שאלות ברפורמת דרך שווה

מצב
הנושא נעול.
שאלה בנושא תעריף נסיעה בחופשי יומי
רציתי לשאול בהנחה שאני נוסע ב 2 אוטובוסים לכיוון הרצליה בגלל שאין לי קו ישיר: אוטובוס אחד מראשל"צ לת"א( 13 ק"מ קו אוירי) ואוטובוס שני מת"א להרצליה (כ-11 ק"מ בקו אווירי) האם אני יכול לעשות חופשי יומי של 15 ק"מ ולתקף באוטובוס מראשון לת"א ובפעם השניה מת"א עד להרצליה? או שאני מחויב לרכוש חוזה נסיעה אחר?
תקרא את הכתבה המעניינת הזאת:
,https://www.bhol.co.il/news/1422475
 

tal#

Active member
תקרא את הכתבה המעניינת הזאת:
,https://www.bhol.co.il/news/1422475
אין פה שום חידוש, האברכים יכלו לעשות את עם המכשיר הכשר גם בתעריפים הקודמים.
ממטולה יש קו רק לק8, זה אומר לנסוע משם למרכז. אבל במקרה הזה יותר סביר שיסע דרך צפת\חצור או אפילו טבריה>בני ברק>נתיבות, לשכונה הרלוונטית.
אז זה פחות מ120 ק"מ= חופשי יומי ב32
 
נערך לאחרונה ב:

tal#

Active member
בגלל זה לא אמורה להיות אפשרות לתקף פעם נוספת באותו אוטובוס
ותיקוף נוסע נוסף לא מזכה מעבר שעתי
לרוב השיוך ברקוד\אוטובוס\נסיעה לא נקלט באפליקציה ונדרשת הזנה ידינה של מס' קו. אז האפשרות הזאת לא קיימת בפועל. גם אם תיחסם תמיד אפשר לשלב מוביט יחד עם הופאון או רב קו 1 או 2 במידה ומשתלם.
 

שמונו

Active member
תקרא את הכתבה המעניינת הזאת:
,https://www.bhol.co.il/news/1422475
הדוגמא הספציפית בכתה לא נכונה
אין כזה קו..
הרעיון של לתקף כמה פעמים בכל נסיעה יעבוד רק אם יש באותו קו הרבה תחנות, ושהמרחק בין כל אחד מהם הוא לא יותר מ15 קילומטר
הדוגמא שזה כן יכול לעבוד זה בקו 921
 

mm007

New member
תקרא את הכתבה המעניינת הזאת:
,https://www.bhol.co.il/news/1422475
לא להאמין.....
מה הישראלים לא ייעשו כדי לצאת בזול וזה בצדק תמיד אפשר לעשות איזה קומבינה ואם משרד התחבורה ממליץ להשתמש בזה אז היידה שיהיה ככה כי צריך להראות שאנחנו לא פראיירים
אין פה שום חידוש, האברכים יכלו לעשות את עם המכשיר הכשר גם בתעריפים הקודמים.
ממטולה יש קו רק לק8, זה אומר לנסוע משם למרכז. אבל במקרה הזה יותר סביר שיסע דרך צפת\חצור או אפילו טבריה>בני ברק>נתיבות, לשכונה הרלוונטית.
אז זה פחות מ120 ק"מ= חופשי יומי ב32
בגלל זה לא אמורה להיות אפשרות לתקף פעם נוספת באותו אוטובוס
ותיקוף נוסע נוסף לא מזכה מעבר שעתי
לא הבנתי בדיוק מה עליי לעשות? האם לעשות חופשי יומי של 15 ק"מ בעלות 12.5 ש"ח או לחילופין עליי לתקף בנסיעה הראשונה פעמיים: פעם ראשונה באוטובוס בראשל"צ ואח"כ באוטובוס בת"א לכיוון הרצליה( עם מעבר 90 דקות) ובדרך חזרה באוטובוס בהרצליה לכיוון ת"א ובאוטובוס השני בת"א לכיוון ראשל"צ( עם מעבר 90 דקות)?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לא הבנתי בדיוק מה עליי לעשות? האם לעשות חופשי יומי של 15 ק"מ בעלות 12.5 ש"ח או לחילופין עליי לתקף בנסיעה הראשונה פעמיים: פעם ראשונה באוטובוס בראשל"צ ואח"כ באוטובוס בת"א לכיוון הרצליה( עם מעבר 90 דקות) ובדרך חזרה באוטובוס בהרצליה לכיוון ת"א ובאוטובוס השני בת"א לכיוון ראשל"צ( עם מעבר 90 דקות)?
הרצליה-ראשל"צ זה יותר מ-15 ק"מ, נסיעת מעבר שעתי ממיקום התיקוף הראשון בראשל"צ לא תהיה תקפה על אף תיקוף במיקום ההחלפה בתל אביב במקרה ביקורת כי אז מכסה רק קצת מעבר פארק הירקון, כלומר נסיעת המעבר תקפה רק אם אתה יורד בפארק או קצת אחרי בתלות מיקום תחנת העלייה שלך בראשל"צ (מצב דומה אילו היית נוסע לפני הרפורמה עם קוד 42 שאז האזור היה מסתיים לך בצומת הכפר הירוק)
כנ"ל נסיעה חדשה לאחר תום 90 הדקות אם היא מתחילה בהרצליה, האזור המכסה מסתיים ביפו, אם ממשיך לנסוע דרומה באוטובוס עם תיקוף מעבר שעתי שהחל בהרצליה ולא ירדת ביפו לפני קו ה-15 ק"מ ולאחר מכן עלה מבקר, חטוף קנס

