שאלה מעניינת ביותר!

טל8טל8

New member
שאלה מעניינת ביותר!

שלום לכל האנשים המעניינים! שאלה: אחות של סבתא שלי עבורי - מה שמה בשפה התקנית? מה היחס המשפחתי ביני, נכד אחותה, לבינה? אני אודה אם תוכלו להפנות אותי למקור מוסמך לכך... תודה!
 

trilliane

Well-known member
מנהל
../images/Emo12.gif די, רק עכשיו קלטתי את זה!

תמיד חשבתי שזה צירוף חסר משמעות, סתם משחק מילים על "תודה רבה" כי היה חסר לו חרוז... או, בשביל פתרונות ילדות כאלה היה שווה לחזור לפורום!
 

GnomeBubble

New member
אליבה דאקדמִיָה - אֵם שִׁלֵּשָׁה

או "האם המשותפת של נכדני-המשנה". כל שאר המילים זה עיוותים של ערסים ואסור בתכלית האיסור להשתמש בהן! (כן, אני סרקסטי, אבל אין לי כסף ל-SarcMark - מצד שני, זה באמת ובתמים ההמלצה הרשמית של האקדמיה - מראה למה אסור לסמוך עליהם
)
 
צר ומר, אך לא מניה ומקסימום קצת מקצתיה

אֵם שִׁלֵּשָׁה היא כולה סבתא רבתא (ולא הגבב, סליחה, דלעיל).
 
והסבר לניקוד השונה?

"סָבְתָא רַבְּתָא" - למה סמ"ך קמוצה בי"ת רפויה לעומת רי"ש פתוחה בי"ת דגושה?
 

יאקים

New member
לעניות דעתי, התשובה די פשוטה:

סָב, סָבָא (קרוב אל שׂב, שֵׂיבָה) שורשו נראה מגזרת נע"ו, לכן אין בו דיגוש, גם לא בסָבְתָא. לעומת זאת רַבְּתָא (מארמית = גדולה, רַבָּה) שורשה הנו ר-ב-ב, וזה מסביר את הדיגוש בבי"ת. וראי גם את מֵרַב, מְרַבִּי (=מקסימלי) שבוע טוב ולהשומעת ינעם.
 
להשומעת יש בעיה

"רבא" הוא תואר ומקורו ארמית. "רבתא" כנ"ל. ויש גם את "רב" ומשמעויותיה הרלוונטיות - בעברית. על סמך מה אתה מייחס ל"רבתא" את השורש ר.ב.ב ? ושים לב, שההסבר המלומד מייצר צירוף תמוה כמו "סָבְתָא רַבְּתָא". לפעמים עדיף להקשיב לרחשי העם, שברוב טעם בחר: סבְתא רבְתא ספּתא זפּטא וכו'.
 

יאקים

New member
לתומי, חשבתי שאת מתייחסת ברצינות לשאלתך.

בסיפא של דברייך התברר לי שמשום מה את מתבדחת, וזו זכותך הטבעית. אבל אם את אינך מתייחסת ברצינות לשאלתך, איך את מצפה שהזולת יעשה זאת?! ועוד יותר מתמיה שאת קובעת נחרצות ש"העם בחר קפה עלית".ואני מעדיף את קפה לנדוור.
 

sailor

New member
הידעת

שלנדור נקנה ע"י עלית לפני שנים רבות והיום כל ההבדל הוא האריזה?
 

יאקים

New member
ךא ידעתי, ותודה על המידע.

אניש ותה קפה זה, הואיל ולא מצאתי הבדל משמעותי בטעם בינו לבין אחיו הבכיר המותגי, מה עוד שאותו ניתן להשיג במחיר זול יותר. וזאת ההוכחה שאיני רץ אחרי מותגים, אלא בוחן כל מוצר לגופו, איני פלצן וא בן בנו של פלצן שמתהדר במותג מסוים בלבוש, באוכל או במוצרי צריכה כלשהם. אם האיכות זהה והפער במחיר משמעותי, לא אהסס לקנות את הלא מותגי...
 

sailor

New member
תרגמי לסבתא גדולה

או אם חפצך להשליך את כל הארמית - סבה גדולה והכל יבוא על מקומו בשלום ולהתראות.
 

יאקים

New member
יש לי, תודה לאל, חוש הומור, ואיני

זקוק לאישור ממך על כך. אולם כשאת מציגה שאלה רצינית ומניה וביה את עוברת לדברי ליצנות, מה עליי להבין מזה? יש כאן משתתפי פורום שעיקר עיסוקם כאן הוא בליצנות והתבדחויות, פני אליהם בשאלותייך, ולא אליי, כי אני איני מבין את ההומור שלך ואת לוויית החן המתלווה אליו, כנראה. וסליחה, אבל בתחילה סברתי שעליי לענות על שאלתך, ויש לי תשובה עליה, אבל נראה שטעיתי, ולא כל כך התעניינת בשאלה, אלא בהומור ברמת ספתא זפטה (ורק לידיעתך בצמד המילים הללו שהבאת אין שום רבותא לעניין הנדון, שהרי בספתא הפ"א רפה, ואילו בזפטה הפ"א קשה (דגושה). (ובאמת, לא התכוונתי להיות בוטה, אך פנייתך היה בה שמץ של פוגענות, לכן הגבתי כפי שהגבתי.)
שבוע טוב לך.
 
למעלה