שאלת קרונות רכבת

  • פותח הנושא nubi
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
1.73 מ' נחשב נמוך ?

אתה יודע....מפתיע אותי שאתה
כותב ב90% מהישראלים הם אנשים נמוכים..... אם היית אומר את זה על הנשים הישראליות הייתי מסכים איתך. לגבי הגברים הנתון לא מקובל עליי לחלוטין. לדוגמא....אני 185-187 (לא יודע בדיוק).....ביום שישי נסעתי ברכבת והרוב היו שם חיילים, אפשר לומר שמרביתם היו פחות או יותר בגובה שלי ולא מעט שאף היו גבוהים ממני. אני ישבתי בקומה למטה למרות אי הנוחות ברגלים (כי אני לא יכול לסבול את הנדנדה למעלה) חייל שישב ממולי כיוון את הרגלים שלו לכיוון המושב שלידי כי פשוט אין מקום. למרבה המזל אף אחד לא התיישב במושב שלידו ובמושב שלידי כך שנסענו ב"נוחות יחסית" אבל קשה לי לחשוב מה היה קורה עם עוד שני נוסעים ברביעיית המושבים. אם היית אומר שהסינים אנשים נמוכים הייתי מקבל את זה בהבנה ובהסכמה....אבל להגיד על הישראלים נמוכים.....נראה לי קצת רחוק מהמציאות.
1.73 מ' נחשב נמוך ?
זהו ממוצע הגובה אצל הגבר הישראלי.
 
הישראלים נחשבים לעם נמוך:

אתה יודע....מפתיע אותי שאתה
כותב ב90% מהישראלים הם אנשים נמוכים..... אם היית אומר את זה על הנשים הישראליות הייתי מסכים איתך. לגבי הגברים הנתון לא מקובל עליי לחלוטין. לדוגמא....אני 185-187 (לא יודע בדיוק).....ביום שישי נסעתי ברכבת והרוב היו שם חיילים, אפשר לומר שמרביתם היו פחות או יותר בגובה שלי ולא מעט שאף היו גבוהים ממני. אני ישבתי בקומה למטה למרות אי הנוחות ברגלים (כי אני לא יכול לסבול את הנדנדה למעלה) חייל שישב ממולי כיוון את הרגלים שלו לכיוון המושב שלידי כי פשוט אין מקום. למרבה המזל אף אחד לא התיישב במושב שלידו ובמושב שלידי כך שנסענו ב"נוחות יחסית" אבל קשה לי לחשוב מה היה קורה עם עוד שני נוסעים ברביעיית המושבים. אם היית אומר שהסינים אנשים נמוכים הייתי מקבל את זה בהבנה ובהסכמה....אבל להגיד על הישראלים נמוכים.....נראה לי קצת רחוק מהמציאות.
הישראלים נחשבים לעם נמוך:
תסתובב באירופה ותראה. אהבתי במיוחד את הנשים ההולנדיות.... לדעתי ניתן למצוא על כך נתון. אולי בלמ"ס ? אני מסתובב ברחובות ורואה בעצמי: רוב הגברים נמוכים.... דרך-אגב: רוב הנשים והגברים נוטים להשמנה. אתה נוצה יוצאת דופן.....
 

Golf Bravo

New member
../images/Emo45.gif אכן על נוחות הנוסעים

אבל
הרכבות קומתיים נוחים כמו האוטובוסים העירוניים. או במילים אחרות, הם לא. אין כמו הכורסאות הנוחות והמרווחות של המודו.
אכן על נוחות הנוסעים
חושבים פחות... לא ניתן להשוות את נוחות הנסיעה בקרונות הישנים ובמו-דו לקרונות הדאבל. לפחות במשלוחים האחרונים מגיעים קרונות עם מרווח רגליים קצת גדול יותר. עדיין, הכסאות נועדו אך ורק לאלה שיש להם גב בריא לחלוטין.
 