עליך לטעון יומי צהוב, כי הנסיעה הארוכה ביותר שלך (עבור יומי כל נסיעה בפני עצמה) פחותה מ-15 ק"מ (מניח שאתה מחליף בכרמלית?)

זה אמור לעבוד, בהנחה שבכל האוטובוסים אשר תשתמש בהם מכשיר התיקוף מעודכן ולא תקוע ברפורמה הישנה.

הכלל אומר שאתה צריך לעלות על הקו השני בתנאי שהוא בתוך הטווח של ה15 קילומטר מהנסיעה הראשונה
בפועל אני מאמין שחלק זה לא קיים המערכות בפועל, אלא היא רק מוודאה שהנסיעה השניה היא גם פחחות מ15 קילומטר
12 בתנאי שזה אוטבוס 1 שאתה הולך בתחנה הראשונה ויורד באחרונה
המערכת אומנם תיתן לתקף בקוד נסיעה נמוך, אבל אם אתה ממשיך לנסוע מעבר לקו ה-15 ק"מ מתחנת העלייה הראשונה ואז עולה מבקר, אתה אוכל אותה, כמו האזורים הישנים במטרונית
 

mm007

New member
הרצליה-ראשל"צ זה יותר מ-15 ק"מ, נסיעת מעבר שעתי ממיקום התיקוף הראשון בראשל"צ לא תהיה תקפה על אף תיקוף במיקום ההחלפה בתל אביב במקרה ביקורת כי אז מכסה רק קצת מעבר פארק הירקון, כלומר נסיעת המעבר תקפה רק אם אתה יורד בפארק או קצת אחרי בתלות מיקום תחנת העלייה שלך בראשל"צ (מצב דומה אילו היית נוסע לפני הרפורמה עם קוד 42 שאז האזור היה מסתיים לך בצומת הכפר הירוק)
כנ"ל נסיעה חדשה לאחר תום 90 הדקות אם היא מתחילה בהרצליה, האזור המכסה מסתיים ביפו, אם ממשיך לנסוע דרומה באוטובוס עם תיקוף מעבר שעתי שהחל בהרצליה ולא ירדת ביפו לפני קו ה-15 ק"מ ולאחר מכן עלה מבקר, חטוף קנס

עליך לטעון יומי צהוב, כי הנסיעה הארוכה ביותר שלך (עבור יומי כל נסיעה בפני עצמה) פחותה מ-15 ק"מ (מניח שאתה מחליף בכרמלית?)

זה אמור לעבוד, בהנחה שבכל האוטובוסים אשר תשתמש בהם מכשיר התיקוף מעודכן ולא תקוע ברפורמה הישנה.
המון תודה על התגובות והעזרה, אז אם הבנתי נכון את פני הדברים הפתרון הוא חופשי יומי בעלות 12.5 ש"ח כי אז כל נסיעה היינה בפני עצמה עד מקסימום 15 ק"מ, והנסיעה הארוכה ביותר היינה פחות מכך.

חבל אבל שלא הכל מוסבר בצורה מפורטת ועניינית כי לא קל כל כך להבין זאת מהרפורמה החדשה.
 
המון תודה על התגובות והעזרה, אז אם הבנתי נכון את פני הדברים הפתרון הוא חופשי יומי בעלות 12.5 ש"ח כי אז כל נסיעה היינה בפני עצמה עד מקסימום 15 ק"מ, והנסיעה הארוכה ביותר היינה פחות מכך.

