שאלת קרונות רכבת

  • פותח הנושא nubi
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

nubi

New member
שאלת קרונות רכבת

שאלת קרונות רכבת
האם רכבת ישראל קנתה רק קרונות DD? נדמה לי שבקרונות הללו יש הרבה פחות מקום (והם גם פחות נוחים לעמידה) מאשר קרונות IC3 או מו-דו. יותר מזה, יש עכשיו קרונות חדשים שהוציאו מהם את הכיסאות ועשו שם מעין "שביל" נגישות לכיסאות גלגלים-מה שעוד יותר הקטין את המקום לשבת או לעמוד. מה אתם אומרים?
 

אורי404

New member
קרונות ברכבת.

שאלת קרונות רכבת
האם רכבת ישראל קנתה רק קרונות DD? נדמה לי שבקרונות הללו יש הרבה פחות מקום (והם גם פחות נוחים לעמידה) מאשר קרונות IC3 או מו-דו. יותר מזה, יש עכשיו קרונות חדשים שהוציאו מהם את הכיסאות ועשו שם מעין "שביל" נגישות לכיסאות גלגלים-מה שעוד יותר הקטין את המקום לשבת או לעמוד. מה אתם אומרים?
קרונות ברכבת.
רוכשים בעיקר קרונות קומותיים, אך לפני מעט יותר משנה רכשו גם IC3 יד שניה. מידע על מספר מקומות בקרונות השונים מופיע באתר "חדשות הרכבת". בנוגע לקרונות הקומותיים החדשים, לפני שבוע או שבועיים איבגי העלה תמונות של הקרונות החדשים וגולשים כתבו בקשר לזה.
 

mucool2

New member
רכבת ישראל מצטיידת בחודשים האחרונים

שאלת קרונות רכבת
האם רכבת ישראל קנתה רק קרונות DD? נדמה לי שבקרונות הללו יש הרבה פחות מקום (והם גם פחות נוחים לעמידה) מאשר קרונות IC3 או מו-דו. יותר מזה, יש עכשיו קרונות חדשים שהוציאו מהם את הכיסאות ועשו שם מעין "שביל" נגישות לכיסאות גלגלים-מה שעוד יותר הקטין את המקום לשבת או לעמוד. מה אתם אומרים?
רכבת ישראל מצטיידת בחודשים האחרונים
ב-54 קרונות DD, מהם 23 קרונות מיוחדים לנכים - כך עפ"י אביתר. בנוסף, כפי שאורי ציין, הגיעו לארץ 9 מערכי IC3 משומשים משוודיה. אבל זה לא הכול. לאחרונה נודע שסימנס זכתה במכרז ר"י לאספקת 86 קרונות חד-קומתיים, שיתחילו להגיע לארץ בעוד כשנתיים.
 
אני מתקן את עצמי מהעבר:

רכבת ישראל מצטיידת בחודשים האחרונים
ב-54 קרונות DD, מהם 23 קרונות מיוחדים לנכים - כך עפ"י אביתר. בנוסף, כפי שאורי ציין, הגיעו לארץ 9 מערכי IC3 משומשים משוודיה. אבל זה לא הכול. לאחרונה נודע שסימנס זכתה במכרז ר"י לאספקת 86 קרונות חד-קומתיים, שיתחילו להגיע לארץ בעוד כשנתיים.
אני מתקן את עצמי מהעבר:
אז לא היו ברשותי כל הנתונים כפי שיש לי כיום: הסדרה של 54 קרונות הדאבל-דק הינה: 501 עד 507 - קרונות ניהוג/כח--- 70 מקומות ישיבה בלבד. 521 עד 538 - קרונות סלון רגילים--- 123 מקומות ישיבה בלבד. 561 עד 589 - קרונות סלון המיועדים לנכים--- 100 מקומות ישיבה בלבד. המידע שלעיל הינו מדוייק לחלוטין.
 

mucool2

New member
כלומר 29 קרונות נכים. ../images/Emo51.gif

אני מתקן את עצמי מהעבר:
אז לא היו ברשותי כל הנתונים כפי שיש לי כיום: הסדרה של 54 קרונות הדאבל-דק הינה: 501 עד 507 - קרונות ניהוג/כח--- 70 מקומות ישיבה בלבד. 521 עד 538 - קרונות סלון רגילים--- 123 מקומות ישיבה בלבד. 561 עד 589 - קרונות סלון המיועדים לנכים--- 100 מקומות ישיבה בלבד. המידע שלעיל הינו מדוייק לחלוטין.
כלומר 29 קרונות נכים.
 
