שאלות על הנתצ בנתיבי איילון

מצב
הנושא נעול.
שאלות על הנתצ בנתיבי איילון

שאלות על הנתצ בנתיבי איילון
1- לא ברור לי היכן יש נתצ. אני מכיר רק את הקטע שבין ההגנה לארלוזורוב. לא ראיתי שבנתיב הימני מסומן שיש נתצ או שהןא מסומן בצהוב.
2- כמה אוטובוסים כבר נוסעים באיילון שצריך את זה?
3- ראיתי בטוקבקים שרכב פרטי עם 4 נוסעים יכול לנסוע בנתצ. זה יבוטל?

ושוב אני שואל היכן בדיוק יש נתצ? בנתיב הימני לאורך כל איילון?
 
כיום יש נת"צ רק בקטע הדרומי של האיילון בגבול בת-ים - חולון

שאלות על הנתצ בנתיבי איילון
1- לא ברור לי היכן יש נתצ. אני מכיר רק את הקטע שבין ההגנה לארלוזורוב. לא ראיתי שבנתיב הימני מסומן שיש נתצ או שהןא מסומן בצהוב.
2- כמה אוטובוסים כבר נוסעים באיילון שצריך את זה?
3- ראיתי בטוקבקים שרכב פרטי עם 4 נוסעים יכול לנסוע בנתצ. זה יבוטל?

ושוב אני שואל היכן בדיוק יש נתצ? בנתיב הימני לאורך כל איילון?
כיום יש נת"צ רק בקטע הדרומי של האיילון בגבול בת-ים - חולון
ובראשון לציון ורק לכיוון צפון. והנת"צ דווקא בנתיב השמאלי.
היה בעבר דיון סוער בפורום על הנת"צ הזה שמקביל כולו למסילת רכבת, אבל יש תוכנית להפוך אותו בעתיד לנתיב מהיר.
בקטע המרכזי של האיילון אין כיום שום נת"צ.
 

benshap2

New member
יש נת"צ כיון לנוסעים מדרום לצפון ממבוא איילון עד חולון

שאלות על הנתצ בנתיבי איילון
1- לא ברור לי היכן יש נתצ. אני מכיר רק את הקטע שבין ההגנה לארלוזורוב. לא ראיתי שבנתיב הימני מסומן שיש נתצ או שהןא מסומן בצהוב.
2- כמה אוטובוסים כבר נוסעים באיילון שצריך את זה?
3- ראיתי בטוקבקים שרכב פרטי עם 4 נוסעים יכול לנסוע בנתצ. זה יבוטל?

ושוב אני שואל היכן בדיוק יש נתצ? בנתיב הימני לאורך כל איילון?
יש נת"צ כיון לנוסעים מדרום לצפון ממבוא איילון עד חולון
הוא בצד שמאל והוא מסומן בצורה ברורה ביותר.
&nbsp
להבנתי, ביטלו את האפשרות לנסוע בנת"צ לכל מי שאינו אוטובוס \ מונית, גם אם הרכב מלא.
 

shefshef

New member
אילו קווים נוסעים בנת"צ הזה?

יש נת"צ כיון לנוסעים מדרום לצפון ממבוא איילון עד חולון
הוא בצד שמאל והוא מסומן בצורה ברורה ביותר.
&nbsp
להבנתי, ביטלו את האפשרות לנסוע בנת"צ לכל מי שאינו אוטובוס \ מונית, גם אם הרכב מלא.
אילו קווים נוסעים בנת"צ הזה?
 
קווים 302, 304 מאשקלון, 284, 319, 325 מאשדוד

אילו קווים נוסעים בנת"צ הזה?
קווים 302, 304 מאשקלון, 284, 319, 325 מאשדוד
177 ו 182 מיבנה, 277 מרחובות, 335 מגן יבנה, 345 מקרית מלאכי, 378 מאופקים, קווים מאילת וכן מספר מועט של קווים מראשון לציון ובת ים (140, 173 ואולי עוד כמה).
 

shefshef

New member
תודה רבה!

קווים 302, 304 מאשקלון, 284, 319, 325 מאשדוד
177 ו 182 מיבנה, 277 מרחובות, 335 מגן יבנה, 345 מקרית מלאכי, 378 מאופקים, קווים מאילת וכן מספר מועט של קווים מראשון לציון ובת ים (140, 173 ואולי עוד כמה).
תודה רבה!
 

orchilit

New member
כמה אתה מעריך בשעה בממוצע נוסעים עליו אוטובוסים?

קווים 302, 304 מאשקלון, 284, 319, 325 מאשדוד
177 ו 182 מיבנה, 277 מרחובות, 335 מגן יבנה, 345 מקרית מלאכי, 378 מאופקים, קווים מאילת וכן מספר מועט של קווים מראשון לציון ובת ים (140, 173 ואולי עוד כמה).
כמה אתה מעריך בשעה בממוצע נוסעים עליו אוטובוסים?
 
אני לא יודע, אבל לא הרבה.

כמה אתה מעריך בשעה בממוצע נוסעים עליו אוטובוסים?
אני לא יודע, אבל לא הרבה.
יש עם הנת"צ הזה בעיה. הוא לא יעיל. הוא כולו מקביל למסילת רכבת. נוסעים בו קווים מהירים מנתיבות, שדרות, אשקלון, אשדוד ויבנה כאשר באותו זמן נוסעות במסילה המקבילה רכבות מאותן ערים. הנתיב שמאלי ולכן לא נוח לקווים של ראשון לציון ובת ים. והנת"צ הזה מסתיים לפני הכניסה לתל אביב וכל הקווים שיעדם בתל אביב ממילא נתקעים בפקק בכניסה לתל אביב.
זה נת"צ פוליטי והסיבה היחידה שאני לא פוסל אותו על הסף זו התוכנית להפוך אותו בעתיד לנתיב מהיר. מבחינה ציבורית, הרבה יותר קל להפוך נת"צ לנתיב מהיר מאשר להפוך נתיב רגיל לנתיב מהיר.
 

