שאלת רכבות

מצב
הנושא נעול.

leevice

New member
שאלת רכבות

שאלת רכבות
מישהוא יכול להסביר לי למה אין קו ישיר ברכבת מכפר סבא- הוד השרון לחיפה? למה הכול חייב לעבור דרך תל אביב?
 
רכבת בין כפר סבא לחיפה

שאלת רכבות
מישהוא יכול להסביר לי למה אין קו ישיר ברכבת מכפר סבא- הוד השרון לחיפה? למה הכול חייב לעבור דרך תל אביב?
רכבת בין כפר סבא לחיפה
מכיוון שבאופן טכני אין הגבלה על אפשרות להפעיל רכבות 'ישירות' - כלומר, בלי החלפה - בין קו כפר סבא לחלקה הצפוני של רכבת ישראל (הרצליה עד נהריה) אני מניח שההחלטה שלא לעשות כן נובעת משילוב של מניעים תפעוליים (ניצולת מערכי רכבת וקיבולת המסילה) ומניעים כלכליים - אולי מישהו ישב שם וחישב שהתועלת הכלכלית והשיווקית של כזה שירות לא שווה את העלות שהוא דורש להפעלתו ביחס לשירות כמו שאנחנו מכירים כיום. אני מקווה שהבנת מהתשובה שלי שבעצם לא אני ולא אף אחד בפורום יכול לענות באמת על השאלה, חוץ מרכבת ישראל עצמה דרך משרד פניות הציבור - [email protected]
 

נוסע99

New member
למה פרקו את הקו המזרחי?

רכבת בין כפר סבא לחיפה
מכיוון שבאופן טכני אין הגבלה על אפשרות להפעיל רכבות 'ישירות' - כלומר, בלי החלפה - בין קו כפר סבא לחלקה הצפוני של רכבת ישראל (הרצליה עד נהריה) אני מניח שההחלטה שלא לעשות כן נובעת משילוב של מניעים תפעוליים (ניצולת מערכי רכבת וקיבולת המסילה) ומניעים כלכליים - אולי מישהו ישב שם וחישב שהתועלת הכלכלית והשיווקית של כזה שירות לא שווה את העלות שהוא דורש להפעלתו ביחס לשירות כמו שאנחנו מכירים כיום. אני מקווה שהבנת מהתשובה שלי שבעצם לא אני ולא אף אחד בפורום יכול לענות באמת על השאלה, חוץ מרכבת ישראל עצמה דרך משרד פניות הציבור - [email protected]
למה פרקו את הקו המזרחי?
הרי היה קו ותיק בין ראש העין וחדרה מזרח - ומשם התחברות למסילה לבנימינה. האם התוואי נשאר פנוי לפיתוח עתידי של הרכבת?
 

dvir golan

New member
פירוק הקו.

למה פרקו את הקו המזרחי?
הרי היה קו ותיק בין ראש העין וחדרה מזרח - ומשם התחברות למסילה לבנימינה. האם התוואי נשאר פנוי לפיתוח עתידי של הרכבת?
פירוק הקו.
בקו המזרחי פעלו רכבות עד שנת 1968. בניגוד להיום , בשנות השישים לא הייתה הצדקה להחזיק שני קוים "מקבילים". הקו המזרחי לא עבר ליד אף נקודת ישוב כך שערכו בהובלת נוסעים היה אפסי, וגם רכבות המשא המעטות שנעו בו סבלו מתשתית ותחזוקה ברמה ירודה ואף מהתנכלויות ומטעני חבלה בייחוד בקטע הקרוב לטול כרם. כמו שלצערנו נהגו החל משנות ה 50 , כל קו שלא היה בו שימוש , פסיו פורקו ושימשו לצרכים אחרים, בין השאר לבניית "קו בר לב". לרכבת ישראל כל זכויות הדרך בתואי המפורק, ובתוכנית האב של רכבת ישראל עתיד הקו לחדש ימיו והפעם כקו משאות משני שיקל את העומס ממסילת החוף העמוסה.
 

david80

New member
האם היה אי פעם מסילה לבסיס ג'וליס?

פירוק הקו.
בקו המזרחי פעלו רכבות עד שנת 1968. בניגוד להיום , בשנות השישים לא הייתה הצדקה להחזיק שני קוים "מקבילים". הקו המזרחי לא עבר ליד אף נקודת ישוב כך שערכו בהובלת נוסעים היה אפסי, וגם רכבות המשא המעטות שנעו בו סבלו מתשתית ותחזוקה ברמה ירודה ואף מהתנכלויות ומטעני חבלה בייחוד בקטע הקרוב לטול כרם. כמו שלצערנו נהגו החל משנות ה 50 , כל קו שלא היה בו שימוש , פסיו פורקו ושימשו לצרכים אחרים, בין השאר לבניית "קו בר לב". לרכבת ישראל כל זכויות הדרך בתואי המפורק, ובתוכנית האב של רכבת ישראל עתיד הקו לחדש ימיו והפעם כקו משאות משני שיקל את העומס ממסילת החוף העמוסה.
האם היה אי פעם מסילה לבסיס ג'וליס?
או שרק תכננו קו כזה???
 

