לבומברדייה יש קרונות DD מעולים
אבל התכנון שקנתה הרכבת הוא C ולא A בגלל שיקולי עלות. אתה ואני אנשים גבוהים ולנו לא נוח בתכנון C אבל 90% מעם ישראל הוא נמוך יותר או נמוך ולהם זה לא הכי מפריע. התכנון שלקחה הרכבת היה הזול מבין שלושת הדגמים. אישית: אני הכי אוהב לנסוע בקרון יגוסלבי שהוא כיום המרווח מכולם אבל בתכנון A של דאבל-דק ניתן לקבל את כל השיפורים האפשריים כולל שינויים במידות גובה הקרון. ולגבי "בובו": אתה מכיר את דעתי עליהם. הם היו משגה מהיום הראשון אבל יחסית למחיר שלהם, הם נותנים את הסחורה. הם קטרים מאוד בינוניים ברמתם אך חיפשו לחסוך ולכן קנו אותם ולא 50 קטרי EMD מקוריים מארה"ב (מקנדה בפועל, כיום, מהמפעל בלונדון-אונטריו שבקנדה). ללא ספק, אילו היו רוכשים 50 קטרי CLASS 66 למשל, היו נהנים יותר והרכבות היו הרבה יותר אמינות. אבל זה מה יש. וחבל כמובן. לעומת זאת, במכרז לקרונות הסינגל-דרעק, "אלסטום" קיבלו את הניקוד הטכני הגבוה ביותר. סימנס הגיעו למקום השלישי ויש להם בעיה קשה עם מאות חוגוני רכבות בפולין שנבנו פגומים. הם כבר לא מייצרים בגרמניה כמעט דבר. הכל מיוצר במזרח אירופה והם מכרו לאחרונה מס' חטיבות עקב קשיים כלכליים. בומברדייה מייצר על אדמת גרמניה את הקרונות וכאן טמון הבדל עקרוני. זה מזכיר לי את האדידס מטיוואן שעולה 200 ש"ח לעומת אותו דגם שהורכב בגרמניה ומחירו 800 ש"ח. הדגם הגרמני (SL76) אכן החזיק מעמד אצלי פי 4 מזה הטאיווני.....זה נכון גם בקטע של אוטובוסים ובכל מוצר אחר. מי שהגה את רעיון התאמת הקרונות לנכים ותיכנן אותו כך היו הישראלים.... להת'.