שאלה שנייה

P h e n i x

New member
שאלה שנייה ../images/Emo70.gif

כאשר אתם מרגישים חרדה .. לרוב אתם... ? הבהרה: חרדה במצב חדש / מצב קיים - תבחרו אתם.
 
לא יודעת שזאת חרדה.

רק אחרי שזה עובר, אני מבינה שהיה התקף חרדה. לפעמים זה התקף של כמה ימים. אני היסטרית בשעות האלה. בתקופה האחרונה אני פורקת את זה בנגינה. פעם הייתי מדברת, כותבת, לא מרשה לשיתוק להשתלט עלי.
 

b l u r r y

New member
...

אני מרגישה מחנק. שאני חייבת לברוח מאותו רגע נתון. מרגישה פחד נוראי ממשהו שבכלל לא אמור להיות מאיים - פשוט פחדדד , גאילו אני מרגישה שמשהו נוראי יקרה בשניה הקרובה, כאילו הייתי כבר בסרט הזה, ואז אני מרגיעה את עצמי שלא יהיה שום דבר.. וזה עובר. ובמהלך כל הזמן הזה דפיקות לב מואצות ומחנק. ולפעמים גם לחצים בחזה, כאלה דקירות.
 

Maple85

New member
זה משתנה אצלי...

אתמול למשל, נכנסתי להתקף חרדה באמצע שיעור ספרות., כי משהו שהמורה אמרה גרם לי לטריגר. התחלתי לרעוד, להזיע, והרגשתי שאני פשוט חייבת לעוף משם, אחרת אני אתפוצץ. חברה שלי שישבה לידי שמה לב לזה, ואמרה לי לצאת, ושהיא כבר תחפה עליי. אז יצאתי, עשיתי סיבוב ברחבי בית הספר <בעע. הוא נראה כמו כלא> שתיתי קצת מים, התמתחתי...בעטתי בפחי אשפה, ישבתי קצת לבד על ספסל בחוץ ושאפתי אויר צח נטול עשן סיגריות, ולאט לאט נרגעתי. אבל השיעור כבר נגמר, והלימודים נגמרו, והלכתי הביתה והתנהגתי כרגיל. לפעמים אני יושבת מכווצת, מחבקת איזו בובה עד שזה עובר. לפעמים אני גם חותכת. ולפעמים, כמו שמילה אמרה, אני לא יודעת שיש לי התקף ורק אחרי שזה עובר, אני מבינה את זה.
 
כשיש חרדה..

א. כותבת ביומן ב.מצלצלת לידיד ובשיחה מוציאה הכל (כולל לבכות המון... זה ממש עוזר!)
 
תשובה ראשונה...

במצב של חרדה ממשהו חדש...? לרוב אני פשוט מוצאת לי את הדבר הישן שמשרה עלי בטחון. והדברים הבנאליים, נשימות עמוקות, אוויר צח... אני עושה כאן הפרדה בין חרדה ממשהו קיים לבין התקפי חרדה. במצב של חרדה ממשהו קיים... אני מוצאת את הדברים החזקים, שנשארים, שהם עוגן ההצלה שלי. (די דומה למה שאני עושה במצב של חרדה ממשהו חדש...) בזמן התקפי חרדה זה קצת יותר מסובך. אם ההתקף קל אז הכל טוב ויפה, יחסית. אני נושמת עמוק, שותה מים, נושמת אוויר צח, הולכת... נוגעת בדברים סביבי כדי להזכיר לעצמי שעכשיו זה עכשיו וששום דבר רע לא הולך לקרות לי. אם ההתקף קשה אז די "הלך עלי". אני נופלת בתהום בצורה לא ממש מודעת, מה שאומר שהמודע שלי לא יודע ולא יכול לצאת מזה... ואז, אם אני מאבחנת את זה בזמן אני פשוט לוקחת כדור הרגעה, ואם אני לא מאבחנת את זה בזמן, אני תוך כדי הנפילה ואז אין לי מה לעשות, חוץ מלבכות, לרעוד, לנסות לנשום למרות הכאבים והקשיים... זהו.
 

צ ל שחור

New member
אממממ

כשאני מרגישה חרדה, אם זה בבית אני קודם כל חייבת אויר חייבת... אז פעם הייתי פשוט בורחת לקן ואם הוא היה סגור פשוט הייתי עולה על הגג ומסתכלת פנימה או מתגרה בגורל שלי ועומדת ממש על הקצה של הגג... היו פעמים שהייתי מתיישבת מחבקת את עצמי ולא זזה היו פעמים שהייתי רצה קופצת מתגלגלת צועקת צוחקת בוכה... היום יותר קשה לי פשוט לצאת מהבית וללכת לקן כי אני צריכה שמישהו יבוא איתי ואז גם כל הקטע של לעלות על הגג לא יכול להיות כי אני כבר לא יכולה להיות לעצמי. אם אני בבית ספר או במקום אחר אני פשוט נשכבת על הריצפה(כן לא אכפת לי!) ושומעת מוזיקה... או לא שומעת... מעשנת סיגריה... אבל את זה אני עושה כל הזמן...
 

P h e n i x

New member
כנראה שיש קונצנזוס

אני מסתגרת. אני משתתקת ומנתקת את עצמי מהכל. אגב ישנו הבדל בין להרגיש חרדה ובין התקפת חרדה לדעתכם?
 
למעלה