שאלות, שאלות...
שאלות, שאלות...
עיינתי כרגע באתר "חדשות הרכבת", ובעקבות זאת התעוררו מספר שאלות... הרכבת לנתב"ג: כתוב שבתחנה שתיבנה בנתב"ג לא תהיה אפשרות חיוג, כלומר העברת קטר מצד אחד של הרכבת לצד שני... אם כך, איזה סוגי רכבות יוכלו לנסוע בקו הזה? האם רק הקרונועים? תדירות הנסיעה המתוכננת היא 2 רכבות בשעה... זה נראה לי מעט מדי... הרכבות שיסעו לנתב"ג יגיעו מהצפון (נהריה או חיפה). איך יסעו הנוסעים שרוצים לנסוע דרומה? האם הם יצטרכו לנסוע לת"א כדי להחליף לרכבת לדרום? תחנת אשדוד: אף פעם לא הבנתי את ההגיון במיקום של התחנה. לדעתי התחנה של אשדוד צריכה להיות בכניסה הצפונית, סמוך לצומת בני דרום (הידוע בשם צומת אשדוד). מיקום כזה יאפשר גישה נוחה לתושבי האזור הרבה יותר מהתחנה בכניסה הדרומית, ומעבר מהרכבת לאוטובוסים הרבים שעוברים בצומת. לדוגמה מגדרה, שנמצאת בטווח של 10 ק"מ מתחנות אשדוד או יבנה, אין אפשרות להגיע לאף אחת מ-2 התחנות בזמן סביר. האוטובוס מגדרה לאשדוד נוסע דרך בני עייש וגן יבנה ולוקח לו לפחות 20 דקות להגיע לצומת עד הלום. מקרית מלאכי יותר נוח לנסוע לתחנת קרית-גת מאשר לאשדוד, כלומר לנסוע דרומה כדי לנסוע צפונה. כך גם לכל הישובים שסמוכים לכביש 40, שיכולים לנסוע לקרית גת או רחובות (שאותה הם צריכים לחצות כי התחנה בצד הצפוני), אבל לא לאשדוד, וליבנה רק לעתים נדירות. לכל האנשים האלה לא כדאי להגיע לרכבת באשדוד אם אין להם רכב פרטי. לתחנה בצומת אשדוד הם כן יוכלו להגיע, אם כי במחירים של המוניות והאוטובוסים של מטרופולין (אם הם ישארו נמוכים כמו עכשו, דבר שיש לי ספק גדול לגביו) זה יעלה להם יותר לנסוע ברכבת לת"א. קראתי באתר שיש "תכנית כללית" להוסיף תחנה צפונית באשדוד. האם יש תוכנית יותר קונקרטית? בהזדמנות זאת, רציתי להציע להוסיף דף לאתר שיסכם את תוכניות הפיתוח של הרכבת לטווחים השונים - קצר (פרויקטים שנמצאים בשלבי ביצוע), בינוני (מיועדים לביצוע בשנים הקרובות) וארוך (פרויקטים בעדיפות נמוכה שעוד לא "נכנסו לתור"). וכמו כן, גם דף שיסכם את ההסטוריה של הרכבת בישראל. מתי נבנו הקוים השונים, מתי נפתחו או נסגרו קוים, וכו´. ואם יש, מפות שיראו את קוי הרכבת שהיו פעילים בנקודות שונות בהסטוריה. למשל: מפה מתחילת המאה שעברה, מפה בעת קום המדינה (מה שקיבלנו מהבריטים...), מפה מסביבות שנות ה-80, לפני שהתחילה תנופת הפיתוח, מפה של הקוים הקיימים והנמצאים בבניה, ומפה של מה שיהיה עוד 20 שנה אם יהיו תקציבים לביצוע כל הפרויקטים המתוכננים.
שאלות, שאלות...
עיינתי כרגע באתר "חדשות הרכבת", ובעקבות זאת התעוררו מספר שאלות... הרכבת לנתב"ג: כתוב שבתחנה שתיבנה בנתב"ג לא תהיה אפשרות חיוג, כלומר העברת קטר מצד אחד של הרכבת לצד שני... אם כך, איזה סוגי רכבות יוכלו לנסוע בקו הזה? האם רק הקרונועים? תדירות הנסיעה המתוכננת היא 2 רכבות בשעה... זה נראה לי מעט מדי... הרכבות שיסעו לנתב"ג יגיעו מהצפון (נהריה או חיפה). איך יסעו הנוסעים שרוצים לנסוע דרומה? האם הם יצטרכו לנסוע לת"א כדי להחליף לרכבת לדרום? תחנת אשדוד: אף פעם לא הבנתי את ההגיון במיקום של התחנה. לדעתי התחנה של אשדוד צריכה להיות בכניסה הצפונית, סמוך לצומת בני דרום (הידוע בשם צומת אשדוד). מיקום כזה יאפשר גישה נוחה לתושבי האזור הרבה יותר מהתחנה בכניסה הדרומית, ומעבר מהרכבת לאוטובוסים הרבים שעוברים בצומת. לדוגמה מגדרה, שנמצאת בטווח של 10 ק"מ מתחנות אשדוד או יבנה, אין אפשרות להגיע לאף אחת מ-2 התחנות בזמן סביר. האוטובוס מגדרה לאשדוד נוסע דרך בני עייש וגן יבנה ולוקח לו לפחות 20 דקות להגיע לצומת עד הלום. מקרית מלאכי יותר נוח לנסוע לתחנת קרית-גת מאשר לאשדוד, כלומר לנסוע דרומה כדי לנסוע צפונה. כך גם לכל הישובים שסמוכים לכביש 40, שיכולים לנסוע לקרית גת או רחובות (שאותה הם צריכים לחצות כי התחנה בצד הצפוני), אבל לא לאשדוד, וליבנה רק לעתים נדירות. לכל האנשים האלה לא כדאי להגיע לרכבת באשדוד אם אין להם רכב פרטי. לתחנה בצומת אשדוד הם כן יוכלו להגיע, אם כי במחירים של המוניות והאוטובוסים של מטרופולין (אם הם ישארו נמוכים כמו עכשו, דבר שיש לי ספק גדול לגביו) זה יעלה להם יותר לנסוע ברכבת לת"א. קראתי באתר שיש "תכנית כללית" להוסיף תחנה צפונית באשדוד. האם יש תוכנית יותר קונקרטית? בהזדמנות זאת, רציתי להציע להוסיף דף לאתר שיסכם את תוכניות הפיתוח של הרכבת לטווחים השונים - קצר (פרויקטים שנמצאים בשלבי ביצוע), בינוני (מיועדים לביצוע בשנים הקרובות) וארוך (פרויקטים בעדיפות נמוכה שעוד לא "נכנסו לתור"). וכמו כן, גם דף שיסכם את ההסטוריה של הרכבת בישראל. מתי נבנו הקוים השונים, מתי נפתחו או נסגרו קוים, וכו´. ואם יש, מפות שיראו את קוי הרכבת שהיו פעילים בנקודות שונות בהסטוריה. למשל: מפה מתחילת המאה שעברה, מפה בעת קום המדינה (מה שקיבלנו מהבריטים...), מפה מסביבות שנות ה-80, לפני שהתחילה תנופת הפיתוח, מפה של הקוים הקיימים והנמצאים בבניה, ומפה של מה שיהיה עוד 20 שנה אם יהיו תקציבים לביצוע כל הפרויקטים המתוכננים.