ולפני שמישהו שואל: המרווח בין

אני מתקן את עצמי מהעבר:
אז לא היו ברשותי כל הנתונים כפי שיש לי כיום: הסדרה של 54 קרונות הדאבל-דק הינה: 501 עד 507 - קרונות ניהוג/כח--- 70 מקומות ישיבה בלבד. 521 עד 538 - קרונות סלון רגילים--- 123 מקומות ישיבה בלבד. 561 עד 589 - קרונות סלון המיועדים לנכים--- 100 מקומות ישיבה בלבד. המידע שלעיל הינו מדוייק לחלוטין.
ולפני שמישהו שואל: המרווח בין
מספרי הקרונות נועד לאפשר מקום נוסף לקרונות מאותם סוגים באופציות עתידיות. והסקופ: עם כל הכבוד לזכייתה של סימנס במכרז, נודע לי מחבריי הרבים במפעל בומברדייה הגרמני, כי קרובים לחתימת הסכם רכישת 70 קרונות דאבל-דק נוספים. הם עדיפים בכל קנ"מ על קרונות חד-קומתיים כי יכולים להכיל יותר נוסעים על מחצית משטח המסילה וכמובן שניתן להתאימם למהירויות גבוהות עד 180 קמ"ש באמצעות שינויים מבניים בחוגונים. יום טוב. פרשתי לספורט ג'וגינג. ביי-ביי.
 

mucool2

New member
גם החד-קומתיים יוכלו לנסוע מהר

ולפני שמישהו שואל: המרווח בין
מספרי הקרונות נועד לאפשר מקום נוסף לקרונות מאותם סוגים באופציות עתידיות. והסקופ: עם כל הכבוד לזכייתה של סימנס במכרז, נודע לי מחבריי הרבים במפעל בומברדייה הגרמני, כי קרובים לחתימת הסכם רכישת 70 קרונות דאבל-דק נוספים. הם עדיפים בכל קנ"מ על קרונות חד-קומתיים כי יכולים להכיל יותר נוסעים על מחצית משטח המסילה וכמובן שניתן להתאימם למהירויות גבוהות עד 180 קמ"ש באמצעות שינויים מבניים בחוגונים. יום טוב. פרשתי לספורט ג'וגינג. ביי-ביי.
גם החד-קומתיים יוכלו לנסוע מהר
עד 200 קמ"ש אם אני לא טועה.
 
ניתן להתאים את הדו-קומתי ל-200 קמ"ש

גם החד-קומתיים יוכלו לנסוע מהר
עד 200 קמ"ש אם אני לא טועה.
ניתן להתאים את הדו-קומתי ל-200 קמ"ש
הבעיה היא רק המחיר. החד-קומתי מיותר לחלוטין ותופס שטח מסילה כפול - דבר שמצריך הוצאות כספיות אדירות בהארכת רציפים ובהגדלת אזורי הדיור במקומות המתאימים ההולכים ואוזלים. ייאלצו להקים מוסך קרונות נוסעים חדש באזור חדש בכל מקרה, על-פי התכנון. יום טוב, ממתינים לי לריצה.
 

raminec

New member
אבל

ניתן להתאים את הדו-קומתי ל-200 קמ"ש
הבעיה היא רק המחיר. החד-קומתי מיותר לחלוטין ותופס שטח מסילה כפול - דבר שמצריך הוצאות כספיות אדירות בהארכת רציפים ובהגדלת אזורי הדיור במקומות המתאימים ההולכים ואוזלים. ייאלצו להקים מוסך קרונות נוסעים חדש באזור חדש בכל מקרה, על-פי התכנון. יום טוב, ממתינים לי לריצה.
אבל
הרכבות קומתיים נוחים כמו האוטובוסים העירוניים. או במילים אחרות, הם לא. אין כמו הכורסאות הנוחות והמרווחות של המודו.
 

mucool2

New member
ייעוד שונה

אבל
הרכבות קומתיים נוחים כמו האוטובוסים העירוניים. או במילים אחרות, הם לא. אין כמו הכורסאות הנוחות והמרווחות של המודו.
ייעוד שונה
אוסיף על דבריך: הקרונות הדו-קומתיים מיועדים לשימוש בקווים פרבריים, שזה אומר נסיעות יוממות של לא יותר מחצי שעה. הקרונות החד-קומתיים, לעומת זאת, אמורים לשמש לקווים בינעירוניים, שבהם יש לנוחות הנסיעה חשיבות גדולה יותר.
 

raminec

New member
מסכים איתך

ייעוד שונה
אוסיף על דבריך: הקרונות הדו-קומתיים מיועדים לשימוש בקווים פרבריים, שזה אומר נסיעות יוממות של לא יותר מחצי שעה. הקרונות החד-קומתיים, לעומת זאת, אמורים לשמש לקווים בינעירוניים, שבהם יש לנוחות הנסיעה חשיבות גדולה יותר.
מסכים איתך
אעפ"כ זה לא בהכרח מה שמתבצע בפועל. לא פעם ולא פעמיים רכבות קומתיים מגיעות לבאר שבע ולחיפה. כנראה שחסר ציוד נייד מסוג חד קומתי ואת החוסר הזה ההזמנה מסימנס אמורה למלא.
 

mucool2

New member
../images/Emo45.gif הסיבה לערבוב היא מחסור בציוד

מסכים איתך
אעפ"כ זה לא בהכרח מה שמתבצע בפועל. לא פעם ולא פעמיים רכבות קומתיים מגיעות לבאר שבע ולחיפה. כנראה שחסר ציוד נייד מסוג חד קומתי ואת החוסר הזה ההזמנה מסימנס אמורה למלא.
הסיבה לערבוב היא מחסור בציוד
אני עדיין לא בטוח שהציוד שיתווסף בשנתיים-שלוש הקרובות יספיק, אבל זה צעד (גדול) בכיוון הנכון.
 

raminec

New member
מצב זמני על בסיס קבוע

הסיבה לערבוב היא מחסור בציוד
אני עדיין לא בטוח שהציוד שיתווסף בשנתיים-שלוש הקרובות יספיק, אבל זה צעד (גדול) בכיוון הנכון.
מצב זמני על בסיס קבוע
רכבת ישראל עובדת כבר הרבה שנים עם מעט מדי ציוד נייד. פתיחה של קווים חדשים והכפלה והעלאת תדירות בקווים קיימים לא תמיד מגובים ברכישת מספיק ציוד נייד והנוסעים משלמים על כך לא פעם את המחיר בצפיפות שבקרונות או בציוד ישן ומוזנח שהיה צריך לצאת משימוש מזמן או לפחות לעבור שיפוץ מסיבי.
 

mucool2

New member
אנחנו נמצאים בתקופת מעבר

מצב זמני על בסיס קבוע
רכבת ישראל עובדת כבר הרבה שנים עם מעט מדי ציוד נייד. פתיחה של קווים חדשים והכפלה והעלאת תדירות בקווים קיימים לא תמיד מגובים ברכישת מספיק ציוד נייד והנוסעים משלמים על כך לא פעם את המחיר בצפיפות שבקרונות או בציוד ישן ומוזנח שהיה צריך לצאת משימוש מזמן או לפחות לעבור שיפוץ מסיבי.
אנחנו נמצאים בתקופת מעבר
(שאין לי מושג עד מתי היא תימשך) שבה קצב ההצטיידות ופתיחת צווארי הבקבוק לא מצליחים להדביק את הגידול בכמות הנסיעות. אני לא כל כך בטוח לגבי "הרבה שנים". אם אני לא טועה, עד אמצע שנות ה-90 הבעיה היתה דווקא מחסור בנוסעים...
 

raminec

New member
עשר שנים זה הרבה יותר מדי

אנחנו נמצאים בתקופת מעבר
(שאין לי מושג עד מתי היא תימשך) שבה קצב ההצטיידות ופתיחת צווארי הבקבוק לא מצליחים להדביק את הגידול בכמות הנסיעות. אני לא כל כך בטוח לגבי "הרבה שנים". אם אני לא טועה, עד אמצע שנות ה-90 הבעיה היתה דווקא מחסור בנוסעים...
עשר שנים זה הרבה יותר מדי
לטעמי לפחות. כמו שזה נראה כרגע תקופת המעבר הזו יכולה להמשך בקלות גם עוד עשר שנים. אם ניקח בחשבון את ההזמנות של הציוד הנייד לשנתיים הקרובות ואת הפרוייקטים הרכבתיים שצפויים להיפתח בזמן הזה, אני חושב שאנחנו צפויים לחזור על מנטרת הציוד החסר עוד פעמים רבות.
 

mucool2

New member
גם אני חושב שזה יותר מדי,

עשר שנים זה הרבה יותר מדי
לטעמי לפחות. כמו שזה נראה כרגע תקופת המעבר הזו יכולה להמשך בקלות גם עוד עשר שנים. אם ניקח בחשבון את ההזמנות של הציוד הנייד לשנתיים הקרובות ואת הפרוייקטים הרכבתיים שצפויים להיפתח בזמן הזה, אני חושב שאנחנו צפויים לחזור על מנטרת הציוד החסר עוד פעמים רבות.
גם אני חושב שזה יותר מדי,
אבל אל תשכח שתקציבי הפיתוח לא היו ברמתם הנוכחית מהתחלה. אם היו מתחילים לפני 10 שנים עם תוכנית פיתוח רצינית המצב היום היה הרבה יותר טוב.
 

raminec

New member
נכון

גם אני חושב שזה יותר מדי,
אבל אל תשכח שתקציבי הפיתוח לא היו ברמתם הנוכחית מהתחלה. אם היו מתחילים לפני 10 שנים עם תוכנית פיתוח רצינית המצב היום היה הרבה יותר טוב.
נכון
לפחות אנחנו יכולים להתנחם במידה כזו או אחרת שהיום התקציבים מופנים במידה רבה יותר לפיתוח הרכבות וטוב שכך.
 
תאריך ההתחלה: 08.05.1988וזה

גם אני חושב שזה יותר מדי,
אבל אל תשכח שתקציבי הפיתוח לא היו ברמתם הנוכחית מהתחלה. אם היו מתחילים לפני 10 שנים עם תוכנית פיתוח רצינית המצב היום היה הרבה יותר טוב.
תאריך ההתחלה: 08.05.1988וזה
יותר מעשר שנים להזכירך. אתה שוב טועה: היום 20 מיליארד נראה לך הרבה ורציני. יתכן שבעוד 25 שנה - 100 מיליארד יהיה תקציב חומש ממוצע ו- 20 מיליארד ייראה לך מעט. לכן, עליך לראות את כל ההיבטים ולא להצטצם למה שקורה היום כאשר מבחינת הפיתוח - לא הגענו ל- 10% מהמתוכנן עד לשנת 2050. וזה עדיין מעט מאוד.
 

raminec

New member
לא רלוונטי

תאריך ההתחלה: 08.05.1988וזה
יותר מעשר שנים להזכירך. אתה שוב טועה: היום 20 מיליארד נראה לך הרבה ורציני. יתכן שבעוד 25 שנה - 100 מיליארד יהיה תקציב חומש ממוצע ו- 20 מיליארד ייראה לך מעט. לכן, עליך לראות את כל ההיבטים ולא להצטצם למה שקורה היום כאשר מבחינת הפיתוח - לא הגענו ל- 10% מהמתוכנן עד לשנת 2050. וזה עדיין מעט מאוד.
לא רלוונטי
מה שכן רלוונטי זה כמה ציוד נייד מזמינים עכשיו בהתאם לצפי של מספר הנוסעים בזמן שבו יתקבל הציוד הנייד והאם מזמינים ציוד בעודף על מנת שלא להגיע למצב של חוסרים וחזרה לשימוש בקרונות ישנים שאינם ראויים להסעת בני אדם בימינו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה