רכבת בין כפר סבא לחיפהשאלת רכבות
מישהוא יכול להסביר לי למה אין קו ישיר ברכבת מכפר סבא- הוד השרון לחיפה? למה הכול חייב לעבור דרך תל אביב?
למה פרקו את הקו המזרחי?רכבת בין כפר סבא לחיפה
מכיוון שבאופן טכני אין הגבלה על אפשרות להפעיל רכבות 'ישירות' - כלומר, בלי החלפה - בין קו כפר סבא לחלקה הצפוני של רכבת ישראל (הרצליה עד נהריה) אני מניח שההחלטה שלא לעשות כן נובעת משילוב של מניעים תפעוליים (ניצולת מערכי רכבת וקיבולת המסילה) ומניעים כלכליים - אולי מישהו ישב שם וחישב שהתועלת הכלכלית והשיווקית של כזה שירות לא שווה את העלות שהוא דורש להפעלתו ביחס לשירות כמו שאנחנו מכירים כיום. אני מקווה שהבנת מהתשובה שלי שבעצם לא אני ולא אף אחד בפורום יכול לענות באמת על השאלה, חוץ מרכבת ישראל עצמה דרך משרד פניות הציבור - [email protected]
פירוק הקו.למה פרקו את הקו המזרחי?
הרי היה קו ותיק בין ראש העין וחדרה מזרח - ומשם התחברות למסילה לבנימינה. האם התוואי נשאר פנוי לפיתוח עתידי של הרכבת?
האם היה אי פעם מסילה לבסיס ג'וליס?פירוק הקו.
בקו המזרחי פעלו רכבות עד שנת 1968. בניגוד להיום , בשנות השישים לא הייתה הצדקה להחזיק שני קוים "מקבילים". הקו המזרחי לא עבר ליד אף נקודת ישוב כך שערכו בהובלת נוסעים היה אפסי, וגם רכבות המשא המעטות שנעו בו סבלו מתשתית ותחזוקה ברמה ירודה ואף מהתנכלויות ומטעני חבלה בייחוד בקטע הקרוב לטול כרם. כמו שלצערנו נהגו החל משנות ה 50 , כל קו שלא היה בו שימוש , פסיו פורקו ושימשו לצרכים אחרים, בין השאר לבניית "קו בר לב". לרכבת ישראל כל זכויות הדרך בתואי המפורק, ובתוכנית האב של רכבת ישראל עתיד הקו לחדש ימיו והפעם כקו משאות משני שיקל את העומס ממסילת החוף העמוסה.
כמדומניהאם היה אי פעם מסילה לבסיס ג'וליס?
או שרק תכננו קו כזה???
הקו המזרחיפירוק הקו.
בקו המזרחי פעלו רכבות עד שנת 1968. בניגוד להיום , בשנות השישים לא הייתה הצדקה להחזיק שני קוים "מקבילים". הקו המזרחי לא עבר ליד אף נקודת ישוב כך שערכו בהובלת נוסעים היה אפסי, וגם רכבות המשא המעטות שנעו בו סבלו מתשתית ותחזוקה ברמה ירודה ואף מהתנכלויות ומטעני חבלה בייחוד בקטע הקרוב לטול כרם. כמו שלצערנו נהגו החל משנות ה 50 , כל קו שלא היה בו שימוש , פסיו פורקו ושימשו לצרכים אחרים, בין השאר לבניית "קו בר לב". לרכבת ישראל כל זכויות הדרך בתואי המפורק, ובתוכנית האב של רכבת ישראל עתיד הקו לחדש ימיו והפעם כקו משאות משני שיקל את העומס ממסילת החוף העמוסה.
אין הצדקההקו המזרחי
בכל מקרה לא יתחילו העבודות על הקו בקרוב. קודם כל הוא לא בתכנית לשנתיים הקרובות. מעבר לזה הקו עובר סמוך לקלקיליה ולטול כרם. אני אישית הייתי רוצה שהקו הזה יוקם. הוא יוכל לשמש ליישובי עמק חפר (כמו שער אפרים).
ולי יש שאלות "בינלאומיות":שאלת רכבות
מישהוא יכול להסביר לי למה אין קו ישיר ברכבת מכפר סבא- הוד השרון לחיפה? למה הכול חייב לעבור דרך תל אביב?
2 אני יודע...ולי יש שאלות "בינלאומיות":
1) מהי אורכה (בערך) של קו רכבת הנוסעים הסדיר הארוך ביותר באירופה? 2) ישנם במדינות באירופה רכבות "ליליות" וישנם רכבות "מהירות גבוהה" (כמו TGV, ICE, X2000 וכו') מדוע לא קיימת רכבת "לילית - מהירות גבוהה"? 3) האם ידוע לכם על אתר בו אוכל לראות מהן המהירויות המירביים המותרת בכל קווי הרכבת הראשיים באירופה וכן אתרים בהם אוכל לחשב מהם המרחקים המסילתיים בין ערים שונות באירופה (למשל: בין אתונה לשטוקהולם)?
חוץ מזה...שאלת רכבות
מישהוא יכול להסביר לי למה אין קו ישיר ברכבת מכפר סבא- הוד השרון לחיפה? למה הכול חייב לעבור דרך תל אביב?
בקרוב מאד ייפתחו ראשונים ונתב"גחוץ מזה...
אילו תחנות רכבת נוספות צפויות להבנות בקרות?
לדעתיבקרוב מאד ייפתחו ראשונים ונתב"ג
אחר כך בית שמש, ולדעתי הבאה היא אשקלון, נכון?
באיזה תאריך ייפתח תחנת אשקלון?לדעתי
קודם ראשונים ובית שמש, אחר כך נתב"ג ואחר כך אשקלון.
דצמבר 2004באיזה תאריך ייפתח תחנת אשקלון?
אני צריך את הקו הזה דחוף!
נובמבר 2005דצמבר 2004
לפי האתר של רכבת ישראל התחנה אמורה להיפתח בדצמבר 2004.
טכנית...אפשרי-שאלה של כסףשאלת רכבות
מישהוא יכול להסביר לי למה אין קו ישיר ברכבת מכפר סבא- הוד השרון לחיפה? למה הכול חייב לעבור דרך תל אביב?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.