נסיון לענות גם על זה
ההפרדה בין הליגות נובעת ככל הנראה מהעובדה שישנן יריבויות מסורתיות שהתפתחו עם השנים והקבוצות אינן מעוניינות לוותר עליהן, כמו קליבלנד-סינסינטי, מיאמי-בפאלו, אוקלנד-קנזס סיטי, דאלאס-וושינגטון, גרין ביי-מינסוטה, ועוד. כל קבוצה הרי משחקת פעמיים בעונה מול קבוצות הבית הפנימי שלה, ומשחקי יריבות שכאלה מבטיחים הכנסה גבוהה מאוד בשל הרייטינג בטלוויזיה והביקוש הגבוה לכרטיסים (מחירי הכרטיסים משתנים בהתאם לביקוש באופן דינמי מאוד). לשאלה "מדוע לא לחלק לשתי ליגות לפי אזור גאוגרפי?" אין לי תשובה טובה יותר מאשר התשובה שנתתי כאן גם כן. היריבויות המסורתיות וכו', שלא תמיד הן פונקציה של קרבה גאוגרפית (ראה אוקלנד-קנזס סיטי או דאלאס-וושינגטון למשל). השיקול המרכזי כיום של בעלי הקבוצות והנהלת הליגה הוא כלכלי נטו. הכנסה גבוהה מפרסום ומכרטיסים משמעה המשך הצלחה ואוויר לנשימה לעתיד. עם משכורות העתק ששחקנים מקבלים כיום, כל דולר נהיה חשוב עבור מי שמחזיק קבוצת פוטבול.