קודם תענה איך באת לעולםכאילו, מה הייתם רוצים להשיג מהחיים הללו שלכם?
חחח.קודם תענה איך באת לעולם
אתה,לא גופך
למה? זה וזה הנחיות של האלוקים מסיניחחח.
אני מאמין באלוהים.
אבל לא בקיום מצוות של התורה.
רק בין אדם לחבירו
זה חפירה ארוכה.למה? זה וזה הנחיות של האלוקים מסיני
אולי המטרה להנות מהרגע.זה חפירה ארוכה.
אבל לדעתי לא בטוח שהיה מעמד הר סיני.
וגם הבנתי שיש רמבמסטים שחושבים כמוני.
אניוואי, היום מטריד אותי מה המטרה ששווה לחיות לפיהם.
רוחניות?
זה לפעמים מרגיש לי דמיונות.
ולצבור נכסים.
זה מיותר.
השאלה מה גורם לכם להנות מהחיים
אין דבר כזהזה חפירה ארוכה.
אבל לדעתי לא בטוח שהיה מעמד הר סיני.
וגם הבנתי שיש רמבמסטים שחושבים כמוני
המטרה היא התורה והמצוותאניוואי, היום מטריד אותי מה המטרה ששווה לחיות לפיהם.
רוחניות?
זה לפעמים מרגיש לי דמיונות.
אלא אם אתה עושה בהם מעשי חסד ותרומות.ולצבור נכסים.
זה מיותר.
מי אמר שבאנו לכאן להנות?השאלה מה גורם לכם להנות מהחיים
זו השאלה...אין דבר כזה
אלו עקרונות ח ט בעקרי האמונה של הרמב״ם
ח] אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה, שֶׁכָּל הַתּורָה הַמְּצוּיָה עַתָּה בְיָדֵינוּ הִיא הַנְּתוּנָה לְמשֶׁה רַבֵּנוּ עָלָיו הַשָּׁלום.
ט] אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה, שֶׁזּאת הַתּורָה לא תְהֵא מֻחְלֶפֶת וְלא תְהֵא תורָה אַחֶרֶת מֵאֵת הַבּורֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמו.
המטרה היא התורה והמצוות
אלא אם אתה עושה בהם מעשי חסד ותרומות.
מי אמר שבאנו לכאן להנות?
באנו לשמור את התורה וללמוד תורהזו השאלה...
אם באנו להנות.
איך אתם ממשים את ההנאה שלכם מהחים.
כי אני נהנה חצי.
ורוצה ללמוד אם יש מישהו שממש נהנה
אתה מאמין גם בפיית השיניים?אין דבר כזה
אלו עקרונות ח ט בעקרי האמונה של הרמב״ם
ח] אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה, שֶׁכָּל הַתּורָה הַמְּצוּיָה עַתָּה בְיָדֵינוּ הִיא הַנְּתוּנָה לְמשֶׁה רַבֵּנוּ עָלָיו הַשָּׁלום.
ט] אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה, שֶׁזּאת הַתּורָה לא תְהֵא מֻחְלֶפֶת וְלא תְהֵא תורָה אַחֶרֶת מֵאֵת הַבּורֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמו.
תנחומיי הכניםהמטרה היא התורה והמצוות
זאת לא מטרתם, לא באתי לשרת את העולם, אלא להנות ממשאביו ולתרום לפיתוחו לדורות הבאים.אלא אם אתה עושה בהם מעשי חסד ותרומות.
מה אכפת לי, מי אמר, אכפת לי אני ומשפחתי וכל יקיריי.מי אמר שבאנו לכאן להנות?
יש כאן לא מעט חברים שנוהגים לצטט את הרמב"ם לאחרונה (מזכיר את החילונים הרבים שמצטטים את פרופ' ישעיהו לייבוביץ בענייני דתאבל לדעתי לא בטוח שהיה מעמד הר סיני.
וגם הבנתי שיש רמבמסטים שחושבים כמוני.
כן זה מחלוקת.יש כאן לא מעט חברים שנוהגים לצטט את הרמב"ם לאחרונה (מזכיר את החילונים הרבים שמצטטים את פרופ' ישעיהו לייבוביץ בענייני דת), אבל ספק אם הם באמת מבינים את הרמב"ם. לחלופין ספק אם הם מבינים את העולם התורני ואת התייחסותו לרמב"ם, או לאישיות תורניות בכלל (למשל שלא כל דבר שנאמר ע"י אישיות תורנית כזאת או אחרת, בכירה ככל שתהיה, בהכרח נפסק להלכה והתקבל בעולם התורני וכדו').
אני לא יודע מה עמדת הרמב"ם ביחס למעמד סיני, אבל בכללי, לא הייתי ממהר לקנות את כל מי שמאן דהוא כתב בעניין.
כל אחד ופרשנותו. אבל... זאת לא חוכמה גדולה למצוא מישהו שיפרשן משהו באופן רדיקלי. השאלה מה מטרתך, אם זה דיון ענייני בדברים מסוימים, תצטרך להימנע מלהתבסס על פרשנות רדיקלית*. אם זה סתם דיון לא רציני ולא ענייני, אפשר ללכת לכל קיצון שרוצים ולהתדיין בכיף.כן זה מחלוקת.
אבל אמרתי לך פעם.
יש איזה פרופסור שלום צדיק.
שככה הוא מבין את הרמבם. זה נקרא פרשנות רדיקלית.
והוא מביא עוד כמה 'רבנים' שככה קוראים את הרמבם
יש 3 פרשנויות למורה נבוכים.כל אחד ופרשנותו. אבל... זאת לא חוכמה גדולה למצוא מישהו שיפרשן משהו באופן רדיקלי. השאלה מה מטרתך, אם זה דיון ענייני בדברים מסוימים, תצטרך להימנע מלהתבסס על פרשנות רדיקלית*. אם זה סתם דיון לא רציני ולא ענייני, אפשר ללכת לכל קיצון שרוצים ולהתדיין בכיף.
* "להתבסס" במובן של להתבסס על זה נטו, לראות בזה את חזות הכל משל היו דברי 'תורה מסיני'. לא במובן שהס מלהזכיר או להביא את הדברים חלילה.
או יותריש 3 פרשנויות למורה נבוכים.
כאמור, שיהיה לו לבריאות. לא התעמקתי בדבריו אבל כמו בכל פרשנות, אם היא אכן מתבססת על הדברים שהיא מתיימרת להתבסס עליהם*, היא לגיטימית בדיוק כמו כל פרשנות אחרת.ופרשנות רדיקלית זה כמו הפרופסור הזה..
בכיף. שאלה בהחלט מעניינת ופתח לדיון שיכול להיות מרתק. אני לא זה שהכנסתי פרשנות רדיקלית של מאן דהוא או דברי אישיות תורנית כלשהי לשיח או לדבריאבל סתם מעניין אותי מטרות של אנשים בחיים.
ואיך הם נהנים מזה
לא בעולם של היום.ולצבור נכסים.
זה מיותר.
אתה באמת מאמין בקיום אֵל מופשט, אימטריאלי לחלוטין, אשר חרף אימטריאליותו נטען כי ברא חומר (matter) וחיים, אך אינו נתן לגלוי באמצעי כלשהו?חחח.
אני מאמין באלוהים.
אבל לא בקיום מצוות של התורה.
רק בין אדם לחבירו
יש לי איזה כמה הוכחות לכך.אתה באמת מאמין בקיום אֵל מופשט, אימטריאלי לחלוטין, אשר חרף אימטריאליותו נטען כי ברא חומר (matter) וחיים, אך אינו נתן לגלוי באמצעי כלשהו?
כך באת לעולם גם אתה...קודם תענה איך באת לעולם
אתה,לא גופך
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.