שאלה..

יוסי ר1

Active member
שאלה...

לשואלת שלום. ומה דעתך את?. לא נתנו לך יותר מדאי פסוקים לקרא, והשאלות לא מסובכות. מה בדבר נסיון לפחות לקרא את הפסוקים, ולחשוב מעט? אני אמנם לא מתיימר להיות המחנך שלך, אבל השיטה של לצלם דף שאלות ולבקש שיפתרו אותו, לא נראה לי שתקדם אותך הרבה בחיים, אם לא ניסית לפחות לברר מה לא מובן לך בחומר.
 

שיבולית

New member
../images/Emo45.gif

גם לי נראה מוגזם מידיי לצרף סריקה של דף שאלות! ניסית להתעמק - מה בדיוק השאלה רוצה ממך ואיפה נתקעת עם התשובות? בכלל הבאת השאלה בדרך כזו משאירה רושם (יתכן והוא מוטעה לחלוטין) שאפילו לא קראת את השאלות וחבל...
 

יוסי ר1

Active member
הבהרה

למלאונת שלום. על מנת שלא תהיי סבורה שחברי הפורום החליטו "לעשות עלייך עליהום", שאין זו דרכו של פורום זה, קבלי הסבר קצר. שאלת לפני ימים מספר שאלה באשר לפירוש רשב"ם לפסוק מסויים בשיר השירים, וקבלת תשובה והתייחסות מרבים מחברי הפורום, כולל שלי. ההבל הוא, שבשאלה הראשונה היה מקום להניח שאם המורה לא טרח להסביר לכם ששיר השירים נקרא גם כאלגוריה, לא היתה לך באמת דרך למצא את משמעות דברי הרשב"ם, כי לא בפסוק, ולא בכל שיר השירים כתוב על הקב"ה או על כנסת ישראל, וללא ידע מקדים - שמצאתי לנכון להוסיף - אכן אין להבין. שונה המצב בשאלתך הנוכחית. נראה שפשוט לקחת מטלה שקבלת, והעברת לאחרים, כאילו היתה תפוח אדמה לוהט. שיר השירים הוא אחד השירים היותר יפים שנכתבו אי פעם בשפה כלשהי ובתרבות כלשהי. אחת מגדולותיו היא השפה העשירה, שברורה גם היום לקורא הממוצע. השאלה על מעמד האישה מול מעמד הגבר אקטואלית גם לימינו אנו, וכנערה מתבגרת לא יתכן שאין לך דעה בעניין. לכן, מכל האמור לעיל, זה לא כיף לנסות ולהאכיל מישהו בכפית, כשזה שמאכילים אותו הוא בוגר שמסוגל לאכול בעצמו, ואף להינות מאכילתו. נסי לענות בעצמך, ואם שם תזדקקי לעזרה, נשמח לעזור, כמידת יכולתינו.
 
לחברי הפורום

קיבלתי עבודה עם המון שאלות..אם הייתי יודעת לענות על זה..לא הייתי טורחת לשאול, לסרוק את השאלה. בשאלה הזאת טיפה הסתבכתי..מה לעשות שאני לא כזאת טובה בתנ"ך.. אבל תודה בכל מקרה על ההתייחסות.. כנראה אני ישאל את המורה..
 

יוסי ר1

Active member
חירות האישה בשיר השירים

א. העלמה מרשה לעצמה לחפש את אהובה בשעות לא מקובלות, באמצע הלילה. היא סובבת בשוקים וברחובות, מה שלא היה מקובל לעלמה חסודה בשעות הלילה. היא אף מעיזה ושואלת את שומרי העיר על אהובה, וזו אינה התנהגות סטנדרטית לעלמה בימי קדם. היא מספרת לנו על הפנטזיות שלה, עם רימוזים מיניים בולטים בהזכירה את השדיים, ומספרת על רצונה לנהוג באהובה בחירות וללא מעצורים, כפי שאחות יכולה להשתעשע עם אחיה הקטן , לנשקו, לחבקו וכו. עם זאת, ההשוואה לאח היא רק על מנת לקבל לגיטימציה מהסביבה לקירבה – היא שואפת להכניס את אהובה לחדרה ושם לתנות עמו אהבים. היא מוסיפה ומעלה אפשרויות לעקוף את המכשולים העומדים בדרך. ב. בבראשית נאמר לאשה "ואל אישך תשוקתך". אמירה זו עולה בקנה אחד עם תיאור העלמה את תשוקתה לאהובה. בבראשית נאמר "והוא ימשול בך". השאלה היא איך את מפרשת "ימשול בך". אם במובן של ריבון פטריאכאלי, ששולט על מעשי האישה, הרי ששיר השירים קורא תיגר על אמירה זו. אם במובן של ימשול בליבך, שיר השירים זורם עם אמירה זו. עם זאת, נראה לי כי העלמה המתוארת בשיר השירים אכן מציגה תעוזה וחירות יותר מתיאורי הנשים האחרות המוכרות בתנ"ך.
 
למעלה