שבוע טוב. מאגר שאלות:

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
"בסופו של יום" תופעל הרכבת המהירה
לירושלים באמצעות קטרים חשמלים ממקור חשמלי בלבד (קטר אחד לכל רכבת מודו). בימים אלו ממשיכה מנהלת החישמול בר"י לתכנן את הקו המהיר והמחושמל ואין כל כוונה להפעילו ע"י סולר (או קיטור..) בניגוד להצהרות שניתנו בתקשורת ע"י גורמים בעלי עינין. למען בטל ספק: ר"י מעונינת להפעיל את הקו רק באמצעות אספקת חשמל לנייד הרכבתי. עפ"י המסתמן כרגע, הקטרים יוזמנו (לאחר סיוםהכנת המכרזים) ממפעל ליצור קטרים ידוע בארופה, הציוד הצפון אמריקאי בדרך כלל נחות מזה הארופאי בתחום קטרי נוסעים (אך לא בתחום המשא).
בסופו של יום, מייקל, לא כל מה שמתכננים בר"י
אכן יוצא לפועל. אמנם נכון הדבר שהחבר'ה ברכבת לא מוכנים לשמוע על שום אופציה זולת חשמול, אך ישנם עוד כמה שחקנים דומיננטיים במגרש הזה. והכי חשוב: ההחלטה אם לאמץ את החשמול או לא אינה נתונה רק בידי הרכבת, והמילה האחרונה בנושא בוודאי שאינה שלה. כל זה אינו אומר שבסופו של יום החשמול לא יאומץ ע"י האוצר, אך נדרשת כאן מעט זהירות טרם שיוצאים בהצהרות פסקניות.
 
בסופו של יום, מייקל, לא כל מה שמתכננים בר"י
אכן יוצא לפועל. אמנם נכון הדבר שהחבר'ה ברכבת לא מוכנים לשמוע על שום אופציה זולת חשמול, אך ישנם עוד כמה שחקנים דומיננטיים במגרש הזה. והכי חשוב: ההחלטה אם לאמץ את החשמול או לא אינה נתונה רק בידי הרכבת, והמילה האחרונה בנושא בוודאי שאינה שלה. כל זה אינו אומר שבסופו של יום החשמול לא יאומץ ע"י האוצר, אך נדרשת כאן מעט זהירות טרם שיוצאים בהצהרות פסקניות.
בועז ידידי..גם "להצהרות" אין תוקף מעשי.
אני משער שמשרד האוצר, אבן הנגף האחרונה בנושא ישנה את דעתו . למען האמת "דעתו" של האוצר היא בעד חישמול כמו בעד סלילת הקו. ההצהרות הקודמות בדבר בחינת "כדאיות" הקו המהיר מחדש - שהושלמה לאחרונה באופן חיובי כמה לא מפתיע , וכן בחינת נושא החשמול ופתיחתו למעשה מחדש "לדיון", ו"בדיקה" נוספת סיבותיו פוליטיות ולא מעשיות/תקציביות. עפ"כ הרכבת המהירה והחשמלית בקו A1 נוע תנוע ..ולא במנהרה אחודה. והכל הכל במקביל לשידרוג שרות הרכבת בקו ההררי הישן והטוב למלחה..
 

amit1270

New member
בועז ידידי..גם "להצהרות" אין תוקף מעשי.
אני משער שמשרד האוצר, אבן הנגף האחרונה בנושא ישנה את דעתו . למען האמת "דעתו" של האוצר היא בעד חישמול כמו בעד סלילת הקו. ההצהרות הקודמות בדבר בחינת "כדאיות" הקו המהיר מחדש - שהושלמה לאחרונה באופן חיובי כמה לא מפתיע , וכן בחינת נושא החשמול ופתיחתו למעשה מחדש "לדיון", ו"בדיקה" נוספת סיבותיו פוליטיות ולא מעשיות/תקציביות. עפ"כ הרכבת המהירה והחשמלית בקו A1 נוע תנוע ..ולא במנהרה אחודה. והכל הכל במקביל לשידרוג שרות הרכבת בקו ההררי הישן והטוב למלחה..
האוצר נגד?
הייתי מצפה שהם יהיו הראשונים לקדם פרויקט כלכלי כזה!
 

