שאלה על מוסדות אקדמאיים לתואר שני במדעי המחשב.

asdasdqwe

New member
שאלה על מוסדות אקדמאיים לתואר שני במדעי המחשב.

מה נחשב יותר מבחינה אקדמית או תעסוקתית :תל אביב,בן גוריון,בר אילן או הפתוחה?
 
בתואר שני החשיבות היא בעיקר
אם זה תואר עם תזה או בלי תזה, ואם זה תואר עם תזה אז מי המנחה ובאיזה תחום התזה. שמו של מוסד הלימודים זה שיקול משני לשמו של המנחה ולתחום. כל האפשרויות שציינת הן טובות.
&nbsp
באופן כללי אין מבחינה תעסוקתית הרבה משמעות לתואר שני, אלא אם מדובר על משרת אלגוריתמית בתחום הספציפי שלמדת בתואר השני. למשרות פיתוח רגילות אין בו כמעט יתרון.
 

choo

Active member
אגב, העניין ה"אלגוריתמי" הזה קצת מתעתע:

&nbsp
יש מוצרים שבהם ניתן לתכנן את אותו הדבר בדרכים שונות, עם פערי יעילות בסדרי גודל, עקב שימוש והתאמה של אלגוריתמים רלונטיים. לא תמיד יהיה לך אלגוריתמאי או ארכיטקט שיוכל לטפל בכל אחד מהחלקים של הקוד מהבחינה הזו, ולכן למפתחי תוכנה בעלי יכולת טובה של מציאת אלגוריתמים רלונטיים בים החומר הקיים התחום (כולל קריאת מאמרים והשוואת אפשרויות - מה שנקרא "סקר ספרות" שעושים בתואר שני לפני עבודה על תזה) יש יתרון מובנה.
&nbsp
אני מוצא שהתחום שאני עוסק בו נהיה יותר ויותר מתוחכם מהבחינה הזו עם השנים, והיכולת לבצע עבודת מחקר שדומה באופיה למה שמקובל בתארים מתקדמים, נותנת יתרון למוצר (ברור שרצוי שיהיה מדובר באנשים מעשיים מספיק כדי שלא יקחו את זה רחוק מדי, כדי שהמוצר יהיה ניתן לייצוב ויהיה בר תחזוקה לאורך זמן). העבודה הזו מתבצעת לא רק על ידי ארכיטקטים ולא רק על ידי אלגוריתמאים, אלא גם על ידי מפתחים שמסוגלים לבצע אותה באזורים שהם אחראיים עליהם. האם אפשר לבצע את זה ללא תואר שני? כן, אבל כמו עם תואר ראשון - יותר סביר שמישהו יעשה את זה טוב אחרי שלמד לתואר מתקדם, מאשר אותו אדם לפני שהוא למד לתואר מתקדם - זה משפיע על צורת החשיבה ועל הצורה שבכלל משתמשים בה בגישה לבעיות חדשות.
 

S h a r k 1 8

New member
מבחינת איכות המחקר

אונ' ת"א היא חד-משמעית מעל שאר המוסדות שציינת by far.
&nbsp
 
למעלה