שאלת תם ILS

eli eagle

New member
נשמע קצת מסוכן לשד"ת בינלאומי

או כל שד"ת בעל שיירת הנמכות רב
 
TLS לא מתאים לשדה כמו שדה דב

המערכת מתאימה לשדות עם נפח פעילות לא גדול וקצב הגעות נמוך יחסית. מתאים לאפליקציות צבאיות למיניהן (פרישות לשדות מרוחקים) אולי גם לנחיתה אוטומטית למל"טים. יש כמה שדות תעופה של ערים קטנות בארה"ב שקנו והתקינו את המערכת בתקווה שמטוסים שלא היו מגיעים אליה (בתנאי IFR) בעבר יתחילו להגיע וכמובן רווחיהם יעלו
 
למה לא בחיפה

אני רואה הרבה סיבות למה לא בשדה דב (כבר ציינו אותם) אבל עכשיו כשאני חושב על זה אז למה לא בחיפה? אבל במחשבה שנייה, ימים עם ערפל אין הרבה ורוב הזמן משתמשים במסלול 34 שלא ממש מתאים לILS. אני מניח שלא יהיה ILS בחיפה בזמן הקרוב כי הסיבה היחידה שיהיה ILS שם זה לאימון של טייסי GA, איכשהוא לא נראה לי שישקיעו בזה.
 

eli eagle

New member
אם בהונג קונג אפשר...

גם בחיפה אפשר. משתמשים ב"Microwave landing system" אשר מאפשר ל´עקם´ את נתיב הגלישה. ועל זה נאמר: "עם קצת רצון וקצת יכולת גם פיל יכול XXX תרנגולת". ידוע שבארץ שלנו תקציב אין ורצון??
 

hanani12

New member
MLS

MLS היא מערכת לאין ערוך יקרה מ ILS (וגם מדויקת יותר). אף אחד לא ישקיע כאן במערכת כזאת. שכח מזה
 
MLS - פאסה!!!

בזמנו היו שתי חברות שהמציאו מערכת הנמכה המבוססת על Micrwaves שנקראה MLS. "מרקוני" ועוד חברה שאיני זוכר את שמה. יתרונה של המערכת נובע משתי עובדות חשובות: א. אינו מושפע לחלוטין מהקרקע הסמוכה לאנטנת ה-Glide-Slope. ב. מאפשר גישה בצורה מעגלית. הרעיון היה מאד מוצלח אך נכשל כישלון חרוץ עקב העובדה כי מחיר המערכת הקרקעית היה יקר מאד והצריך התקנת מערכת קליטה מאד יקרה בכל המטוסים. כמובן שחברות התעופה התנגדו, מה גם, שבאופק, עלתה התקוה (שלצערי עדין לא ממש מיושמת) של שימוש ב- DGPS כמערכת הנחתה מדוייקת. אגב, את ה-Study של המערכת החדשה המבוססת DGPS, מוביל ה- EAA בשיתוף עם ה-FAA. ובאשר להתקנת מערכת מכל סוג שהוא, בחיפה ו/או בשדה-דב, נראה לי כי בעיות סביבתיות לא יאפשרו גישת מכשירים לשני השדות האלו. אלטרנטיבות אפשריות הם שדות בנגב ואולי מגידו (אם כי, ברמת דוד יש מערכת ILS). אריאל אריאלי
 

zivlevy

New member
waas

המערכת שיש לה את הסיכויים הגדולים ביותר לההפך למערכת "PRECISION APPROACH " הבאה נקראת WAAS או בתרגום WIDE AREA ARGOMONTATION SYSTEM . המערכת מבוססת על GPS בתוספת שנויי תוכנה ותחנות עיכון קרקעיות להשגת דיוק מרבי בעת נחיתה. המערכת נמצאת כעת בשלבי אישור הפעלה של ה FAA כאשר הבעיה העיקרית כרגע היא שזמן ההתרעה במקרה של טעות לווינית צריך להיות קצר מאד (שתי שניות) ועדיין אין מערכות חיווי מספיק אמינות שידווחו על כך. מלבד זאת ה ILS היא מערכת כל כך פשוטה וכל כך אמינה שפשוט קשה להתחרות בה.
 
Wide Area Augmentation System

המערכת משתמשת בשני לווינים גיאו-סטציונריים. ויש גם LAAS: Local Area Augmentation System
 

גד יצחק

New member
ILS בחיפה

ניתן להתקין ILS באזורי אימונים של חיפה להכין דפיות לאימון בלבד ובכך ניתן לתת חלופה מעולה לאימון לטיסים צריך רק רצון נכון שהמינימה תהיה 400 והליכה סביב ללא נחיתה אך זה הרבה יות ר ממה שיש היום.
 
מערכת ILS ירושלים

היכונו היכונו ILS ירושלים עובר למחניים הדפית באוניה אז אני מעריך שנה לפחות.....
 
למעלה