אורי404

New member
אחרי הודעה כזאת אי אפשר לא להיות רגוע.
ועכשיו, אם אפשר, הסבר קצר לשורה המודגשת בסוף הודעתך למעלה?
אשמח גם להסבר.
בקשר לאוצר, כפי שכתב מייקל אשבי זה למרבה הצער בגלל סיבות פוליטיות שונות ולא סיבות אחרות.
 

בועז ל

New member
תנוח דעתך, הם יקדמו גם יקדמו.
כמו שקידמו עד עכשיו, מייקל?
מייקל ידידי: מאוד הייתי רוצה להשתתף במסר האופטימי שאתה משדר, אך מה לעשות והמציאות בינתיים מראה לנו שפרויקט החשמול שהיה אמור להסתיים השנה ובמלוא היקפו, טרם החל עדיין! כולי תקווה שאכן בסופו של דבר האוצר יפתח את ידיו הקפוצות ויזרים מימון לתקציב. בינתיים, כל שעושה האוצר הוא להערים עוד ועוד מכשולים על הפרויקט החיוני. ועוד מילה באשר ל-A1: ברכבת כנראה לא מכירים את הנפשות הפועלות. האוצר (רוה"מ ובר-און שליחו עד לא מזמן) מעולם לא תמך בביצועו של A1. תמיכתו הנוכחית בהמשך הפרויקט הנה תוצר של שני פקטורים בעיקר: החשש מהמשבר הכלכלי והגעתו של הפרויקט לנקודת האל-חזור. לו היה הדבר תלוי באוצר ורוה"מ בלבד, הפרויקט היה נעצר. את זאת אני קובע לא מתוך קריאה במאמריו של אבי בר-אלי.
 
כמו שקידמו עד עכשיו, מייקל?
מייקל ידידי: מאוד הייתי רוצה להשתתף במסר האופטימי שאתה משדר, אך מה לעשות והמציאות בינתיים מראה לנו שפרויקט החשמול שהיה אמור להסתיים השנה ובמלוא היקפו, טרם החל עדיין! כולי תקווה שאכן בסופו של דבר האוצר יפתח את ידיו הקפוצות ויזרים מימון לתקציב. בינתיים, כל שעושה האוצר הוא להערים עוד ועוד מכשולים על הפרויקט החיוני. ועוד מילה באשר ל-A1: ברכבת כנראה לא מכירים את הנפשות הפועלות. האוצר (רוה"מ ובר-און שליחו עד לא מזמן) מעולם לא תמך בביצועו של A1. תמיכתו הנוכחית בהמשך הפרויקט הנה תוצר של שני פקטורים בעיקר: החשש מהמשבר הכלכלי והגעתו של הפרויקט לנקודת האל-חזור. לו היה הדבר תלוי באוצר ורוה"מ בלבד, הפרויקט היה נעצר. את זאת אני קובע לא מתוך קריאה במאמריו של אבי בר-אלי.
"נקודת אל חזור" שחקן ראשי בקידום A1
לכן עבדך הנאמן אופטימי. חבל רק על ביזבוז הזמן שעלותו כבדה.
 
"בסופו של יום" תופעל הרכבת המהירה
לירושלים באמצעות קטרים חשמלים ממקור חשמלי בלבד (קטר אחד לכל רכבת מודו). בימים אלו ממשיכה מנהלת החישמול בר"י לתכנן את הקו המהיר והמחושמל ואין כל כוונה להפעילו ע"י סולר (או קיטור..) בניגוד להצהרות שניתנו בתקשורת ע"י גורמים בעלי עינין. למען בטל ספק: ר"י מעונינת להפעיל את הקו רק באמצעות אספקת חשמל לנייד הרכבתי. עפ"י המסתמן כרגע, הקטרים יוזמנו (לאחר סיוםהכנת המכרזים) ממפעל ליצור קטרים ידוע בארופה, הציוד הצפון אמריקאי בדרך כלל נחות מזה הארופאי בתחום קטרי נוסעים (אך לא בתחום המשא).
שאלות בקשר לקרונות שיופעלו ב-A1
1) האם ישנו צורך בהזמנת קרונות חדשים עבור רכבות שמונעות ע"י קטר חשמלי? האם לא ניתן להפעיל את הקרונות הקיימים בקו, עם ההבדל שהחשמל לקרונות מגיע מהקטר במקום מקרון הכוח? 2) נקודה אחרת: האם בר"י מתכוונים להפעיל בקו קרונות DD? ואם כן, האם זה לא סותר את המדיניות שבקווים בינעירוניים יופעלו קרונות חד-קומתיים, ואילו הדו-קומתיים יוקצו לקווים הפרבריים?
 

