קו הרכבת לאילתשאלה:
האם מתישהו יוקם קו לאילת? האם יש תכנונים על כך?
חבל מאודקו הרכבת לאילת
כמו שכבר הסברתי בעבר, התוכנית לבנות קו רכבת לאילת קיימת מאז שנות ה-50, והמשיכה להתקיים באופן עקרוני לפחות עד שנת 1993 (אם אני זוכר נכון), וזה עוד לפני שמתייחסים לכל מיני הצעות מוזרות ומעניינות שעלו בעקבות השלום עם ירדן. בארכיון מוזיאון הרכבת (שכידוע, אינו פתוח לקהל כיום, בניגוד לחוק...) מצוי מדף שלם שמלא רק בדוחות ובסיכומים אודות פרויקט הקו לאילת. למעשה, כבר כמה פעמים ב-50 השנים האחרונות הגיעה רכבת ישראל למצב שכל הקו היה מתוכנן ומוכן לבנייה, אבל לא קיבלה תקציב להשלמתו (כיום, הנקודה הכי דרומית שקיימת בקו הזה היא ב-צין, שם יש מסוף מטענים גדול). לא בדקתי את כל החומר לעומק, אבל אני חושב שמה שהיווה את מכת המוות האמיתית לפרויקט היה השלום עם מצרים. ברגע שנפתחה תעלת סואץ לתנועת אניות ישראליות, ירדה מאוד חשיבותו של נמל אילת וירדה מאוד כמות המטען שעוברת דרכו. מכיוון שקו הרכבת המתוכנן הוא פרויקט גדול (ויקר) מאוד, הוא זקוק להצדקה משמעותית, ולא מספיקה לו תנועת הנוסעים (שלמעשה, היא לא כזו גדולה כמו שכולם מדמיינים). ברגע שכמויות המטען מאילת ואליה ירדו משמעותית, ירדה קרנו של הקו המתוכנן בסדר היום הלאומי, וכמובן שכיום כל הדיוט יכול לראות שיש אלף ואחד פרויקטים דחופים וחשובים ביותר בתחום מסילות הברזל מבחינה לאומית, שעוד רחוקים ממימוש ולהלן רשימונת חלקית: קו ת"א-ירושלים החדש עם שלוחה למודיעין קו ראשל"צ מערב הכפלת קו מוצקין-עכו-נהריה קו עכו-כרמיאל קו חיפה-נצרת שדרוג הקו לאשקלון קו לנתיבות ושדרות קו ´המעבר הבטוח´ מעזה לטול כרם סגירת הטבעת הצפונית של גוש דן - מכפ"ס נורדאו לקו החוף דרך רעננה ועוד ועוד. (ולא התייחסתי כאן לפרויקטים מטרופוליניים, כמו הרכבות הקלות ותחנות נוספות) האם באמת זו הנקודה הנכונה בהיסטוריה ´להסתבך´ בפרויקט שאפתני כמו הקו לאילת? לדעתי התשובה היא ´רק אם הוא ייבנה ע"י יזם פרטי´, וזאת מפני שחשיבותו הלאומית אינה מספיק גדולה כיום.
כשאתה מציג את זה ככה....חבל מאוד
רק השבוע היתה עוד תאונה משפחתית בכביש הערבה שגבה קורבנות רבים כל-כך.
כוונתי לחן...כשאתה מציג את זה ככה....
אז זה באמת לא נראה כ"כ חשוב ועדיף להשקיע בפרוייקטים אחרים.
פרוייקטים לאומייםקו הרכבת לאילת
כמו שכבר הסברתי בעבר, התוכנית לבנות קו רכבת לאילת קיימת מאז שנות ה-50, והמשיכה להתקיים באופן עקרוני לפחות עד שנת 1993 (אם אני זוכר נכון), וזה עוד לפני שמתייחסים לכל מיני הצעות מוזרות ומעניינות שעלו בעקבות השלום עם ירדן. בארכיון מוזיאון הרכבת (שכידוע, אינו פתוח לקהל כיום, בניגוד לחוק...) מצוי מדף שלם שמלא רק בדוחות ובסיכומים אודות פרויקט הקו לאילת. למעשה, כבר כמה פעמים ב-50 השנים האחרונות הגיעה רכבת ישראל למצב שכל הקו היה מתוכנן ומוכן לבנייה, אבל לא קיבלה תקציב להשלמתו (כיום, הנקודה הכי דרומית שקיימת בקו הזה היא ב-צין, שם יש מסוף מטענים גדול). לא בדקתי את כל החומר לעומק, אבל אני חושב שמה שהיווה את מכת המוות האמיתית לפרויקט היה השלום עם מצרים. ברגע שנפתחה תעלת סואץ לתנועת אניות ישראליות, ירדה מאוד חשיבותו של נמל אילת וירדה מאוד כמות המטען שעוברת דרכו. מכיוון שקו הרכבת המתוכנן הוא פרויקט גדול (ויקר) מאוד, הוא זקוק להצדקה משמעותית, ולא מספיקה לו תנועת הנוסעים (שלמעשה, היא לא כזו גדולה כמו שכולם מדמיינים). ברגע שכמויות המטען מאילת ואליה ירדו משמעותית, ירדה קרנו של הקו המתוכנן בסדר היום הלאומי, וכמובן שכיום כל הדיוט יכול לראות שיש אלף ואחד פרויקטים דחופים וחשובים ביותר בתחום מסילות הברזל מבחינה לאומית, שעוד רחוקים ממימוש ולהלן רשימונת חלקית: קו ת"א-ירושלים החדש עם שלוחה למודיעין קו ראשל"צ מערב הכפלת קו מוצקין-עכו-נהריה קו עכו-כרמיאל קו חיפה-נצרת שדרוג הקו לאשקלון קו לנתיבות ושדרות קו ´המעבר הבטוח´ מעזה לטול כרם סגירת הטבעת הצפונית של גוש דן - מכפ"ס נורדאו לקו החוף דרך רעננה ועוד ועוד. (ולא התייחסתי כאן לפרויקטים מטרופוליניים, כמו הרכבות הקלות ותחנות נוספות) האם באמת זו הנקודה הנכונה בהיסטוריה ´להסתבך´ בפרויקט שאפתני כמו הקו לאילת? לדעתי התשובה היא ´רק אם הוא ייבנה ע"י יזם פרטי´, וזאת מפני שחשיבותו הלאומית אינה מספיק גדולה כיום.
הבנתי שתוכניות כאלה יש והיו למכבירפרוייקטים לאומיים
אני מסכים שחידוש השירות הרכבתי לבירת המדינה וחיבור מרכזי אוכלוסיה גדולים בארץ לתשתית מסילתית צריכים להיות בעדיפות גבוהה ביותר בסדר היום הלאומי, לפני הקו לאילת. אולם כדאי שנבחן כיצד הקשר הרכבתי בין החוף המזרחי לבין החוף המערבי של ארה"ב מתחרה עם תעלת פנמה, וכיצד מפתחים היום מערכות מסילתיות במרכז אסיה בכוונה מפורשת להתחרות עם התובלה הימית בין אירופה לבין מזרח אסיה. מכאן ניתן להסיק מסקנה דומה בדבר הפוטנציאל של קשר רכבתי בין ים סוף (אילת) לבין הים התיכון (אשדוד/חיפה) להוות חלופה לתעלת סואץ עבור תעבורה בין-לאומית. ברור שצריך לעשות חשבון כלכלי רציני ולשכנע משקיעים כדי שפרוייקט כזה יתממש אי-פעם. האם ידוע על עבודה מקצועית לבחינת הנושא, לרבות האפשרות של הקמת שותפות ב"ל בין (נגיד) ישראל, ירדן והבנק העולמי?
לדעתיקו הרכבת לאילת
כמו שכבר הסברתי בעבר, התוכנית לבנות קו רכבת לאילת קיימת מאז שנות ה-50, והמשיכה להתקיים באופן עקרוני לפחות עד שנת 1993 (אם אני זוכר נכון), וזה עוד לפני שמתייחסים לכל מיני הצעות מוזרות ומעניינות שעלו בעקבות השלום עם ירדן. בארכיון מוזיאון הרכבת (שכידוע, אינו פתוח לקהל כיום, בניגוד לחוק...) מצוי מדף שלם שמלא רק בדוחות ובסיכומים אודות פרויקט הקו לאילת. למעשה, כבר כמה פעמים ב-50 השנים האחרונות הגיעה רכבת ישראל למצב שכל הקו היה מתוכנן ומוכן לבנייה, אבל לא קיבלה תקציב להשלמתו (כיום, הנקודה הכי דרומית שקיימת בקו הזה היא ב-צין, שם יש מסוף מטענים גדול). לא בדקתי את כל החומר לעומק, אבל אני חושב שמה שהיווה את מכת המוות האמיתית לפרויקט היה השלום עם מצרים. ברגע שנפתחה תעלת סואץ לתנועת אניות ישראליות, ירדה מאוד חשיבותו של נמל אילת וירדה מאוד כמות המטען שעוברת דרכו. מכיוון שקו הרכבת המתוכנן הוא פרויקט גדול (ויקר) מאוד, הוא זקוק להצדקה משמעותית, ולא מספיקה לו תנועת הנוסעים (שלמעשה, היא לא כזו גדולה כמו שכולם מדמיינים). ברגע שכמויות המטען מאילת ואליה ירדו משמעותית, ירדה קרנו של הקו המתוכנן בסדר היום הלאומי, וכמובן שכיום כל הדיוט יכול לראות שיש אלף ואחד פרויקטים דחופים וחשובים ביותר בתחום מסילות הברזל מבחינה לאומית, שעוד רחוקים ממימוש ולהלן רשימונת חלקית: קו ת"א-ירושלים החדש עם שלוחה למודיעין קו ראשל"צ מערב הכפלת קו מוצקין-עכו-נהריה קו עכו-כרמיאל קו חיפה-נצרת שדרוג הקו לאשקלון קו לנתיבות ושדרות קו ´המעבר הבטוח´ מעזה לטול כרם סגירת הטבעת הצפונית של גוש דן - מכפ"ס נורדאו לקו החוף דרך רעננה ועוד ועוד. (ולא התייחסתי כאן לפרויקטים מטרופוליניים, כמו הרכבות הקלות ותחנות נוספות) האם באמת זו הנקודה הנכונה בהיסטוריה ´להסתבך´ בפרויקט שאפתני כמו הקו לאילת? לדעתי התשובה היא ´רק אם הוא ייבנה ע"י יזם פרטי´, וזאת מפני שחשיבותו הלאומית אינה מספיק גדולה כיום.
כמה זמן להערכתך תימשך נסיעה מתלקו הרכבת לאילת
כמו שכבר הסברתי בעבר, התוכנית לבנות קו רכבת לאילת קיימת מאז שנות ה-50, והמשיכה להתקיים באופן עקרוני לפחות עד שנת 1993 (אם אני זוכר נכון), וזה עוד לפני שמתייחסים לכל מיני הצעות מוזרות ומעניינות שעלו בעקבות השלום עם ירדן. בארכיון מוזיאון הרכבת (שכידוע, אינו פתוח לקהל כיום, בניגוד לחוק...) מצוי מדף שלם שמלא רק בדוחות ובסיכומים אודות פרויקט הקו לאילת. למעשה, כבר כמה פעמים ב-50 השנים האחרונות הגיעה רכבת ישראל למצב שכל הקו היה מתוכנן ומוכן לבנייה, אבל לא קיבלה תקציב להשלמתו (כיום, הנקודה הכי דרומית שקיימת בקו הזה היא ב-צין, שם יש מסוף מטענים גדול). לא בדקתי את כל החומר לעומק, אבל אני חושב שמה שהיווה את מכת המוות האמיתית לפרויקט היה השלום עם מצרים. ברגע שנפתחה תעלת סואץ לתנועת אניות ישראליות, ירדה מאוד חשיבותו של נמל אילת וירדה מאוד כמות המטען שעוברת דרכו. מכיוון שקו הרכבת המתוכנן הוא פרויקט גדול (ויקר) מאוד, הוא זקוק להצדקה משמעותית, ולא מספיקה לו תנועת הנוסעים (שלמעשה, היא לא כזו גדולה כמו שכולם מדמיינים). ברגע שכמויות המטען מאילת ואליה ירדו משמעותית, ירדה קרנו של הקו המתוכנן בסדר היום הלאומי, וכמובן שכיום כל הדיוט יכול לראות שיש אלף ואחד פרויקטים דחופים וחשובים ביותר בתחום מסילות הברזל מבחינה לאומית, שעוד רחוקים ממימוש ולהלן רשימונת חלקית: קו ת"א-ירושלים החדש עם שלוחה למודיעין קו ראשל"צ מערב הכפלת קו מוצקין-עכו-נהריה קו עכו-כרמיאל קו חיפה-נצרת שדרוג הקו לאשקלון קו לנתיבות ושדרות קו ´המעבר הבטוח´ מעזה לטול כרם סגירת הטבעת הצפונית של גוש דן - מכפ"ס נורדאו לקו החוף דרך רעננה ועוד ועוד. (ולא התייחסתי כאן לפרויקטים מטרופוליניים, כמו הרכבות הקלות ותחנות נוספות) האם באמת זו הנקודה הנכונה בהיסטוריה ´להסתבך´ בפרויקט שאפתני כמו הקו לאילת? לדעתי התשובה היא ´רק אם הוא ייבנה ע"י יזם פרטי´, וזאת מפני שחשיבותו הלאומית אינה מספיק גדולה כיום.
נסיעה לאילת ברכבתכמה זמן להערכתך תימשך נסיעה מתל
אביב לאילת והאם יש סיכוי שירכשו לצורך כך קרונות חדשים שמסוגלים ליסוע במהירויות גבוהות?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.