Ofekalef1

New member
למה נתיב מהיר צריך ונת"צ לא?

אני לא יודע, אבל לא הרבה.
יש עם הנת"צ הזה בעיה. הוא לא יעיל. הוא כולו מקביל למסילת רכבת. נוסעים בו קווים מהירים מנתיבות, שדרות, אשקלון, אשדוד ויבנה כאשר באותו זמן נוסעות במסילה המקבילה רכבות מאותן ערים. הנתיב שמאלי ולכן לא נוח לקווים של ראשון לציון ובת ים. והנת"צ הזה מסתיים לפני הכניסה לתל אביב וכל הקווים שיעדם בתל אביב ממילא נתקעים בפקק בכניסה לתל אביב.
זה נת"צ פוליטי והסיבה היחידה שאני לא פוסל אותו על הסף זו התוכנית להפוך אותו בעתיד לנתיב מהיר. מבחינה ציבורית, הרבה יותר קל להפוך נת"צ לנתיב מהיר מאשר להפוך נתיב רגיל לנתיב מהיר.
למה נתיב מהיר צריך ונת"צ לא?
 
כי נתיב מהיר זה כלי יותר אפקטיבי להורדת כלי רכב מהכביש

למה נתיב מהיר צריך ונת"צ לא?
כי נתיב מהיר זה כלי יותר אפקטיבי להורדת כלי רכב מהכביש
תראה את ההצלחה של הנתיב המהיר בכביש 1.
יש תוכנית לנתיבים מהירים לת"א מדרום, מצפון וממזרח.
[URL]http://www.ayalonhw.co.il/pages/50.aspx[/URL]

ובכביש 20 כבר יש מת"צ - מת"צ מסילתי. נת"צ מקביל למסילת ברזל, כאשר שניהם בעיקרון משמשים אותן נקודת מוצא ואותם יעדים, זה בזבוז משאבים.

הנת"צ הזה פשוט לא יעיל. בוא ניקח את קווים 277 מרחובות ו 345 מקרית מלאכי, שאלה (מלבד קווי אילת) הקווים הבינעירוניים המשתמשים בנת"צ הזה שלא מקבילים לרכבות שנוסעות במסילה המקבילה. לקו 277 יש שתי נסיעות ביום בכלל ול-345 יש 6 נסיעות בבוקר בזמנים בהם הנת"צ פעיל כנת"צ.
מרחובות לת"א הרכבת מאוד פופולרית וכן יש ממנה בבוקר את קו 222 שמשתמש בנתיב המהיר בכביש 1 וקו 277 הוא כישלון.

האם בשביל 345 וכמה קווים מאילת יש צורך בנת"צ הזה?

קווים מהדרום לראשון לציון שמשתמשים (אולי) בנת"צ הזה, רק נכנסים אליו וכבר צריכים לתמרן כדי לצאת ממנו. קווים מראשון לציון ומבת ים לכיוון ת"א שמשתמשים (אולי) בנת"צ הזה צריכים לתמרן כדי להיכנס אליו וכבר צריכים לצאת ממנו.

לכן, הנתיב הזה כנת"צ זה בזבוז משאבים ציבוריים. כנתיב מהיר עם חניון חנה וסע, בדומה לשפירים, הוא יהיה הרבה יותר יעיל.
 

amit1270

New member


כי נתיב מהיר זה כלי יותר אפקטיבי להורדת כלי רכב מהכביש
תראה את ההצלחה של הנתיב המהיר בכביש 1.
יש תוכנית לנתיבים מהירים לת"א מדרום, מצפון וממזרח.
[URL]http://www.ayalonhw.co.il/pages/50.aspx[/URL]

ובכביש 20 כבר יש מת"צ - מת"צ מסילתי. נת"צ מקביל למסילת ברזל, כאשר שניהם בעיקרון משמשים אותן נקודת מוצא ואותם יעדים, זה בזבוז משאבים.

הנת"צ הזה פשוט לא יעיל. בוא ניקח את קווים 277 מרחובות ו 345 מקרית מלאכי, שאלה (מלבד קווי אילת) הקווים הבינעירוניים המשתמשים בנת"צ הזה שלא מקבילים לרכבות שנוסעות במסילה המקבילה. לקו 277 יש שתי נסיעות ביום בכלל ול-345 יש 6 נסיעות בבוקר בזמנים בהם הנת"צ פעיל כנת"צ.
מרחובות לת"א הרכבת מאוד פופולרית וכן יש ממנה בבוקר את קו 222 שמשתמש בנתיב המהיר בכביש 1 וקו 277 הוא כישלון.

האם בשביל 345 וכמה קווים מאילת יש צורך בנת"צ הזה?

קווים מהדרום לראשון לציון שמשתמשים (אולי) בנת"צ הזה, רק נכנסים אליו וכבר צריכים לתמרן כדי לצאת ממנו. קווים מראשון לציון ומבת ים לכיוון ת"א שמשתמשים (אולי) בנת"צ הזה צריכים לתמרן כדי להיכנס אליו וכבר צריכים לצאת ממנו.

לכן, הנתיב הזה כנת"צ זה בזבוז משאבים ציבוריים. כנתיב מהיר עם חניון חנה וסע, בדומה לשפירים, הוא יהיה הרבה יותר יעיל.
 

Ofekalef1

New member
מה ההבדל הטכני בין נתיב מהיר לבין נת"צ, חוץ מההפרדה?