orib44

New member
הקו המזרחי

פירוק הקו.
בקו המזרחי פעלו רכבות עד שנת 1968. בניגוד להיום , בשנות השישים לא הייתה הצדקה להחזיק שני קוים "מקבילים". הקו המזרחי לא עבר ליד אף נקודת ישוב כך שערכו בהובלת נוסעים היה אפסי, וגם רכבות המשא המעטות שנעו בו סבלו מתשתית ותחזוקה ברמה ירודה ואף מהתנכלויות ומטעני חבלה בייחוד בקטע הקרוב לטול כרם. כמו שלצערנו נהגו החל משנות ה 50 , כל קו שלא היה בו שימוש , פסיו פורקו ושימשו לצרכים אחרים, בין השאר לבניית "קו בר לב". לרכבת ישראל כל זכויות הדרך בתואי המפורק, ובתוכנית האב של רכבת ישראל עתיד הקו לחדש ימיו והפעם כקו משאות משני שיקל את העומס ממסילת החוף העמוסה.
הקו המזרחי
בכל מקרה לא יתחילו העבודות על הקו בקרוב. קודם כל הוא לא בתכנית לשנתיים הקרובות. מעבר לזה הקו עובר סמוך לקלקיליה ולטול כרם. אני אישית הייתי רוצה שהקו הזה יוקם. הוא יוכל לשמש ליישובי עמק חפר (כמו שער אפרים).
 

dvir golan

New member
אין הצדקה

הקו המזרחי
בכל מקרה לא יתחילו העבודות על הקו בקרוב. קודם כל הוא לא בתכנית לשנתיים הקרובות. מעבר לזה הקו עובר סמוך לקלקיליה ולטול כרם. אני אישית הייתי רוצה שהקו הזה יוקם. הוא יוכל לשמש ליישובי עמק חפר (כמו שער אפרים).
אין הצדקה
אני לא רואה הצדקה לחדש קו רק עבור תושבי עמק חפר.מה עוד שהקו המזרחי צריך להבנות מחדש בעלות גבוהה , מכיוון שכל התשתית הקודמת הרוסה כמו גם הגשרים ומעבירי המים. לשאלתו של דיוויד בנוגע למחנה ג'וליס: על שאלה זו עניתי לך בעבר במסר אישי.
 

david80

New member
ולי יש שאלות "בינלאומיות":

שאלת רכבות
מישהוא יכול להסביר לי למה אין קו ישיר ברכבת מכפר סבא- הוד השרון לחיפה? למה הכול חייב לעבור דרך תל אביב?
ולי יש שאלות "בינלאומיות":
1) מהי אורכה (בערך) של קו רכבת הנוסעים הסדיר הארוך ביותר באירופה? 2) ישנם במדינות באירופה רכבות "ליליות" וישנם רכבות "מהירות גבוהה" (כמו TGV, ICE, X2000 וכו') מדוע לא קיימת רכבת "לילית - מהירות גבוהה"? 3) האם ידוע לכם על אתר בו אוכל לראות מהן המהירויות המירביים המותרת בכל קווי הרכבת הראשיים באירופה וכן אתרים בהם אוכל לחשב מהם המרחקים המסילתיים בין ערים שונות באירופה (למשל: בין אתונה לשטוקהולם)?
 

nitsansh

New member
2 אני יודע...

ולי יש שאלות "בינלאומיות":
1) מהי אורכה (בערך) של קו רכבת הנוסעים הסדיר הארוך ביותר באירופה? 2) ישנם במדינות באירופה רכבות "ליליות" וישנם רכבות "מהירות גבוהה" (כמו TGV, ICE, X2000 וכו') מדוע לא קיימת רכבת "לילית - מהירות גבוהה"? 3) האם ידוע לכם על אתר בו אוכל לראות מהן המהירויות המירביים המותרת בכל קווי הרכבת הראשיים באירופה וכן אתרים בהם אוכל לחשב מהם המרחקים המסילתיים בין ערים שונות באירופה (למשל: בין אתונה לשטוקהולם)?
2 אני יודע...
1. הקו הארוך ביותר הוא מוסקבה-ולדיווסטוק. בסביבות 7000 ק"מ. 2. עדיין אין קו רכבת מהיר מספיק ארוך שיהיה כדאי להפעיל בו רכבת לילה.
 

leevice

New member
חוץ מזה...

שאלת רכבות
מישהוא יכול להסביר לי למה אין קו ישיר ברכבת מכפר סבא- הוד השרון לחיפה? למה הכול חייב לעבור דרך תל אביב?
חוץ מזה...
אילו תחנות רכבת נוספות צפויות להבנות בקרות?
 

omer landau

New member
טכנית...אפשרי-שאלה של כסף

שאלת רכבות
מישהוא יכול להסביר לי למה אין קו ישיר ברכבת מכפר סבא- הוד השרון לחיפה? למה הכול חייב לעבור דרך תל אביב?
טכנית...אפשרי-שאלה של כסף
טכנית...אפשרי-שאלה של כסף
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה