שאלה של צעיר

Little Savage

New member
שאלה של צעיר

מצטער על הבורות, אבל מה ההבדל בין ליגת ה-AFC לבין ליגת ה-NFC, ומדוע בוצעה החלוקה הזאת?
 

ofribecker

New member
אבל התשובה לא קצרה...

ההיסטוריה של הפוטבול האמריקאי המקצועני מתחילה כנראה איפהשהו לקראת סוף המאה ה 19 כאשר המשחק הרשמי הראשון שוחק ב 1895 בפנסילבניה בין שתי קבוצות ממדינה זו, לאטרוב וג'ינט. ב 1920 הוקמה ליגה בשם American Professional Football Association שבה כל קבוצה חויבה בדמי השתתפות בסך האסטרונומי של... 100$ (כן, מאה דולר). ב 1922 הפכה ליגה זו ל National Football League או בקיצור NFL. ב 1946 קמה ליגה מתחרה בשם All-America Football Conference או AAFC, שבה שיחקו בין השאר קבוצות כמו הניו יורק יאנקיז, סן פרנסיסקו 49רס, לוס אנג'לס דונס ועוד. ב 1950 אוחדו הליגות לליגה אחת ששוב נקראה - NFL. ב 1960 קמה שוב ליגה מתחרה בשם American Football League או AFL בה שיחקו הקנזס סיטי צ'יפס, יוסטון אוילרס, אוקלנד ריידרס וניו יורק ג'טס. ב 1966 הוסכם על איחוד מין משחקי שתי הליגות וקיומו של משחק אליפות שנקרא אז World Championship Game או בעברית המשחק על אליפות העולם ומהר מאוד קיבל את שמו העכשווי - הסופרבול. רק ב 1970 חוברו הליגות יחדיו תחת השם NFL כאשר פיטסברג, בולטימור (אז "קולטס") וקליבלינד הצטרפו לעוד 10 קבוצות מה AFL בכדי ליצור את ה American Football Conference או AFC ושאר הקבוצות מליגת ה NFL מקודם יצרו את ה National Football Conference או NFC. מאז חלו מספר שינויים במבנה הבתים ותוספות של קבוצות אך שמות הקונפרנסים והליגה לא שונו עד היום.
 

ofribecker

New member
המשך קצר

כיום אין כל הבדל בין ה NFC ל AFC פרט לכך שמשחקות בהן קבוצות שונות. כל קבוצה ב NFL משחקת 16 משחקים בעונה הרגילה כאשר 12 מהם מול קבוצות מאותו הקונפרנס ו 4 מול קבוצות הקונפרנס השני. מאזן הנצחונות של קבוצה מושווה ראשית כל אל מול הקבוצות מהבית שלה (לדוגמא AFC South). אם היא אלופת הבית היא עולה לפליי אוף. אם לא, מושווה מאזנה אל מול שאר קבוצות הקונפרנס והטובות ביותר עולות גם הן לפלייאוף. בפלייאוף, משחקת קבוצה אך ורק מול קבוצות מהקונפרנס שלה, למעט במשחק הסופרבול, שמפגיש בין אלופות ה AFC וה NFC.
 

Little Savage

New member
תודה../images/Emo13.gif

עוד שאלות שעלו בראשי אחרי שקראתי את התשובה שלך: אם שתי הליגות ההיסטוריות חוברו לליגה אחת, מדוע עדיין יש את ההפרה בין שתי הליגות? מדוע לא מבטלים את החלוקה בין שתי הליגות, ועוברים לשחק במבנה דומה לזה של ה-NBA? מה ההיגיון בעובדה ששתי קבוצות מאותה העיר (נניח ניו יורק) משחקות בליגות שונות? נניח שאחת הקבוצות בניו יורק זוכה באליפות הבית האיזורי שלה, זה לא אומר שהיא אכן אלופה של אותו מחוז, היות ויש קבוצות מאותו איזור שהקבוצה לא התמודדה מולן. קצת מוזר כל העניין הזה...
 

ofribecker

New member
נסיון לענות גם על זה

ההפרדה בין הליגות נובעת ככל הנראה מהעובדה שישנן יריבויות מסורתיות שהתפתחו עם השנים והקבוצות אינן מעוניינות לוותר עליהן, כמו קליבלנד-סינסינטי, מיאמי-בפאלו, אוקלנד-קנזס סיטי, דאלאס-וושינגטון, גרין ביי-מינסוטה, ועוד. כל קבוצה הרי משחקת פעמיים בעונה מול קבוצות הבית הפנימי שלה, ומשחקי יריבות שכאלה מבטיחים הכנסה גבוהה מאוד בשל הרייטינג בטלוויזיה והביקוש הגבוה לכרטיסים (מחירי הכרטיסים משתנים בהתאם לביקוש באופן דינמי מאוד). לשאלה "מדוע לא לחלק לשתי ליגות לפי אזור גאוגרפי?" אין לי תשובה טובה יותר מאשר התשובה שנתתי כאן גם כן. היריבויות המסורתיות וכו', שלא תמיד הן פונקציה של קרבה גאוגרפית (ראה אוקלנד-קנזס סיטי או דאלאס-וושינגטון למשל). השיקול המרכזי כיום של בעלי הקבוצות והנהלת הליגה הוא כלכלי נטו. הכנסה גבוהה מפרסום ומכרטיסים משמעה המשך הצלחה ואוויר לנשימה לעתיד. עם משכורות העתק ששחקנים מקבלים כיום, כל דולר נהיה חשוב עבור מי שמחזיק קבוצת פוטבול.
 

yBm555

New member
כיום זה מתפקד מאוד דומה לחלוקה

בנבא... רק שזה לא לפי איזורים גיאוגרפיים
 
למעלה