כי נתיב מהיר זה כלי יותר אפקטיבי להורדת כלי רכב מהכביש
תראה את ההצלחה של הנתיב המהיר בכביש 1.
יש תוכנית לנתיבים מהירים לת"א מדרום, מצפון וממזרח.
[URL]http://www.ayalonhw.co.il/pages/50.aspx[/URL]

ובכביש 20 כבר יש מת"צ - מת"צ מסילתי. נת"צ מקביל למסילת ברזל, כאשר שניהם בעיקרון משמשים אותן נקודת מוצא ואותם יעדים, זה בזבוז משאבים.

הנת"צ הזה פשוט לא יעיל. בוא ניקח את קווים 277 מרחובות ו 345 מקרית מלאכי, שאלה (מלבד קווי אילת) הקווים הבינעירוניים המשתמשים בנת"צ הזה שלא מקבילים לרכבות שנוסעות במסילה המקבילה. לקו 277 יש שתי נסיעות ביום בכלל ול-345 יש 6 נסיעות בבוקר בזמנים בהם הנת"צ פעיל כנת"צ.
מרחובות לת"א הרכבת מאוד פופולרית וכן יש ממנה בבוקר את קו 222 שמשתמש בנתיב המהיר בכביש 1 וקו 277 הוא כישלון.

האם בשביל 345 וכמה קווים מאילת יש צורך בנת"צ הזה?

קווים מהדרום לראשון לציון שמשתמשים (אולי) בנת"צ הזה, רק נכנסים אליו וכבר צריכים לתמרן כדי לצאת ממנו. קווים מראשון לציון ומבת ים לכיוון ת"א שמשתמשים (אולי) בנת"צ הזה צריכים לתמרן כדי להיכנס אליו וכבר צריכים לצאת ממנו.

לכן, הנתיב הזה כנת"צ זה בזבוז משאבים ציבוריים. כנתיב מהיר עם חניון חנה וסע, בדומה לשפירים, הוא יהיה הרבה יותר יעיל.
מה ההבדל הטכני בין נתיב מהיר לבין נת"צ, חוץ מההפרדה?
 
בין נתיב מהיר לנת"צ יש הבדלים מהותיים שדווקא ההפרדה אינה אחד

מה ההבדל הטכני בין נתיב מהיר לבין נת"צ, חוץ מההפרדה?
בין נתיב מהיר לנת"צ יש הבדלים מהותיים שדווקא ההפרדה אינה אחד
מהם. גם מת"צ מופרד.
נתיב מהיר הרבה יותר יעיל מנת"צ בסגנון הנת"צ באיילון בצמצום השימוש בכלי רכב במטרופולינים. נתיב מהיר מאפשר (בתשלום) לכל כלי רכב לנסוע בו. נתיב מהיר מאפשר לכלי רכב המסיעים הרבה נוסעים לנסוע ללא תשלום ובכך מעודד נסיעות שיתופיות. נתיב מהיר עם חניון חנה וסע ושאטלים בתשלום או בחינם מהחניון ללב המטרופולין מנצל את היתרונות של הרכב הפרטי היכן שיש לו יתרונות ואת היתרונות של התח"צ היכן שיש לה יתרונות.
כמה נוסעים המשתמשים בכלי רכב פרטיים עוברים לקווים כמו 302, 304, 319, 325 וכד'?
נתיב מהיר ורכבת הרבה יותר יעילים בהעברת משתמשי רכבים פרטיים לשימוש בתח"צ מאשר קווי אוטובוס בינעירוניים כאלה. משתמש רכב פרטי שרוצה לנסוע מאשקלון לתל אביב, סביר שלא יעבור לקו כמו 302. אבל לרכבת יעילה מאשקלון לתל אביב או לשאטל יעיל מחניון חנה וסע שיסע בנתיב מהיר ויביא אותו ליעדו או סמוך ליעדו בלב המטרופלין, יש סיכוי טוב שכן יעבור.

לנת"צים יש הצדקה בנתיבים עתירי תח"צ וכאשר יש לאוטובוסים יתרון יחסי על פני כל כלי תחבורה אחר. באיילון זה ממש לא כך. והאופן בו הנת"צ הזה קיים עוד מקטין את האטרקטיביות שלו לקווים עתירי נוסעים שאולי כן היה לנת"צ הזה פוטנציאל עבורם. לנסיעות בינעירוניות מערי החוף הדרומיות ומערי הנגב המערבי - יש רכבת. לנסיעות מערים כמו ראשון לציון ובת ים ואליהן, הנת"צ הזה פשוט לא טוב, כי היא נמצא בנתיב השמאלי.
אין אפשרות לתחנות בנת"צ. אין אפשרות לצאת ממנו לצורך תחנות במחלפים.
סתם נת"צ לצורך קיום נת"צ כאשר משמאלו יש את המת"צ הכי טוב שיכול להיות בכביש בינעירוני מהיר - מת"צ מסילתי.

לכן, הנת"צ הזה לא באמת משרת קווי אוטובוס ביעילות ולא עוזר כלל להעביר משתמשי רכבים פרטיים לתח"צ.
תאר לעצמך שבמקום הנת"צ הזה היה כיום נתיב מהיר עם חניון חנה וסע במחלף מבוא איילון בכניסה הדרומית למטרופולין, עם קו 80 שיוצא ממנו (ולא מחניון שכוח אל שאף אחד שמגיע מדרום עם רכב לא יטרח לעשות טיול שנתי במערב ראשון לציון על מנת להגיע אליו). זה היה מעביר באמת משתמשי רכב פרטי לשימוש בתח"צ לצורך כניסה ללב המטרופולין, לא קווים 325, 302 או 345.
 

benshap2

New member
נתיב מהיר יעלה כסף בכל שעות היממה, נת"צ רק בעומס של הבוקר

בין נתיב מהיר לנת"צ יש הבדלים מהותיים שדווקא ההפרדה אינה אחד
מהם. גם מת"צ מופרד.
נתיב מהיר הרבה יותר יעיל מנת"צ בסגנון הנת"צ באיילון בצמצום השימוש בכלי רכב במטרופולינים. נתיב מהיר מאפשר (בתשלום) לכל כלי רכב לנסוע בו. נתיב מהיר מאפשר לכלי רכב המסיעים הרבה נוסעים לנסוע ללא תשלום ובכך מעודד נסיעות שיתופיות. נתיב מהיר עם חניון חנה וסע ושאטלים בתשלום או בחינם מהחניון ללב המטרופולין מנצל את היתרונות של הרכב הפרטי היכן שיש לו יתרונות ואת היתרונות של התח"צ היכן שיש לה יתרונות.
כמה נוסעים המשתמשים בכלי רכב פרטיים עוברים לקווים כמו 302, 304, 319, 325 וכד'?
נתיב מהיר ורכבת הרבה יותר יעילים בהעברת משתמשי רכבים פרטיים לשימוש בתח"צ מאשר קווי אוטובוס בינעירוניים כאלה. משתמש רכב פרטי שרוצה לנסוע מאשקלון לתל אביב, סביר שלא יעבור לקו כמו 302. אבל לרכבת יעילה מאשקלון לתל אביב או לשאטל יעיל מחניון חנה וסע שיסע בנתיב מהיר ויביא אותו ליעדו או סמוך ליעדו בלב המטרופלין, יש סיכוי טוב שכן יעבור.

לנת"צים יש הצדקה בנתיבים עתירי תח"צ וכאשר יש לאוטובוסים יתרון יחסי על פני כל כלי תחבורה אחר. באיילון זה ממש לא כך. והאופן בו הנת"צ הזה קיים עוד מקטין את האטרקטיביות שלו לקווים עתירי נוסעים שאולי כן היה לנת"צ הזה פוטנציאל עבורם. לנסיעות בינעירוניות מערי החוף הדרומיות ומערי הנגב המערבי - יש רכבת. לנסיעות מערים כמו ראשון לציון ובת ים ואליהן, הנת"צ הזה פשוט לא טוב, כי היא נמצא בנתיב השמאלי.
אין אפשרות לתחנות בנת"צ. אין אפשרות לצאת ממנו לצורך תחנות במחלפים.
סתם נת"צ לצורך קיום נת"צ כאשר משמאלו יש את המת"צ הכי טוב שיכול להיות בכביש בינעירוני מהיר - מת"צ מסילתי.

לכן, הנת"צ הזה לא באמת משרת קווי אוטובוס ביעילות ולא עוזר כלל להעביר משתמשי רכבים פרטיים לתח"צ.
תאר לעצמך שבמקום הנת"צ הזה היה כיום נתיב מהיר עם חניון חנה וסע במחלף מבוא איילון בכניסה הדרומית למטרופולין, עם קו 80 שיוצא ממנו (ולא מחניון שכוח אל שאף אחד שמגיע מדרום עם רכב לא יטרח לעשות טיול שנתי במערב ראשון לציון על מנת להגיע אליו). זה היה מעביר באמת משתמשי רכב פרטי לשימוש בתח"צ לצורך כניסה ללב המטרופולין, לא קווים 325, 302 או 345.
נתיב מהיר יעלה כסף בכל שעות היממה, נת"צ רק בעומס של הבוקר
אם תצמצם נתיבים במשך היום, סתם תיצור עומס יש מאין, ותסייע לזכיין הנתיב המהיר החדש להתעשר...
&nbsp
הנתצ באיילון אכן מיותר. בזה אני מסכים לגמרי. הוא מקביל לחלוטין למסילה ולא תורם כמעט דבר.
 
הנתיב הזה לא ישרת בצורה טובה את בעלי הרכב

בין נתיב מהיר לנת"צ יש הבדלים מהותיים שדווקא ההפרדה אינה אחד
מהם. גם מת"צ מופרד.
נתיב מהיר הרבה יותר יעיל מנת"צ בסגנון הנת"צ באיילון בצמצום השימוש בכלי רכב במטרופולינים. נתיב מהיר מאפשר (בתשלום) לכל כלי רכב לנסוע בו. נתיב מהיר מאפשר לכלי רכב המסיעים הרבה נוסעים לנסוע ללא תשלום ובכך מעודד נסיעות שיתופיות. נתיב מהיר עם חניון חנה וסע ושאטלים בתשלום או בחינם מהחניון ללב המטרופולין מנצל את היתרונות של הרכב הפרטי היכן שיש לו יתרונות ואת היתרונות של התח"צ היכן שיש לה יתרונות.
כמה נוסעים המשתמשים בכלי רכב פרטיים עוברים לקווים כמו 302, 304, 319, 325 וכד'?
נתיב מהיר ורכבת הרבה יותר יעילים בהעברת משתמשי רכבים פרטיים לשימוש בתח"צ מאשר קווי אוטובוס בינעירוניים כאלה. משתמש רכב פרטי שרוצה לנסוע מאשקלון לתל אביב, סביר שלא יעבור לקו כמו 302. אבל לרכבת יעילה מאשקלון לתל אביב או לשאטל יעיל מחניון חנה וסע שיסע בנתיב מהיר ויביא אותו ליעדו או סמוך ליעדו בלב המטרופלין, יש סיכוי טוב שכן יעבור.

לנת"צים יש הצדקה בנתיבים עתירי תח"צ וכאשר יש לאוטובוסים יתרון יחסי על פני כל כלי תחבורה אחר. באיילון זה ממש לא כך. והאופן בו הנת"צ הזה קיים עוד מקטין את האטרקטיביות שלו לקווים עתירי נוסעים שאולי כן היה לנת"צ הזה פוטנציאל עבורם. לנסיעות בינעירוניות מערי החוף הדרומיות ומערי הנגב המערבי - יש רכבת. לנסיעות מערים כמו ראשון לציון ובת ים ואליהן, הנת"צ הזה פשוט לא טוב, כי היא נמצא בנתיב השמאלי.
אין אפשרות לתחנות בנת"צ. אין אפשרות לצאת ממנו לצורך תחנות במחלפים.
סתם נת"צ לצורך קיום נת"צ כאשר משמאלו יש את המת"צ הכי טוב שיכול להיות בכביש בינעירוני מהיר - מת"צ מסילתי.

לכן, הנת"צ הזה לא באמת משרת קווי אוטובוס ביעילות ולא עוזר כלל להעביר משתמשי רכבים פרטיים לתח"צ.
תאר לעצמך שבמקום הנת"צ הזה היה כיום נתיב מהיר עם חניון חנה וסע במחלף מבוא איילון בכניסה הדרומית למטרופולין, עם קו 80 שיוצא ממנו (ולא מחניון שכוח אל שאף אחד שמגיע מדרום עם רכב לא יטרח לעשות טיול שנתי במערב ראשון לציון על מנת להגיע אליו). זה היה מעביר באמת משתמשי רכב פרטי לשימוש בתח"צ לצורך כניסה ללב המטרופולין, לא קווים 325, 302 או 345.
הנתיב הזה לא ישרת בצורה טובה את בעלי הרכב
מהסיבה הפשוטה שהוא "נגמר" ופרופיל הכביש יורד ל-2 נתיבים בכיוון הנסיעה העיקרי.

כלומר. נתיב שלישי שכזה כולה גורם לשינוי צורת הפקק (יותר קצר אבל יותר עבה ואיטי). לכן קיימות רק שתי אופציות הגיוניות.
א. לא לפתוח אותו בכלל, כמו שעשו בהתחלה.
ב. לפתוח אותו כנת"צ, כדי שלפחות הנוסעים באוטובוסים (ובמוניות וברכב דו גלגלי) יוכלו לעקוף חלק מהפקק.

מחישוב פשוט שעשיתי, שימוש שבנתיב הזה לנת"צ במקום לרכב פרטי משתלם למשק פי 5.

עוד כאן.
 
בתוכנית הזו הנתיב לא "נגמר"

הנתיב הזה לא ישרת בצורה טובה את בעלי הרכב
מהסיבה הפשוטה שהוא "נגמר" ופרופיל הכביש יורד ל-2 נתיבים בכיוון הנסיעה העיקרי.

כלומר. נתיב שלישי שכזה כולה גורם לשינוי צורת הפקק (יותר קצר אבל יותר עבה ואיטי). לכן קיימות רק שתי אופציות הגיוניות.
א. לא לפתוח אותו בכלל, כמו שעשו בהתחלה.
ב. לפתוח אותו כנת"צ, כדי שלפחות הנוסעים באוטובוסים (ובמוניות וברכב דו גלגלי) יוכלו לעקוף חלק מהפקק.

מחישוב פשוט שעשיתי, שימוש שבנתיב הזה לנת"צ במקום לרכב פרטי משתלם למשק פי 5.

עוד כאן.
בתוכנית הזו הנתיב לא "נגמר"
http://www.ayalonhw.co.il/pages/50.aspx

ולגבי מה שכתבת בשנת 2013:
"
זהו נתיב התחבורה הציבורית הראשון המוביל מדרום המטרופולין למרכזו, עד עתה נאלצו נוסעי האוטובוסים מרשל"צ, רחובות, נס ציונה, יבנה, גן יבנה, אשדוד ואשקלון לשרך את דרכם בין אלפי הרכבים הפרטיים בפקקים האינסופיים שגדשו את כביש 4 בעשרות השנים האחרונות.
"
"
בעקבות ההצלחה הראשונית, יתוגבר השירות מרחובות ומאשדוד וייפתח קו חדש מבאר יעקב, מאזורים נוספים ברשל"צ ואולי גם מהשכונות הדרומיות של רמלה במהלך השנה הקרובה. הנתיב, אם יישאר, יהפוך לנתיב מועדף עבור קווים נוספים והתדירות בקווים הקיימים תגדל בהתאם לביקושים. היכו
"

רחובות: שתי נסיעות כל בוקר של קו 277 - כשלון
באר יעקב: אין קו
רמלה: אין קו
אשקלון: שתי נסיעות כל בוקר של קו 302 ושתי נסיעות כל בוקר של קו 304 - כשלון
קרית מלאכי: 6 נסיעות כל בוקר של קו 345
מאשדוד, מיבנה ומגן יבנה, בעקבות המכרז החדש, השימוש בנתיב אכן גדל.
לקווים מראשון לציון ומבת ים הוא לא אפקטיבי.

אנחנו נמצאים היום כבר שנתיים לאחר פתיחת הנתיב - הוא ממש לא הצלחה.
 

darkshadow1

New member
הנת"צ היה קיים במשך חודשים ספורים בלבד.

בתוכנית הזו הנתיב לא "נגמר"
http://www.ayalonhw.co.il/pages/50.aspx

ולגבי מה שכתבת בשנת 2013:
"
זהו נתיב התחבורה הציבורית הראשון המוביל מדרום המטרופולין למרכזו, עד עתה נאלצו נוסעי האוטובוסים מרשל"צ, רחובות, נס ציונה, יבנה, גן יבנה, אשדוד ואשקלון לשרך את דרכם בין אלפי הרכבים הפרטיים בפקקים האינסופיים שגדשו את כביש 4 בעשרות השנים האחרונות.
"
"
בעקבות ההצלחה הראשונית, יתוגבר השירות מרחובות ומאשדוד וייפתח קו חדש מבאר יעקב, מאזורים נוספים ברשל"צ ואולי גם מהשכונות הדרומיות של רמלה במהלך השנה הקרובה. הנתיב, אם יישאר, יהפוך לנתיב מועדף עבור קווים נוספים והתדירות בקווים הקיימים תגדל בהתאם לביקושים. היכו
"

רחובות: שתי נסיעות כל בוקר של קו 277 - כשלון
באר יעקב: אין קו
רמלה: אין קו
אשקלון: שתי נסיעות כל בוקר של קו 302 ושתי נסיעות כל בוקר של קו 304 - כשלון
קרית מלאכי: 6 נסיעות כל בוקר של קו 345
מאשדוד, מיבנה ומגן יבנה, בעקבות המכרז החדש, השימוש בנתיב אכן גדל.
לקווים מראשון לציון ומבת ים הוא לא אפקטיבי.

אנחנו נמצאים היום כבר שנתיים לאחר פתיחת הנתיב - הוא ממש לא הצלחה.
הנת"צ היה קיים במשך חודשים ספורים בלבד.
בשאר הזמן הוא היווה דה-פקטו נתיב נסיעה שלישי עבור הרכבים הפרטיים בגלל 0 אכיפה מצד המשטרה. הפקקים פשוט השתרכו לתוך הנתיב ולנוסעים לא הייתה סיבה לעלות על האוטובוסים (שעמדו בפקקים כמו כולם).
יצא לי לנסוע ב-277 כמה וכמה פעמים בחודשים הספורים שבהם הנת"צ היה פעיל והיו לפחות 35-40 נוסעים בכל נסיעה. יצא לי לראות במו עיניי איך בכל פעם יותר ויותר נהגים מרשים לעצמם לעבור על החוק ולנסוע על הנת"צ, עד שיום אחד 277 נהיה איטי יותר מ-222 (שמזדחל במרכז ראשון אבל לפחות נוסע בנתיב המהיר) ופשוט הפסקתי לנסוע בו. אני מניח ששאר הנוסעים עשו כמוני- פרט למסכנים שצריכים להגיע להולץ או להגנה ונאלצים לבחור בין 277 (שנראה שגם ביטלו לו נסיעות והקדימו את השאר, כנראה בגלל חוסר ביקוש ובגלל הפקקים) לבין 274 שעומד 5-10 דקות בפקק של הפנייה ימינה מכביש 44 במחלף חולון.
אני פחות מכיר את שאר הקווים שעוברים בנת"צ אבל סביר שהמצב בהם דומה.
 
דבר נוסף:

הנתיב הזה לא ישרת בצורה טובה את בעלי הרכב
מהסיבה הפשוטה שהוא "נגמר" ופרופיל הכביש יורד ל-2 נתיבים בכיוון הנסיעה העיקרי.

כלומר. נתיב שלישי שכזה כולה גורם לשינוי צורת הפקק (יותר קצר אבל יותר עבה ואיטי). לכן קיימות רק שתי אופציות הגיוניות.
א. לא לפתוח אותו בכלל, כמו שעשו בהתחלה.
ב. לפתוח אותו כנת"צ, כדי שלפחות הנוסעים באוטובוסים (ובמוניות וברכב דו גלגלי) יוכלו לעקוף חלק מהפקק.

מחישוב פשוט שעשיתי, שימוש שבנתיב הזה לנת"צ במקום לרכב פרטי משתלם למשק פי 5.

עוד כאן.
דבר נוסף:
הקווים מראשון לציון, מבת-ים וגם רוב הקווים מאשדוד, יבנה וגן יבנה (בעקבות המכרז החדש) שנוסעים דרך החלק הזה של כביש 20, אלה קווים שפועלים במהלך כל היום או בפריסה במהלך שעות היום ולא רק בשעות פעילות הנת"צ. הקווים הללו היו קיימים ונוסעים דרך כביש 20 גם ללא קשר לנת"צ.

הקווים שנוצרו בעקבות הנת"צ ופועלים רק בשעות פעילותו לא הצליחו להתרומם.
 

olli3

New member
מנהל
לא מסכים. הנת"צ הזה יעיל כשיש אכיפה ו/או הרתעה.

אני לא יודע, אבל לא הרבה.
יש עם הנת"צ הזה בעיה. הוא לא יעיל. הוא כולו מקביל למסילת רכבת. נוסעים בו קווים מהירים מנתיבות, שדרות, אשקלון, אשדוד ויבנה כאשר באותו זמן נוסעות במסילה המקבילה רכבות מאותן ערים. הנתיב שמאלי ולכן לא נוח לקווים של ראשון לציון ובת ים. והנת"צ הזה מסתיים לפני הכניסה לתל אביב וכל הקווים שיעדם בתל אביב ממילא נתקעים בפקק בכניסה לתל אביב.
זה נת"צ פוליטי והסיבה היחידה שאני לא פוסל אותו על הסף זו התוכנית להפוך אותו בעתיד לנתיב מהיר. מבחינה ציבורית, הרבה יותר קל להפוך נת"צ לנתיב מהיר מאשר להפוך נתיב רגיל לנתיב מהיר.
לא מסכים. הנת"צ הזה יעיל כשיש אכיפה ו/או הרתעה.
בתחילת פתיחת הנת"צ, אנשים עברו לקווים החדשים שנפתחו מקווים אחרים כי כיבדו את הנת"צ. אחרי זמן קצר, הנת"צ הפך להיות נתיב רגיל עבור בעלי רכב פרטי רבים וכל היעילות שלו הלכה לעולמה.
&nbsp
כמו שנכתב לך מטה, קו 277 היה בתפוסה נאה ביותר וכך גם 302 ו304, גם 319.
&nbsp
394 של 4:00 אכן מגיע לנת"צ וגם 389 מערד משתמש בו וכן גם הקווים האחרים שציינת משתמשים בו. בסוף השרשור נזכרת גם בקו 80 שנוסף לעניין.
&nbsp
לגבי תמרון, אז מתמרנים, ביג דיל... כאילו שנהגי אוטובוס לא רגילים בתמרון, כאילו כשהם יוצאים מנהתיב המהיר הם לא מתמרנים ימינה כדי לצאת בלה גווארדיה או בארלוזורוב או בהשלום. עדיין, זה חוסך זמן נסיעה רב.
&nbsp
כמו כן, שכחת את כל האוטובוסים של דן ואגד שיוצאים מהמסוף בדרכם ליעד צפוני כלשהו שלא בקו שירות. קרי, נוסעים להתחיל מסלול ממסוף וולפסון למשל.כשאתה גורם לאוטובוס לנסוע מהר יותר, מספר הכלים + מספר הנהגים הנתונים הופך להיות אפקטיבי יותר מנהגים וכלים שעומדים בפקקים.
&nbsp
בסופו של דבר, נתיבי איילון בקטע הדרומי משרתים תח"צ דרומית אבל כזאת שממוקמת בעיקר לאורך מישור החוף. ומה לעשות שמערים אלו אין מאסת אוטובוסים כפי שש מהצפון לכיוון תל אביב או מכיוון מזרח לכיוון ת"א?
&nbsp
לגבי ההקבלה לרכבת. אז מה? גם מנתניה ומחדרה יש רכבת לת"א והאוטובוסים ומוניות השירות ממש לא ריקים. הרי, אם תוריד את הקווים מנתניה ומחדרה לת"א, אתה מוריד נפח תנועה ממש לא קטן של אוטובוסים הנוסעים לת"א. נכון שאתה נשאר עם לא מעט קווים מהצפון, אבל עדיין...
&nbsp
ומאשקלון ומאשדוד, אני ממש לא מקבל את זה שיש רכבת אז סעו בה. ההגעה לתחנות הרכבת בערים הללו אינה דבר של מה בכך. אם אני גר בחלקים הצפוניים של אשדוד, ממש אין לי מה לחפש ברכבת כשיש לי אוטובוסים מצירים מרכזיים בעיר אל היעד שלי בתל אביב.
&nbsp
והרשה לי להקביל את קו 80 לרכבת לרגע. החניון של קו 80 נמצא בחור, תחנות הרכבת של אשדוד ואשקלון (וגם של נתניה ושל פתח תקווה וערים נוספות בארץ), גם נמצאות בחור. למה שהרכבת תצליח כל כך וקו 80 יכשל? כמו כן, הרכבת תדירה כל כך כמו קו 80? הרכבת מאשדוד לתל אביב תדירה כל כך לעומת קווי האוטובוס?
&nbsp
אני זוכר את הימים שאמרו ש370 ו380 הולכים להיסגר כמו קו 900 כי הרכבת תאכל אותם בלי מלח. אז הרכבת אכלה, נגסה פה ונגסה שם והם חיים ו370 בכלל, נדיר שאני נוסע בו ויש פחות מ-30 נוסעים, לרוב זה סביב ה40+ למה? כי רכבת פעם בשעה מבאר שבע תל אביב ולהיפך זה לא יעיל. גם רכבת כל חצי שעה בשעות הבוקר זה לא יעיל (כאשר אחת מה ישירה ואחת לא ואז זמן ההגעה שלך לתל אביב תלוי בזה).
&nbsp
כמו כן, בעולם יש אינספור מקרים של אוטובוסים שנוסעים ליד טרמים ושבאותו הציר יש גם תחתית וכולם עובדים ביחד ונוסעים באותם המסלולים, אז מה?
&nbsp
ואם התפיסה שלך הייתה נכונה לגבי הרכבת, אז המוני תושבי ראשון, בת ים, חולון, פתח תקווה, הוד השרון וכפר סבא (וגם הרצליה) היו נוטשים את כל הקווים הישירים, המאספים וכו' ועוברים לרכבת ישראל. מכיוון שהקווים האלו ממשיכים להיות עמוסים, גם המהירים והישירים שבינהם ומכיוון שדווקא קווים חדשים שנפתחו כמו 249 ו258 רק זוכים לפופולאריות ועליה במספר הנוסעים - אז כל התיאוריה שלך פשוט נופלת כאן.
&nbsp
זה נחמד להציג את זה שיש רכבת במסלול מקביל, אז? כמה זמן היא חוסכת לי? האם היא מגיעה ליעד שלי בשעה שאני צריך או שכדי להינות מנסיעה קצת יותר מהירה, עליי להגיע חצי שעה לפני הזמן ליעד שלי כי עם הרכבת הבאה אאחר? ואם אין לי רכב פרטי כדי להגיע לתחנת הרכבת, אז תמיד אבזבז יותר זמן בנסיעה בתוך השכונה (חרישת השכונה או מספר שכונות) עד שיוצאים לעבר תחנת הרכבת... וכו' וכו' וכו'.
&nbsp
ולסיכום, כמו שאתה לא תיסע בקו 53 לתחנת הרכבת בקרית אריה, כך תושבי אשדוד ואשקלון לא ממש משתמשים בקווים המשלימים לרכבת וכנ"ל תושבי ראשון לא משתמשים בקווים המשלימים לרכבת אלא פשוט משתמשים בהם לנסיעות עירונית בתוך ראשון בעיקר. כך שאם אין לך רכב, הרכבת בערים לא מעטות פשוט לא יעילה עבורך.
 

olli3

New member
מנהל
כוונתי ל249 ו248 ולא 258.

