שאלות שהתעוררו.
שלום ושבוע טוב, במהלך ההכנות לבחינת הבגרות התעוררו כמה שאלות יכול להיות שחלקם נובעות מחוסר רצינות בלמידת החומר בכל מקרה אשמח עם אי מי מבאי הפורום ידע לענות: 1) מה פירוש יחידות האנרגיה (eV) ו- (MeV)?? 2)כיצד עוברים מיחידות (J) ליחידות (eV)? 3)מתח העצירה V0 - כיצד נמדד ומה משמעותו? 4) האם עובדת היות הפוטון, הניוטרינו והאנטי-ניוטרינו חבילות אנרגיה חסרות מסה קשורה למהירותם הגבוהה? (אולי בהתאם לעקרון השקילות מסה-אנרגיה של איינשטיין לא ממש למדתי לעומק) 5) האם ניתן לומר כי קל יותר לעקור אלקטרון מאשר לעקור פרוטון בתהליך היינון? אני חשבתי על הסיבות הבאות: 1- בין הפרוטונים בגעין יש כוח גרעיני חזק המתגבר אפילו על כוח הדחיה החשמלי. 2- מסת הפרוטון גדולה לאין ערוך ממסת האלקטרון ולכן כדי לעקור פרוטון תדרש אנרגיה הגדולה מזו הנדרשת כדי לעקור אלקטרון. 3- הפרוטון נמצא בגרעין ולכן הדרך שחלקיק חיצוני עובר כדי לעקור אותו עוברת בהכרח במעטפת האלקטרונים מה שעשוי להפחית מאנרגיית החלקיק המיינן. בבסיס שאלה (5) עומדת ההנחה, שאולי תתברר כשגויה, שמה שמיינן הוא חלקיק (טעון?) שנפגש עם האלקטרון או הפרוטון וגורם לעקירתם, או אולי בכלל מה שמיינן זה כוח דחייה/משיכה חשמלי ואז לא ממש הבנתי את הנושא. 6) כמו שזרם יוצר שדה מגנטי ככה גם שדה מגנטי יכול ליצור זרם? תודה ושבוע טוב, נעם.
שלום ושבוע טוב, במהלך ההכנות לבחינת הבגרות התעוררו כמה שאלות יכול להיות שחלקם נובעות מחוסר רצינות בלמידת החומר בכל מקרה אשמח עם אי מי מבאי הפורום ידע לענות: 1) מה פירוש יחידות האנרגיה (eV) ו- (MeV)?? 2)כיצד עוברים מיחידות (J) ליחידות (eV)? 3)מתח העצירה V0 - כיצד נמדד ומה משמעותו? 4) האם עובדת היות הפוטון, הניוטרינו והאנטי-ניוטרינו חבילות אנרגיה חסרות מסה קשורה למהירותם הגבוהה? (אולי בהתאם לעקרון השקילות מסה-אנרגיה של איינשטיין לא ממש למדתי לעומק) 5) האם ניתן לומר כי קל יותר לעקור אלקטרון מאשר לעקור פרוטון בתהליך היינון? אני חשבתי על הסיבות הבאות: 1- בין הפרוטונים בגעין יש כוח גרעיני חזק המתגבר אפילו על כוח הדחיה החשמלי. 2- מסת הפרוטון גדולה לאין ערוך ממסת האלקטרון ולכן כדי לעקור פרוטון תדרש אנרגיה הגדולה מזו הנדרשת כדי לעקור אלקטרון. 3- הפרוטון נמצא בגרעין ולכן הדרך שחלקיק חיצוני עובר כדי לעקור אותו עוברת בהכרח במעטפת האלקטרונים מה שעשוי להפחית מאנרגיית החלקיק המיינן. בבסיס שאלה (5) עומדת ההנחה, שאולי תתברר כשגויה, שמה שמיינן הוא חלקיק (טעון?) שנפגש עם האלקטרון או הפרוטון וגורם לעקירתם, או אולי בכלל מה שמיינן זה כוח דחייה/משיכה חשמלי ואז לא ממש הבנתי את הנושא. 6) כמו שזרם יוצר שדה מגנטי ככה גם שדה מגנטי יכול ליצור זרם? תודה ושבוע טוב, נעם.