שאלה על בשר עם ריח חמוץ

רקונית

New member
שאלה על בשר עם ריח חמוץ ../images/Emo5.gif

לכל מומחי הבשר: במקום בו אני גרה (קנדה) לא נהוג למכור בשר קפוא אלא רק טרי. בחלק מהחנויות מוכרים בשר (עוף, בקר, חזיר) על מגש קלקר עם עטיפת נילון נצמד ובחלק מהמקומות הבשר נמצא במקררים והמוכר נותן לך את הנתח שאתה רוצה (כמו בסופרים בארץ). יצא לי כבר כמה פעמים לקנות בשר (לרוב זה היה מהבשר שלא ארוז בניילון) וכשהגעתי הביתה שמתי לב שיש לו ריח חמוץ לא כל כך נעים. לפעמים זה כמעט בלתי מורגש אבל גם היתה פעם אחת שזה ממש הסריח ומיד זרקתי לפח. באחת הפעמים חשבתי שאולי זה בגלל החימצון של הבשר במגע עם חמצן/אויר פתוח והמשכתי לבשל את הבשר כרגיל. גם כשהבשר היה מוכן הריח נשאר זהה ואם לומר את האמת זה היה די מגעיל לאכילה אז זרקתי. הטעם היה בסדר אבל היה לזה את אותו ריח/טעם לוואי מגעיל. השאלה שלי - האם מישהו מכם מכיר את התופעה? זה בשר מקולקל? בדרך לקילקול? ממה זה קורה?
 

בלוביי

New member
נשמע מזה מקולקל,להחליף סופר או

לאחזיר ולהתלונן. לבשר טרי אין ריח חמוץ,אלא אם התקלקל ושמו בחומץ (כמו הפשלה הגדולה בטיב טעם בארץ)
 

רונית1

New member
מקולקל. לבשר טרי אין ריח חמוץ

וודאי לא ריח שנשאר גם אחרי הבישול. תעברי לחנות אחרת.
 

רקונית

New member
כנראה שאתן צודקות

זה גם מה שאני חשבתי אבל איכשהו קיוויתי לשמוע שהבשר בסדר. אוף!!! אתן יודעות על איזה ריח אני מדברת?
 
מכירה את הריח - קרה לי כאן פעם בארץ

עם בשר טחון טרי שקניתי. בהתחלה לא שמתי לב לריח, כי הייתי עסוקה בלהכין את שאר הדברים. כשהתחלתי להתעסק עם הבשר, הריח היה ברור. ניסיתי לבשל, אבל גם אח"כ - הריח נשאר. כמובן שנזרק אחר כבוד לפח!!!
 
מקולקל ללא ספק ../images/Emo70.gif

יש עוד כמה דרכים לדעת אם הבשר מקולקל או לא. בקנדה אני משאר שקריר משהו כך שהבשר לא אמור להתקלקל מהר מדי אלא אם כן מנסים למכור לך בשר ישן באמת שלא נשמר בתנאים טובים. במידה ויש לבשר עוד קצת נוזלים כמו דם ניתן להבחין בצבע הדם.אם הוא מתקרב לגוון הירקרק אז בודאי שהוא מקולקל. שיטה נוספת היא להעביר "ליטוף" קל על הנתח ולשפשף את האצבעות.במידה והמגע הוא שומני מידי ולא נעים , מקולקל.
 

רקונית

New member
בבקשה ממך, עוד קצת פירוט

זה דווקא לא כל כך משנה כמה קר או לא קר בקנדה כי את הבשר מחזיקים בסופר והוא ממוזג אז טמפ' שנעימה לאנשים בטח ובטח נעימה לחיידקים. איכס. לענייננו- יש עוד מעט מאוד נוזלים של דם אבל זה ממש בצבע אדום בהיר כמעט זרחני אפילו. הנצח נראה בצבע אדום חי ויפה. אני מניחה שמוזרקים לתוכו מים וצבע אבל זה כבר סיפור אחר. בכל מקרה הצבע לא מתקרב אפילו לירקרק. ניסיתי ללטף אותו ולא הייתי מגדירה את המגע כשומני. אבל דווקא הריח החמצמץ די דוחה וגם אם יגידו לי שזה בסדר, זה עדיין דוחה. כבר הפכתי את זה להרגל: בכל פעם שאני מגיעה הביתה עם הבשר - אני דוחפת את האף לתוכו. ברוב הפעמים באמת אין ריח לא משנה כמה אני מריחה, אבל לפעמים כמו ברולטה אני מריחה את החמיצות ומתפוצצת מכעס. למראית עין הנתח נראה טוב, לא מיובש, לא כהה ובטח לא ירוק אבל החמיצות משגעת אותי. יש אולי עוד איזה טיפים באמתחתך שיוכלו לעזור לי להבחין עוד לפני הקניה? אני קרובה ליאוש... מה רק אני שמה לב לזה?
 

noa scotland

New member
ניסית פעם לחזור לחנות ולדבר איתם?

אם הבשר מריח חמוץ, קחי אותו ואת הקבלה שמעידה מתי קנית אותו, ותבקשי מהם להסביר. אם באופן קבוע הם מוכרים בשר מקולקל, את יכולה (ואולי אפילו צריכה) להתלונן עליהם. והם בטח יודעים את זה.... אז אולי אם תדברי איתם הם יתקנו סוף סוף את המקרר (
) או יקפידו יותר על הטיפול בבשר. וכמובן שאם יש לך אפשרות לעבור לקנות במקום אחר, כדאי לך לחשוב על זה. אני, בכל אופן, הייתי מתחילה בהחזרת הבשר ובשיחה איתם.
 

פל

New member
תאומות אמרנו???? גם אני חושבת

לחזור לחנות ולהתלונן ולהחזיר את הבשר. קרה לי אותו דבר בארץ עם עוף שקניתי ביום א'. הגעתי הביתה והיה לו ריח שלא מצא חן בעיני. מאחר והיה מדובר בכמות גדולה, לא התעצלתי וחזרתי לסופר. המוכר טען שביום ראשון אין שחיטה ומדובר בעוף שנשאר מיום שישי ( !!!!) שגם אז אין שחיטה ובעצם אלה עופות שנשחטו ביום חמישי ואפילו ביום רביעי !!!! כי בדכ' לוקח להם יומיים לשווק !!! לטענתו אין עוף שנשחט באותו יום ונימכר באותו יום ברשתות הגדולות. הוא התפלא שאני לא יודעת את זה !!!!! ובכל הזמן הזה העוף מוחזק בקירור !!! אז לתשומת ליבכם. מאז לא קונה ביום ראשון, גם אם אין ריח וגם אם הוא הגזים עדיין לא מוכנה לקנות עוף שהוחזק מיום חמישי במקרר. ובכל מקרה מבקשת להריח לא מוכנה לקנות ככה.
 

רקונית

New member
תודה על העידוד

אין מנוס, הבשר מקולקל
דבר ראשון שאעשה זה לא לקנות שם יותר. דווקא העוף שלהם בסדר (או שאולי לא כל כך לאור מצבו של הבקר). מאוד מעניין מה שאמרה פל, אנחנו כצרכנים לא יודעים מתי היתה השחיטה וכשאנחנו קונים בשר ומשאירים אותו במקרר מתוך ידיעה שיש לו עוד כמה ימים בטוחים להיות במקרר, מסתבר שבעצם הוא כבר ישב כמה ימים טובים בסופר...
 
אני תמיד מבקשת להריח!!!

אחרי שפעם אחת קרה לי, וגיליתי את זה רק כשהגעתי הביתה. אני מבקשת מהקצב/מוכר לתת לי להריח את מה שאני הולכת לקנות!!! אני סומכת רק על האף שלי!!! ומציעה לך לסמוך על שלך! בהצלחה!
 
למעלה