raminec

New member
תראה

אכן על נוחות הנוסעים
חושבים פחות... לא ניתן להשוות את נוחות הנסיעה בקרונות הישנים ובמו-דו לקרונות הדאבל. לפחות במשלוחים האחרונים מגיעים קרונות עם מרווח רגליים קצת גדול יותר. עדיין, הכסאות נועדו אך ורק לאלה שיש להם גב בריא לחלוטין.
תראה
בהשוואה לאוטובוסים העירוניים כל הרכבות נוחות ביותר. ידידה טובה שלי סובלת מכאבי גב ונאלצת לנסוע כל יום ב- 274 מרחובות לאוניברסיטה. לנסוע נסיעה של יותר משעה באוטובוס עם חצי משענת גב זה דבר שכרוך בייסורים קשים עבורה. אם חברה מסויימת מחליטה שהיא מעוניינת להשתמש בציוד נייד שמתאים לנסיעות קצרות עבור קו שנוסעים בו לנסיעות ארוכות היא צריכה להביא בחשבון גם את ההתעללות בנוסעים שזה גורם. אם רכבת ישראל רוצה להשתמש בקרונות קומתיים לקווים הבינעירוניים, אין בעיה. אבל הם חייבים לשפר את נוחות הנסיעה בתוכם וזה כולל בין היתר החלפת המושבים בנוחים יותר בדומה לקרונות הרגילים ושינוי הריווח בין המושבים גם בקרונות שכבר בשימוש. אני מקווה שהאסימון יפול מתישהו אצל האחראים על כך ברכבת.
 

fireman

New member
בDD ב200 קמ"ש יצטרכו לחלק

ניתן להתאים את הדו-קומתי ל-200 קמ"ש
הבעיה היא רק המחיר. החד-קומתי מיותר לחלוטין ותופס שטח מסילה כפול - דבר שמצריך הוצאות כספיות אדירות בהארכת רציפים ובהגדלת אזורי הדיור במקומות המתאימים ההולכים ואוזלים. ייאלצו להקים מוסך קרונות נוסעים חדש באזור חדש בכל מקרה, על-פי התכנון. יום טוב, ממתינים לי לריצה.
בDD ב200 קמ"ש יצטרכו לחלק
שקיות הקאה לכל מי שיושב בקומה למעלה.... אגב, עם מה ידחפו אותם ב200 קמ"ש? עם הבובו?
 

skooozy

New member
היי ד"ר,שבת שלום,אני

ולפני שמישהו שואל: המרווח בין
מספרי הקרונות נועד לאפשר מקום נוסף לקרונות מאותם סוגים באופציות עתידיות. והסקופ: עם כל הכבוד לזכייתה של סימנס במכרז, נודע לי מחבריי הרבים במפעל בומברדייה הגרמני, כי קרובים לחתימת הסכם רכישת 70 קרונות דאבל-דק נוספים. הם עדיפים בכל קנ"מ על קרונות חד-קומתיים כי יכולים להכיל יותר נוסעים על מחצית משטח המסילה וכמובן שניתן להתאימם למהירויות גבוהות עד 180 קמ"ש באמצעות שינויים מבניים בחוגונים. יום טוב. פרשתי לספורט ג'וגינג. ביי-ביי.
היי ד"ר,שבת שלום,אני
שמח שזה המקרה, אני גם חושב כמוך בנוגע לדאבלים.... נראה לך שהארגון הפנימי של מה שיוזמן, אם יוזמן, יהיה אותו דבר או יתאימו את הדאבלים החדשים לשימוש בין עירוני? ומה בנוגע לקו A1, נראה לך שהדבאלים יתיאמו לשימוש בקו עם קטר חשמלי? מבחינת העומס על הגשרים בקו והגודל הפנימי של המנהרות והשיפועים...
 
