שאלת יום הולדת

מבינה אותך לגמרי אבל לא מסכימה

אני מאמינה שהסבלנות וההתחשבות מתחילה מאיתנו וההתחשבות לא נעצרת רק כי עכשיו לא מתאים לך להתחשב כי מדובר בבן הפרטי שלך. התחשבות נמדדת למרות הצרכים הפרטיים שלנו. התגובה הזו אופיינית לכל כך הרבה אנשים בחברה שלנו שמוכנים להתחשב עד הפופיק הפרטי שלהם ואח"F אנחנו מצקצקקים בלשון "אוי איז ומדינה, אילו אנשים". מזל שאני מכירה אותך מלי ויודעת שאת לא כזאת...
פרופורציות, בכל זאת יום הולדת...יש הרי עוד זמנים לחגוג ימי הולדת, מה הדחיפות דווקא כאן? למה לא לחשוב ולהתחשב בצרכים של ילדים אחרים, את מדברת על ההורים ואני חוזרת ואומרת ההתחשבות היא בילדים.
 
כמו שאמרת:עד הפופיק הפרטי שלי או בעצם

עד הפופיק של הבן שלי. הבן שלי רוצה אותי לידו בחגיגת יומההולדת שלו בגן. אני אהיה עם הבן שלי בחגיגת יום ההולדת שלו. מה תאמרי על משפחה שאין לה אמצעים לחגוג עוד יומולדת מלבד בגן?-גם כאן צריך לוותר?
 
מה זאת אומרת אין אמצעים?

יש חגיגה ויש חגיגה. לצורך העניין, לרעות יש יום הולדת השבוע וכרגע ממש אין לנו אמצעים... אז צמצמנו מוזמנים, חשבתי על תפריט טעים אבל צנוע. מתנה אני אקנה מהתלושים שקיבלנו מהעבודה של בעלי ועוד מתנות היא תקבל מהמשפחה וסלאמאת כל טוב. קוסם? ליצן? מילא לא בבית ספרי ובטח לא לפני גיל 5.
 
אצלנו יש כאלה שאין להם אפילו לזה...

אבל עושים בכל זאת וזאת החגיגה היחידה של הילד. אני לא מדברת על עצמי,ברוך השם,אני אצמצם בעצמי בשביל לתת לעמית מכל טוב ואעשה לו חגיגת יום הולדת כמו שהוא ואני רוצים.
 

פלגיה

New member
אני חושבת שאת צודקת מאוד

הבת הגדולה שלי היתה בגן שהתעקש על ימי הולדת נפרדים, וזה היה אחד מהעקרונות החשובים של הגננת. בכל זאת ביקשנו יום הולדת משותף בגלל שהבת שלי וחברה שלה נולדו באותו היום. השילוב לא היה מוצלח. נוכחות ההורים - לילדים שלי הנוכחות לא הפריעה והם חגגו ושמחו והיו טבעיים למדי, אבל התיאור שלך מדוייק מאוד. הייתי מעדיפה צילומים של ילד שמח מנוכחות עם ילד מובך.
 
קשה לי עם חגיגה בלי הורים../images/Emo4.gif

לא בגלל שאני כבר הורה
אלא בגלל הזכרונות המהדרים מהילדות שהמשפחה היתה מגיעה לגן לחגוג איתי את יום ההולדת
אצלי זה תמיד היה היום המיוחד שהוא רק שלי וכל פעם פרט להורים גם הייתי מזמינה אחד מהסבים והסבתות (וגם אצלי בגנים חגגו כמעט תמיד 2 ילדים) אז נכון שיש ילדים שקשה להם עם ההורים מסביב אבל כל מקרה לגופו (לאיתן בגן היה ילד שבאמת ההורים לא באו במכוון ליומולדת בגלל הסיבה הזאת) וכעט תמיד לפחות אחד מההורים לא עובד ביום שישי וסה"כ גם מדובר על שעה אחת בשישי בבוקר... כל השנה כמעט ולא יוצא לנו לראות את הילד בשעות הגן ולילד לא יוצא לחוות רגעים בגן ביחד עם הוריו. נכון שיש חגים ופעילויות אבל רובם בשעות אחה"צ עם המון הורים ובלאגן. זאת דעתי...
 

mAmA MiSiSiPi

New member
אישית אני כ"כ בעד

אני נורא מובכת מהסיטואציה והוריי כמו כלבלב מריח את הפחד ממני ולא משתף פעולה , הייתי שמחה רק לשמוע ולראות תמונות של החוויה בלי להיות נוכחת ולעשות לו פאדיחות.
 

בוליפלג

New member
מצטרפת לתמיכה ב'הפרדה'..ו..

רוצה להעלות נקודה נוספת. כמות הילדים והנטייה לחגוג ימי הולדת בימי שישי באמת גורמת לחגיגה משותפת של מספר ילדים. לעיתים יש לקבל את זה כ'זה מה יש ועם זה ננצח', אבל במקרים 'רגילים' מדובר במספר ילדים שפרט לעובדה שהם חולקים תאריך לידה קרוב, הדבר הנוסף היחידי שמקשר ביניהם הוא שהם ילדי אותו גן, קרי חברים. במקרה שלכם, מדובר בקרבה משפחתית קרובה מאוד, שדווקא בגללה אני חשה שנכון יותר להפריד את השמחות והאירועים. השיח אודות יום ההולדת המשותף, ולא ייחודי לכל אחת, ממשיך להדבר במסגרת המשפחתית - מה שיתכן ומקשה על ההבדלות והמקום המיוחד של כל ילד. אני חושבת שמספיק להן שהן ביחד בגן (על היתרונות והחסרונות שטמונים בכך), ודווקא ביום חגן עדיף לבצע הפרדה. זה אולי מעורר קנאה וקשה להתמודדות, אך, כפי שאת תמיד טוענת ברגישות והתמדה, החיים מזמנים לנו התמודדויות לא פשוטות, אולי זו עוד אחת מהן
 

פלגיה

New member
תודה על ההארה

חיזקת אותי מאוד. מה לעשות, הן באמת נולדו בהפרש של חצי שנה, ועם זה יצטרכו להתמודד בכל השנים הבאות, לא רק עכשיו.
 
אצלנו אותה הבעיה של ההפרש...

בגלל זה הפרדנו אותם בגנים,זה עשה לשניהם רק טוב. גם אצלכם בגן הן נקראות בנשימה אחת:"צילי וגילי"? כי אצלנו זה היה ככה,לא היתה זהות נפרדת לכל אחד מהם...
 

פלגיה

New member
האחיות הגדולות

של שתיהן בנות אותו גיל (שוב הפרש של חצי שנה) והיו תמיד בגנים נפרדים, ועכשיו בכיתות מקבילות. הן לא אהבו את זה, וההפרדה הפריעה להן. לכן שמחנו שהן באותו גן השנה. עד עכשיו זה ממש הולך טוב. לא שמתי לב שקוראים להן יחד, אבל הגננות בהחלט מתלהבות מהקטע ה"דודני". יש עוד זוג בגן, אגב.
 

פלגיה

New member
אולי זה עניין של אופי שונה

כשהן נפגשות זה תמיד בחיבוק. חברות טובות למרות השוני באישיות (ואולי דווקא בגלל)
 

פלגיה

New member
../images/Emo6.gif

זה לא שאין אצלנו מכות, אבל באמת מעט. יש לנו בעיה אחרת - של סנדוויץ'. יש לי שתי בנות עם בנות דודות בגיל. אבל בין שתי בנות הדוד יש עוד אחות בת חמש שמוצאת את עצמה תמיד גלגל חמישי. זו הבעיה שלנו.
 
לה הכי כייף

היא יכולה להצטרף לשני הצדדים,גם לקטנים וגם לגדולים. מאוחר מדיי לסדר לה גם בת זוג,לא?
 

פלגיה

New member
יש לה מספיק

כי היא אחת מ"נגלה" של ארבעה בני דודים שנולדו יחד, נגלה שאליה לא הצטרפתי בחוצפתי הרבה. כך שיש לה מספיק, אבל לא ביומיום, והיא תמיד מנודה משני הצדדים - הגדולות שולחות אותה לשחק עם הקטנות, והקטנות לא רוצות.
 

Dulie B

New member
אני חושבת שאת צודקת

ואת צריכה לעמוד על שלך, אל תתני לגננת לשכנע אותך. ברגע שתגיע יום ההולדת של טל תחגגי לה כמו שצריך. פשוט תשבי איתה ותסבירי לה שעוד חצי שנה יום ההולדת שלה ושתחגגו לה. מקווה שהכל יסתדר לכם.
 
למעלה