amit1270

New member
שאלות בקשר לקרונות שיופעלו ב-A1
1) האם ישנו צורך בהזמנת קרונות חדשים עבור רכבות שמונעות ע"י קטר חשמלי? האם לא ניתן להפעיל את הקרונות הקיימים בקו, עם ההבדל שהחשמל לקרונות מגיע מהקטר במקום מקרון הכוח? 2) נקודה אחרת: האם בר"י מתכוונים להפעיל בקו קרונות DD? ואם כן, האם זה לא סותר את המדיניות שבקווים בינעירוניים יופעלו קרונות חד-קומתיים, ואילו הדו-קומתיים יוקצו לקווים הפרבריים?
תשובות ראשוניות:
1) ככל הידוע לי, אין שום צורך בקרונות חדשים עבור רכבות שיונעו ע"י קטרים חשמליים. 2) אני חושב שהייתה כוונה ליצור הפרדה בין קווים בינעירוניים שיופעלו בעזרת רכבות עם קרונות חד-קומתיים לבין קווים פרבריים שבהם יפעלו קרונות דו-קומתיים. לא יודע אם זה עדיין התכנון.
 

amit1270

New member
תשובות לשאלות 3 ו 4.
3. עפ"י הנתונים שהעבירה הרכבת למדינה, נדרשת הוספתם של 7 מערכי רכבת עבור הקו המהיר לירושלים. כל מערך כזה כולל בתוכו 2 קטרים ו 5 קרונות דאבל דק. עלות הרכישה נאמדת ב-103 מיליון יורו נכון להיום. 4. לא עומד כלל על הפרק.
5 קרונות DD ושני קטרי בובו?
זה מה שנקבל אחרי 2000 שנות?
 
שבוע טוב. מאגר שאלות:
1) פרוייקט השחזת המסילות: א. כמה קילומטרים משחיזה המכונה כל לילה? ב. מתי יושלם פרוייקט זה? 2) מתי צפוי תחילת בניית הקרונות עבור נת``ע? 3) איזה ציוד נייד צפוי לפעול על הקו המהיר לירושלים? 4) האם יש סיכוי כלשהו לתחנת רכבת כבדה במבשרת בעתיד? תודה לעונים!
תשובה ל-1ב'
המכונה המלטשת הועברה לחו"ל, עקב סיום תקופת החכירה שלה. כפי שדווח בפורום, היא הועמסה על משאית ענקית באחת מתחנות הרכבת במפעלי הנגב, והוסעה דרך מעבר עקבה לירדן. לאחר מכן תועבר לאחת ממדינות המפרץ הפרסי, ששמה לא נמסר (כנראה מסיבות פוליטיות). לצערי, נראה שהיא הספיקה ללטש רק מספר קטעים קצרים באיזור המרכז.
 

easylivin

New member
תשובה ל-1ב'
המכונה המלטשת הועברה לחו"ל, עקב סיום תקופת החכירה שלה. כפי שדווח בפורום, היא הועמסה על משאית ענקית באחת מתחנות הרכבת במפעלי הנגב, והוסעה דרך מעבר עקבה לירדן. לאחר מכן תועבר לאחת ממדינות המפרץ הפרסי, ששמה לא נמסר (כנראה מסיבות פוליטיות). לצערי, נראה שהיא הספיקה ללטש רק מספר קטעים קצרים באיזור המרכז.
זוהי אותה המכונה?!
אתה בטוח? דיברנו כאן שמדובר במבטשה ולא במכונת ליטוש! היא מנקה את הרבד, מיישרת ומהדקת את המסילה... וגם מלטשת?!
 

easylivin

New member
לא יודע איזו מכונה הועברה לירדן,
מה שבטוח, מכונת הליטוש איננה מבטשה.

בדיוק לזה התכוונתי. השאלה אם כך, האם מכונת הליטוש עדיין בארץ?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה