שאלה:

מצב
הנושא נעול.
קו הרכבת לאילת

שאלה:
האם מתישהו יוקם קו לאילת? האם יש תכנונים על כך?
קו הרכבת לאילת
כמו שכבר הסברתי בעבר, התוכנית לבנות קו רכבת לאילת קיימת מאז שנות ה-50, והמשיכה להתקיים באופן עקרוני לפחות עד שנת 1993 (אם אני זוכר נכון), וזה עוד לפני שמתייחסים לכל מיני הצעות מוזרות ומעניינות שעלו בעקבות השלום עם ירדן. בארכיון מוזיאון הרכבת (שכידוע, אינו פתוח לקהל כיום, בניגוד לחוק...) מצוי מדף שלם שמלא רק בדוחות ובסיכומים אודות פרויקט הקו לאילת. למעשה, כבר כמה פעמים ב-50 השנים האחרונות הגיעה רכבת ישראל למצב שכל הקו היה מתוכנן ומוכן לבנייה, אבל לא קיבלה תקציב להשלמתו (כיום, הנקודה הכי דרומית שקיימת בקו הזה היא ב-צין, שם יש מסוף מטענים גדול). לא בדקתי את כל החומר לעומק, אבל אני חושב שמה שהיווה את מכת המוות האמיתית לפרויקט היה השלום עם מצרים. ברגע שנפתחה תעלת סואץ לתנועת אניות ישראליות, ירדה מאוד חשיבותו של נמל אילת וירדה מאוד כמות המטען שעוברת דרכו. מכיוון שקו הרכבת המתוכנן הוא פרויקט גדול (ויקר) מאוד, הוא זקוק להצדקה משמעותית, ולא מספיקה לו תנועת הנוסעים (שלמעשה, היא לא כזו גדולה כמו שכולם מדמיינים). ברגע שכמויות המטען מאילת ואליה ירדו משמעותית, ירדה קרנו של הקו המתוכנן בסדר היום הלאומי, וכמובן שכיום כל הדיוט יכול לראות שיש אלף ואחד פרויקטים דחופים וחשובים ביותר בתחום מסילות הברזל מבחינה לאומית, שעוד רחוקים ממימוש ולהלן רשימונת חלקית: קו ת"א-ירושלים החדש עם שלוחה למודיעין קו ראשל"צ מערב הכפלת קו מוצקין-עכו-נהריה קו עכו-כרמיאל קו חיפה-נצרת שדרוג הקו לאשקלון קו לנתיבות ושדרות קו ´המעבר הבטוח´ מעזה לטול כרם סגירת הטבעת הצפונית של גוש דן - מכפ"ס נורדאו לקו החוף דרך רעננה ועוד ועוד. (ולא התייחסתי כאן לפרויקטים מטרופוליניים, כמו הרכבות הקלות ותחנות נוספות) האם באמת זו הנקודה הנכונה בהיסטוריה ´להסתבך´ בפרויקט שאפתני כמו הקו לאילת? לדעתי התשובה היא ´רק אם הוא ייבנה ע"י יזם פרטי´, וזאת מפני שחשיבותו הלאומית אינה מספיק גדולה כיום.
 

