שלום לך
אני רוצה לשאול כמה שאלות ברשותך: 1. כתוב בתורה "וזבחת כאשר ציויתיך" (דברים יב,כא), אך לא כתוב בשום מקום בתורה כיצד לשחוט בהמה ? אם כן היכן נמצא הציווי של ה' כיצד לשחוט בהמה ? 2. למה התורה חוזרת מס' פעמים על אותם דברים ? למשל "לא תבשל גדי בחלב אימו". 3. כתוב "משפט אחד יהיה לכם", "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל", אך לשיטתכם שכל אחד מפרש את התורה כרצונו - למה שהתורה תעניש אדם שנהג כדרך שבה הוא הבין את התורה ? 4. ביום כיפור צריך להתענות. מהו העינוי הזה ? לעמוד בשמש ? לא לישון ? 5. למה היו צריכים למנות שופטים לעם ישראל כשהם היו במדבר ? הרי לשיטתך, כל החוקים כתובים בתורה ! 6. בעשרת הדיברות כתוב (שמות כ,ו-ז): "לא תישא את שם ה' אלוקיך לשוא, כי לא ינקה ה' את אשר יישא את שמו לשוא; זכור את יום השבת לקדשו" לפי שיטתך, אולי צריך לקרוא זאת כך: "לא תישא... כי לא ינקה ה' את אשר יישא את שמו; לשוא זכור את יום השבת לקדשו" כלומר - לא צריך לשמור שבת ! לפי אמונתי, הניקוד והטעמים הם חלק מהתורה שבע"פ, אם כן מובן שיש עלי חיוב לשמור שבת. אך למה אתה שומר שבת ? אשמח מאוד אם תענה.
אני רוצה לשאול כמה שאלות ברשותך: 1. כתוב בתורה "וזבחת כאשר ציויתיך" (דברים יב,כא), אך לא כתוב בשום מקום בתורה כיצד לשחוט בהמה ? אם כן היכן נמצא הציווי של ה' כיצד לשחוט בהמה ? 2. למה התורה חוזרת מס' פעמים על אותם דברים ? למשל "לא תבשל גדי בחלב אימו". 3. כתוב "משפט אחד יהיה לכם", "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל", אך לשיטתכם שכל אחד מפרש את התורה כרצונו - למה שהתורה תעניש אדם שנהג כדרך שבה הוא הבין את התורה ? 4. ביום כיפור צריך להתענות. מהו העינוי הזה ? לעמוד בשמש ? לא לישון ? 5. למה היו צריכים למנות שופטים לעם ישראל כשהם היו במדבר ? הרי לשיטתך, כל החוקים כתובים בתורה ! 6. בעשרת הדיברות כתוב (שמות כ,ו-ז): "לא תישא את שם ה' אלוקיך לשוא, כי לא ינקה ה' את אשר יישא את שמו לשוא; זכור את יום השבת לקדשו" לפי שיטתך, אולי צריך לקרוא זאת כך: "לא תישא... כי לא ינקה ה' את אשר יישא את שמו; לשוא זכור את יום השבת לקדשו" כלומר - לא צריך לשמור שבת ! לפי אמונתי, הניקוד והטעמים הם חלק מהתורה שבע"פ, אם כן מובן שיש עלי חיוב לשמור שבת. אך למה אתה שומר שבת ? אשמח מאוד אם תענה.