שאלה על טרנסג´נדרים

.m

New member
זה בדיוק העניין

כשאני מנהלת מאבק על משהו שחשוב לי (וזה יכול להיות כל דבר - נאמר יבוא טוליפים לבנים מהולנד), זה לא רלוונטי עבורי אם הוא חשוב גם לך. ודאי שאשמח אם הוא חשוב לך, ואם תצטרף אלי, אבל אמשיך להאבק גם אם כל העולם כולו יחשוב שיבוא טוליפים לבנים משני להקמת גדר מערכת, למשל.
mai
 

Anatu§h

New member
מסכימה בהחלט עם m. ומחזקת את דבריה

אין ספק שבעיות כמו מלחמה, רעב, מחלות וכו´ הן יותר נוראיות מהשני אחוזים במשכנתא. כולנו יודעים את זה. אבל אין זה אומר שנעזוב את חיי היום-יום שלנו בכדי להקדיש כל חיינו לאיסוף אורז לילדים הרעבים במזרח. נכון - יש כאלה שיעשו גם את זה. אבל סביר שאתה ואני לא נוכל למנוע את הרעב במדינות העולם השלישי, ולא נצליח לכתוב איזה הסכם שלום שגם הלא רלוונטי יחתום עליו, אז למה אסור לנו לדאוג קצת לעצמנו ? אם השני אחוזים במשכנתא מפריעים לי אני לא אקום ואגיד לעצמי - "לא ! במקום למחות אני אלך ואניק ילדים פלשתינים מסכנים !" זכותנו גם לדאוג לדברים הקטנים. וכשחולת סרטן שנפרדת מכל אהוביה תראה את האישה מאופקים עם הילדים והמקרר הפרחוני, מה היא תחשוב ? תמיד נמצא מישהו שיש לו יותר בעיות מלנו. אז מה ?
 

augustus

New member
אף אחד לא אמר לא להתעסק

בשני אחוז הריבית. אני אישית הייתי חונקת גם בשביל חצי אחוז. הגישה שאורי ואני גינינו, היא של אלה שמצהירים שלא אכפת להם מכלום חוץ מהמשכנתא, וזה מגעיל. המעט שאני מצפה מלוחמי המשכנתא, זה שיכירו במצוקות האחרים, יהיו רגישים לסבלו של הזולת, יגבשו השקפות בהתאם. שלא ילכו פיזית להאכיל את הרעבים, אבל לפחות שיכיו בסבלם. אחת הסיבות לכך שאנו לא מקבלים משכנתא, היא שבחברה שלנו יש תרבות של התעלמות מצרכי האחר, והאטימות כלפיהם. הממסד לא משנה את תקנות המשכנתא למעננו, כי הצרכים שלנו לא מעניינים, לא חשובים, לא בעדיפות. אבל למה יכולנו לצפות, כשאנו עצמנו כל כך אטומים, אדישים, אפטיים כלפי כל דבר שהוא מעבר לשני אחוז משכנתא? כבר אמרתי שאפילו על החולדות זה עבד, נו טוב, כנראה שבני האדם יותר גרועים.
 

.m

New member
אוגי

אמנם אני מעריצה (ובמידה מסויימת, אם כי מינורית, שותפה) לנסיונות שלך לתקן את העולם, אבל גם את רומא לא בנו ביום אחד. כן - יש אנשים שמרוכזים רק בעצמם, ובציפורן שנשברה להם, אבל הם מעטים. רוב האנשים מנסים מאוד לתרום ולעזור לקהילה (לא, לא הקהילה ההומו-לסבית, אלא הקהילה בה הם גרים), אבל הם עושים זאת קרוב לבית. תורמים בגדים לאירגוני צדקה, שמעבירים לנזקקים; מתנדבים עם קשישים, עם ילדים, עם מוגבלים, עם נכים, עם...; וכן - יש אנשים שבאמת לא חושבים שצריך לעזור לפלשתינאים. שבאמת שונאים אותם. חבל, אבל יש. זה המצב. עובדה. כמו שכבר כתבתי - כל אחד זכאי לדעתו (חשוכה ככל שתהיה, זו זכותו), וכל אחד רשאי לבחור את המאבקים שלו. וכל מאבק, שולי ככל שיראה, מביא לשינוי.
mai
 

augustus

New member
הויכוח הזה נהיה קצת טחינת מים

אני אנסה למקד את עצמי בפעם האחרונה, כי לדעתי לא הבנת אותי לגמרי: 1. אני לא מצפה מכולם שיפעלו פיזית למען כולם, אלא שלא יהיו אטומים ומוגי לב, בייחוד אם הם מצפים מהאחרים שיתחשבו בצרכים שלהם; 2. אני לא מערערת על הלגיטימציה של כל אחד להיות חרא של בנאדם, אני רק חווה את דעתי על זה; 3. הרבה קיפוח היה נעלם מהעולם, אם כולם היו קשובים לבעיות של כולם. לפעמים, התיקון לא דורש מאמץ או כסף, רק הבנה, התחשבות וקבלת האחר. דוגמא טובה היא אימוץ ללסביות ולהומואים. אז תגידי שוב שזכותו של כל אחד לשנוא את הזולת, אני מכירה בזכות הזאת, אבל הזכות לשוויון של כל אחד מעניינת אותי הרבה יותר.
 

augustus

New member
זכותך להיות גזען מפגר

זכותך לבגוד בבן זוגך, זכותך להיות חרא של בנאדם שממרר לכולם את החיים, זכותך להדביק מסטיק לכיסאות באוטובוס, זכותך לבעוט בחתולה של השכנה, זכותך לדבר בפלאפון בלוויה. אתה לא מוכרח לממש את הזכות הזאת, להיפך, תהיה אדם ראוי הרבה יותר אם תוותר עליה.
 
נכון מאד

מעבר לזה שזכותך להיות גזען שמורה לא רק לך, ובל תרים גבה בפעם הבאה שאותה גזענות תחזור אליך, רק שבטרמינולוגיה שלנו קוראים לזה "הומופוביה", אותה מילה שאנחנו כל כך אוהבים לצרוח בכל רגע נתון.
 

augustus

New member
זהו, חידדת את זה

זוכרים את הניסוי עם החולדות? חולדה אחת לוחצת על הכפתור, החולדה השניה מקבלת מכת חשמל בראש. אח"כ מחליפים את הכלובים, כך שהחולדה ה"מכה" מקבלת מכות חשמל, וחברתה לוחצת על הכפתור. כשמחליפים את הכלובים שוב, והחולדות חוזרות לעמדות המקוריות, מתברר שרבות מהן נמנעות מללחוץ על הכפתור. על החולדות זה עובר ועל ההומואים לא?
 
אוגי, שמרי נפשך

בסוף יאשימו אותך שאת משווה בין הומואים לחולדות ואז יצעקו: "הומופוביה" !
 

InnerKid

New member
ואגב, ../images/Emo32.gif

בדיוק על עניין זה ביסס תומס הובס את האתיקה שלו - על הויתור ההדדי על הזכויות הללו, מפני שאחרת, במצב הטבע שלנו, בו אכן יש לנו את הזכות לכל דבר, אנו מתגלגלים למצב שהוא קרא לו "מלחמת כל בכל"... סתם לידיעה כללית
 

InnerKid

New member
בעניין התיאוריה הקווירית

בלי להכנס ליותר מדי פרטים, אבל הנחת היסוד לא אומרת שבגלל שאתה הומו אז אתה צריך לעשות דבר מה, אלא רוצה להוציא אותנו מהקטגוריות הבינאריות שמובנות בעומקי החשיבה שלנו, ולהראות שקיימות פרקטיקות שונות מאלו הבינאריות. ואם אקשר את זה לעניינו כאן, אני חושב שהטרנסג´נדרס למעשה שוברים לחלוטין את הקטגוריות הבינאריות בעצם היותם מה שהם, וזה אולי מה שמפחיד ויוצר איום ופחד מזהות טרנסג´נדרית.
 

Yonatan L

New member
יופי

אתה מנסח יפה יפה וגבוה גבוה בדיוק את מה שאני אומר בפשטות. בהודעה שזה עתה כתבת - מי זה אותנו?
 

InnerKid

New member
אותנו זה כל אחד ואחת שחי פה

כולם מתנהלים גם אם לא שמים לב לכך בתוך קטגוריות בינאריות בלי תמיד לבחון אותם, ואני לא מוציא את עצמי מן הכלל כאן. מלבד זאת, מה שניסיתי לומר בהודעה הקודמת היא שאין זה קשור כלל להיותך הומו או היותך כל דבר אחר. התיאוריה קוראת לכל אדם לבחון את דרך החשיבה שלו, אבל בכל מקרה, אין זה העניין כרגע. ובינתיים... לילה טוב ממרומי האולימפוס
 

InnerKid

New member
אוגוסטוס, אני מסכים איתך שיש הרבה

מהנסיבות האישיות שלך והביוגרפיה האישית שלך שהביאו אותך לידי קבלה וכבוד לשונה כבן-אדם. ואכן, אין זו תגובה הכרחית ואפשר למצוא תגובות שונות אצל אנשים שונים לנושאים שונים. אבל, אם מסתכלים מנקודת מבטה של החברה ההטרוסקסואליסטית, את כן נמצאת עם הטרנסג´נדרס באותו מועדון משותף. גם אם את, כפרט, לא שייכת למה שנקרא ה"קהילה ההומולסבית". כלסבית בחברה סטרייטית את משוייכת לקטגוריה הזו, שחברתית, מכילה בתוכה גם את הטרנסג´נדרים. כך שגם אם אינך מזדהה עם הקהילה או חברת אגודה, עדיין מתקראת האגודה אגודת ההומואים, לסביות, בי וטרנס ואני לא יודע מה עוד, וכקטגוריה חברתית את משתייכת אליה. והשאלה שלי היא מה גורמת ההבניה החברתית הזו - הקושרת בחבל אחד לסביות, הומואים וטרנסג´נדרים - ליחיד/ה הלסבית או ההומו לחוש כלפי הטרנסג´נדר וכלפי עצמו.
 

augustus

New member
בוא נראה

קודם כל, הסכמת שתהליך גיבוש העמדות אצלנו לא בהכרח קשור לאיך שהאחרים רואים אותנו, וזאת נקודה חשובה. עכשיו, אני מזמינה אותך לחשוב יחד אתי, איך באמת תופסים אותנו סטרייטים. אני חושבת ש- : 1. הסטרייטים בונים את התפיסה שלהם תוך השפעתם של: - המפורסמים (ותודה לכל הידוענים מחוץ לארון, שעזרו לבנייתה של דמות ההומו/הלסבית שנעים להזדהות אתה, בתודעה הציבורית); - האנשים שהם מכירים באופן אישי. אני מלמדת בשני מוסדות להשכלה גבוהה, אמנם מחוץ לתל אביב, אבל בטווח של פחות מ - 60 ק"מ ממנה, כלומר, לא בחורים נידחים ממש, ועבור אנשים רבים - עובדים וסטודנטים - שאני פוגשת, אני הלסבית הראשונה שהם מכירים אישית. מהתרשמותי, כשאתה אומר "הומואים" או "לסביות", הסטרייטים נזכירים בקורין אל אל, בגל אוחובסקי, בהומו שהם הכירו בעבודה הקודמת, ואם הם ממש פלצנים, אז במישל פוקו. לסטרייט סביר אין שמץ של מושג איך האגודה נקראת, בתקופה בה הייתי קצת פעילה באגודה, מאוד תסכלה אותי העובדה שכל סטרייט, כולל נאור ומעורה במתרחש בחברה, זקוק להסבר של שמונה שעות על מה העמותה הזאת עושה ומאיפה הקריצו אותה בכלל. 2. הסטרייטים אכן מקשרים בין הומואים ללסביות, והקישור הזה אינו סותר את המתרחש במציאות. אני חושבת שרק בשנים האחרונות, התחילה הקהילה הלסבית הצעירה לגבש הגדרה עצמית והווי עצמי. אני מניחה שתהליך ההפרדה הטבעי ימשיך ויעמיק עם השנים, כבר היום אני לא מצליחה לחשוב על לסבית משפיעה ומוכרת אחת, שחושבת שהומואים ולסביות הם אותה קהילה. אני מניחה שהלך הרוח הזה ייתן את אותותיו בעוד כמה שנים/עשרות שנים. 3. אני ממש, אבל ממש לא רואה (וברור שזה מבוסס על החוויה האישית שלי, אבל אין דרכים אחרות להוכיח) ולא מרגישה, שהחברה מחברת בין הלסביות לטרנסג´נדרס. לדעתי נסיון החיבור הזה הוא מאוד פוליטי ובא מתוך ה"קהילה".
 

Yonatan L

New member
ואפרופו טרנסים ושונות...

ערפדון, כותב בפריידזין וחובב הסצינה הגוטית, סיקר עבור פריידזין את כנס הזהות הטרנסג´נדרית של האגודה. במאמרו, המתאר את חוויותיו מהכנס, כתב כדלקמן: "מישהי באה אליי, מצביעה על הצמידים, והשרשראות וצוחקת "סליחה? מה זה, פורים?"..." סתם, אנקדוטה.....
 
למעלה