מוח שליט על הלב
כדאיתא בתניא פרק י"ב ועוד: כי המוח שליט על הלב [כמו שכתוב ברעיא מהימנא פרשת פינחס] בתולדתו וטבע יצירתו, שכך נוצר האדם בתולדתו, שכל אדם יכול ברצונו שבמוחו להתאפק ולמשול ברוח תאוותו שבליבו, שלא למלאות משאלות ליבו במעשה דיבור ומחשבה, ולהסיח דעתו לגמרי מתאוות ליבו אל ההפך לגמרי. ואם תשאל אז איך עושים את זה? על זה אומר אדה"ז בתניא, שהעיצה היא "ביטוש", שבירת הגוף ומניעת הנאותיו. ומכלל הן אתה שומע לאו. הרבה והוסף בהנאות הגוף ומילוי תאוותיו, וגם אם לא תצליח, לפחות תיהנה מהנסיון. מה שמזקיר את הבדיחה הבאה: שמערל אומר לבערל, הבה ונפתח בית זונות, אומר לו בערל, ומה נעשה אם זה לא ילך?, נו שוין, לפחות נישאר עם הסחורה.