לא מסכים. הנת"צ הזה יעיל כשיש אכיפה ו/או הרתעה.
בתחילת פתיחת הנת"צ, אנשים עברו לקווים החדשים שנפתחו מקווים אחרים כי כיבדו את הנת"צ. אחרי זמן קצר, הנת"צ הפך להיות נתיב רגיל עבור בעלי רכב פרטי רבים וכל היעילות שלו הלכה לעולמה.
&nbsp
כמו שנכתב לך מטה, קו 277 היה בתפוסה נאה ביותר וכך גם 302 ו304, גם 319.
&nbsp
394 של 4:00 אכן מגיע לנת"צ וגם 389 מערד משתמש בו וכן גם הקווים האחרים שציינת משתמשים בו. בסוף השרשור נזכרת גם בקו 80 שנוסף לעניין.
&nbsp
לגבי תמרון, אז מתמרנים, ביג דיל... כאילו שנהגי אוטובוס לא רגילים בתמרון, כאילו כשהם יוצאים מנהתיב המהיר הם לא מתמרנים ימינה כדי לצאת בלה גווארדיה או בארלוזורוב או בהשלום. עדיין, זה חוסך זמן נסיעה רב.
&nbsp
כמו כן, שכחת את כל האוטובוסים של דן ואגד שיוצאים מהמסוף בדרכם ליעד צפוני כלשהו שלא בקו שירות. קרי, נוסעים להתחיל מסלול ממסוף וולפסון למשל.כשאתה גורם לאוטובוס לנסוע מהר יותר, מספר הכלים + מספר הנהגים הנתונים הופך להיות אפקטיבי יותר מנהגים וכלים שעומדים בפקקים.
&nbsp
בסופו של דבר, נתיבי איילון בקטע הדרומי משרתים תח"צ דרומית אבל כזאת שממוקמת בעיקר לאורך מישור החוף. ומה לעשות שמערים אלו אין מאסת אוטובוסים כפי שש מהצפון לכיוון תל אביב או מכיוון מזרח לכיוון ת"א?
&nbsp
לגבי ההקבלה לרכבת. אז מה? גם מנתניה ומחדרה יש רכבת לת"א והאוטובוסים ומוניות השירות ממש לא ריקים. הרי, אם תוריד את הקווים מנתניה ומחדרה לת"א, אתה מוריד נפח תנועה ממש לא קטן של אוטובוסים הנוסעים לת"א. נכון שאתה נשאר עם לא מעט קווים מהצפון, אבל עדיין...
&nbsp
ומאשקלון ומאשדוד, אני ממש לא מקבל את זה שיש רכבת אז סעו בה. ההגעה לתחנות הרכבת בערים הללו אינה דבר של מה בכך. אם אני גר בחלקים הצפוניים של אשדוד, ממש אין לי מה לחפש ברכבת כשיש לי אוטובוסים מצירים מרכזיים בעיר אל היעד שלי בתל אביב.
&nbsp
והרשה לי להקביל את קו 80 לרכבת לרגע. החניון של קו 80 נמצא בחור, תחנות הרכבת של אשדוד ואשקלון (וגם של נתניה ושל פתח תקווה וערים נוספות בארץ), גם נמצאות בחור. למה שהרכבת תצליח כל כך וקו 80 יכשל? כמו כן, הרכבת תדירה כל כך כמו קו 80? הרכבת מאשדוד לתל אביב תדירה כל כך לעומת קווי האוטובוס?
&nbsp
אני זוכר את הימים שאמרו ש370 ו380 הולכים להיסגר כמו קו 900 כי הרכבת תאכל אותם בלי מלח. אז הרכבת אכלה, נגסה פה ונגסה שם והם חיים ו370 בכלל, נדיר שאני נוסע בו ויש פחות מ-30 נוסעים, לרוב זה סביב ה40+ למה? כי רכבת פעם בשעה מבאר שבע תל אביב ולהיפך זה לא יעיל. גם רכבת כל חצי שעה בשעות הבוקר זה לא יעיל (כאשר אחת מה ישירה ואחת לא ואז זמן ההגעה שלך לתל אביב תלוי בזה).
&nbsp
כמו כן, בעולם יש אינספור מקרים של אוטובוסים שנוסעים ליד טרמים ושבאותו הציר יש גם תחתית וכולם עובדים ביחד ונוסעים באותם המסלולים, אז מה?
&nbsp
ואם התפיסה שלך הייתה נכונה לגבי הרכבת, אז המוני תושבי ראשון, בת ים, חולון, פתח תקווה, הוד השרון וכפר סבא (וגם הרצליה) היו נוטשים את כל הקווים הישירים, המאספים וכו' ועוברים לרכבת ישראל. מכיוון שהקווים האלו ממשיכים להיות עמוסים, גם המהירים והישירים שבינהם ומכיוון שדווקא קווים חדשים שנפתחו כמו 249 ו258 רק זוכים לפופולאריות ועליה במספר הנוסעים - אז כל התיאוריה שלך פשוט נופלת כאן.
&nbsp
זה נחמד להציג את זה שיש רכבת במסלול מקביל, אז? כמה זמן היא חוסכת לי? האם היא מגיעה ליעד שלי בשעה שאני צריך או שכדי להינות מנסיעה קצת יותר מהירה, עליי להגיע חצי שעה לפני הזמן ליעד שלי כי עם הרכבת הבאה אאחר? ואם אין לי רכב פרטי כדי להגיע לתחנת הרכבת, אז תמיד אבזבז יותר זמן בנסיעה בתוך השכונה (חרישת השכונה או מספר שכונות) עד שיוצאים לעבר תחנת הרכבת... וכו' וכו' וכו'.
&nbsp
ולסיכום, כמו שאתה לא תיסע בקו 53 לתחנת הרכבת בקרית אריה, כך תושבי אשדוד ואשקלון לא ממש משתמשים בקווים המשלימים לרכבת וכנ"ל תושבי ראשון לא משתמשים בקווים המשלימים לרכבת אלא פשוט משתמשים בהם לנסיעות עירונית בתוך ראשון בעיקר. כך שאם אין לך רכב, הרכבת בערים לא מעטות פשוט לא יעילה עבורך.
כוונתי ל249 ו248 ולא 258.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה