עוד הרחבה-איך זה עובד בנתב"ג
1.בד"ח לפני המראה בד"כ מבצע ה"פירסט" אם כי לפעמים רואים גם קפטנים בבד"ח חיצוני.מטרת הבד"ח החיצוני הוא בדיקה חיצונית בלבד(לא מכשירית)של המטוס.לדוגמא:אם שמו צלוטייפ על פתחי האויר הסטטי,זה אמור להתגלות בבד"ח חיצוני.אויר בצמיגים,צינורת הידראולים,ועוד דברים ה"מזדקרים" בעיניים בוחנות מקצועיות. 2.בנתב"ג כל חברה מחזיקה לפחות טכנאי מוסמך אחד בכל משמרת לצורך אישור יציאה טכני למטוס. 3.בעת תקלה מג'ורית של חברה זרה תתקבל ,תמורת תשלום נכבד,עזרה טכנית מאלעל או מבדק(תע"א) 4.גם חברה כמו אלעל לא מחזיקה בב"ג חלפים טכניים(לדוגמא:מנוע),והיא משתמשת,במחסן חלפים עולמי מרכזי(לונדון במקרה של אלעל) 5.בעניין רישום תקלות ואישור תיקון טכני,הכל נרשם! "לא נרשם-לא היה"(תקלה או תיקון תקלה)