שאלה על שיפור בגרויות/ מכינה

יותםמ1

New member
שאלה על שיפור בגרויות/ מכינה

אני בדיוק סיימתי עם הפסיכומטרי (734) ועכשיו אני צריך לשפר בגרויות בביה"ס עשיתי 3 יחידות מתמתיקה כי לא הייתי לומד בבית
תהיתי עם למישהו פה יצא לשפר מ 3 ל 5 ואם הוא עשה זאת לבד או דרך מוסד כלשהו ובנסוף יש לי ממוצא ברויות של 99 לא זוכר בחישוב של איזה אוניברסיטה ותהיתי עם כדי ללכת לכיוון של מחינה (בעברית) או לשפר בגרויות דרך אחד המוסדות לחמן ודומיו
 

HatulTaalul

New member
אני רוצה להקפיץ את הודעתך

(למרות שהיא משורשרת למקום הלא נכון, נו-נו-נו
). אנסה לענות כמיטב יכולתי, יש מי שיוכלו בוודאי לתת יותר אינפורמציה.
אז ובכן, מכינה לא אמורה להיות דבר קל - אבל זה משתלם למי שרוצה ומאמין שהוא מסוגל להצליח מצד אחד, ויש לו תעודת בגרות שצריך לשפר את מרביתה (עניין של יותר משנה, מן הסתם). יש כל מיני מגבלות (אם עשית מכינה בתל אביב, היא לא תקפה לטכניון ונהפוך הוא), אבל גם הסכמים בין אוניברסיטאות שונות (ת"א וירושלים - אבל אני לא בטוחה איך זה הולך - כדאי לבדוק את השאלות הנפוצות שבסרגל הכחול למעלה, יש הבהרות בנושא).

בהצלחה.
 

JacoPasto

New member
ועוד תשובה בערבון מוגבל

תחפש פה בפורום באחד מהשרשורים של השבוע או של שבוע שעבר - shayk87 המליץ על מכינה קדם-אקדמאית (קיים במגוון מכללות ברחבי הארץ).

זה פתרון זול יותר (בייחוד אם אתה חייל משוחרר - יש מלגות משמעותיות) והוא גם נותן לך תעודת בגרות שלא תלויה בהסכמים בין האוניברסיטאות, כפי שהסבירה לך החתול.

בהצלחה.
 

feldman03

New member
אהלן יותם..

אני במצב קצת דומה לשלך עכשיו(פסיכו 743 ובגרויות 94), מתלבט בין מכינה בירושלים לבין השלמת בגרויות.
לפני שבוע בערך פתחתי על זה שרשור ומהתשובות שקיבלתי החלטתי בהתחלה שעדיף ללכת על הבגרויות.

אחרי זה יצא לי לדבר עם מישהו שמסיים שנה חמישית ברפואה באוניברסיטה העברית. הוא הגיע ללימודים דרך המכינה ואחרי שיחה איתו די השתכנעתי ללכת על המכינה, רק שהתלבטתי בגלל העניין הכלכלי( המכינה עולה 15 אלף, תוסיף לזה את המגורים ועלות המחייה היקרה בירושלים וזה מגיע לאזור ה50 אלף בשנה, כשאין לך זמן לעבוד בגלל האינטנסיביות של השיעורים).
דרך אגב, ישנו עוד חסרון בבחירה באפשרות זו מאחר ואתה יכול לנסות להתקבל לאחר המכינה רק ללימודים באוניברסיטה העברית ובת"א(לגבי ת"א אני לא בטוח כמה זה ריאלי כי לא שמעתי על מישהו שעשה מכינה בפתוחה והתקבל לת"א).

בדקתי את עניין הבגרויות והמכינות הקדם-אקדמאיות שהמליצו לי. אני גר באשדוד(עיר של רבע מיליון תושבים) ואיני יודע מה המצב במקום שבו אתה גר, אבל אין אף מכינה של מכללה באשדוד שמלמדת לבגרויות של 5 יחידות היסטוריה,תנ"ך ספרות ומתמ'. האפשרות היחידה היא ללמוד לכל בגרות בקורס בנפרד במחירים מאוד גבוהים באחד המכונים(אנקורי,לחמן,גבע..).

לאחר מכן דיברתי עם בחור שלומד בשנה השנייה שלו ברפואה בת"א, הוא המליץ לי על מכינה קדם אקדמאית שבה הוא למד במכללת לוינסקי בת"א, המכינה בעקרון עובדת לפי סמסטרים של מועדי בגרות. בכל מועד אתה יכול ללמוד אצלם ל3 בגרויות שונות, קיימות שם מלגות ליוצאי צבא אך הן מותנות במצב הסוציו-אקונומי שלך(הצגת משכורות של ההורים). מחר אני הולך לפגישת ייעוץ אצלם.

עוד דבר נוסף בהזדמנות זו, בשרשור שפתחתי שאלתי לגבי העניין הכלכלי בבחירה בלימודי רפואה. ענו לי שאין לי מה לדאוג בנושא הזה, אבל לאחר שדיברתי עם הבחור מירושלים והוא אמר לי שמאוד קשה לעבוד בזמן השנים הראשונות ברפואה(לפחות לו באוניברסיטה העברית) ובגלל התשלום על הלימודים והמגורים ושאר הדברים, בעקרון אין ברירה אלא להסתמך על תמיכת ההורים.
מה אתם חושבים? יש פה אנשים שיכולים להעיד על עצמם איך הם מסתדרים מבחינה כלכלית תו"כ התואר, אם וכמה הם מצליחים לעבוד בזמן התואר?
 

Palindrome

New member
בקשר למכינה של העברית -

אני בוגר המכינה, סיימתי השנה. בגדול בכל שנה קרוב ל-20 איש מכלל המכינה מקבלים זימון למרק"ם וחמישה, פחות או יותר, מתקבלים. הרבה משפרים מרק"ם שנה לאחר מכן ומתקבלים.
בגדול - איני ממליץ על המכינה. אני הגעתי אליה מאימפולסיביות, היא לא הדרך הטובה ביותר ללימודי רפואה. יכול להיות שלוינסקי היא הפתרון בשבילך.

בקשר לעזרה כלכלית - קיבלתי מלגה ממשרד הבטחון שמכסה את לימודי המכינה. רוב האנשים שהגישו בקשה קיבלו מלגה של 100% משכר הלימוד או פחות. רבים קיבלו גם דמי קיום בנוסף. לפי מיטב הבנתי זהו המצב גם במכינות קדם אקדמיות של מכללות. בנוסף, מנהלת המכינה הציעה לכמה אנשים מלגות שמכסות שכר לימוד לתואר שלום (תלת שנתי), אני אישית קיבלתי מלגה נוספת שכזאת שמכסה שכר לימוד של תואר תלת שנתי + שנת מכינה. יש המון עזרה בנושא במכינה, סביר להניח שתקבל אותה אם אינך במצב כלכלי טוב מאוד.
 

יותםמ1

New member
תשובה

אני לא כל כך יודע כמה אפשר לעבוד תוך כדי התואר אבל אני כן מכיר בחור שלומד בעברית ועובד מדי פעם (הוא סיים שנה שנייה עכשיו)
אני ירושלמי אז אני לא צריך את כל המסביב אבל נראה לי שזה קצת להמר על המכינה כי אם חס וחלילה לא ילך לי טוב אז קצת קשה להמשיך משם ואילו בגרויות תמיד אפשר לתקן עם אתה יודע משהו אחר אני ישמח לדעת
 

Singlya

New member
..

אני עם פסיכומטרי דומה ומתכוון להתחיל מכינה בירושלים
 
למעלה