הדאבלים מותאמים במילא מבנייתם

היי ד"ר,שבת שלום,אני
שמח שזה המקרה, אני גם חושב כמוך בנוגע לדאבלים.... נראה לך שהארגון הפנימי של מה שיוזמן, אם יוזמן, יהיה אותו דבר או יתאימו את הדאבלים החדשים לשימוש בין עירוני? ומה בנוגע לקו A1, נראה לך שהדבאלים יתיאמו לשימוש בקו עם קטר חשמלי? מבחינת העומס על הגשרים בקו והגודל הפנימי של המנהרות והשיפועים...
הדאבלים מותאמים במילא מבנייתם
לנסיעה רצופה של 1000 ק"מ כך שכל נושא החד קומתי הוא עניין פוליטי ואחר ואיננו קשור ברצינות או בהתאמה למה שבאמת צריך. ניתן להזמין מחברת בומברדייה קרונות דו-קומתיים נוחים ביותר, המתאימים לנסיעה רציפה של למעלה מ- 1000 ק"מ ללא עצירות או עם עצירות, בעלי כושר תנועה של 200 קמ"ש ואף למעלה מזה אם מתעקשים. הבעייה היא רק תו המחיר ותולא. כל השאר זה קישקוש. זה קרון שיכול לחצות את אירופה בלי שום בעיה ויש לו יתרונות שכבר הוזכרו, שאין לקרונות החד קומתיים. אני כבר מזמן הגעתי למסקנה שבארץ כה צפופה כמו שלנו, עם מרחקים קצרים כל-כך (וגם המרחק בין אילת לנהריה הוא קצר) - אין שום היגיון ושום מקום לרכוש קרונות חד-קומתיים. רצו סימנס ? סבבה, אבל שירכשו סימנס דו-קומתי !!! שטות נוראה להמשיך לרכוש קרונות חד קומתיים כפי שאין טעם אמיתי ברכישת קטרים שאינם אמריקאים לחלוטין.
 
אלא אם מדובר בקטרים חשמליים, בהם

הדאבלים מותאמים במילא מבנייתם
לנסיעה רצופה של 1000 ק"מ כך שכל נושא החד קומתי הוא עניין פוליטי ואחר ואיננו קשור ברצינות או בהתאמה למה שבאמת צריך. ניתן להזמין מחברת בומברדייה קרונות דו-קומתיים נוחים ביותר, המתאימים לנסיעה רציפה של למעלה מ- 1000 ק"מ ללא עצירות או עם עצירות, בעלי כושר תנועה של 200 קמ"ש ואף למעלה מזה אם מתעקשים. הבעייה היא רק תו המחיר ותולא. כל השאר זה קישקוש. זה קרון שיכול לחצות את אירופה בלי שום בעיה ויש לו יתרונות שכבר הוזכרו, שאין לקרונות החד קומתיים. אני כבר מזמן הגעתי למסקנה שבארץ כה צפופה כמו שלנו, עם מרחקים קצרים כל-כך (וגם המרחק בין אילת לנהריה הוא קצר) - אין שום היגיון ושום מקום לרכוש קרונות חד-קומתיים. רצו סימנס ? סבבה, אבל שירכשו סימנס דו-קומתי !!! שטות נוראה להמשיך לרכוש קרונות חד קומתיים כפי שאין טעם אמיתי ברכישת קטרים שאינם אמריקאים לחלוטין.
אלא אם מדובר בקטרים חשמליים, בהם
ברור וידוע לכל מקצועני הרכבת ש קטריה של חברת "בומברדייה" הם התוצרת המובילה בכל פרמטר אפשרי ולא אפשרי.
 