kbb

New member
חבל מאוד ../images/Emo10.gif

קו הרכבת לאילת
כמו שכבר הסברתי בעבר, התוכנית לבנות קו רכבת לאילת קיימת מאז שנות ה-50, והמשיכה להתקיים באופן עקרוני לפחות עד שנת 1993 (אם אני זוכר נכון), וזה עוד לפני שמתייחסים לכל מיני הצעות מוזרות ומעניינות שעלו בעקבות השלום עם ירדן. בארכיון מוזיאון הרכבת (שכידוע, אינו פתוח לקהל כיום, בניגוד לחוק...) מצוי מדף שלם שמלא רק בדוחות ובסיכומים אודות פרויקט הקו לאילת. למעשה, כבר כמה פעמים ב-50 השנים האחרונות הגיעה רכבת ישראל למצב שכל הקו היה מתוכנן ומוכן לבנייה, אבל לא קיבלה תקציב להשלמתו (כיום, הנקודה הכי דרומית שקיימת בקו הזה היא ב-צין, שם יש מסוף מטענים גדול). לא בדקתי את כל החומר לעומק, אבל אני חושב שמה שהיווה את מכת המוות האמיתית לפרויקט היה השלום עם מצרים. ברגע שנפתחה תעלת סואץ לתנועת אניות ישראליות, ירדה מאוד חשיבותו של נמל אילת וירדה מאוד כמות המטען שעוברת דרכו. מכיוון שקו הרכבת המתוכנן הוא פרויקט גדול (ויקר) מאוד, הוא זקוק להצדקה משמעותית, ולא מספיקה לו תנועת הנוסעים (שלמעשה, היא לא כזו גדולה כמו שכולם מדמיינים). ברגע שכמויות המטען מאילת ואליה ירדו משמעותית, ירדה קרנו של הקו המתוכנן בסדר היום הלאומי, וכמובן שכיום כל הדיוט יכול לראות שיש אלף ואחד פרויקטים דחופים וחשובים ביותר בתחום מסילות הברזל מבחינה לאומית, שעוד רחוקים ממימוש ולהלן רשימונת חלקית: קו ת"א-ירושלים החדש עם שלוחה למודיעין קו ראשל"צ מערב הכפלת קו מוצקין-עכו-נהריה קו עכו-כרמיאל קו חיפה-נצרת שדרוג הקו לאשקלון קו לנתיבות ושדרות קו ´המעבר הבטוח´ מעזה לטול כרם סגירת הטבעת הצפונית של גוש דן - מכפ"ס נורדאו לקו החוף דרך רעננה ועוד ועוד. (ולא התייחסתי כאן לפרויקטים מטרופוליניים, כמו הרכבות הקלות ותחנות נוספות) האם באמת זו הנקודה הנכונה בהיסטוריה ´להסתבך´ בפרויקט שאפתני כמו הקו לאילת? לדעתי התשובה היא ´רק אם הוא ייבנה ע"י יזם פרטי´, וזאת מפני שחשיבותו הלאומית אינה מספיק גדולה כיום.
חבל מאוד

רק השבוע היתה עוד תאונה משפחתית בכביש הערבה שגבה קורבנות רבים כל-כך.
 

א ו ר ח 1

New member
כשאתה מציג את זה ככה....

חבל מאוד

רק השבוע היתה עוד תאונה משפחתית בכביש הערבה שגבה קורבנות רבים כל-כך.
כשאתה מציג את זה ככה....
אז זה באמת לא נראה כ"כ חשוב ועדיף להשקיע בפרוייקטים אחרים.
 
פרוייקטים לאומיים

קו הרכבת לאילת
כמו שכבר הסברתי בעבר, התוכנית לבנות קו רכבת לאילת קיימת מאז שנות ה-50, והמשיכה להתקיים באופן עקרוני לפחות עד שנת 1993 (אם אני זוכר נכון), וזה עוד לפני שמתייחסים לכל מיני הצעות מוזרות ומעניינות שעלו בעקבות השלום עם ירדן. בארכיון מוזיאון הרכבת (שכידוע, אינו פתוח לקהל כיום, בניגוד לחוק...) מצוי מדף שלם שמלא רק בדוחות ובסיכומים אודות פרויקט הקו לאילת. למעשה, כבר כמה פעמים ב-50 השנים האחרונות הגיעה רכבת ישראל למצב שכל הקו היה מתוכנן ומוכן לבנייה, אבל לא קיבלה תקציב להשלמתו (כיום, הנקודה הכי דרומית שקיימת בקו הזה היא ב-צין, שם יש מסוף מטענים גדול). לא בדקתי את כל החומר לעומק, אבל אני חושב שמה שהיווה את מכת המוות האמיתית לפרויקט היה השלום עם מצרים. ברגע שנפתחה תעלת סואץ לתנועת אניות ישראליות, ירדה מאוד חשיבותו של נמל אילת וירדה מאוד כמות המטען שעוברת דרכו. מכיוון שקו הרכבת המתוכנן הוא פרויקט גדול (ויקר) מאוד, הוא זקוק להצדקה משמעותית, ולא מספיקה לו תנועת הנוסעים (שלמעשה, היא לא כזו גדולה כמו שכולם מדמיינים). ברגע שכמויות המטען מאילת ואליה ירדו משמעותית, ירדה קרנו של הקו המתוכנן בסדר היום הלאומי, וכמובן שכיום כל הדיוט יכול לראות שיש אלף ואחד פרויקטים דחופים וחשובים ביותר בתחום מסילות הברזל מבחינה לאומית, שעוד רחוקים ממימוש ולהלן רשימונת חלקית: קו ת"א-ירושלים החדש עם שלוחה למודיעין קו ראשל"צ מערב הכפלת קו מוצקין-עכו-נהריה קו עכו-כרמיאל קו חיפה-נצרת שדרוג הקו לאשקלון קו לנתיבות ושדרות קו ´המעבר הבטוח´ מעזה לטול כרם סגירת הטבעת הצפונית של גוש דן - מכפ"ס נורדאו לקו החוף דרך רעננה ועוד ועוד. (ולא התייחסתי כאן לפרויקטים מטרופוליניים, כמו הרכבות הקלות ותחנות נוספות) האם באמת זו הנקודה הנכונה בהיסטוריה ´להסתבך´ בפרויקט שאפתני כמו הקו לאילת? לדעתי התשובה היא ´רק אם הוא ייבנה ע"י יזם פרטי´, וזאת מפני שחשיבותו הלאומית אינה מספיק גדולה כיום.
פרוייקטים לאומיים
אני מסכים שחידוש השירות הרכבתי לבירת המדינה וחיבור מרכזי אוכלוסיה גדולים בארץ לתשתית מסילתית צריכים להיות בעדיפות גבוהה ביותר בסדר היום הלאומי, לפני הקו לאילת. אולם כדאי שנבחן כיצד הקשר הרכבתי בין החוף המזרחי לבין החוף המערבי של ארה"ב מתחרה עם תעלת פנמה, וכיצד מפתחים היום מערכות מסילתיות במרכז אסיה בכוונה מפורשת להתחרות עם התובלה הימית בין אירופה לבין מזרח אסיה. מכאן ניתן להסיק מסקנה דומה בדבר הפוטנציאל של קשר רכבתי בין ים סוף (אילת) לבין הים התיכון (אשדוד/חיפה) להוות חלופה לתעלת סואץ עבור תעבורה בין-לאומית. ברור שצריך לעשות חשבון כלכלי רציני ולשכנע משקיעים כדי שפרוייקט כזה יתממש אי-פעם. האם ידוע על עבודה מקצועית לבחינת הנושא, לרבות האפשרות של הקמת שותפות ב"ל בין (נגיד) ישראל, ירדן והבנק העולמי?
 

יהוושע

New member
הבנתי שתוכניות כאלה יש והיו למכביר

פרוייקטים לאומיים
אני מסכים שחידוש השירות הרכבתי לבירת המדינה וחיבור מרכזי אוכלוסיה גדולים בארץ לתשתית מסילתית צריכים להיות בעדיפות גבוהה ביותר בסדר היום הלאומי, לפני הקו לאילת. אולם כדאי שנבחן כיצד הקשר הרכבתי בין החוף המזרחי לבין החוף המערבי של ארה"ב מתחרה עם תעלת פנמה, וכיצד מפתחים היום מערכות מסילתיות במרכז אסיה בכוונה מפורשת להתחרות עם התובלה הימית בין אירופה לבין מזרח אסיה. מכאן ניתן להסיק מסקנה דומה בדבר הפוטנציאל של קשר רכבתי בין ים סוף (אילת) לבין הים התיכון (אשדוד/חיפה) להוות חלופה לתעלת סואץ עבור תעבורה בין-לאומית. ברור שצריך לעשות חשבון כלכלי רציני ולשכנע משקיעים כדי שפרוייקט כזה יתממש אי-פעם. האם ידוע על עבודה מקצועית לבחינת הנושא, לרבות האפשרות של הקמת שותפות ב"ל בין (נגיד) ישראל, ירדן והבנק העולמי?
הבנתי שתוכניות כאלה יש והיו למכביר
אבל לצורך שותפות עם ירדן ועם הבנק העולמי , צריך שישרור כאן שלום מוחלט וזה , לצערנו , יקרה רק באחרית הימים , שלא לדבר על מהומת האלוהים שמצרים תחולל אם ייקחו ממנה את התשלומים שהיא מקבלת מכול האוניות העוברות בתעלת סואץ . אולי איזה בן גוריון חדש יצליח לחולל את הנס הזה , ועם כול זאת , אני בעד!!! לא יהיה כיף גדול יותר מנסיעה לאילת ברכבת לילה , למשל , מלאה בני תשחורת עולזים וצוהלים ועושים שמח . לו יהי!!!!!
 
לדעתי

קו הרכבת לאילת
כמו שכבר הסברתי בעבר, התוכנית לבנות קו רכבת לאילת קיימת מאז שנות ה-50, והמשיכה להתקיים באופן עקרוני לפחות עד שנת 1993 (אם אני זוכר נכון), וזה עוד לפני שמתייחסים לכל מיני הצעות מוזרות ומעניינות שעלו בעקבות השלום עם ירדן. בארכיון מוזיאון הרכבת (שכידוע, אינו פתוח לקהל כיום, בניגוד לחוק...) מצוי מדף שלם שמלא רק בדוחות ובסיכומים אודות פרויקט הקו לאילת. למעשה, כבר כמה פעמים ב-50 השנים האחרונות הגיעה רכבת ישראל למצב שכל הקו היה מתוכנן ומוכן לבנייה, אבל לא קיבלה תקציב להשלמתו (כיום, הנקודה הכי דרומית שקיימת בקו הזה היא ב-צין, שם יש מסוף מטענים גדול). לא בדקתי את כל החומר לעומק, אבל אני חושב שמה שהיווה את מכת המוות האמיתית לפרויקט היה השלום עם מצרים. ברגע שנפתחה תעלת סואץ לתנועת אניות ישראליות, ירדה מאוד חשיבותו של נמל אילת וירדה מאוד כמות המטען שעוברת דרכו. מכיוון שקו הרכבת המתוכנן הוא פרויקט גדול (ויקר) מאוד, הוא זקוק להצדקה משמעותית, ולא מספיקה לו תנועת הנוסעים (שלמעשה, היא לא כזו גדולה כמו שכולם מדמיינים). ברגע שכמויות המטען מאילת ואליה ירדו משמעותית, ירדה קרנו של הקו המתוכנן בסדר היום הלאומי, וכמובן שכיום כל הדיוט יכול לראות שיש אלף ואחד פרויקטים דחופים וחשובים ביותר בתחום מסילות הברזל מבחינה לאומית, שעוד רחוקים ממימוש ולהלן רשימונת חלקית: קו ת"א-ירושלים החדש עם שלוחה למודיעין קו ראשל"צ מערב הכפלת קו מוצקין-עכו-נהריה קו עכו-כרמיאל קו חיפה-נצרת שדרוג הקו לאשקלון קו לנתיבות ושדרות קו ´המעבר הבטוח´ מעזה לטול כרם סגירת הטבעת הצפונית של גוש דן - מכפ"ס נורדאו לקו החוף דרך רעננה ועוד ועוד. (ולא התייחסתי כאן לפרויקטים מטרופוליניים, כמו הרכבות הקלות ותחנות נוספות) האם באמת זו הנקודה הנכונה בהיסטוריה ´להסתבך´ בפרויקט שאפתני כמו הקו לאילת? לדעתי התשובה היא ´רק אם הוא ייבנה ע"י יזם פרטי´, וזאת מפני שחשיבותו הלאומית אינה מספיק גדולה כיום.
לדעתי
בכל כספי התכנון וההנדוס (ואלו סכומים עצומים) יכלו לבנות קו נחמד ברחבי הארץ או לחדש קו רכבת כלשהוא. המעבר הבטוח בין עזה למחסום עידנא (חברון): מחסום ארז -מסילת חלץ קרית גת (שתוכפל) קרית גת -עידנא -במסילת רכבת חדשה עזה רמללה: ארז -לוד -מודיעין -איזור רמללה כך המעבר יהיה נתון לביקורת ולפיקוח ויהיה סטרילי. מה שאין כך במעבר משאיות ורכבים פרטיים
 

oren*

New member
כמה זמן להערכתך תימשך נסיעה מתל

קו הרכבת לאילת
כמו שכבר הסברתי בעבר, התוכנית לבנות קו רכבת לאילת קיימת מאז שנות ה-50, והמשיכה להתקיים באופן עקרוני לפחות עד שנת 1993 (אם אני זוכר נכון), וזה עוד לפני שמתייחסים לכל מיני הצעות מוזרות ומעניינות שעלו בעקבות השלום עם ירדן. בארכיון מוזיאון הרכבת (שכידוע, אינו פתוח לקהל כיום, בניגוד לחוק...) מצוי מדף שלם שמלא רק בדוחות ובסיכומים אודות פרויקט הקו לאילת. למעשה, כבר כמה פעמים ב-50 השנים האחרונות הגיעה רכבת ישראל למצב שכל הקו היה מתוכנן ומוכן לבנייה, אבל לא קיבלה תקציב להשלמתו (כיום, הנקודה הכי דרומית שקיימת בקו הזה היא ב-צין, שם יש מסוף מטענים גדול). לא בדקתי את כל החומר לעומק, אבל אני חושב שמה שהיווה את מכת המוות האמיתית לפרויקט היה השלום עם מצרים. ברגע שנפתחה תעלת סואץ לתנועת אניות ישראליות, ירדה מאוד חשיבותו של נמל אילת וירדה מאוד כמות המטען שעוברת דרכו. מכיוון שקו הרכבת המתוכנן הוא פרויקט גדול (ויקר) מאוד, הוא זקוק להצדקה משמעותית, ולא מספיקה לו תנועת הנוסעים (שלמעשה, היא לא כזו גדולה כמו שכולם מדמיינים). ברגע שכמויות המטען מאילת ואליה ירדו משמעותית, ירדה קרנו של הקו המתוכנן בסדר היום הלאומי, וכמובן שכיום כל הדיוט יכול לראות שיש אלף ואחד פרויקטים דחופים וחשובים ביותר בתחום מסילות הברזל מבחינה לאומית, שעוד רחוקים ממימוש ולהלן רשימונת חלקית: קו ת"א-ירושלים החדש עם שלוחה למודיעין קו ראשל"צ מערב הכפלת קו מוצקין-עכו-נהריה קו עכו-כרמיאל קו חיפה-נצרת שדרוג הקו לאשקלון קו לנתיבות ושדרות קו ´המעבר הבטוח´ מעזה לטול כרם סגירת הטבעת הצפונית של גוש דן - מכפ"ס נורדאו לקו החוף דרך רעננה ועוד ועוד. (ולא התייחסתי כאן לפרויקטים מטרופוליניים, כמו הרכבות הקלות ותחנות נוספות) האם באמת זו הנקודה הנכונה בהיסטוריה ´להסתבך´ בפרויקט שאפתני כמו הקו לאילת? לדעתי התשובה היא ´רק אם הוא ייבנה ע"י יזם פרטי´, וזאת מפני שחשיבותו הלאומית אינה מספיק גדולה כיום.
כמה זמן להערכתך תימשך נסיעה מתל
אביב לאילת והאם יש סיכוי שירכשו לצורך כך קרונות חדשים שמסוגלים ליסוע במהירויות גבוהות?
 
נסיעה לאילת ברכבת

כמה זמן להערכתך תימשך נסיעה מתל
אביב לאילת והאם יש סיכוי שירכשו לצורך כך קרונות חדשים שמסוגלים ליסוע במהירויות גבוהות?
נסיעה לאילת ברכבת
כמובן שכל דיון כזה הוא תיאורטי גרידא, אבל בכל זאת: זמן הנסיעה מתל-אביב (או מחיפה) לאילת יכלול קודם כל את זמן הנסיעה מהיעד ועד לתחנת באר-שבע צפון (כיום כשעה ורבע מת"א, שעתיים ורבע מחיפה).אם לוקחים בחשבון שדרוג והכפלה של הקו לבאר-שבע ואולי רכבות רוכנות, אני מניח שניתן להוריד כ-20 דקות מהזמנים הנ"ל. השלב הבא הוא מבאר שבע לתחנת הר צין (הכי דרומית בדרך לאילת שקיימת כבר היום). רכבות משא אמורות לעשות את הקטע הזה בשעתיים ועשרים, אבל נניח שטיפה משפצים אותו, ומשתמשים ברכבות רוכנות, כך שנקצץ את הזמן הזה בחצי לפחות (כשעה ועשר). אחרי שהגענו להר-צין, נשארה לנו רק המסילה הדמיונית לאילת. מכיוון שאורכו של קו זה הוא בערך כמו זה של הקו בין חיפה לתל-אביב, אני מניח שאפשר לקחת בחשבון כשעה-שעה ורבע נסיעה. סה"כ לפי ההערכה הדמיונית שלי - שלוש-שלוש וחצי שעות לנסיעה מת"א לאילת. עכשיו נותר רק לבדוק בחומר הרשמי שהוכן ב-1993 לגבי הקו לאילת, ולראות עד כמה טעיתי. אנסה לעשות זאת בהקדם (אם תזכירו לי...). כמובן שבשביל שירות כזה יהיה צורך ברכישת ציוד חדש, ואלי אפילו בעל מאםיינים שונים מזה הקיים, אבל למיטב ידיעתי, הקו לא מתוכנן להיות כזה של מהירויות גבוהות, וממילא יותר ממחצית הנסיעה היא בקווים קיימים שבנויים (במקרה הטוב) ל-160 קמ"ש מהירות מירבית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה