הביתשלפיסטוק
New member
שאלה של מוסר....
בשרשור הקודם עלתה הטענה שנשוי / נשואה זה the big nono כי זה לא מוסרי.
יש נושא מוסרי בלא לגנוב, לא לרצוח, ועוד
אם אסע בזמן אי שם אחורה, לא היה מוסד נישואים, כולם היו עם כולן (או לפחות לפי הטענות על תקופת המערות).
מאוחר יותר התפתחה מערכת אחרת, שבה הגבר דואג לאישה, והיא שייכת לו. הגבר יכל להחזיק N נשים, כולן היו שלו, והוא היה של כולן.
לאיש היה מותר הכל, לאישה היה אסור הכל.
יחד עם השיטה הזו, מכיון שלאישה לא היתה יכולת להתפרנס, הגיע לעולם מושג הנדוניה / מוהר ועוד שבהן אבי הבת משלם למפרנס העתידי.
מאז הפכנו מונוגמיים, האישה יכולה לפרנס את עצמה (בלי להכנס לסוגיית שכר נשים מול שכר גברים),
ומה שנשאר זו תחושת השייכות, זו האישה שלי ובמקביל זה האיש שלי.
מלבד מגזרים מסויימים שבהם השיטה הקודמת קיימת במלואה או בחלקה (לא רוצה להכנס לפרטים)
והשאלה.... האם כל תחושת השייכות הזו במקומה עומדת? או שאנחנו מערבבים שייכות עם אמון?
האם להגיד היא נשוי/נשואה הוא מחוץ לתחום כי הוא משוייך?
או להגיד אם יש רשות קדימה הסתער?
וכאן התחום האפור.... מה עם פרודים?
<הדיון אמור להיות פילוסופי!! לא כמקום ניגוח, חיפוש, הצהרת כוונות, ובקשות תמיכה >
בשרשור הקודם עלתה הטענה שנשוי / נשואה זה the big nono כי זה לא מוסרי.
יש נושא מוסרי בלא לגנוב, לא לרצוח, ועוד
אם אסע בזמן אי שם אחורה, לא היה מוסד נישואים, כולם היו עם כולן (או לפחות לפי הטענות על תקופת המערות).
מאוחר יותר התפתחה מערכת אחרת, שבה הגבר דואג לאישה, והיא שייכת לו. הגבר יכל להחזיק N נשים, כולן היו שלו, והוא היה של כולן.
לאיש היה מותר הכל, לאישה היה אסור הכל.
יחד עם השיטה הזו, מכיון שלאישה לא היתה יכולת להתפרנס, הגיע לעולם מושג הנדוניה / מוהר ועוד שבהן אבי הבת משלם למפרנס העתידי.
מאז הפכנו מונוגמיים, האישה יכולה לפרנס את עצמה (בלי להכנס לסוגיית שכר נשים מול שכר גברים),
ומה שנשאר זו תחושת השייכות, זו האישה שלי ובמקביל זה האיש שלי.
מלבד מגזרים מסויימים שבהם השיטה הקודמת קיימת במלואה או בחלקה (לא רוצה להכנס לפרטים)
והשאלה.... האם כל תחושת השייכות הזו במקומה עומדת? או שאנחנו מערבבים שייכות עם אמון?
האם להגיד היא נשוי/נשואה הוא מחוץ לתחום כי הוא משוייך?
או להגיד אם יש רשות קדימה הסתער?
וכאן התחום האפור.... מה עם פרודים?
<הדיון אמור להיות פילוסופי!! לא כמקום ניגוח, חיפוש, הצהרת כוונות, ובקשות תמיכה >