מנהלה מיוחדת כדאי את כל הBOT להעביר דרך החשב הכללי באוצר כמו בפרוייקטים מוצלחים רבים שכבר עברו שם ואף הסתיימו, לא רק תשתיות גם מיחשוב רכש וכו". לגבי השיקולים הכלכליים עקרונית אני מתנגד להפעלת שיקולים כלכליים בשירותים לציבור במיוחד כאלה שמשפיעים בצורה ישירה על איכות חיים אבל אני לא יכול שלא להבין את האוצר "שמתנכל" לרכבת לאחר שראה את החריגות העצומות ואת אי העמידה בלו"ז וכו" אל תשכח שגם כאשר מישהו באגף התקציבים כשהוא רואה שחור על גבי לבן ביזבוז כספי ציבור לא למטרת הציבור ,חוקית אסור לו לאשר תקציבים נוספים עד אשר ישנה בדיקה.
וכנראה שהבדיקה מתנהלת ברגעים אלה...
כותרת ראשית בדה מרקר מדווחת על פשיטה משטרתית במשרדי הרכבת.
 

amit1270

New member
הגזמת
גם אם היו באילת 250,000 תושבים (בנוסף לתיירות הקיימת היום), זה היה מספיק בכדי שתהיה לשם רכבת. הבעיה היא שאילת היא מאוד קטנה, והיא אפילו לא מתקרבת לסכום הזה. מצד שני אילת היא עיר קטנה ורחוקה, שקשה מאוד להגיע אליה וממנה (אפילו לבאר שבע), דבר שמאוד מקשה מהרבה בחינות. מספיק שאתה רוצה להגיע לראיון עבודה בכל מקום שאינו אילת, (בהנחה שאתה רוצה לעבור עיר), אה צריך לשרוף זמן רב על נסיעות, שלא לדבר על כנסים, הופעות, לימודים, עבודה - אתה חייב לעשות כמעט הכל בתוך אילת. אפילו עם התחבורה הציבורית המעפנה שיש בחלק מהמקומות, עדיין רבים עובדים בערים רחוקות יחסית, נוסעים לערים אחרות די הרבה - דבר שמאוד קשה לעשות באילת. הדרך הנוחה היחידה שיש היא טיסה - והיא לא כ"כ זולה. תחשוב על זה, שאדם יכול ללנסוע כל יום אפילו מבאר שבע לתל אביב - דבר שהוא מאוד קשה, אך אפשרי. באילת המצב הוא אחרת, וגודל העיר לא מקל על זה (מן הסתם בעיר קטנה יש הרבה פחות דברים ממה שיש בעיר גדולה או בריכוז של ערים).
רכבת כן, רכבת מהירה נוסח ה-TGV לא.
 

yazzon

New member

חשמול הקווים בארץ היה צריך להעשות מזמן.. בכלל..לפי דעתי כל נושא הרכבות בארץ צריך להתנהל בצורה שונה.. ההשראה לרעיון היא מגרמניה... 1.צריך לעשות בארץ רכבות מהירות-רכבות(מקביל לICE) בין הערים הגדולות 2.בכל מחוז תהיה רכבת אזורית(מקביל לS-Bahn) צירפתי תמונה לדוגמא.. 3.במטרופולינים(חיפה, תל אביב,ירושלים) מערכת רק"ל(מקביל לU-Bahn) מה דעתכם?..
אני לא רוצה להפוך את הפורום לפוליטי
אבל מה זה הגבולות האלה!?
 

Rubim88

New member

חשמול הקווים בארץ היה צריך להעשות מזמן.. בכלל..לפי דעתי כל נושא הרכבות בארץ צריך להתנהל בצורה שונה.. ההשראה לרעיון היא מגרמניה... 1.צריך לעשות בארץ רכבות מהירות-רכבות(מקביל לICE) בין הערים הגדולות 2.בכל מחוז תהיה רכבת אזורית(מקביל לS-Bahn) צירפתי תמונה לדוגמא.. 3.במטרופולינים(חיפה, תל אביב,ירושלים) מערכת רק"ל(מקביל לU-Bahn) מה דעתכם?..
עוד משהו שהיה צריך להעשות בשיטה הגרמנית..
צורת הניהול של התחבורה הציבורית.. לדוגמא.. במחוז שטוטגרט קיים איגוד ששמו VVS, הוא אחראי על מחירי התחבורה ציבורית,לוחות הזמנים שילוט ומפות,הודעות לציבור,כרטיסים ומכונות כירטוס. במחוז עצמו פועלות מספר חברות תחבורה ציבורית כגון..DB-Regio,SSB,Veolia,DB והן אחראיות רק לתיחזוק והפעלת הקווים שברשותן..את הכסף של הכרטיסים הן מקבלות מהVVS לפי חלוקה מסויימת..
 

אורי404

New member
עוד משהו שהיה צריך להעשות בשיטה הגרמנית..
צורת הניהול של התחבורה הציבורית.. לדוגמא.. במחוז שטוטגרט קיים איגוד ששמו VVS, הוא אחראי על מחירי התחבורה ציבורית,לוחות הזמנים שילוט ומפות,הודעות לציבור,כרטיסים ומכונות כירטוס. במחוז עצמו פועלות מספר חברות תחבורה ציבורית כגון..DB-Regio,SSB,Veolia,DB והן אחראיות רק לתיחזוק והפעלת הקווים שברשותן..את הכסף של הכרטיסים הן מקבלות מהVVS לפי חלוקה מסויימת..
למיטב ידיעתי זה קיים במדינות נוספות
 

amit1270

New member
עוד משהו שהיה צריך להעשות בשיטה הגרמנית..
צורת הניהול של התחבורה הציבורית.. לדוגמא.. במחוז שטוטגרט קיים איגוד ששמו VVS, הוא אחראי על מחירי התחבורה ציבורית,לוחות הזמנים שילוט ומפות,הודעות לציבור,כרטיסים ומכונות כירטוס. במחוז עצמו פועלות מספר חברות תחבורה ציבורית כגון..DB-Regio,SSB,Veolia,DB והן אחראיות רק לתיחזוק והפעלת הקווים שברשותן..את הכסף של הכרטיסים הן מקבלות מהVVS לפי חלוקה מסויימת..
אוהו! פה בפורום כבר שנים מדברים על זה.
גם משרד התחבורה הצהיר לאחרונה (וזה בערך כל מה שהוא עשה) שבכוונתו להקים רשות ארצית ורשויות מטרופוליניות לתחבורה ציבורית.
 

amit1270

New member
עוד משהו שהיה צריך להעשות בשיטה הגרמנית..
צורת הניהול של התחבורה הציבורית.. לדוגמא.. במחוז שטוטגרט קיים איגוד ששמו VVS, הוא אחראי על מחירי התחבורה ציבורית,לוחות הזמנים שילוט ומפות,הודעות לציבור,כרטיסים ומכונות כירטוס. במחוז עצמו פועלות מספר חברות תחבורה ציבורית כגון..DB-Regio,SSB,Veolia,DB והן אחראיות רק לתיחזוק והפעלת הקווים שברשותן..את הכסף של הכרטיסים הן מקבלות מהVVS לפי חלוקה מסויימת..
גם בלונדון
יש משהו דומה. בעצם בכל מקום שמכבד את עצמו...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה