שאלת קרונות רכבת

  • פותח הנושא nubi
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

קובי לו

New member
בדיוק השאלה הנכונה

לא רלוונטי
מה שכן רלוונטי זה כמה ציוד נייד מזמינים עכשיו בהתאם לצפי של מספר הנוסעים בזמן שבו יתקבל הציוד הנייד והאם מזמינים ציוד בעודף על מנת שלא להגיע למצב של חוסרים וחזרה לשימוש בקרונות ישנים שאינם ראויים להסעת בני אדם בימינו.
בדיוק השאלה הנכונה
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gif

בדיוק השאלה הנכונה
 
רלוונטי בעבועה בועה ! אתה מכיר

לא רלוונטי
מה שכן רלוונטי זה כמה ציוד נייד מזמינים עכשיו בהתאם לצפי של מספר הנוסעים בזמן שבו יתקבל הציוד הנייד והאם מזמינים ציוד בעודף על מנת שלא להגיע למצב של חוסרים וחזרה לשימוש בקרונות ישנים שאינם ראויים להסעת בני אדם בימינו.
רלוונטי בעבועה בועה ! אתה מכיר
את תוכנית הפיתוח ? כן או לא ? לך לקרוא אותה (366 עמ') ואח"כ תחזור להתווכח על דברים שאינך מכיר. תשיג אותה קודם ותראה שאתה מדבר בכלל על דברים שונים שלא העלו כאן. תוכנית הפיתוח מתחשבת בהרבה גורמים אחרים שלא הועלו כאן. קצרה היריעה להסביר לך. זה ארוך מדי. תשיג לך עותק ותקרא. זה ישנה לך את הגישה.
 

raminec

New member
אני אוהב את זה

רלוונטי בעבועה בועה ! אתה מכיר
את תוכנית הפיתוח ? כן או לא ? לך לקרוא אותה (366 עמ') ואח"כ תחזור להתווכח על דברים שאינך מכיר. תשיג אותה קודם ותראה שאתה מדבר בכלל על דברים שונים שלא העלו כאן. תוכנית הפיתוח מתחשבת בהרבה גורמים אחרים שלא הועלו כאן. קצרה היריעה להסביר לך. זה ארוך מדי. תשיג לך עותק ותקרא. זה ישנה לך את הגישה.
אני אוהב את זה
שאתה זורק אנשים לקרוא מסמכים שאתה משוכנע שאין להם או שאין להם את היכולת להבין אותם. מבחינתי, אם אין לך את היכולת להביא לי את הקטעים הרלוונטיים למסמך או את היכולת להפנות אותי למקום שבו אני יכול לקרוא את המסמך עם הקטעים הרלוונטיים אז אין לי מה להתייחס לתשובתך.
 
אסור לי לצטט את המסמך ! אבל כמו

אני אוהב את זה
שאתה זורק אנשים לקרוא מסמכים שאתה משוכנע שאין להם או שאין להם את היכולת להבין אותם. מבחינתי, אם אין לך את היכולת להביא לי את הקטעים הרלוונטיים למסמך או את היכולת להפנות אותי למקום שבו אני יכול לקרוא את המסמך עם הקטעים הרלוונטיים אז אין לי מה להתייחס לתשובתך.
אסור לי לצטט את המסמך ! אבל כמו
שאני השגתי אותו, גם אתה יכול אם תתאמץ מאוד. אתייחס לנושא רק אחרי שתעשה שיעורי בית. הויכוח טפל לחלוטין. כולנו התחלנו מאפס והתקדמנו. לא תגרור אותי לויכוח כאשר אין בידך את הידע המקצועי להבנת החומר. אני לא עובד אצלך ואין לי שום חובה להעביר לידייך מסמכים פנימיים של רכבת ישראל. תשכח מזה שאפרסם אפילו שורה אחת מהמסמך. לו אתה ומוקול הייתם מכירים את המסמך הנ"ל, אפשר היה לנהל ויכוח ברמה מקצועית אבל כרגע זה בלתי אפשרי ואני שומר אמונים למי שיידע אותי, בטח לא לך - שמעולם לא נפגשנו. זה טחינת מים. אני לא אעביר אף לא 1% מהחומר שאני מכיר החוצה. עבדתי קשה מאוד במשך שנים רבות כדי להשיג כל דבר. תשקיע גם אתה 25 שנות מחקר... בכך תם הדיון שהוא בזבוז זמן. לפני שתמשיך, צור קשר עם מי שצריך ותשיג חומרים לגבי הפרמטרים בהם יש להתחשב בבואך לבנות תוכנית פיתוח לזמן ארוך. אני לא ספק חומרים שלך ושל אף אחד אחר להזכירך. שבת שלום.
 

raminec

New member
אין בעיה, שבת שלום.

אסור לי לצטט את המסמך ! אבל כמו
שאני השגתי אותו, גם אתה יכול אם תתאמץ מאוד. אתייחס לנושא רק אחרי שתעשה שיעורי בית. הויכוח טפל לחלוטין. כולנו התחלנו מאפס והתקדמנו. לא תגרור אותי לויכוח כאשר אין בידך את הידע המקצועי להבנת החומר. אני לא עובד אצלך ואין לי שום חובה להעביר לידייך מסמכים פנימיים של רכבת ישראל. תשכח מזה שאפרסם אפילו שורה אחת מהמסמך. לו אתה ומוקול הייתם מכירים את המסמך הנ"ל, אפשר היה לנהל ויכוח ברמה מקצועית אבל כרגע זה בלתי אפשרי ואני שומר אמונים למי שיידע אותי, בטח לא לך - שמעולם לא נפגשנו. זה טחינת מים. אני לא אעביר אף לא 1% מהחומר שאני מכיר החוצה. עבדתי קשה מאוד במשך שנים רבות כדי להשיג כל דבר. תשקיע גם אתה 25 שנות מחקר... בכך תם הדיון שהוא בזבוז זמן. לפני שתמשיך, צור קשר עם מי שצריך ותשיג חומרים לגבי הפרמטרים בהם יש להתחשב בבואך לבנות תוכנית פיתוח לזמן ארוך. אני לא ספק חומרים שלך ושל אף אחד אחר להזכירך. שבת שלום.
אין בעיה, שבת שלום.
 

קובי לו

New member
אביתר רוב הגולשים פה בפורום

אסור לי לצטט את המסמך ! אבל כמו
שאני השגתי אותו, גם אתה יכול אם תתאמץ מאוד. אתייחס לנושא רק אחרי שתעשה שיעורי בית. הויכוח טפל לחלוטין. כולנו התחלנו מאפס והתקדמנו. לא תגרור אותי לויכוח כאשר אין בידך את הידע המקצועי להבנת החומר. אני לא עובד אצלך ואין לי שום חובה להעביר לידייך מסמכים פנימיים של רכבת ישראל. תשכח מזה שאפרסם אפילו שורה אחת מהמסמך. לו אתה ומוקול הייתם מכירים את המסמך הנ"ל, אפשר היה לנהל ויכוח ברמה מקצועית אבל כרגע זה בלתי אפשרי ואני שומר אמונים למי שיידע אותי, בטח לא לך - שמעולם לא נפגשנו. זה טחינת מים. אני לא אעביר אף לא 1% מהחומר שאני מכיר החוצה. עבדתי קשה מאוד במשך שנים רבות כדי להשיג כל דבר. תשקיע גם אתה 25 שנות מחקר... בכך תם הדיון שהוא בזבוז זמן. לפני שתמשיך, צור קשר עם מי שצריך ותשיג חומרים לגבי הפרמטרים בהם יש להתחשב בבואך לבנות תוכנית פיתוח לזמן ארוך. אני לא ספק חומרים שלך ושל אף אחד אחר להזכירך. שבת שלום.
אביתר רוב הגולשים פה בפורום
לא סובלים מ-OCD ברמה כזו חמורה שתגרום להם להתכתב עם כל העולם ואשתו, או במקרים הללו עם בומברדיה או סימנס או חברה בינ"ל אחרת על מנת לקבל תשובות על תהיות הגיוניות שיש להם (ואוסיף ואומר שהתהיות הן גם הגונות, לגאליות ולגיטימיות). זה לא שרמי הוא סתם קוטר או עמית (מוקול2) הוא כזה (להבדיל מאיזה אוהד אסטון שתודה לאל שכבר לא כותב כאן) לכן ההתייחסות הבוטה עד כמעט גסה הזאת היא מאוד לא במקום. אפשר להתווכח בצורה יותר תרבותית. עוד משהו שאני לא מבין זה מדוע אתה לוקח תהיות והערות כאלו של רמי כאילו הן אישיות נגדך. זכותו המלאה, דרך אגב, לתקוף אותך אישית על דברים מסויימים אם הוא מנמק זאת, אז קל וחומר אם הוא לא תקף אותך אישית (והוא לא תקף אותך אישית). וכמו שאמר מישהו שאני יודע שאתה מעריך ו/או מעריץ, ד"ר אורי מילשטיין, השמצה היא ביקורת לא מבוססת וביקורת היא השמצה כן מבוססת. שבת שלום !
 
תדובה במילה אחת: רמי ומוקול הם

אביתר רוב הגולשים פה בפורום
לא סובלים מ-OCD ברמה כזו חמורה שתגרום להם להתכתב עם כל העולם ואשתו, או במקרים הללו עם בומברדיה או סימנס או חברה בינ"ל אחרת על מנת לקבל תשובות על תהיות הגיוניות שיש להם (ואוסיף ואומר שהתהיות הן גם הגונות, לגאליות ולגיטימיות). זה לא שרמי הוא סתם קוטר או עמית (מוקול2) הוא כזה (להבדיל מאיזה אוהד אסטון שתודה לאל שכבר לא כותב כאן) לכן ההתייחסות הבוטה עד כמעט גסה הזאת היא מאוד לא במקום. אפשר להתווכח בצורה יותר תרבותית. עוד משהו שאני לא מבין זה מדוע אתה לוקח תהיות והערות כאלו של רמי כאילו הן אישיות נגדך. זכותו המלאה, דרך אגב, לתקוף אותך אישית על דברים מסויימים אם הוא מנמק זאת, אז קל וחומר אם הוא לא תקף אותך אישית (והוא לא תקף אותך אישית). וכמו שאמר מישהו שאני יודע שאתה מעריך ו/או מעריץ, ד"ר אורי מילשטיין, השמצה היא ביקורת לא מבוססת וביקורת היא השמצה כן מבוססת. שבת שלום !
תדובה במילה אחת: רמי ומוקול הם
אנשים נחמדים ! הבעיה היא לא בהם. הבעיה היא בי: קשה לי מאוד להיכנס לעובי הקורה המקצועית כאשר רק אני עשיתי שיעורי בית בנושא זה או אחר ולכן האשמה היא רק בי. קשה לערוך ויכוח על חומר כל כך רב. לא יודעים אפילו מאיפה להתחיל. אילו היה לי זמן בשפע ואישור גורף לפרסם חומרים פנימיים, הייתי עורך אבסטרקט של הדו"ח. זה לא שויון כוחות הוגן ולכן אני משאיר להם את הבמה כי לא אתחיל לצטט מהתוכנית מבלי שאף אחד כאן, למעט חן כנראה, מכיר את הרקע שהוא לכשעצמו מגילה גדולה. שבת שלום.
 
לחלוטין לא מקבל את דבריך:

ייעוד שונה
אוסיף על דבריך: הקרונות הדו-קומתיים מיועדים לשימוש בקווים פרבריים, שזה אומר נסיעות יוממות של לא יותר מחצי שעה. הקרונות החד-קומתיים, לעומת זאת, אמורים לשמש לקווים בינעירוניים, שבהם יש לנוחות הנסיעה חשיבות גדולה יותר.
לחלוטין לא מקבל את דבריך:
בגרמניה, נוסעים הקרונות הדו-קומתיים למרחקים של מאות ק"מ בקווים בינעירוניים קבועים. הכל שאלה של התאמה. הם נועדו מלכתחילה להיות קרונות למרחקים ארוכים במקור. קו עתידי כמו אילת-נהריה הוא קו פרברי בקנ"מ אירופי כך שההבדל בין פרברי לבינעירוני הוא מלאכותי בארץ. אין שום בעיה להתקין עשרות סוגים שונים של כיסאות או בולמי זעזועים בקרונות אלה. ניתן להחליף לחוגונים "מהירים" יותר לנסיעות במהירות 200 קמ"ש (בדרך-כלל נהוג עד ל- 180 קמ"ש, כי הפרש מחירי הטכנולוגיה בין 180 קמ"ש ל- 200 קמ"ש, יקר בהרבה יותר מההפרש שבין 140 קמ"ש ל- 180 קמ"ש ורכבת ישראל לא תוכל במילא לעמוד בתשלומי הפרשים אלה). רוב מוחץ של מנהלים ברכבת-ישראל חושב שאין טעם לרכוש בכלל קרונות חד-קומתיים, אבל אף אחד לא מתחשב בדעתם ומדובר ברכש בעל אופי פוליטי שאיננו מתחשב עם הדרישות הנכונות והמציאותיות במילא, כך שהויכוח הזה עקר מתוכן....אני רואה מנהלים בשטח כל הזמן ואף אחד מהם לא מבין למה קונים קרונות חד קומתיים.... ודרך אגב לידע כללי: דו"ח התוצאות הסופיות של המכרז והניקוד מוכר לי היטב. למרבה הההפתעה: "אלסטום" קיבלה את הניקוד הטכני הגבוה ביותר ואחריה "בומברדייה". "סימנס" סיימה במקום השלישי אך במחיר הזול ביותר. אינני מוכן לנקוב במחירים שכל אחת מהן הציעה כמובן, אך "סימנס" הציעה את ההצעה הזולה ביותר ולכן זכתה. עד כאן להיום.
 
העלית נקודה מצויינת

לחלוטין לא מקבל את דבריך:
בגרמניה, נוסעים הקרונות הדו-קומתיים למרחקים של מאות ק"מ בקווים בינעירוניים קבועים. הכל שאלה של התאמה. הם נועדו מלכתחילה להיות קרונות למרחקים ארוכים במקור. קו עתידי כמו אילת-נהריה הוא קו פרברי בקנ"מ אירופי כך שההבדל בין פרברי לבינעירוני הוא מלאכותי בארץ. אין שום בעיה להתקין עשרות סוגים שונים של כיסאות או בולמי זעזועים בקרונות אלה. ניתן להחליף לחוגונים "מהירים" יותר לנסיעות במהירות 200 קמ"ש (בדרך-כלל נהוג עד ל- 180 קמ"ש, כי הפרש מחירי הטכנולוגיה בין 180 קמ"ש ל- 200 קמ"ש, יקר בהרבה יותר מההפרש שבין 140 קמ"ש ל- 180 קמ"ש ורכבת ישראל לא תוכל במילא לעמוד בתשלומי הפרשים אלה). רוב מוחץ של מנהלים ברכבת-ישראל חושב שאין טעם לרכוש בכלל קרונות חד-קומתיים, אבל אף אחד לא מתחשב בדעתם ומדובר ברכש בעל אופי פוליטי שאיננו מתחשב עם הדרישות הנכונות והמציאותיות במילא, כך שהויכוח הזה עקר מתוכן....אני רואה מנהלים בשטח כל הזמן ואף אחד מהם לא מבין למה קונים קרונות חד קומתיים.... ודרך אגב לידע כללי: דו"ח התוצאות הסופיות של המכרז והניקוד מוכר לי היטב. למרבה הההפתעה: "אלסטום" קיבלה את הניקוד הטכני הגבוה ביותר ואחריה "בומברדייה". "סימנס" סיימה במקום השלישי אך במחיר הזול ביותר. אינני מוכן לנקוב במחירים שכל אחת מהן הציעה כמובן, אך "סימנס" הציעה את ההצעה הזולה ביותר ולכן זכתה. עד כאן להיום.
העלית נקודה מצויינת
למעשה כל הקווים בארץ הם קווי פרברים, הרי המרחק בין חיפה לת"א הוא 85 ק"מ. יש המון יוממים גם ביעדים בין-עירוניים "מובהקים" (קרית-גת למשל). הקו היחיד בארץ שאולי יהיה באמת קו בין-עירוני הוא הקו לאילת (אם וכאשר). הרכבת צריכה לשנות את הגישה, ובמקום להפריד בין פרברי לבין-עירוני להפריד בין קו עתיר-נוסעים (דו-קומתי) לקו דליל-נוסעים (חד-קומתי), כשהקטגוריה השניה כוללת מספר מצומצם מאוד של קווים (מסילת שורק ודימונה הם דוגמאות מובהקות). אפילו קו העיירות, קו העמק, הקו לאילת וכו' עשויים להיות עתירי-נוסעים.
 

mucool2

New member
זאת לא צריכה להיות ההבחנה

העלית נקודה מצויינת
למעשה כל הקווים בארץ הם קווי פרברים, הרי המרחק בין חיפה לת"א הוא 85 ק"מ. יש המון יוממים גם ביעדים בין-עירוניים "מובהקים" (קרית-גת למשל). הקו היחיד בארץ שאולי יהיה באמת קו בין-עירוני הוא הקו לאילת (אם וכאשר). הרכבת צריכה לשנות את הגישה, ובמקום להפריד בין פרברי לבין-עירוני להפריד בין קו עתיר-נוסעים (דו-קומתי) לקו דליל-נוסעים (חד-קומתי), כשהקטגוריה השניה כוללת מספר מצומצם מאוד של קווים (מסילת שורק ודימונה הם דוגמאות מובהקות). אפילו קו העיירות, קו העמק, הקו לאילת וכו' עשויים להיות עתירי-נוסעים.
זאת לא צריכה להיות ההבחנה
ההבחנה האמיתית בין קו בינעירוני לקו פרברי היא המרחק בין התחנות ומספר העצירות בדרך, לא תמיד זמן הנסיעה. בקו פרברי יש עצירות רבות ותחלופת נוסעים לאורך הקו. קו בינעירוני מחבר מרכזי אוכלוסייה גדולים, והוא בעיקרון קו "נקודה לנקודה" עם מעט תחנות ביניים. יש גם קווים שהם "באמצע" (למשל קו העיירות שיהיה כנראה המשך של קו ת"א-אשקלון דרך איילון דרום). בכל אופן, נסיעה של יותר משעה כבר לא יכולה להיחשב לנסיעה פרברית מובהקת (גם אם יש כאלה במטרופולינים ענקיים בעולם).
 

raminec

New member
עם העובדה הפשוטה

לחלוטין לא מקבל את דבריך:
בגרמניה, נוסעים הקרונות הדו-קומתיים למרחקים של מאות ק"מ בקווים בינעירוניים קבועים. הכל שאלה של התאמה. הם נועדו מלכתחילה להיות קרונות למרחקים ארוכים במקור. קו עתידי כמו אילת-נהריה הוא קו פרברי בקנ"מ אירופי כך שההבדל בין פרברי לבינעירוני הוא מלאכותי בארץ. אין שום בעיה להתקין עשרות סוגים שונים של כיסאות או בולמי זעזועים בקרונות אלה. ניתן להחליף לחוגונים "מהירים" יותר לנסיעות במהירות 200 קמ"ש (בדרך-כלל נהוג עד ל- 180 קמ"ש, כי הפרש מחירי הטכנולוגיה בין 180 קמ"ש ל- 200 קמ"ש, יקר בהרבה יותר מההפרש שבין 140 קמ"ש ל- 180 קמ"ש ורכבת ישראל לא תוכל במילא לעמוד בתשלומי הפרשים אלה). רוב מוחץ של מנהלים ברכבת-ישראל חושב שאין טעם לרכוש בכלל קרונות חד-קומתיים, אבל אף אחד לא מתחשב בדעתם ומדובר ברכש בעל אופי פוליטי שאיננו מתחשב עם הדרישות הנכונות והמציאותיות במילא, כך שהויכוח הזה עקר מתוכן....אני רואה מנהלים בשטח כל הזמן ואף אחד מהם לא מבין למה קונים קרונות חד קומתיים.... ודרך אגב לידע כללי: דו"ח התוצאות הסופיות של המכרז והניקוד מוכר לי היטב. למרבה הההפתעה: "אלסטום" קיבלה את הניקוד הטכני הגבוה ביותר ואחריה "בומברדייה". "סימנס" סיימה במקום השלישי אך במחיר הזול ביותר. אינני מוכן לנקוב במחירים שכל אחת מהן הציעה כמובן, אך "סימנס" הציעה את ההצעה הזולה ביותר ולכן זכתה. עד כאן להיום.
עם העובדה הפשוטה
שהקרונות קומתיים פחות נוחים קשה להתווכח. הם פחות מרווחים, יש בהם פחות מקום מעל המושבים לתיקים של הנוסעים ולאוכלוסיה הקשישה קשה לעלות במדרגות כשמגיעים לתחנה והם עלולים לפספס תחנות בגלל זה. אם הכניסו אוטובוסים ללא מדרגות כאוטובוסים עירוניים, אין שום סיבה שלא יכניסו רכבות ללא מדרגות.
 
מבחינה טכנית אין בעיה להפוך אותם

עם העובדה הפשוטה
שהקרונות קומתיים פחות נוחים קשה להתווכח. הם פחות מרווחים, יש בהם פחות מקום מעל המושבים לתיקים של הנוסעים ולאוכלוסיה הקשישה קשה לעלות במדרגות כשמגיעים לתחנה והם עלולים לפספס תחנות בגלל זה. אם הכניסו אוטובוסים ללא מדרגות כאוטובוסים עירוניים, אין שום סיבה שלא יכניסו רכבות ללא מדרגות.
מבחינה טכנית אין בעיה להפוך אותם
לנכי נוחים. כבר אמרתי: רק בעיית מחיר משחקת כאן. בעיניי, הקרונות היגוסלביים הם הנוחים ביותר ותמיד חשבתי כך - ראה ארכיון הפורום. תחילה הם היו צפופים. עם הזמן שופצו והפכו למרווחים ביותר.
 

raminec

New member
דווקא יש

מבחינה טכנית אין בעיה להפוך אותם
לנכי נוחים. כבר אמרתי: רק בעיית מחיר משחקת כאן. בעיניי, הקרונות היגוסלביים הם הנוחים ביותר ותמיד חשבתי כך - ראה ארכיון הפורום. תחילה הם היו צפופים. עם הזמן שופצו והפכו למרווחים ביותר.
דווקא יש
כי הגובה שלהם מוגבל. אף פעם לא יהיה מקום לשים תיקים קטנים מעל הראש של הנוסעים כמו שאפשר ברגילים.
 
זו בעיה שנפתרה כבר לפני 10 שנים....

דווקא יש
כי הגובה שלהם מוגבל. אף פעם לא יהיה מקום לשים תיקים קטנים מעל הראש של הנוסעים כמו שאפשר ברגילים.
זו בעיה שנפתרה כבר לפני 10 שנים....
חבל שרבים מהגולשים כאן לא עושים מאמץ להשיג את החומר המקצועי מהיצרנים עצמם....כל התיקים עברו לצד הקרון והבעיה נפתרה מזמן. כמו שפול תמיד מתרגז על כאלה ששואלים אותו שאלות על הרכבת לפני שהם קראו את הספר שלו ובצדק. את החומר המקצועי אפשר להשיג מהחברות. צריך קצת להתאמץ ! תכתוב לבומברדייה באתר שלהם ןישלחו לך הביתה תשובות מקצועיות על כל בעיה שעולה לך בראש בקשר לבעיות בקרונות אלה. על הכל חשבו שם לפנינו ולו השאירו שום בעיה ללא פתרון.
 
ולו = ולא.

זו בעיה שנפתרה כבר לפני 10 שנים....
חבל שרבים מהגולשים כאן לא עושים מאמץ להשיג את החומר המקצועי מהיצרנים עצמם....כל התיקים עברו לצד הקרון והבעיה נפתרה מזמן. כמו שפול תמיד מתרגז על כאלה ששואלים אותו שאלות על הרכבת לפני שהם קראו את הספר שלו ובצדק. את החומר המקצועי אפשר להשיג מהחברות. צריך קצת להתאמץ ! תכתוב לבומברדייה באתר שלהם ןישלחו לך הביתה תשובות מקצועיות על כל בעיה שעולה לך בראש בקשר לבעיות בקרונות אלה. על הכל חשבו שם לפנינו ולו השאירו שום בעיה ללא פתרון.
ולו = ולא.
 

raminec

New member
אני לא יודע על מה אתה מדבר

זו בעיה שנפתרה כבר לפני 10 שנים....
חבל שרבים מהגולשים כאן לא עושים מאמץ להשיג את החומר המקצועי מהיצרנים עצמם....כל התיקים עברו לצד הקרון והבעיה נפתרה מזמן. כמו שפול תמיד מתרגז על כאלה ששואלים אותו שאלות על הרכבת לפני שהם קראו את הספר שלו ובצדק. את החומר המקצועי אפשר להשיג מהחברות. צריך קצת להתאמץ ! תכתוב לבומברדייה באתר שלהם ןישלחו לך הביתה תשובות מקצועיות על כל בעיה שעולה לך בראש בקשר לבעיות בקרונות אלה. על הכל חשבו שם לפנינו ולו השאירו שום בעיה ללא פתרון.
אני לא יודע על מה אתה מדבר
מה זה בצד הקרון? בין המושבים לבין דופן הקרון? כי אז אתה מצר את המושבים הלא נוחים מלכתחילה או את המעבר או מאבד 25% מהמושבים. בין המושבים לבין המדרגות? אני לא מסכים להיפרד מהכבודה שלי, במיוחד כשמדובר בציוד יקר ערך. בין המושבים עצמם? אין שם מספיק מקום אפילו בקרונות שבהם הכניסו פחות מושבים.
 

fireman

New member
עזוב....חרושת השמועות והלכלוכים

לחלוטין לא מקבל את דבריך:
בגרמניה, נוסעים הקרונות הדו-קומתיים למרחקים של מאות ק"מ בקווים בינעירוניים קבועים. הכל שאלה של התאמה. הם נועדו מלכתחילה להיות קרונות למרחקים ארוכים במקור. קו עתידי כמו אילת-נהריה הוא קו פרברי בקנ"מ אירופי כך שההבדל בין פרברי לבינעירוני הוא מלאכותי בארץ. אין שום בעיה להתקין עשרות סוגים שונים של כיסאות או בולמי זעזועים בקרונות אלה. ניתן להחליף לחוגונים "מהירים" יותר לנסיעות במהירות 200 קמ"ש (בדרך-כלל נהוג עד ל- 180 קמ"ש, כי הפרש מחירי הטכנולוגיה בין 180 קמ"ש ל- 200 קמ"ש, יקר בהרבה יותר מההפרש שבין 140 קמ"ש ל- 180 קמ"ש ורכבת ישראל לא תוכל במילא לעמוד בתשלומי הפרשים אלה). רוב מוחץ של מנהלים ברכבת-ישראל חושב שאין טעם לרכוש בכלל קרונות חד-קומתיים, אבל אף אחד לא מתחשב בדעתם ומדובר ברכש בעל אופי פוליטי שאיננו מתחשב עם הדרישות הנכונות והמציאותיות במילא, כך שהויכוח הזה עקר מתוכן....אני רואה מנהלים בשטח כל הזמן ואף אחד מהם לא מבין למה קונים קרונות חד קומתיים.... ודרך אגב לידע כללי: דו"ח התוצאות הסופיות של המכרז והניקוד מוכר לי היטב. למרבה הההפתעה: "אלסטום" קיבלה את הניקוד הטכני הגבוה ביותר ואחריה "בומברדייה". "סימנס" סיימה במקום השלישי אך במחיר הזול ביותר. אינני מוכן לנקוב במחירים שכל אחת מהן הציעה כמובן, אך "סימנס" הציעה את ההצעה הזולה ביותר ולכן זכתה. עד כאן להיום.
עזוב....חרושת השמועות והלכלוכים
בנוגע לכל המכרז הזה כבר עלו על גדותיהן, כל אחד אומר משהו אחר מטעמים אינטרסנטיים כאלו ואחרים. על קרון הכוח של בומברדיה שדפק להם את ההצעה כבר כולנו שמענו....רצו לקחת זבל בן 40 שנה ולהפוך אותו לקרון כוח. סימנס זו לא חברה חאפרית שמייצרת קרונות רכבת מאתמול.....אני לא אתפלא אם הם מייצרים ציוד מסילתי עוד הרבה לפני בומברדיה. אני אישית רואה בקרונות הDD כשלון אחד גדול, ושהם מחוברים לאלסטום זה בכלל מחדל אחד ענק. ביום שישי נסעתי בדאבל שנדחף ע"י 770 (מעידן פוסלו או ווסלו או איך שלא קוראים לזה).....והתאוצה נראיתה לי יותר טובה באופן משמעותי, חשבתי שכבר יש שיפורים ב"בע-בע"....כשירדתי מהרכבת וראיתי שיש רק 4 קרונות ולא חמישה הבנתי למה הוא מאיץ יפה. הDD לא נוחים, מתנדנדים כמו לא יודע מה, בקומה למטה אין מקום לרגלים, בקומה למעלה אין מקום לראש ואחרי נסיעה מבאר שבע לתל אביב מסיימים עם מחלת ים. טוב מאוד לדעתי שירדו מהעץ של הDD.....עדיף רציף ארוך ולא רכבת צפופה ולא פרקטית....ראה את ה"שדרוג" להתאמה לנכים....גריעה של 23 מושבים מהקרון, בטוחני שיכלו להתאים את הקרון לנכים בצורה יותר פרקטית. מה שהכי חורה לי שתכננו את הקרון הזה כך שיתאים לנכים בצורה כל כך דפוקה וכשרוכבי אופנים מבקשים התאמה לאחסנת אופנים עושים חשבון על כל חצי כסא שיש ברכבת.
 
לבומברדייה יש קרונות DD מעולים

עזוב....חרושת השמועות והלכלוכים
בנוגע לכל המכרז הזה כבר עלו על גדותיהן, כל אחד אומר משהו אחר מטעמים אינטרסנטיים כאלו ואחרים. על קרון הכוח של בומברדיה שדפק להם את ההצעה כבר כולנו שמענו....רצו לקחת זבל בן 40 שנה ולהפוך אותו לקרון כוח. סימנס זו לא חברה חאפרית שמייצרת קרונות רכבת מאתמול.....אני לא אתפלא אם הם מייצרים ציוד מסילתי עוד הרבה לפני בומברדיה. אני אישית רואה בקרונות הDD כשלון אחד גדול, ושהם מחוברים לאלסטום זה בכלל מחדל אחד ענק. ביום שישי נסעתי בדאבל שנדחף ע"י 770 (מעידן פוסלו או ווסלו או איך שלא קוראים לזה).....והתאוצה נראיתה לי יותר טובה באופן משמעותי, חשבתי שכבר יש שיפורים ב"בע-בע"....כשירדתי מהרכבת וראיתי שיש רק 4 קרונות ולא חמישה הבנתי למה הוא מאיץ יפה. הDD לא נוחים, מתנדנדים כמו לא יודע מה, בקומה למטה אין מקום לרגלים, בקומה למעלה אין מקום לראש ואחרי נסיעה מבאר שבע לתל אביב מסיימים עם מחלת ים. טוב מאוד לדעתי שירדו מהעץ של הDD.....עדיף רציף ארוך ולא רכבת צפופה ולא פרקטית....ראה את ה"שדרוג" להתאמה לנכים....גריעה של 23 מושבים מהקרון, בטוחני שיכלו להתאים את הקרון לנכים בצורה יותר פרקטית. מה שהכי חורה לי שתכננו את הקרון הזה כך שיתאים לנכים בצורה כל כך דפוקה וכשרוכבי אופנים מבקשים התאמה לאחסנת אופנים עושים חשבון על כל חצי כסא שיש ברכבת.
לבומברדייה יש קרונות DD מעולים
אבל התכנון שקנתה הרכבת הוא C ולא A בגלל שיקולי עלות. אתה ואני אנשים גבוהים ולנו לא נוח בתכנון C אבל 90% מעם ישראל הוא נמוך יותר או נמוך ולהם זה לא הכי מפריע. התכנון שלקחה הרכבת היה הזול מבין שלושת הדגמים. אישית: אני הכי אוהב לנסוע בקרון יגוסלבי שהוא כיום המרווח מכולם אבל בתכנון A של דאבל-דק ניתן לקבל את כל השיפורים האפשריים כולל שינויים במידות גובה הקרון. ולגבי "בובו": אתה מכיר את דעתי עליהם. הם היו משגה מהיום הראשון אבל יחסית למחיר שלהם, הם נותנים את הסחורה. הם קטרים מאוד בינוניים ברמתם אך חיפשו לחסוך ולכן קנו אותם ולא 50 קטרי EMD מקוריים מארה"ב (מקנדה בפועל, כיום, מהמפעל בלונדון-אונטריו שבקנדה). ללא ספק, אילו היו רוכשים 50 קטרי CLASS 66 למשל, היו נהנים יותר והרכבות היו הרבה יותר אמינות. אבל זה מה יש. וחבל כמובן. לעומת זאת, במכרז לקרונות הסינגל-דרעק, "אלסטום" קיבלו את הניקוד הטכני הגבוה ביותר. סימנס הגיעו למקום השלישי ויש להם בעיה קשה עם מאות חוגוני רכבות בפולין שנבנו פגומים. הם כבר לא מייצרים בגרמניה כמעט דבר. הכל מיוצר במזרח אירופה והם מכרו לאחרונה מס' חטיבות עקב קשיים כלכליים. בומברדייה מייצר על אדמת גרמניה את הקרונות וכאן טמון הבדל עקרוני. זה מזכיר לי את האדידס מטיוואן שעולה 200 ש"ח לעומת אותו דגם שהורכב בגרמניה ומחירו 800 ש"ח. הדגם הגרמני (SL76) אכן החזיק מעמד אצלי פי 4 מזה הטאיווני.....זה נכון גם בקטע של אוטובוסים ובכל מוצר אחר. מי שהגה את רעיון התאמת הקרונות לנכים ותיכנן אותו כך היו הישראלים.... להת'.
 

fireman

New member
אתה יודע....מפתיע אותי שאתה

לבומברדייה יש קרונות DD מעולים
אבל התכנון שקנתה הרכבת הוא C ולא A בגלל שיקולי עלות. אתה ואני אנשים גבוהים ולנו לא נוח בתכנון C אבל 90% מעם ישראל הוא נמוך יותר או נמוך ולהם זה לא הכי מפריע. התכנון שלקחה הרכבת היה הזול מבין שלושת הדגמים. אישית: אני הכי אוהב לנסוע בקרון יגוסלבי שהוא כיום המרווח מכולם אבל בתכנון A של דאבל-דק ניתן לקבל את כל השיפורים האפשריים כולל שינויים במידות גובה הקרון. ולגבי "בובו": אתה מכיר את דעתי עליהם. הם היו משגה מהיום הראשון אבל יחסית למחיר שלהם, הם נותנים את הסחורה. הם קטרים מאוד בינוניים ברמתם אך חיפשו לחסוך ולכן קנו אותם ולא 50 קטרי EMD מקוריים מארה"ב (מקנדה בפועל, כיום, מהמפעל בלונדון-אונטריו שבקנדה). ללא ספק, אילו היו רוכשים 50 קטרי CLASS 66 למשל, היו נהנים יותר והרכבות היו הרבה יותר אמינות. אבל זה מה יש. וחבל כמובן. לעומת זאת, במכרז לקרונות הסינגל-דרעק, "אלסטום" קיבלו את הניקוד הטכני הגבוה ביותר. סימנס הגיעו למקום השלישי ויש להם בעיה קשה עם מאות חוגוני רכבות בפולין שנבנו פגומים. הם כבר לא מייצרים בגרמניה כמעט דבר. הכל מיוצר במזרח אירופה והם מכרו לאחרונה מס' חטיבות עקב קשיים כלכליים. בומברדייה מייצר על אדמת גרמניה את הקרונות וכאן טמון הבדל עקרוני. זה מזכיר לי את האדידס מטיוואן שעולה 200 ש"ח לעומת אותו דגם שהורכב בגרמניה ומחירו 800 ש"ח. הדגם הגרמני (SL76) אכן החזיק מעמד אצלי פי 4 מזה הטאיווני.....זה נכון גם בקטע של אוטובוסים ובכל מוצר אחר. מי שהגה את רעיון התאמת הקרונות לנכים ותיכנן אותו כך היו הישראלים.... להת'.
אתה יודע....מפתיע אותי שאתה
כותב ב90% מהישראלים הם אנשים נמוכים..... אם היית אומר את זה על הנשים הישראליות הייתי מסכים איתך. לגבי הגברים הנתון לא מקובל עליי לחלוטין. לדוגמא....אני 185-187 (לא יודע בדיוק).....ביום שישי נסעתי ברכבת והרוב היו שם חיילים, אפשר לומר שמרביתם היו פחות או יותר בגובה שלי ולא מעט שאף היו גבוהים ממני. אני ישבתי בקומה למטה למרות אי הנוחות ברגלים (כי אני לא יכול לסבול את הנדנדה למעלה) חייל שישב ממולי כיוון את הרגלים שלו לכיוון המושב שלידי כי פשוט אין מקום. למרבה המזל אף אחד לא התיישב במושב שלידו ובמושב שלידי כך שנסענו ב"נוחות יחסית" אבל קשה לי לחשוב מה היה קורה עם עוד שני נוסעים ברביעיית המושבים. אם היית אומר שהסינים אנשים נמוכים הייתי מקבל את זה בהבנה ובהסכמה....אבל להגיד על הישראלים נמוכים.....נראה לי קצת רחוק מהמציאות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה