תחשוב על זה ככה..
תתאר לך שאלה כזו.. מחיר מניה בעוד 3 שנים הוא 14$.והדיבידנד בתקופה הרביעית יהיה 1.12. מה צריך למצוא? את מחיר ההון... ניתן למצוא שמחיר ההון של החברה הוא 20% יש את הנוסחא של K=D1/P0 + g כאשר g זה שיעור הצמיחה של הדיבידנד ניתן להשתמש בנוסחא גם כמו- K=D4/P3 + g כאשר D4 זה שווי הדיוידנד בעוד 4 שנים ו-P3 זה מחיר המניה בעוד 3 שנים, ואת 2 הנתונים האלו יש לך. בקיצור יש הכל אז מה עושים? פשוט מהוונים את מחיר המניה לפי מחיר הון 20% עושים P=14/1.2^3=8.1 אלא שהפעם אתה מוסיף לזה את שלושת הדיוידנדים שאתה עתיד לקבל באותה התקופה.. כלומר 3 דיוידנדים מהוונים להיום: 1/1.2 + 2^1/1.2 + 3^1/1.2 = 2.1 תחבר את 2 המרכיבים ויצא לך 8.1+2.1=10.2