שאלה...

shimonev

New member
שאלה...

מתי שמטוס של חברה זרה נוחת בארץ עם תקלה טכנית. מי אחראי לתיקונה תעשייה אווירית או שכל חברה זרה מחזיקה בנתב"ג גף טכני למקרים כאלו? ומי אחראי על ביצוע בדיקות של לפני טיסה למטוסים זרים? אשמח אם תשפכו לי קצת אור על הנושא.
 
תקלה בשדה זר

לא יודע איך זה עובד בארץ אבל אני מעריך שזה די דומה לאיך שדברים עובדים בארה"ב, במקרה שיש לי תקלה שמקרקעת את המטוס בשדה שבו לחברה שלי אין טכנאים אז החברה משתמשת בטכנאים מחברות אחרות או שירותי תחזוקה אחרים. כמובן שעדיפות היא להמנע מזה (משיקולי עלות) ובמקרה הצורך החברה תטיס טכנאי לטפל בתקלה. בנוגע לבדיקות לפני טיסה הענין די פשוט, הטייס אחראי לבצע את הwalk around לפני הטיסה. במקביל החוק בארה"ב דורש שכל מטוס יעבור בדיקת טכנאי כל יומיים (בד"כ מתבצעת בין טיסות וכוללת דברים מאד בסיסים כמו אורות וכו') ובדיקה כל 10 ימים טיפה יותר מקיפה. ערן
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אכן

בארה"ב נהוג מאוד גם להשתמש בחלפים של חברות אחרו במקרה הצורך, ע"מ למזער ככל הניתן את קרקוע המטוס, מה שנקרא AOG - Aircraft On Ground
 

fazer

New member
כיון שזה עלה, אני ארחיב קצת את השאלה...

שני הטייסים עושים walk around, או שהקצין הראשון עושה והקפטן ממשיך להכין את הקוקפיט/לוגם קפה בלאונג'/מתקשר הביתה/מפלרטט עם דיילות?
מה נותנת ההליכה סביב המטוס? הרי זה לא ססנה שאפשר בהליכה סביבו לבדוק משטחי היגוי, נזקים למעטפת האוירון מכל הצדדים (עם סולם קטן רואים גם את החלק העליון שלו) וכו'... באירליינרים (לפחות בגדולים) נראה לי שבקושי מגיעים לגובה הצמיג לבדוק שעדיין לא רואים את ה THREAD...
הבדיקות של הטכנאים (כל יומיים וכל 10 ימים) חתומות על ידי טכנאי (בספר המטוס) או שזה מבוסס על אמון?
 
עוד הרחבה-איך זה עובד בנתב"ג

1.בד"ח לפני המראה בד"כ מבצע ה"פירסט" אם כי לפעמים רואים גם קפטנים בבד"ח חיצוני.מטרת הבד"ח החיצוני הוא בדיקה חיצונית בלבד(לא מכשירית)של המטוס.לדוגמא:אם שמו צלוטייפ על פתחי האויר הסטטי,זה אמור להתגלות בבד"ח חיצוני.אויר בצמיגים,צינורת הידראולים,ועוד דברים ה"מזדקרים" בעיניים בוחנות מקצועיות. 2.בנתב"ג כל חברה מחזיקה לפחות טכנאי מוסמך אחד בכל משמרת לצורך אישור יציאה טכני למטוס. 3.בעת תקלה מג'ורית של חברה זרה תתקבל ,תמורת תשלום נכבד,עזרה טכנית מאלעל או מבדק(תע"א) 4.גם חברה כמו אלעל לא מחזיקה בב"ג חלפים טכניים(לדוגמא:מנוע),והיא משתמשת,במחסן חלפים עולמי מרכזי(לונדון במקרה של אלעל) 5.בעניין רישום תקלות ואישור תיקון טכני,הכל נרשם! "לא נרשם-לא היה"(תקלה או תיקון תקלה)
 

Gruv

New member
לא מדויק

סעיף 2 ממש לא כול חברה מחזיקה כאן איש צוות טכני סיף 4 . אלעל כן מחזיקה כאן חלקים בכמויות עצומות אני כמעט לא ניתקל במיקרה שאין חלק שאני צריך במחסן לגבי דוגמה שנתת נכון אלעל מחזיקה חלקים גם בתחנות מסוימות (תחנות חזקות כמו לונדון ניו יורק ..)
 
אולי לא הבנת את סעיף 2

מכיוון שאתה מכונאיבאלעל,אולי אינך מכיר איך העניינים עובדים בחברות ההנדלינג השונות בנתב"ג.אז לידיעתך ולידיעת יתר הגולשים:כל חברות ההנדלינג: QAS, LAUFER-GHI ,AEROHANDLING מחזיקות איש טכני לכל טיסות השכר והסקדוואל שלהם,בכל משמרת!
 

Gruv

New member
תחנות חוץ

כאשר המטוס בתחנת חוץ אז יש שתי אפשרויות : 1: או שיש על המטוס מכונאי מוטס זה מכונאי בכיר שיוצא עם המטוס נוחת באיזה שהוא יעד, נגיד מוסקבה יוצא בודק את המטוס מתדלק במקרה הצורך וחותם על המטוס (בשפה פשוטה) על אישור בספר המטוס שהוא מאשר את הטיסה מבחינת טכנית. 2. תחנות חוץ חברות תעופה עושות הסכמים עם חברות שרותי תחזוקה או חברות תעופה שונות על מתן השרות אחזקה המפורת בסעיפ 1 וזות על מנת לא לשלוח מכואני לכול יעד שהחברה טסה .(יש לזה עלויות די גבוהות לא ניכנס למה וכמה) כול מה שרשמתי זה נכון למצב שהמטוס נחת ללא בעיות או בעיות שאפשר להטיס את המטוס חזרה הביתה עם M.E.L כאשר המטוס נוחת עם תקלה שמחייבת החלפת חלקים בתחנה, כאן המצב כצת מסובח יותר . במטוסי אלעל יש קיט קבוע עם חלקי חילוף שהחברה החליטה לפי נסיון ידע ו.... על מה ואיזה חלק יהיה בקיט. עם החלק שאנחנו צרכים לא נצא בקיט אז או שמשכרים חלק מחברה שישנה באותו שדה או קונים או שולחים מהארץ לפעמים כאשר התקלה מורכבת ולא רוצים לשלם לחברות אחרות על התיקון אז שולחים גם מכונאים לטיפול בבעייה. ( זה היה בגדול ) חברות שנוחתות בארץ אני לא עפרת על כול חברה אבל לצורך הדגמה : קונטיננטל מקבלות שרותי אחזקה מאלעל כמו שרשום בסעיף 2 גם BA אותו דבר אייר קנדה דלטא ועד ....... בדרך כלל במקרה תקלה אלעל גם מתקנת להם את המטוסים ו משכירה להם חלקים .
 
למעלה