שאלה פיזיקלית

Shaycus

New member
שאלה פיזיקלית

אם תקחו סביבון ותסובבו אותו עם כיוון השעון תשימו לב שאחרי שהוא נעצר הוא חוזר אחורה (בניגוד לתנועה שלו, זאת אומרת נגד כיוון השעון) אם תעשו את אותה הפעולה נגד כיוון השעון הוא יחזור בחזרה עם כיוון השעון השאלה שלי היא למה זה קורה? יש לי השערה, תבססו/תפריכו לי אותה: אני חושב שזה עניין של מהירות, יש לסביבון מהירות "חיובית" ואחרי שהוא מאט הוא בעצם רוצה להיכנס למצב של מהירות "שלילית", מכיוון שהוא לא יכול להיכנס למהירות שלילית באמת הרי שאין דבר כזה, זה בא לידי ביטוי בכך שהסביבון מסתובב אחורה, אם נניח החיכוך על השולחן היה ממש גדול (הוא מאוד קטן בעצם כי הסביבון מסתובב רק על "הצ'ופצ'יק" שלו) או אם נניח הבסיס של הסביבון היה הרבה יותר גדול אז הוא לא היה מסתובב בחזרה תודה מראש
 

Weibull

New member
הכוונה לסיבוב על המשטח אחרי הנפילה?

אם הוא יפול כאשר הוא עדיין מסתובב אז על פני מישור משטח הסיבוב עליו הוא נפל יתכן וימשיך רגעית במסלול של גלגול בכיוון הפוך , אך בכל מקרה עדיין ימשיך באותו כוון סבוב סביב עצמו. לזה אתה מתכוון?
 

Shaycus

New member
תגובה לשניכם

אתם לוקחים את זה הרבה יותר רחוק ממה שהתכוונתי אליו, קחו סביבון פשוט, תסובבו אותו על הרצפה ותראו בסוף התנועה שלו, שהוא כבר מסתובב בתנועה רעועה כזאת שהוא עוד שנייה נעצר אז הוא נותן איזה 2-3 סיבובים לצד השני לא סיבוב על משטח ולא נפילה משום מקום, סביבון פשוט שמסתובב על הרצפה..
 

Weibull

New member
הכוונה היתה למצוא הגיון כלשהו בתופעה שתיארת

היתי רושם על זה פטנט..
 
למעלה