שאלה של מוסר....

ריידנער

New member
לא הבנתי

מהי הבגידה?

עצם ההחלטה לעזוב את האמונה? ואם זה מתקבל בעינייך, היכן עובר הגבול?
 
אתה לא צריך אישור לבגוד

וגם לא תקבל אותו, בטח לא מנשות הפורום,
אם יש לך עם מי לבגוד ואתה חושב שזה בסדר
תעשה מה שאתה חושב שמתאים לך,
הרי בסופו של דבר המוסר הוא ענין חברתי
ולא אבסולוטי.
 
יש אישור ממני

בחיאת אנשים
הדיונים הללו ממש מצחיקים
נראה למישהו פה שאם הוא יעשה דיון על בגידות זה יהפוך למוסרי?
אם חיים בשקר, זה הופך את השקר למוסרי?
מי שעושה דברים לא מוסריים, כי כך בא לו וכך טוב לו, שלא יחפש הצדקות מוסריות.
ואם חוזרים לדיון מהו מוסר, אני חושבת שקשה להתוכח על הפירוש שגוגל וחבריו נותנים לו..
 

הלנצח

New member
אני לא נכנס לדיון עצמו

אבל אני חושב שמי שנמצא כאן, אמור להסכים שאין נושא שאינו ראוי לדיון.
תנסי להחליף את המשפט שכתבת ל"נראה למישהו פה שאם הוא יעשה דיון על אמונה זה יהפוך למוסרי" ותביני איפה הבעיה.
שוב, בלי לומר משהו לגוף הדיון.
חשיבה חפשית על הכל, אבל על הכל, היא נשמת הרוח החפשית.
בלעדיה כולנו עוד היינו תקועים בעבודת אלילים.

אני כבר לא מדבר על ההתייחסות הפשטנית למוסר והפניה לגוגל.
אם כבר, תפני למסילת ישרים...
 
חשיבה חופשית

זה סבבה
דיון אובססי במשך מספר ימים על סקס עם נשים נשואות, פחות סבבה..
בכל מקרה מוסר לא שיך להלכה, והוא ערך מאד חשוב בחיים.
 

הלנצח

New member
אובססיה זה ענין יחסי

וכשדיון פחות מוצא חן בעיני, אני ממשיך בשאר עיסוקי.
מוסר לא שייך להלכה. נכון.
לא יודע למה זה שייך לשאלה האם אפשר לקיים דיון פתוח על הכל.

החליפי את הסיסמא ל"הלכה היא ערך חשוב בחיים".
לא משנה מה המסקנה, אין טעם למנוע דיון על מוסר, אא"כ זו דת.
 

ריידנער

New member
גם לא ביקשתי אישור מא"א

אני בסך הכול מביע דעתי בדיון פילוסופי טהור...

 

ריידנער

New member
יש, איזה כיף לך, יצאת מהזה חכמה

מעניין גם לראות שלמרות שלדעתך הנושא נטחן ואין מה לומר בו, הדיון הולך ומתארך. כנראה שלא כולם סבורים כמוך. קטע.
 
יש פה שתי שאלות שונות

הראשונה - האם מותר לי לשכב עם אחר/ת? (אם אני בזוגיות)
השניה - האם מותר לי לשכב עם מישהו שיש לו זוגיות? (בהנחה שלי אין זוגיות או שמרשים לי לצאת ממנה)

בנוגע לראשונה - זה העניין של המצפון שלך. איך זה מסתדר בסולם הערכים שלך (אם יש לך כזה)

אני מתמקד בשניה, ורק בשניה.
 

סרונטס

New member
השאלות שלך

הן לדעתי , שאלות טובות. הבעיה שברגע שאתה מסיר את כבלי הדת מעלייך, נותרת ללא סולם מוסר וערכים יציב שעד עכשיו מילאה הדת.
זו שאלה שדנו בה גדולי ההוגים מימי שפינוזה עד ימינו,בעצם מהרגע בו הפסיקה הדת להיות חוק המדינה במערב אירופה. והיא נוגעת לכל פינה של החברה שלנו, לא רק לעניין הזוגיות או מה שבינו לבינה
 
אתה טוען שמוסריות ודת חד הן ?

זו בעיה לטעמי, אני מודה שיש נורמות חברתיות שהושרשו יחד עם הדת,
ואולי אם הדת לא היתה קיימת מעיקרה, רצח אונס וגניבה היו מקובלים לגמרי היום
אבל אחרי שהעולם התאזן, עם סט חוקים מסויים, האם יש מקום לבחון מחדש את הכללים?
יש חוקים הזויים בעולם, יש מקומות אמיצים לבחון את מערכת המשפט שלהם מחדש.

ובכוונה מושך לכיוון הכי "טעון", שקיים בכל מקום.
ומעל פני השטח כולם מתנגדים לו אבל הרבה חוגגים בו.
המחקר הבא בפורום, סמים?
 
הטענה שלי היא ש"אתה חופר" ברמות - - -

מצד אחד אתה מאשים את הדת במוסריות, ומצד שני אתה מנסה לקבע (אולי לעצמך) 'כללים חדשים'... זה לא עובד ככה! לא הכל זה שחור ולבן (גם אם רק אלו הצבעים שאתה לובש:) יש תכונות מולדות, יש טבעים, ובנוסף יש את הרגלי החשיבה ואת הלמידה שאיתם גדלים. ואין מה לעשות, באנושות כולה טבועה החשיבה של מה 'חיובי' ומה 'שלילי', ואם נלך על הקיצוני שלך - כן, גם בלי ספר חוקים או דת מסויימת ברור לכולנו שלרצוח זה בצד השלילי...
אם ומר את האמת, לא תהיתי על קנקנו של הדיון הלזה... יסלח לי כבודו.
ואגב, אל תהיה בטוח שכל מי שמשיל מעצמו אי אלו שביבי אמונה, הוא דווקא מחפש ...... מהצד???
 
אין קשר בין מחפשים לבין אמונה ודת

אך מכיון שאני חופר , וידום אהרן.


למרות שכבודו יכול פשוט לא לקרוא ואם החליט לקרוא, יכול לא להגיב.
 

סרונטס

New member
אני טוען

שהעולם המוסרי שאתה ואני מכירים, שהוא ברובו עולם מערבי מודרני. מושפע מאוד מהדת (במקרה של העולם המערבי זו הדת הנוצרית) אל תשכח שעד שלהי המאה התשע עשרה. חוק המדינה ברוב המדינות האירופיות היה חוק הכנסיה עם תיקונים כאלה ואחרים (בהתאמה לכנסיה השלטת).
מדובר בצורך של המדינה והחברה, בסדרי שילטון וחוק.
השינויים הדרמטיים בעולם, לא שינו את שאלות המוסר הבסיסיות. למשל הקביעה שנישואים הם מונוגמיים. היא קביעה שברור לכל שמקורה בהשקפה דתית,(בארה"ב למשל נרדפו המורמונים על רקע העובדה שאישרו נישואים לכמה נשים בעת ובעונה אחת)
גם פסילה של כל אפשרות נישואיןמלבד בני זוג שהם גבר ואשה פנויים, היא קביעה שבסיסה דתי.
המדינה פשוט אימצה רעיון דתי, והפכה אותו לחוק וקוד מוסרי
 
למעלה