שאלה

wildgirle

New member
שאלה

הבת שלי (13.5) אובחנה לאחרונה על הספקטרום בתפקוד גבוה.
קיבלנו מכתב לביטוח לאומי לקבל קצבה ורציתי לשאול האם הדבר עשוי לפגוע בעתיד שלה שירות צבאי, קבלת רשיון נהיגה וכו'?
אציין שהיא לומדת במסגרת רגילה, עם סייעת ל- 24 ש"ש, הבעייה הבולטת היא מבחינה חברתית וחרדות שונות.
אשמח לקבל תשובות.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
ברוכה הבאה

ה
שלי בן 17 וחצי, מוכר בביטוח לאומי מגיל 6 וחצי, לומד בכתת תקשורת.
התהליך לקבלת הפטור הצבאי היה מורט עצבים, עדיין לא הושלם לגמרי.
מכאן את יכולה להסיק, שהכרה בבטל"א לא מביאה לפטור אוטומטי מצה"ל

יש בהחלט א"סים (אנשי הספקטרום) שעושים שרות צבאי-
מומלץ לעדכן את הצבא באבחון, לקבל פטור ולשרת כמתנדבים.
&nbsp
גם בעניין רשיון נהיגה- יש א"סים שהם נהגים מצויינים, כולל כאלה שמוכרים ע"י בטל"א.
&nbsp
האם בתך מודעת לאבחון שלה? איך היא מרגישה בעניין?
הבכור שלי אובחן בערך באותו גיל (13).
הוא קרא את האיבחון וזה עזר לו לעשות "סדר בראש",
אבל לא ממש הועיל לו בביה"ס... גם הוא מוגדר תפקוד גבוה
ובשנה הראשונה כלל לא קיבל סייעת (אח"כ 16 שעות).
ביה"ס היה עבורו מקום קשה ומצלק...
 

wildgirle

New member
תשובה

הבת שלי מודעת לאיבחון, מודעת שצריכה טיפול ומשתפת פעולה. לשמחתי היא בבית ספר תומך ומחבק ומנהלת החטיבה עשתה מאמץ גדול למצוא לה את הסייעת הכי טובה שאפשר היה למצוא. הכיתה שלה מאמצת את הכיתה התקשורתית בשכבה והמחנכת של הכיתה התקשורתית מסייעת למחנכת שלה לתפעל את הבת שלי. סה"כ אני עדיין לא סגורה על עצמי האם להגיש את המכתב או לא.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
זה אכן יכול להיות יתרון
אם יש בשכבה כתת תקשורת, והצוות החינוכי פתוח לעניין.
גם זה שהתלמידים בכתה עברו כנראה תהליך חינוכי בכיוון הכלה
זו ברכה

קצת הדאיג אותי הניסוח "לתפעל את הבת שלי"- מה הכוונה?
ועוד שאלה, אם זה בסדר
-
"הבת שלי מודעת לאיבחון, מודעת שצריכה טיפול " האם זו משמעות האבחון מבחינתה?
האם היא חושבת שלהיות על הספקטרום=יש לך בעיה ואת צריכה טיפול?
אני שואלת, כי זו תפיסה לא נכונה ויש בה חלילה פוטנציאל מזיק.
 
למה התפיסה הזאת לא נכונה?

סליחה שאני נדחפת, אבל אני לא רואה למה זה לא נכון? אוטיזם זאת בעיה שיש לה סימפטומים שבחלקם ניתן לטפל. למה זה לא נכון? אחרת, למה שולחים את הילד לטיפול פסיכולגי? מביאים לו סייעת?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אוטיזם הוא שונות שנובעים ממנה קשיים ויופי
אוטיזם הוא הוויה אנושית שונה, יש בה אורות וצללים
כבכל הוויה אנושית, אבל קצת אחרים.
יש גם קשיים שנגרמים מעצם זה שהבנאדם חי בעולם שבנוי
לנ"טים (נוירו-טיפיקלים, "רגילים") ולכן נאלץ כל הזמן להתמודד
עם מציאות חיים מתמשכת שבה הוא כאילו כל הזמן נאבק ללכת נגד הרוח, לבד.
שאז מדובר במוגבלות של הסביבה, בקבעון שלה, באטימות וקושי בהכלה.
&nbsp
מצרפת סרטון של נערה א"סית מקסימה

https://www.youtube.com/watch?v=wi7jXcGCrC0
 
כי אין דבר כזה סמפוטמים אוטיזם זה לא מחלה

וכמו שהסירה שלומית יפה ואני אחדד הסיבה שאוטיסט נשבר כל כך הוא בעיקר החברה בה הוא חיי, שהורסת אותו לגמרי ולא נותנת לו לבטא את עצמו במרחב הכללי כי מה לעשות כל שונות צריך להכחיד, לכן האוטיסט כלומר אני במקרה הזה נאבק להיות אדם בזמן שכמעת ואין לי זכות להקרא אדם שלם כי אני שונה, זה כמו אונס מתמשך עד אין סוף לא פיזי נפשי, וזה גרוע יותר מכל אונס פיזי שאי פעם עברתי, ועברתי הרבה ,אז כן כל הדפיקת ראש בקיר ,האלימות וכו זה תוצאה של חברה קולקלת שמקלקלת את היופי האוטיסטי, זה בקצרה, בנוגע לפסיכלוגית כי כל מה שנע לא בכיוון הנכון שווה נטי"ת מצריך טיפול כזה או אחר זה שטויות אין דבר גרוע מטיפולים, זהו זה מה יש לי לומר .
 

dina199

New member
לא מטפלים בילד כדי שיפסיק להיות אוטיסט.

הטיפול הוא למעשה ללמד את הילד להתמודד עם קשיים במפגש שלו עם החברה הנ"טית.
אוטיזם זו לא בעיה. היחס של החברה הנ"טית לאוטיסט זו הבעיה.
 

dina199

New member
לדעתי אם אתם צריכים את העזרה הכספית אז כדאי להגיש.

אחרת אין צורך.
לגבי שירות צבאי רק בעוד שנתיים שלוש תוכלו לדעת אם שירות צבאי מתאים לה. וזה בכלל לא קשור לביטוח לאומי , זו החלטה שלה.
הבן שלי קודם קיבל את הפטור , ורק כשהרגיש שהוא מוכן לשרת התנדב לצבא.
מי שמקבל פטור יכול להתנדב גם לשירות לאומי, זו כבר בחירה אישית.
לגבי הרשיון בטופס בקשה אין שאלה על אוטיזם. יש שאלות על בעיות נפשיות (אוטיזם זו לא בעיה נפשית) ועל תרופות.
אז לגבי צבא ורשיון צריך לטפל בדברים האלה כשיגיע הזמן שלהם.
 
למעלה