שאלה על אור

חייםאבג

New member
שאלה על אור

האם זווית ההחזרה של אור מהגוף בו הוא פוגע, מושפעת ממהירותו של אותו גוף? או לצייר במילים: נניח, מראה עם אורך אינסופי נמצאת בתנועה מאד מהירה. אני מקרין אליה קרן אור. האם האור יוסט בשונה ביחס לאותה מראה אם היא תהיה במנוחה? תודה לעונים.
 

deathcaster

New member
אני חושב שהתיאור שלך לא מספיק דיו

למשל, אם אתה מול המראה ומקור קרן האור הוא בידיך והמראה היא ניצבת לשניכם, זה לא משנה אם המראה נייחת או נייעת, זווית ההחזרה תמיד תהיה בוקטור מנוגד לכיוון שלך ושל המראה (ע"פ חוק סנל). אם אתה לא ניצב מול המראה והמראה נייעת, מן הסתם גם בכל רגע נתון זווית הפגיעה של מקור האור תהיה שונה (בהנחה ומקור האור נייח) כך שבכל רגע נתון זווית ההחזרה תשתנה (עד לזווית הקריטית כמובן). תתאר יותר טוב את המצב שאליו אתה מתכוון, ובתיאור שלך התייחס למיקום מקור האור, מקום הצופה ומיקום המראה, ומה הסטטוס (נייח או נייע) של כל ה-3.
 

חייםאבג

New member
טוב אני אנסח אחרת

מולי עומד קיר מראה. ארוך. חומה. ישרה. הקיר הזה בעל יכולת לנוע בנתיב שלו עצמו, נניל ימינה. אני מאיר עליו אנכית. בוא נגזים ונאמר שהמראה כל כך מושלמת עד כדי שאני לא יכול לזהות את התנועה שלה. האם במהירויות גבוהות כן אוכל לזהות את התנועה שלה בגלל שהתנועה תסיט את האור מהאנך ובכיוון התנועה. תודה על המאמץ.
 

deathcaster

New member
תגובה

במצב שאתה מתאר, לא תוכל להבחין בהיסט של האור תיאורטית אם תזוזת המראה (נניח כמו שאתה מתאר שהיא ישרה, אינסופית, ונעה כל הזמן לכיוון אחד בניצב אליך ולמקור האור) תהיה במהירות שתגיע למשהו כמו 90% ממהירות האור...(אל תתפוס אותי במילה לגבי המספר... עברו למעלה מ-5 שנים מאז הקורס האחרון שלי בפיזקה מודרנית) אז זה כבר חורג מחוקי הפיזיקה הניוטונית ונכנס לתחומי "הפיזיקה האיינשטיינית" וואז ניתן יהיה להבחין בהסטה של האור (אם כי לא בעין בלתי מזוינת, רק במצב של מהירות שתעלה על מהירות האור תוכל להבחין בזאת בעיניים)
 
למעלה