skooozy

New member
לא,מה ששאלתי הוא-האם לדעתך-

הדאבלים מותאמים במילא מבנייתם
לנסיעה רצופה של 1000 ק"מ כך שכל נושא החד קומתי הוא עניין פוליטי ואחר ואיננו קשור ברצינות או בהתאמה למה שבאמת צריך. ניתן להזמין מחברת בומברדייה קרונות דו-קומתיים נוחים ביותר, המתאימים לנסיעה רציפה של למעלה מ- 1000 ק"מ ללא עצירות או עם עצירות, בעלי כושר תנועה של 200 קמ"ש ואף למעלה מזה אם מתעקשים. הבעייה היא רק תו המחיר ותולא. כל השאר זה קישקוש. זה קרון שיכול לחצות את אירופה בלי שום בעיה ויש לו יתרונות שכבר הוזכרו, שאין לקרונות החד קומתיים. אני כבר מזמן הגעתי למסקנה שבארץ כה צפופה כמו שלנו, עם מרחקים קצרים כל-כך (וגם המרחק בין אילת לנהריה הוא קצר) - אין שום היגיון ושום מקום לרכוש קרונות חד-קומתיים. רצו סימנס ? סבבה, אבל שירכשו סימנס דו-קומתי !!! שטות נוראה להמשיך לרכוש קרונות חד קומתיים כפי שאין טעם אמיתי ברכישת קטרים שאינם אמריקאים לחלוטין.
לא,מה ששאלתי הוא-האם לדעתך-
הדאבליםפ מתאימים לקו A1 של ירושלים? מבחינת שיפועים/מנהרות/גשרים?
 
אני לא רואה סיבה למה לא. אבל

לא,מה ששאלתי הוא-האם לדעתך-
הדאבליםפ מתאימים לקו A1 של ירושלים? מבחינת שיפועים/מנהרות/גשרים?
אני לא רואה סיבה למה לא. אבל
צריך קטרים חזקים יותר - חשמליים של 4000 כו"ס יתנו מענה הולם.
 

skooozy

New member
וואלה,כלומר הדאבלים יכולים עקרונית-

אני לא רואה סיבה למה לא. אבל
צריך קטרים חזקים יותר - חשמליים של 4000 כו"ס יתנו מענה הולם.
וואלה,כלומר הדאבלים יכולים עקרונית-
להיכנס לכל מנהרות הקו? והשיפועים? מאיך שהמנכ"לים הקודמים בלבלו במוח על הקו הבנתי שיתאים רק לקרונועים חשמליים..
 
בקלות. כל הדאבלים יכולים בקלות

וואלה,כלומר הדאבלים יכולים עקרונית-
להיכנס לכל מנהרות הקו? והשיפועים? מאיך שהמנכ"לים הקודמים בלבלו במוח על הקו הבנתי שיתאים רק לקרונועים חשמליים..
בקלות. כל הדאבלים יכולים בקלות
להגיע לתחנת בנייני האומה. מדובר במסילה בה אין כמעט עיקולים חדים. הבעיה היא רק קטר......בינתיים, רק 701 יכול לעמוד במשימה בכבוד..... אבל כידוע לך אסור לחברו לקרונות כאלה. ראה ארכיון הפורום לגבי מנגנון ייבוש אויר.
 

skooozy

New member
כן,אני זוכר,בגלל בלמי האויר-

בקלות. כל הדאבלים יכולים בקלות
להגיע לתחנת בנייני האומה. מדובר במסילה בה אין כמעט עיקולים חדים. הבעיה היא רק קטר......בינתיים, רק 701 יכול לעמוד במשימה בכבוד..... אבל כידוע לך אסור לחברו לקרונות כאלה. ראה ארכיון הפורום לגבי מנגנון ייבוש אויר.
כן,אני זוכר,בגלל בלמי האויר-
אז באמת החד קומתיים מיותרים.... יאללה ד"ר, דבר עם מי שצריך כדי לבטל את החד קומתיים! ואל תגיד לי שזה לא אפשרי, ביטלו לנו את הטילטינג אחרי הזכייה במכרז, יכולים גם פה לבטל אם רוצים
 

levikon

New member
אל תפתח רעיונות דפוקים.

