שאלה על תנאים

  • פותח הנושא A&A
  • פורסם בתאריך

A&A

New member
שאלה על תנאים

שאלה אולי קצת באויר.. אבל כל תשובה תועיל... אני תוכניתן בוגר ממר"ם, אשתחרר עם חמש וחצי שנים ניסיון ב RPG/ILE על AS400 (אבל בגלל שהרבה לא מכירים את זה אני אסתפק בפרטים על תוכניתי MF). תעודת מנתח מערכות ונסיון בכתיבת תיק אפיון על המערכת אותה אני מפתח. מה המשכורת הממוצעת/הסבירה בשוק לאנשים כמוני (במקצוע תוכניתן, לא מנתח), וכמה העבודה תובענית (האם אפשר להסתדר עם לימודי תואר תוך כדי). תוך כדי אני אשאל גם מה הסיכויים למצוא עבודה רצינית בטכנולוגיות שונות כמו .NET לדוגמה, בלי נסיון (אלא נסיון תכנות בשפה שונה לחלוטין) תודה.
 

0 אור 0

New member
לא פשוט

מצד אחד בוגר ממר"ם זה משהו שמאד נחשב מצד שני AS400 זה זן הולך ונכחד, והמשכורות לא בסדר גודל של מתכנתים בסביבות אחרות - בפעם האחרונה שראיתי משכורות של אנשי RPG , אז הן נעו בין 10-17 ומדובר באנשים שכולם היו עם המון שנות נסיון, והגבוה ביניהם היה מנהל הפרוייקט. אתה צריך לנסות לחפש בשני ערוצים: א. אם למדת שפות אחרות - אז לחפש עבודה בשפות האחרות כתוכניתן בלי נסיון (ואז להדגיש את הנסיון ממרם כחיזוק), אם לא למדת - כדאי ללמוד עצמאית או בקורס. ב. לחפש במקומות שצריכים אנשי RPG - בדרך כלל דרך חברות OS כמו נס או EDS, בנקים, חברות ביטוח ועוד חברות ותיקות שעוד לא הסבו את המערכות שלהן ל ERP
 

A&A

New member
לא הולך ולא נכחד...

AS400 חי ובועט... אבל מי שלא מבפנים לא יודע על זה.... בכל מקרה.. בגלל זה ביקשתי מידע על תוכניתני MF שלמיטב ידיעתי מקבלים בערך את אותו שכר ותנאים כמו תוכניתי AS400 (כי גם הם ימצאו עבודה רק בבנקים, חברות ביטוח ומקומות כאלה). ועוד דבר... בתור איש קבע.. הבורות שלי בנושא ברוטו/נטו מאוד גבוהה... מצד אחד אני מניח שכתבת את המספרים בברוטו.. מצד שני 10 נשמע לי יחסית נמוך (בודאי בהתחשב בזה שרק רכב מוריד כ3000 שקל מהברוטו). אז אם תוכל לכתוב פעם הבאה למה התכוונת זה יעזור לי מאוד. תודה.
 
לעניין ברוטו-נטו כל המספרים שניתנים בפורום ובמקורות אחרים (טבלאות שכר וכו') מדברים על ברוטו, בין היתר משום שהנטו משתנה מאדם לאדם לפי נתוניו האישיים. מצב משפחתי, שירות צבאי, מקום מגורים וכו' יכולים להשפיע על נקודות הזיכוי שלך למס ההכנסה ומכאן על שכר הנטו שלך. על מנת "לתרגם" ברוטו לנטו עבורך חפש בגוגל או בקישורי הפורום "מחשבון שכר נטו" ותגיע לכמה אתרים שאם תזין בהם במדויק את הנתונים ידעו לתת לך תשובה מתאימה.
 

0 אור 0

New member
זהו שבמקרה יצא לי לעבוד בשני מקומות

שהיה בהם AS400 (בשניהם כבר אין), וגם בדיוק לפני שבוע מישהי עשתה לי מצגת על תוכנה מסויימת, ומסתבר שעד עכשיו היתה להם כמות לקוחות מוגבלת בגלל שהם עבדו על AS400 ועכשיו את הגירסה החדשה של התוכנה הם בנו על דוט נט, וברגע שהלקוחות הקודמים שלהם עוברים לגירסה החדשה הם סוגרים את המחשב הישן. ולגבי המספרים - אלו מספרים אמיתיים מלפני כשנתיים-שלוש, של מתכנתים טובים עם נסיון של למעלה מ 10 שנים בקובול ו RPG - וכמובן הכל בברוטו. מה שכן בעקבות שאלתך - אכן מנהל הפרוייקט היה לו גם רכב חוץ מה 17. לאחרים לא.
 
ישנם עוד ארגונים

המחזיקים AS400 ומחשבים מרכזיים בשוק... תוכל אולי להצטרף לאחד מהם... אם עדיין מעניין אותך לעבוד בתחום היות ובד"כ מדובר בארגונים גדולים (בנקים למשל) אז בד"כ אין בעיה של שילוב לימודים והשכר הוא לא רע בכלל למיטב ידיעתי.... מעבר לזאת מזמין אותך לבדוק את פורום מחשבים מרכזיים אולי תקבל עוד תשובות שם...
 
למעלה