שאלה -שמואל כהן

  • פותח הנושא abc83
  • פורסם בתאריך

abc83

New member
שאלה -שמואל כהן

לגבי השאלה על מחיר מניה היום עם היוון הדיבדנדים שעשינו בכיתה- כיצד היוון הדיבדנדים קשור למחיר המניה? מדוע אנו מהוונים?
 

asafac

New member
משום שדיוידנדים שאתה תקבל בעוד שנה

שווים פחות מאשר דיוידנדים שאתה מקבל היום ולכן אם אתה אמור לקבל דיוידנד בקרוב, מחיר המניה יהיה גבוה יותר מאשר במצב שבו תקבל דיוידנד בעוד שנה
 

abc83

New member
כן אבל...

השאלה מנוסחת כך: "חברה הודיעהכי החל מעוד שנה במשך 3 שנים תחלק דיבדנד קבוע של 1$ למניה לאחר מכן יגדל הדיבדנד בשיעור קבוע של 12% לשנה עד אינסוף, ידוע גם שמחיר המניה בעוד 3 שנים יגיע ל14$ מה מחיר המניה היום? כדי למצוא מחיר מניה משתמשים בד"כ בנוסחא d1/k-g איך היוון הדיבדנדים קשור למחיר המניה?
 

asafac

New member
תחשוב על זה ככה..

תתאר לך שאלה כזו.. מחיר מניה בעוד 3 שנים הוא 14$.והדיבידנד בתקופה הרביעית יהיה 1.12. מה צריך למצוא? את מחיר ההון... ניתן למצוא שמחיר ההון של החברה הוא 20% יש את הנוסחא של K=D1/P0 + g כאשר g זה שיעור הצמיחה של הדיבידנד ניתן להשתמש בנוסחא גם כמו- K=D4/P3 + g כאשר D4 זה שווי הדיוידנד בעוד 4 שנים ו-P3 זה מחיר המניה בעוד 3 שנים, ואת 2 הנתונים האלו יש לך. בקיצור יש הכל אז מה עושים? פשוט מהוונים את מחיר המניה לפי מחיר הון 20% עושים P=14/1.2^3=8.1 אלא שהפעם אתה מוסיף לזה את שלושת הדיוידנדים שאתה עתיד לקבל באותה התקופה.. כלומר 3 דיוידנדים מהוונים להיום: 1/1.2 + 2^1/1.2 + 3^1/1.2 = 2.1 תחבר את 2 המרכיבים ויצא לך 8.1+2.1=10.2
 

asafac

New member
ויותר פשוט - לשאלתך

איך היוון דיבידנדים קשור למחיר מניה? מניה/חברה שלא מחלקת דיבידנדים שווה פחות
 
למעלה