חבל אבל שלא הכל מוסבר בצורה מפורטת ועניינית כי לא קל כל כך להבין זאת מהרפורמה החדשה.
בהתחלה תמיד קשה עם כל דבר חדש אבל עם הזמן לומדים מזל שיש את הפורום הזה שתמיד שמח לעזור בכל מה שקשור לתחבורה הציבורית
 

raya

Well-known member
אני קוראת את השרשורים, השאלות והתשובות, וחושבת לעצמי שאולי מזל שאני נוסעת חופשי, למרות שאני חושבת שזה לא מוצדק.
החוזים החדשים נראים לי ממש מסובכים, צריך לעשות חישובים לא פשוטים כדי להחליט איזה חוזה להטעין.
וביום שלישי כאשר נסעתי לתל אביב / חולון, הגעתי לתחנת ההגנה חצי שעה לפני הנכדה שלי.
אז יצאתי לבדוק/לראות איך או איפה אני עוברת ברחוב החרש ומחכה לקו 89 (או 271). ראיתי, עברתי את הכביש - היה שם עובד שעצר את התנועה כדי לאפשר לאנשים לעבור, חזרתי לתחנת ההגנה. במקום לחכות בחוץ בחום, נכנסתי לתחנה = תיקפתי את הכרטיס. הנכדה הגיעה ויצאנו שתינו החוצה. לולא הנסיעה החופשית לא הייתי יכולה לעשות זאת, אז בכל זאת יש "יתרון" כל שהוא.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
במקום לחכות בחוץ בחום, נכנסתי לתחנה = תיקפתי את הכרטיס. הנכדה הגיעה ויצאנו שתינו החוצה. לולא הנסיעה החופשית לא הייתי יכולה לעשות זאת, אז בכל זאת יש "יתרון" כל שהוא.
עם חופשי תקופתי תקף או ערך צבור ישיר אפשר להיכנס ולצאת באותה תחנה בלי חיוב
 
שאלה לגבי משהו שיש באתר של רב קן אונליין בקטגוריה של חוזי נסיעה ואז בקטגוריה כרטיסיות יש שם נסיעה בודדת עד 15 ק"מ בעלות של 5.50 רציתי לשאול אם לדוגמה יש לי בכרטיס 5.50 ערך צבור וחסר לי לנסיעה הבאה עוד 5.50 בלי קשר ל מעבר 90 הדקות או חופשי יומי אם אני רוצה להוסיף סתם לדוגמה עוד 5.50 האם זה אפשרי לדוגמה בכרטיס יש 5.5ם ש"ח ערך צבור ונסעתי לאנשהו ואחרי כמה שעות אני רוצה לחזור חזרה ובמקום לתקף ל 30 גמיש וכו האם אפשר להוסיף עוד 5.50 במצב כמו שפה איפה שכתוב נסיעה בודדת בעלות של 5.50 ש"ח או שזה מיועד הכרטיסיה הזו רק למי שאין בכלל שום ערך צבור? תודה רבה אני פשוט רוצה לברר את כל הנושאים הללו שאדע לעתיד מה מי מו ואיך
 

arseny92

Well-known member
מנהל
שאלה לגבי משהו שיש באתר של רב קן אונליין בקטגוריה של חוזי נסיעה ואז בקטגוריה כרטיסיות יש שם נסיעה בודדת עד 15 ק"מ בעלות של 5.50 רציתי לשאול אם לדוגמה יש לי בכרטיס 5.50 ערך צבור וחסר לי לנסיעה הבאה עוד 5.50 בלי קשר ל מעבר 90 הדקות או חופשי יומי אם אני רוצה להוסיף סתם לדוגמה עוד 5.50 האם זה אפשרי לדוגמה בכרטיס יש 5.5ם ש"ח ערך צבור ונסעתי לאנשהו ואחרי כמה שעות אני רוצה לחזור חזרה ובמקום לתקף ל 30 גמיש וכו האם אפשר להוסיף עוד 5.50 במצב כמו שפה איפה שכתוב נסיעה בודדת בעלות של 5.50 ש"ח או שזה מיועד הכרטיסיה הזו רק למי שאין בכלל שום ערך צבור? תודה רבה אני פשוט רוצה לברר את כל הנושאים הללו שאדע לעתיד מה מי מו ואיך
הכרטיסיות נועדו למי שאין לו בכלל ערך צבור או שהיתרה פחותה מתעריף המינימום, ואל אלו אשר מכל סיבה שהיא לא רוצים להתחייב על טעינת ₪30+ ערך צבור
כרטיסיה הוא חוזה נפרד ברשומת חוזה נפרדת מהערך הצבור, ותתוקף בעדיפות מעל הערך הצבור אם הוטענה בכרטיס. אין בחירה איזו כרטיסיה לתקף, כך שזו בעיה במקרה ובכרטיס טעונים מספר חוזי כרטיסיות שונים עבור מרחק שונה (או אף זהה, כי ניתן להטעין מספר כרטיסיות, אבל הם אינם מתחברים ובקבלה יירשמו רק פרטי הנסיעה בייחס לכרטיסיה אשר תוקפה ("נותרו 0 ניקובים" גם אם הטענת חמש כרטיסיות, כי הן נפרדות) )
לפני 1 לאוגוסט היו כרטיסיות נסיעה בודדת לנסיעת ₪6 בקוד 42 בגוש דן ו-₪6 בקוד 62 בירושלים
לפני ינואר 2020 היו כרטיסיות 6 ניקובים בעוטף ירושלים ושומרון, ולפני הערך הצבור כל המדינה היתה על כרטיסיות לכל אזור

במקרה שיש לך ערך צבור אשר מספיק רק לנסיעה אחת, אפשר להטעין כרטיסיה, אבל היא תשומש קודם, והערך הצבור שנותר ישומש לנסיעה השניה

אם זאת, במידה והינך בפרופיל הנחה שונה מאזרח ותיק, כרטיסיות נסיעה בודדת הן ללא הנחה, הן זמינות רק לרגיל/ותיק בלבד. זכאי/נוער חייב לטעון או ערך צבור עם הנחת הפרופיל, או כרטיסיית נסיעה בודדת במחיר רגיל מלא.
 
הכרטיסיות נועדו למי שאין לו בכלל ערך צבור או שהיתרה פחותה מתעריף המינימום, ואל אלו אשר מכל סיבה שהיא לא רוצים להתחייב על טעינת ₪30+ ערך צבור
כרטיסיה הוא חוזה נפרד ברשומת חוזה נפרדת מהערך הצבור, ותתוקף בעדיפות מעל הערך הצבור אם הוטענה בכרטיס. אין בחירה איזו כרטיסיה לתקף, כך שזו בעיה במקרה ובכרטיס טעונים מספר חוזי כרטיסיות שונים עבור מרחק שונה (או אף זהה, כי ניתן להטעין מספר כרטיסיות, אבל הם אינם מתחברים ובקבלה יירשמו רק פרטי הנסיעה בייחס לכרטיסיה אשר תוקפה ("נותרו 0 ניקובים" גם אם הטענת חמש כרטיסיות, כי הן נפרדות) )
לפני 1 לאוגוסט היו כרטיסיות נסיעה בודדת לנסיעת ₪6 בקוד 42 בגוש דן ו-₪6 בקוד 62 בירושלים
לפני ינואר 2020 היו כרטיסיות 6 ניקובים בעוטף ירושלים ושומרון, ולפני הערך הצבור כל המדינה היתה על כרטיסיות לכל אזור

במקרה שיש לך ערך צבור אשר מספיק רק לנסיעה אחת, אפשר להטעין כרטיסיה, אבל היא תשומש קודם, והערך הצבור שנותר ישומש לנסיעה השניה

אם זאת, במידה והינך בפרופיל הנחה שונה מאזרח ותיק, כרטיסיות נסיעה בודדת הן ללא הנחה, הן זמינות רק לרגיל/ותיק בלבד. זכאי/נוער חייב לטעון או ערך צבור עם הנחת הפרופיל, או כרטיסיית נסיעה בודדת במחיר רגיל מלא.
תודה רבה על התשובות
 

amub

Member
נסיעה פעמיים בשבוע לאותו הכוון, האם חופשי יומי צריך לרכוש כל פעם מחדש, או שאפשר כמה באותו מעמד?
תודה.
 
נסיעה פעמיים בשבוע לאותו הכוון, האם חופשי יומי צריך לרכוש כל פעם מחדש, או שאפשר כמה באותו מעמד?
תודה.
אתה יכול 8 ימים קדימה.
כלומר היום, יום ראשון אתה יכול לרכוש לימים ראשון ורביעי נניח וגם ראשון הבא.
מחר יום שני תוכל לרכוש עד ליום שני הבא, כולל.
וכך הלאה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אתה יכול 8 ימים קדימה.
כלומר היום, יום ראשון אתה יכול לרכוש לימים ראשון ורביעי נניח וגם ראשון הבא.
מחר יום שני תוכל לרכוש עד ליום שני הבא, כולל.
וכך הלאה.
יש לזכור שהכלל של עד שמונה חוזים תקפים/עתידיים בכרטיס, עדיין תקף
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה