שאלת לפטופ של מתחילה

mummy

New member
יפים יש כאן לא מעט

אם כי זולים הם לא, לפחות לא בארץ www.crumpler.com.au
 

helene

New member
זה רעיון טוב

הבעיה היא שהג'נספורט שלי הוא בלי גב אורטופדי. אז גם אם אני אכניס בו את הלפטופ,זה יהיה קצת כבד. לפני שנתיים הייתי צריכה לסחוב את המחשב לח"ול ופשוט שמתי אותו בשקית ובג'אנספורט. אבל לא הסתובבתי איתו יותר מדי שם. והפעם אני אצתרך להסחב איתו על בסיס יום יומי. אם צריך תיק חדש ומעטפה נראה לי שזה יצא יקר ממילא. אבל תודה על הרעיון. אני אבדוק שבוע הבא בדיונון אילו תיקים יש. אולי זה דווקא ישתלם.
 

מעיןבר

New member
בזמנו קניתי בגרמניה

תיק של סמסונייט ב- 50 אירו (כ- 250 ש"ח) שמשמש אותי בהנאה רבה. לצערי אני לא מוצאת קישור לתיק הזה או לדומים לו כפי שהיו אז
לדעתי אם יש אפשרות לקנות בחו"ל - יש שם היצע ומחירים שפויים יותר.
 

NorthernStar

New member
ואם כבר העלית את הנושא

למה אני לא יכולה להכניס את הלפטופ לסתם תיק רגיל מתאים מבחינת הגודל, בהנחה שאני לא זורקת אותו על הרצפה וכו'?
 

helene

New member
נראה לי שאין בעיה

תלוי בתיק שלך. לי יש תיק מעולה מבחינת גודל אבל לא אורטופדי ולכן קצת בעייתי להסתובב כך יום שלם. כמובן שאם המחשב שלך פחות כבד נראה לי שאפשר בכיף להסתדר עם ג'אנספורט רגיל או משהו בסגנון.
 

d a p h n a

New member
את יכולה

אבל ממש עדיף או לקנות תיק ייעודי, או לקנות מעטפת הגנה ללפטופ (sleeve). הסיבה היא שתיקים ייעודיים מונעים מהלפטופ שלך להטלטל בזמן שאת הולכת/נוסעת ברכבת וכו', ומאחר והחומרה שלו יחסית עדינה, עדיף שיטלטל כמה שפחות. בנוסף, תיקים/מעטפות ייעודיים ללפטופ הם בדרך כלל עמידים במים (לפחות הטובים שבהם), וזה יותר טוב לבריאות של הלפטופ שלך אם את מוצאת עצמך בחוץ כשמתחיל לרדת גשם, למשל. האחריות של לפטופים כמעט אף פעם לא מגינה מנזקי מים (אני יודעת מניסיון אישי). לא צריך להשקיע בזה מיליונים. אפשר לקנות sleeve ללפטופ בסכומים די מינימאליים, וזה עוזר להגן על ההשקעה שלך במחשב, שהיא בכל זאת בסכום יותר משמעותי.
 
כוכב הצפון ../images/Emo24.gif תודה.../images/Emo25.gif

הוצאת לי את המלים מהמקלדת. גם אני בימים אלה באותה דילמה ובזכות השאלה שלך - גם אני נתרמתי מאוד. תודה לכולכם.
 

22ק ו ס ם

New member
אחד הדברים הכי חשובים שלא ראיתי שהזכירו פה

זה האחריות. אחריות היא דבר חשוב ביותר ושווה לבדוק מה מציעה כל חברה. גם שווה לקחת אחריות מורחבת לשנתיים לפחות (ואם אפשר יותר) כי בעיות מתחילות לרוב בתקופה הזו. כשאני קונה מחשב אני לא מתקבע מראש על חברה מסוימת. קודם כל אני הולך לחנות מחשבים גדולה כדי להתרשם מהמבחר ומה בכלל הם מציעים. זו דרך מצוינת לבחון מסכים שונים בו זמנית, לראות איזה גודל ואיזה סוג מתאימים, איזה עכבר הכי נוח וכו'. אחרי שמקבלים רושם בסיסי של מה רוצים אני נכנס לאתרים של החברות הגדולות (דל, טושיבה, gateway, סוני, וגם HP שאני לא חושב שהיא גרועה כמו שמציירים אותה). יש הרבה פעמים מבצעים מיוחדים ויכולים להיות הבדלים משמעותיים במחיר. במיוחד שווה לקנות מחשב באוגוסט או ספטמבר, אז יש מבצעים לסטודנטים. מה שאני עושה זה להרכיב מחשבים דומים בכל חברה ולהשוות את המחיר ומה הם נותנים. יכול להיות שהמחיר יהיה דומה אבל חברה אחת תתן אחריות מקיפה יותר מהשנייה וכו'. מה שנחמד זה שרוב האתרים נוטים אפשרות להתאים אישית את המחשב ואז אפשר לקנות בדיוק מה שרוצים (וכן, דל מטורפים בקטע הזה אבל אני דווקא אוהב את זה).
 

tulkin

New member
הנסיון שלי הוא כזה:

היו לי במשך הרבה שנים דל ויבמ (כיום לנובו) שקיבלתי מהעבודה. בשנה האחרונה יש לי אייסר. לפי הנסיון האנקדוטי שיש לי: דל ולנובו לא צריכים אחריות. מעולם לא התקלקלו לי. מעולם לא היתה לי איתם אף בעיה. עם האייסר שלי, באמת חבל שלא קניתי אחריות מורחבת (כי בימים אלה, בגיל הצעיר של 15 חודשים, הוא בשלבי גסיסה מתקדמים). מצד שני, חבל שקניתי אייסר מלכתחילה. המחשב הבא שלי, אם קצת מזל (והרבה כסף) - X60 או X61 טאבלט של לנובו.
 

Unicorn98

New member
סדרה X של לנובו בהחלט סקסית,

אבל יקרה. הם לא מכוונים לסטודנטים, לצערנו. ומחזק בכל מילה את מה שאמרת על Dell. אחרי 10 שנים עם שלושה ניידים של Dell, מעולם לא ראיתי את המעבדה של היבואן מבפנים.
 

I Was Hoping

New member
מצטרפת

להמלצה על לנובו, ולהסתייגות מאלה שאין עליהם אחריות - היה לי VAIO של סוני, מרהיב ביופיו, אך חסר כל תמיכה בארץ. זה חשוב, לפטופים הם עניין עדין ביותר. לגבי הוויסטה - מסכימה עם השאר, אם את יכולה לבחור ב-XP אז עשי זאת. מאוד מאוד מרגיז כשהאקספלורר מחליט לעשות לעצמו ריסטרט בדיוק כשאת באמצע פסקה נידחת בגוגל בוקס או משהו כזה. לכי תמצאי את זה אחר כך אחרי שלל קללות לעבר הוויסטה. לגבי תיק - אלה עם הצלב האדום הם מומלצים מאוד. יש לי אחד קרוב לשלוש שנים והוא נראה חדש לגמרי. הוא שורד הכל - גשם, שלג, עומס של משקל רב (אני מכניסה פנימה גם ספרים, סוודר, ושאר ציוד "הכרחי" לימים ארוכים בחוץ והכל בסדר. לגבי גודל הלפטופ - אני הלכתי על הלנובו הקטן ביותר. הוא יקר יותר מהאחרים, אבל שווה יותר בגלל שלי הכל כבד וכואב עם שתי פריצות הדיסק שלי
. בבית אני מחברת אותו למסך חיצוני, מקלדת ועכבר, ולא מרגישה בקיומו.
 

seani

New member
אני קניתי לא מזמן DELL inspirion 1525

המחשב כבד יחסית אבל עדיין אפשר להתנייד איתו ממקום למקום (כבד מידי אבל בשביל להסתובב איתו כל היום). אני משתמש בויסטה ואופיס 2007. בהתחלה זה היה סיוט. באופיס הם שינו לגמרי את התפריט ולקח לי זמן למצוא את מה שאני צריך. מעבר לזה, קישורית ה BT במחשב התנגשה עם האקסל והוא לא עבד... טכנאי מחשבים שפניתי אליו לא שמע על בעיה כזאת ולא היה לו מושג מה לעשות עם זה. אחרי חיפוש באינטרנט ראיתי שזאת בעיה מוכרת ולקח לי 5 דקות לפתור אותה (ואני ממש לא איש מחשבים). השם הרע של ויסטה יצא לה בגלל תאימות חומרה (אין בעיה עם זה כאשר קונים מחשב חדש) ודרישות זיכרון (אין בעיה להריץ אותה עם 2 גיגה). אבל... אם תיקני מחשב חדש ותתקיני עליו XP אז דווקא יכולות להיות בעיות חומרה (לכן עולה יותר להתקין XP בגלל הצורך בדרייברים ספציפים) לגבי עכבר, יש לי את העכבר הזה והוא מעולה.
 
לא מבינה מספיק במחשבים ספיציפיים

אבל מצטרפת לתובנה של עדיף שרוול מאשר לקנות תרמיל ייעודי (למרות שגם התרמילים של outdoor ללפטופים טובים ויחסית זולים) וגם שלא יעזור כלום, הרבה יותר נוח לדעתי לעבוד עם עכבר חיצוני, ולכן יש לי קבוע בתיק עכבר כזה (ודווקא לא המיני עכברים, אלא עכבר בגודל רגיל) וגם שעם כל הכבוד ללפטופ, אין כמו המחשב השולחני כבאמת צריך לעשות עריכה בטקסט - להעביר חלקים מקום ממקום (אבל זה כמובן תלוי בגודל המסך של הלפטופ- אני העדפתי מסך קטן כדי שהמחשב יהיה קל יותר). כמכונת כתיבה לפטופ זה מצויין...
 

Aeroguy

New member
מהנסיון המוגבל שלי...

אני ממש לא מבין במחשבים, אז אני לא יודע לענות על השאלות הספציפיות. קניתי לפני שנה וחצי Lenovo 3000 N100, והוא עובד כמו חדש עד היום. ותאמיני לי שאני מעביד אותו קשה-קשה!
בכל מקרה בהצלחה
 

NorthernStar

New member
טוב לראות אותך גם כאן ../images/Emo140.gif

ומכיוון שהמליצו כאן בחום על דל ולנובו, הרשימה הצטמצמה. כשייגמר גל החום המזוויע (מחר גם מעל 40 מעלות!) אסע לחנות לפשפש בסחורה.
 

Aeroguy

New member
../images/Emo13.gif חום? הלוואי עלי, כאן קר וגשום!

בסידני הגשם יורד (ויורד, ויורד...), ובקור מנסים לחזור ולהתרכז בדוקטורט. בחודש וחצי האחרונים הוזמנתי לדבר בפורומים ברחבי היבשת לרגל 60 שנה לנאכבה, היה מרתק וזכיתי לפגוש הרבה אנשים טובים. ורק עכשיו גיליתי שהפורום הזה קיים... נו טוב
 
היה נדמה לי שאתה חדש כאן ../images/Emo140.gif

ברוך הבא. תספר לנו על מה הדוקטורט שלך? ("בגדול"...)
 
למעלה