שאלה על קופת אמרלד

שאלה על קופת אמרלד

הציעו לאימי לרכוש את קופת הגמל אמרלד. רציתי לדעת מה בעצם ההבדל בין קופות גמל סולידית שמיועדת לחסכון לטווח קצר לבין חיסכון בבנק?
 

assaf el

New member
תגובה

ראשית לגבי אמרלד מבית אלטשולר שחם- מדובר על קופה שמוגדרת כסולידית יותר מהקופות "הכלליות" ותחזיק עד 15% בלבד במניות. ישנן קופות "כלליות" שמחזיקות מעל 30% במניות. לשאלתך,ההבדל הוא בהטבות המס בעת ההפקדה(במידה וקיים שכר לא מבוטח או הכנסה מעסק) ופטור ממס על רווחים בעת משיכת הכספים(כפוף לתקרת הפקדה שנתית) חיסכון בבנק לא מקנה הטבות מס ובעת המשיכה משלמים מס על הרווחים.
 
אסף תודה. אפשר בבקשה שאלה נוספת?

האם זה משנה מאיזה בית השקעות אני רוכשת את הקופה? הקופה הזאת מתאימה גם למי שמחפש ערוץ סולידי לטווח יותר ארוך או שאז כדאי ללכת לקופה אחרת?
 

assaf el

New member
תגובה

ביצועים של קופת גמל ובתי השקעות יש למדוד לאורך זמן. גם ברמת התשואה,גם ברמת הסיכון ואלוקציית ההשקעות וגם באיכות הגוף המנהל. לאורך השנים יש פערים בין בתי ההשקעות השונים. הכלי הבסיסי להשוואה הוא הגמל.נט וישנם כלים מתקדמים יותר שנמצאים בידי המשווקים והיעצים. לגבי שאלתך הנוספת-יש לבצע התאמה אישית בהתאם לטווח ההשקעה הרצוי,הצרכים של החוסך,החסכונות הנוספים של החוסך וכד' ולכל אחד יש לתפור את החלפיה המתאימה לו ביותר. לדוגמא- עמית שנשארה לו שנה אחת לגיל פרישה ,אל אמור במרבית המקרים להיות חשוף לשיעור גבוה של מניות והוא מעוניין לשמור על הכסף שהוא חסך לאורך כל השנים במהלך השנה האחרונה. ירידה כפי שהייתה ברבעון הראשון של השנה -קריטת לאדם בגיל זה ופחות לאדם בגיל צעיר שיש לו עוד עשרות שנים של חיסכון ועוד מחזורים רבים של עליות וירידות בשוק ההון.
 
למעלה