כן,אני זוכר,בגלל בלמי האויר-
אז באמת החד קומתיים מיותרים.... יאללה ד"ר, דבר עם מי שצריך כדי לבטל את החד קומתיים! ואל תגיד לי שזה לא אפשרי, ביטלו לנו את הטילטינג אחרי הזכייה במכרז, יכולים גם פה לבטל אם רוצים
אל תפתח רעיונות דפוקים.
אף פעם לא מזיקים קרונות נוספים. אני לדוגמא, לא סובל את הדאבלים. הם לא נוחים ונורא צפופים בעיני. אל תשכח, שאולי בדאבלים נכנסים הרבה אנשים, אבל גם הרבה יותר קשה לגרור רכבת כזאת, ולכן כל היתרון של הכמות מתבטל. תשאל את הד"ר על הניסויים בגרירה...
 

mucool2

New member
../images/Emo45.gif עדיפה רכבת של 10 קרונות סינגל

אל תפתח רעיונות דפוקים.
אף פעם לא מזיקים קרונות נוספים. אני לדוגמא, לא סובל את הדאבלים. הם לא נוחים ונורא צפופים בעיני. אל תשכח, שאולי בדאבלים נכנסים הרבה אנשים, אבל גם הרבה יותר קשה לגרור רכבת כזאת, ולכן כל היתרון של הכמות מתבטל. תשאל את הד"ר על הניסויים בגרירה...
עדיפה רכבת של 10 קרונות סינגל
על 5 קרונות דאבל (שזה המקסימום כרגע).
 

skooozy

New member
אותה כמות של אנשים ברכבת חד-

אל תפתח רעיונות דפוקים.
אף פעם לא מזיקים קרונות נוספים. אני לדוגמא, לא סובל את הדאבלים. הם לא נוחים ונורא צפופים בעיני. אל תשכח, שאולי בדאבלים נכנסים הרבה אנשים, אבל גם הרבה יותר קשה לגרור רכבת כזאת, ולכן כל היתרון של הכמות מתבטל. תשאל את הד"ר על הניסויים בגרירה...
אותה כמות של אנשים ברכבת חד-
קומתית נכנסת במס' רב של קרונות ואז המשקל גבוה יותר מאשר דאבל שקולה... כמו שהד"ר אמר,את המבנה הפנימי והחיצוני אפשר לשנות ולהזמין דאבלים בין עירוניים כך שלא תצטופף בפנים..
 

levikon

New member
אם מזמינים דאבלים שלא מצטופפים בפנים,

אותה כמות של אנשים ברכבת חד-
קומתית נכנסת במס' רב של קרונות ואז המשקל גבוה יותר מאשר דאבל שקולה... כמו שהד"ר אמר,את המבנה הפנימי והחיצוני אפשר לשנות ולהזמין דאבלים בין עירוניים כך שלא תצטופף בפנים..
אם מזמינים דאבלים שלא מצטופפים בפנים,
אז כמות האנשים שאתה יכול להכניס לתוכם יורדת עוד יותר. שוב, קרונות חד קומתיים מתאימים יותר למצב בארץ לאור המטען הרבה שהרבה מהנוסעים לוקחים איתם.
 

skooozy

New member
לא ממש, קח קומותיים גבוהים-

אם מזמינים דאבלים שלא מצטופפים בפנים,
אז כמות האנשים שאתה יכול להכניס לתוכם יורדת עוד יותר. שוב, קרונות חד קומתיים מתאימים יותר למצב בארץ לאור המטען הרבה שהרבה מהנוסעים לוקחים איתם.
לא ממש, קח קומותיים גבוהים-
יותר שייפתרו את מצב הצפיפות ושים שם כסאות נוחים יותר, זה לא בהכרח יבטל מקומות ישיבה,עדיין יהיה חסכון במקום... אני בכלל אוהב שילוב-לדוגמה- קרונוע קומותיים. יש כאלה בשווייץ וגרמנייה- כך מקבלים גם תאוצה גבוהה וגם מס' גבוה של נוסעים ברכבת מקוצרת..
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה