שאלה על טרנסג´נדרים

Michelle VioLeT

New member
../images/Emo34.gifפורום טרנסקסואליות../images/Emo34.gif

אז סוף סוף מתחת לכותרת גאווה נפתח פורום המקדיש עצמו לקהילה הטרנסג´נדרית והטרנסקסואלים וזה כולל את כל הסוגים מדראגיסטים שמחפשים נעליים ועד שאלות בקשר לניתוחים הפורום הוא כמעין אוזן קשבת, משיבון לשאלות ידע ומקום שנותן לקהילה הגאה, הטרנסג´נדרית וגם סתם מי שבא לו, להתבטא. אז היכנסו בהמוניכם.. מנהלת הפורום Michelle VioLeT
 

אבא גאה

New member
ברוכים הבאים וברוכות הבאות ../images/Emo34.gif

נהדר לראות שתפוז פתחו פורום טראנסקסואליות! המון בהצלחה. ואת מוזמנת לפרסם גם אצלי.
 

InnerKid

New member
שאלה על טרנסג´נדרים

האם אתן/ם חושבות/ים שהקהילה ההומולסבית דוחה את הטרנסג´נדרים ומתייחסת אליהן/ם בצורה סטיגמטית? (ולפני שאתם שולחים אותי לפורום החדש שנפתח... שמתי את השאלה גם שם, אבל בטח יהיו כאן אנשים שלא יראו את ההודעה ההיא...)
 

סהר 27

New member
אני יודע שיש הרבה שלא

יאהבו את מה שאני אגיד אבל..... הקהילה הגאה היא מאוד ביקורתית הרבה אנשים ממנה לא מקבלים את כל הוריאציות הקיימות וחבל על אותו משקל יש גם את ה"אוחצ´ות" אנחנו לא רוצים שיסתכלו עלינו כשונים אבל בעצמנו לא ממש מקבלים את השונים מאיתנו בעיה קשה!!! אולי בשנה הבאה אנשים יפתחו יותר ויהיו גאים יותר בעצמם ובסביבתם אינרקיד שיהיה לך בהצלחה
 

InnerKid

New member
נורמלים או לא נורמלים?

אכן סהר, אני מסכים איתך בהחלט. אף אחד לא רוצה שיסתכלו עליו כ"שונה". אבל בוא נשאל את השאלה מהו השונה ללא הגדרת הנורמלי? ואם כך, השאלה היא למעשה מהו הנורמלי? למה בעצם יש כל כך הרבה "נורמלים" ? האם לא כל אחד הוא סוג של "שונה" ? למה עניין המיניות, המגדר, והמעבר בין מגדרים ומינים בכל הרמות השונות מהווה איום שכזה על ה"נורמליות" ? ולמה באמת הקהילה היא כל כך ביקורתית כלפי השונה ממנה? האם אנחנו מנסים להיות ו"להיראות" נורמלים? ומה זה נורמלי מהבחינה המגדרית ? מאור.
 

Yonatan L

New member
לא פשוט....

יש שתי תפישות ´פוליטיקלי קורקט´ ביחס לעניין, שעומדות בסתירה. מחד, יש שיאמרו שכקבוצה הסובלת מאפליה ותפישות חברתיות שגויות, הומואים ולסביות צריכים להיות הראשונים שיגלו את הפתיחות והסובלנות היתירה כלפי מי שמתלבט במגדרו. ומאידך, יש שיטענו שהעמדה הראשונה היא סטיגמטית כשלעצמה, והומואים ולסביות כאנשים שלא שונים משאר החברה הם בעלי זכות לקבל ו לא לקבל דברים בדיוק כמו כל אחד אחר. אני לא אחווה את דעתי על מה שהקהילה ההומו-לסבית עושה או לא עושה, או מקבלת או לא מקבלת, כי בשביל זה צריך לענות על השאלה מי זו הקהילה ההומו-לסבית. אני כן אגיד את דעתי ביחס למה שאנחנו צריכים לעשות - לפחות בפורום הזה - וזה לפעול לקבלת השונה ולהלחם בכל אפליה מעצם היותנו בני-אדם, ולא בהכרח הומואים ולסביות.
 

InnerKid

New member
בעניין קבלת השונה

השאלה הגדולה בעניין קבלת השונה היא מהו השונה? הרי עצם הגדרת שונה מחייבת אותך להגדיר את הנורמלי, את זה ש´אינו שונה´ , ורק לפיו אתה יכול להגדיר את ´שהוא שונה´ - שזו כבר תפיסה בעייתית כשלעצמה. מלבד זאת, האם התפיסה העצמית שלך כהומו היא תפיסה של ´שונה´ בתוך חברה שבעיקרה היא הטרוסקסואליסטית? האם אתה רוצה לראות את עצמך כשונה? כשונה שהתקבל ועכשיו אינו שונה? שונה שהתקבל אך עדיין שונה? שונה שיש לו איזה כוח (מהיכן?) ויכול לפעול למען קבלתם של ´שונים´ אחרים? האם אתה יכול בכלל לפעול שלא מתוך השונות הזו? מאור.
 

Yonatan L

New member
לא הביצה, כי אם התרנגולת

צר לי לחלוק עליך, אך נקודת הפתיחה שלך, לפיה אני צריך להגדיר את השונה - שגויה. אני יכול להגדיר או לא להגדיר כאוות נפשי, אך הרוב - ההטרוסקסואלי, ההומופובי והטרנסופובי ברובו, הוא שמגדיר את השונה ולא אני (אני-כהומו). מכאן אפשר לדבר על האם הומואים מקבלים כמובן מאליו את הגדרת השונות של הרוב ביחס לטרנססקסואליות, ואם כן-למה.
 

.m

New member
ועוד אפשרות

אני יכולה להשוות אנשים רק אלי, ולכן "שונה" הוא כל אדם שאינו ב-ד-י-ו-ק כמוני (כלומר כולם - לכל אחד השוני שלו). הקוים האדומים של השוני המקובל עלי (זה שאינו מפחיד אותי/ מאיים עלי) שונים מאלו שלך, אז למה לנסות לחפש את השוני בתוך מסגרת? למה לא ללמוד לכבד כל אדם כמו שהוא?
mai
 

InnerKid

New member
כן, זאת אפשרות

ואני מסכים איתך שחשוב ללמוד לכבד כל אדם כפי שהוא כאדם. אבל, אנחנו עדיין חיים בחברה שמבנה קטגוריות שאנחנו משתייכים אליהם אם מרצוננו ואם לא, אשר משפיעות עלינו כפרטים. לכן מעניין אותי כאן העניין החברתי, והיחס האישי של הפרטי כלפי הקטגוריות החברתיות האלו, גם אם אני באופן אישי לא מקבל אותם. את חושבת שניתן לבטל את כל ההבניות החברתיות בתוך חברה? האם זה אפשרי בכלל מבחינה עקרונית כאשר את חיה בתוך חברה ולא רק כפרט בתוכה?
 

.m

New member
קושיות על הבוקר???

|אנחה| לא. אני לא חושבת שניתן לבטל את (כל) ההבניות החברתיות. אני כן מאמינה שניתן לשנות אותן. להחליף אותן באחרות (בתקווה שיהיו נאורות/מקבלות/מכבדות/.. יותר). כמו כל דבר גם זה עניין של חינוך - קח לדוגמא את זכויות הנשים (לא שאין שם עוד ה-מ-ו-ן מה לעשות) ותשווה מה היה מצבן של הנשים, ע"פ חוק, בתחילת המאה שעברה, ומה מצבן היום. זה דרש מאבקים בלתי פוסקים, ועדיין דורש - אבל יש שינוי. חקיקתי, מנטלי וחברתי. תחנך את ילדיך לסובלנות היום, ומחר יהיה לך ראש ממשלה שצבע עור/מוצא ההורים/נטיה מינית/דת/... לא יהיו issue עבורו, ועבור ציבור בוחריו. וחינוך טוב, כמובן, יכול להעשות רק מתוך החברה, לא מחוץ לה. שיהיה לנו בהצלחה.
mai
 

InnerKid

New member
אכן, אתה לא חייב להגדיר את השונה,

אבל כחי בתוך חברה שבה אנו חיים, די ברור מה מוגדר כשונה ומה מוגדר כנורמלי. כשלעצמו אין זה אומר דבר על השונה או הנורמלי עצמו, אבל כשבוחנים את היחס שמקבל אותו שונה מהחברה מתקבלת משמעות אחרת. באשר לחלק השני הנוגע לטרנסים, שהוא החלק החשוב לי בדיון הנוכחי, אני רוצה לשאול לא רק האם הלסביות וההומואים מקבלים כמובן מאליו את הגדרת השונות של הרוב הסטרייטי ביחס לטרנסג´נדריות, כי לדעתי ולצערי, לרוב התשובה לשאלה זו תהיה חיובית, אלא האם הגדרת הזהות הטרנסג´נדרית, שגם היא מזוהה עם הקהילה, מהווה איום על ה"נורמליות" וה"לגיטימיות" של הקהילה כקהילה וכן על הפרטים בה. ולמה אני מתכוון? לרוב אנשים לא אוהבים להיות מוגדרים כ"אחר" ולדעתי קיימת מגמה של הומואים/לסביות כקהילה וכפרטים להראות כלא אחרים, כ"נורמלים", וכחלק מהחברה ההטרוסקסואליסטית שלנו בה אנו חיים, לצד מגמה אחרת, שהיא לקחת את האחרות הזאת, להשתמש בה, ולהחזיר אותה "הפוך על הפוך" לחברה, מגמה שממנה צמחה התיאוריה הקווירית. אז אם נסתכל על לסבית או הומו המחזיקים בעמדה הראשונה - האם יכולה הזהות הטרנסג´נדרית להוות עבורם איזה איום על ה"נורמליות" לה זכו בקרב החברה, ועקב כך לסגל דפוסים סטיגמטיים שונים אותם מייחסים למי שהוא "אחר"?
 

augustus

New member
יפה, אהבתי

אינרקיד, יש לי סיפור משעשע בשבילך. אחד מחברים הכי טובים שלי מתבקש לעתים תכופות להמליץ על חבריו האחרים לצורך כל מיני תחקירים במקומות עבודה רגישים; אני מניחה שכולם בוחרים בו בגלל שהוא ילד טוב, עם ביוגרפיה ייצוגית ומקום עבודה מכובד. בתחקירים כאלה, קורה שהוא נשאל שאלות מאוד אישיות על המועמדים, כולל "האם יש לו נטייה מינית שונה?". הוא תמיד שואל בחזרה: "שונה ממה"?
 

augustus

New member
../images/Emo45.gif ליונתן (זהירות - אוטובוס ארוך)

עכשיו, אני לא שייכת לקהילה הומולסבית, אז אביע את דעתי בתור לסבית. קודם כל, אסטה מהנושא ואומר, שהעמדה השנייה שהבאת (אני יודעת שהיא לא שלך) נשמעת לי די שטוחה. כאילו, הומואים הם בדיוק כמו כולם, לכן מותר להם, כמו לכולם, להיות גזענים מפגרים? ממש הגיג. ועכשיו, האם אני יודעת לקבל את הטרנסד´נדרס? אני חושבת שכן, אבל לא כי אני והם שייכים למועדון משותף (אנחנו לא), אלא כי אני מאמינה שחובה עלי לקבל ולכבד את השונה - כבן אדם, בדיוק כמו שאמר יונתן וזכה ל -
. האם הלסביות שלי קשורה לזה איכשהו? אני מאמינה שהיותי לסבית ואישה גרמה לי להיות יותר רגישה לסבלם של המיעוטים המקופחים האחרים. האם זאת תגובה הכרחית? כנראה שלא, המצוקה משפיעה באופן שונה על שני אנשים שונים - האחד לומד להיות רגיש למצוקות, השני נכנס למגננה של "כל עוד אני נדפק - שיישרף העולם". כבר ראיתי בפורום אחר הודעה של מישהו שטען שכל עוד אין לו משכנתא, לא אכפת לו משאר העוולות (שתבינו, המשכתנא של זכאים לזוג צעיר ללא שמונים אחים מכל צד היא תוספת להלוואה לרכישת דירה בגובה של פחות מ - 100,000 ש"ח, בריבית שהיא נמוכה בכשני אחוזים מהריבית על ההלוואה הרגילה. אם אין לך את הזכאות - אתה פשוט מקבל את אותו סכום בריבית קצת יותר גבוהה. סבל אמיתי, ממש שקול לסחר בנשים ולהרעבת ילדים פלסטינים).
 

Yonatan L

New member
היכוני (אולי) להרמת גבה.....

כי דווקא - בדרכי המעוותת, ברירת המחדל שלי היא דווקא קבוצה ב´. אני פשוט לא מוכן לקבל (למרות תרומתה הנכבדה לאקדמיה) את הנחת היסוד העומדת בבסיס התאוריה הקווירית - זו שאומרת שבגלל שאני הומו אני צריך קודם כל לפרוק כל עול אמות המידה החברתיות ולפתוח הכל לבחינה מחודשת. זה לא שיש לי התנגדות לבחינה מחודשת של מי מהמוסכמות, אבל אני לא מוכן לקבל למשל את המשפט "אבל אתה הומו, אז לא ברור שהקשר שאתה נמצא בו צריך להיות מונוגמי". במילים אחרות: זה שאני הומו לא אומר כלום, והמוסכמה החברתית הראשונה שאני בוחר שלא לקבל היא שאם אני הומו אני צריך בהכרח לחשוב בצורה מסוימת על דברים. אני יודע שאני מסתכן בהחרמת ה
שקיבלתי (למרות שהתרגשתי ממנו
), אבל כן - אני עומד על זכותי כהומו להיות גם גזען מפגר.
 
יונתן, תזהר ממני

אף אחד לא זכאי להיות גזען ומפגר, אני מודה שיש כאלה שנולדו עם התכונות האלה, אבל זה לא אומר שחייבים לאמץ אותם רק כדי לבעוט בתחת של מוסכמה סטרייטית זו או אחרת. זה שאתה הומו לא אומר עליך כלום, זה אומר שאתה בן אדם ותו לא, המטען הערכי שאתה נושא הוא ענינך הפרטי, אני למשל כהומו לא חויותי שום דיכוי או השפלה, כשאמרו לי בבית ספר שאני הומו כל מה שיכולתי לחשוב עליו זה כמה נחמד יכול להיות להזדיין עם כל אותם הומופובים. דוקא מהמקום שלך כבן אדם אתה צריך להיות רגיש למי שזכויות האדם שלו מופרות. אוגי צודקת בכל מילה, כשהמאבק ההומואי מתרכז כל כך סביב המשכנתא זה גורם לך לרצות לצרוח לשמים, כאילו, הלו ? זה רק אני או שמאבק למשכנתא הוא קצת תלוש כשבמדינה הזו יש מליון רעבים, ולנו ההומואים המסכנים לא מורידים שני אחוזים מזדיינים מההלואה לצמוד קרקע שלנו בצפון הישן של תל אביב. בוקר טוב.
 

.m

New member
המממ...

אכן הצורך להיות רגישים לעוולות (ואין זה משנה אם מדובר בילדים/קשישים/נשים/מיעוטים/...) צריך לנבוע מהיותך אדם, אבל איך זה קשור להעדפות המיניות שלי/לצבע החביב עלי/לכלב של השכנה ממול לא ברור לי בכלל. מעבר לכך, כל אחד רשאי לקבוע את סדר העדיפויות שלו במאבקים שהוא מנהל, ואני יכולה מאוד להבין את מי שמעדיף להשקיע יותר מאמצים במאבקים שמשפעים עליו ישירות (הכרת הממסד בזוגיות חד מינית, זכויות אימוץ,...), ורק אח"כ במאבקים קצת יותר רחוקים ממנו. לגיטימי בהחלט. בוקר? הלוואי עלי לקום ב- 15:00...
mai
 
גררררר

אני מסכים בהחלט, והמאבק להכרה נראה לי חשוב מאד, כמו בזכויות לאימוץ, אבל, ופה יש אבל גדול, ברגע שהמאבק של הקהילה לקבלת משכנתא בתנאים טיפה יותר טובים כשכל המשק נמצא במיתון שלא ידענו כמוהו זה כל כך לא מציאותי שזה פשוט נורא. תחשבי על זה, נגיד והיית תושבת שדרות או אופקים שצריכה להאכיל חמישה ילדים והמקרר שלך מגדל פרחים ירוקים בתוכו מרוב שהוא ריק ומצד שני את רואה את ההומואים הצוהלים במצעד הגאוה, וזה לא שהם שמחים, להפך הם נורא עצובים כי לא נותנים להם משכנתא בשני אחוז פחות, איך בדיוק היית מרגישה אז ?
 
למעלה