שאלת תם ILS

שאלת תם ILS

יש למישהו מושג מדוע לא לוקחים את מערכת ה ILS מעטרות ומתקינים אותה בשדה דב??? בזמנו דני שהיה מנהל השדה בירושלים סיפר לי איזה סיפור אבל אני לא בטוח לגבי הרלוונטיות של הסיפור כיום.
 

yonieinav

New member
מגנל"ה ורווחי בטיחות מינמליים

אם תדמיין תהליך איי אל אס מלא מדרום(ל03) תראה שהוא חותך את גישאיי אל אס ל12 בבן גוריון.לעומת זה גישת איי אל אס מצפון ל21 חותכת את סי טי אר הרצליה.בקיצור לא מעשי עם כל הרצון הטוב.... הפתרון הכי קרוב לאיי אל אס י-ם הוא בשדה תימן כל יתר החלופות נופלות על מרווחי בטיחות משדות קרובים.
 
עוד משהו

יכול להיות משעשע תהליך הנמכת מכשירים למסלול 03 בשדה דב עם הארובה (שנראה לי כי תהיה גבוהה מהמינימה...) במרחק כמה מטרים מכנף ימין.
 
תשובת תם - ILS

נניח שהציוד עדיין שמיש בעטרות - לא נהרס ע"י בני דודינו. לעניות דעתי, הבעייה העיקרית היא (חוץ מתקציב) - מרווח בטחון. לא המרווח מהגישה לנתב"ג, את זה אפשר לתאם, ולא המרחה האוירי של הרצליה, משום שאם תנאי מזג האויר הם שהנמכת ILS למסלול 21 מתחייבת, הרצליה מאידך סגור. הבעייה היא - ארובת רידינג. להנמכה ל 03, יותר מדי קרובה לגישה, ולהמכה ל 21, היא באיזור ההליכה סביב, אלא אם כן ההנמכה תהיה מוגבלת רק למטוסי ה "F" למיניהם, עם דרישת נסיקה של 70 מעלות בהליכה סביב. הפתרון, לדרוש מחברת החשמל שתבנה ארובה טלסקופית - מתקפלת. מייק..
 

eli eagle

New member
אני דווקא זוכר משהו אחר..

באחד הכנסים של אגודת התעופה, אחד מראשי המנהל נשאל שאלה דומה. תשובתו הייתה: "א´- כל ציוד שיורד מעטרות לא חוזר חזרה. ב´- העלות הכספית לפרק ולהשמיש מערכת כזאת היא כבדה. ג´- נעשה (בלשון עתיד) נסיון לדרוש שיתוף פעולה מצד חיל-האויר, שטייסי GA יתאמנו בסופ"ש בבסיסי החיל ואנו מחכים לתשובה.". בקיצור:לא דובים ולא יער! מישהו יודע מה מצב השדה היום? שמעתי שבני דודנו לא השאירו שם ציוד שמיש אחד.
 
ILS

אני הוא זה ששאלתי את אותה שאלה בכנס של אגודת-התעופה. ממה ששמעתי לאחרונה, כנראה שישנה כוונה להתקין את ה-ILS במחניים (ש"ת, הידוע בשמו "בן-יעקב"). אם למישהו ישנו מידע מעודכן בנושא, אנא שיעדכן את כולנו. מועדים לשמחה, דוד איזנברג
 

hanani12

New member
TLS

קיימת בשוק היום מערכת הנקראת TRANSPONDER LANDING SYSTEM או בקיצור TLS. המערכת עובדת כמו מערכת ILS לכל דבר ועניין אלא שאינה מכילה משואות ILS קרקעיות. במקומן היא משתמשת במשיב המוטס שיש בכל מטוס ושולחת למטוס "הוראות הטסה" בדיוק כמו ILS. יתרונה של המערכת הוא בניידותה הגבוהה (ניתן להתקינה ולפרקה בקלות ובמהירות) ובעלותה הנמוכה לעומת ILS. חסרונה הבולט ביותר הוא במגבלת טיפול במטוס אחד בלבד בהנמכה. מישהו רוצה להשקיע?????
 
TLS

היי חנני, אשמח אם תצרף קצת הסברים, או, לפחות תתן הפנייה היכן ניתן למצא הסבר על פעולת המערכת. תודה. אריאל
 

hanani12

New member
ברצון רב

ראה לינק מצורף אני בתהליך קבלת היצוג של החברה בארץ. יש לי חבילת מידע די מפורטת כך שאם דרושים עוד פרטים אל תהססו לפנות אלי חנן נהרי
 

צחי נבו

New member
וב"רעם" למשל...

המטוס מחשב בעצמו הנמכה לכל נקודה, מציג לטייס "כאילו" ILS. תחשבו על זה, זה גאומטריה/טריגונומטריה פשוטה... כל PALM יכול להציג זאת ללא משואות כלשהן. למישהו יש 80M$ פנויים?
 

baror

New member
אבל פאלם מתבסס על GPS וזה לא מאושר

ע"י הרשויות כאפשרי לשימוש בהנמחות מדויקות
 
תודה.קראתי.

קראתי, ומצאתי עוד מקורות מידע, כמו למשל, כי מחיר המערכת 750000 דולר ומחיר ההתקנה עוד כמאתיים וחמישים אלף. אם זיכרוני אינו מטעני, בזמנו התקנתי בפנמה, בשדה הבין לאומי שלה, מערכת ILS שעלתה בערך שליש מחיר! בכל אופן, נשמע מענין מאד. יש לי בעיה אחת עם כל הקטע של הנמכה לפי מד הלחץ הצורף ל- MODE C , הדיוק שלו +- 100 רגל וזה לא מסתדר לי עם הנמכה מדוייקת. על זה לא קבלתי תשובות בחומר שקראתי. אריאל אריאלי
 
הסבר פעולת TLS

ב-TLS, מערכת קרקעית משדרת אות, וקולטת את תשובת המטוס ע"י מערך של אנטנות. השוואה של הסיגנלים הנקלטים באנטנות השונות (בדומה ל-ADF או מערכות ל"א במטוסי קרב) נותנת וקטור תלת מימדי למטוס, וזמן התשובה נותן מרחק. אין כל הסתמכות על גובה הלחץ שמשודר ע"י הטרנספונדר. אחרי שהמיקום מחושב, משודרים שני אותות "מפוברקים" של Localizer ו-Glideslope, שנותנים לטייס אינדיקציה על מכשיר ה-ILS לגבי התיקונים שהוא צריך לעשות (זו הסיבה שמערכת TLS תומכת רק במטוס אחד בהנמכה - אין קרניים קבועות פסיביות, אלא האות משודר ומאופנן לפי מיקום המטוס. אם מטוס נמצא בשלבי פיינל באופן מדוייק, מטוס אחר שנמצא באזור בתחום קליטה יראה שתי מחטים ממורכזות היטב ב-ILS שלו). המערכת מסוגלת לעקוב אחרי מספר רב של מטוסים (כאשר האבחנה ביניהם נעשית ע"י הקוד שמשדר הטרנספונדר), אך קיים רק אות תיקון ILS אחד. אם המערכת מזהה יותר ממטוס אחד שמשדר את אותו הקוד בטרנספונדר, היא מפסיקה לשדר את אותות ה-ILS. בעזרת TLS ניתן לתכנן גם הנמכות עם שיעור הנמכה משתנה, כיוון "שבור" או מעגלי ותיאורטית גם להחזיק מטוס ב-Holding Pattern מדויק רק ע"י זה שהטייס ישמור על מחטי ה-ILS ממורכזות!
 

hanani12

New member
מדויק ומשכנע מאד

אולי אתה מעוניין להיות סוכן משנה שלי למכירת המערכת במזה"ת???
 
למעלה