בסופו של יום, מייקל, לא כל מה שמתכננים בר"י"בסופו של יום" תופעל הרכבת המהירה
לירושלים באמצעות קטרים חשמלים ממקור חשמלי בלבד (קטר אחד לכל רכבת מודו). בימים אלו ממשיכה מנהלת החישמול בר"י לתכנן את הקו המהיר והמחושמל ואין כל כוונה להפעילו ע"י סולר (או קיטור..) בניגוד להצהרות שניתנו בתקשורת ע"י גורמים בעלי עינין. למען בטל ספק: ר"י מעונינת להפעיל את הקו רק באמצעות אספקת חשמל לנייד הרכבתי. עפ"י המסתמן כרגע, הקטרים יוזמנו (לאחר סיוםהכנת המכרזים) ממפעל ליצור קטרים ידוע בארופה, הציוד הצפון אמריקאי בדרך כלל נחות מזה הארופאי בתחום קטרי נוסעים (אך לא בתחום המשא).
אכן יוצא לפועל. אמנם נכון הדבר שהחבר'ה ברכבת לא מוכנים לשמוע על שום אופציה זולת חשמול, אך ישנם עוד כמה שחקנים דומיננטיים במגרש הזה. והכי חשוב: ההחלטה אם לאמץ את החשמול או לא אינה נתונה רק בידי הרכבת, והמילה האחרונה בנושא בוודאי שאינה שלה. כל זה אינו אומר שבסופו של יום החשמול לא יאומץ ע"י האוצר, אך נדרשת כאן מעט זהירות טרם שיוצאים בהצהרות פסקניות.