נראה לי שעליי להסביר לך גם כמה דברים
א. אני מתמצאת בשורשים, אבל אני לא ציפלך, ואין לי מילון שלם בראש, אז אני לא יודעת בע"פ שורש של כל מילה ומילה. אפילו אב"ש לא מציין את שורשם של שמות עצם אלא של פעלים בלבד (המהדורות שאני מכירה, לפחות; ייתכן שבחדשות יותר זה כבר שונה). מילון ספיר מציין שורשים של שמות עצם, אבל לפי מה שנאמר לי בעבר הוא לא בהכרח מדייק וגם לא תמיד ברור ע"ס מה הוא קבע את קביעותיו. במקרה של סב, למשל, הוא טוען שהרוש הוא סי"ב. למה ככה? לא יודעת. למיטב ידיעתי רוב המילים הבסיסיות בשפה, למשל אלה של יחסים בין המשפחה (אב, אם, אחות, סב וכו') הן בכלל מילים קמאיות חסרות שורש, הן קדומות מאוד ומשותפות לכל או לרוב השפות השמיות והן נוצרו לפני שצורן השורש המשולש קנה אחיזה בשפות השמיות, כך שלא מן הנמנע שמדובר באיזשהו ניתוח בדיעבד שמנסה להתאים תיאוריה חדשה יותר למשהו שהיה קיים לפני כן ובלי קשר לאיזשהו שורש. לגבי "רב" - עליו לא שאלתי כלל. אני יודעת שהוא מהכפולים.
א. אני מתמצאת בשורשים, אבל אני לא ציפלך, ואין לי מילון שלם בראש, אז אני לא יודעת בע"פ שורש של כל מילה ומילה. אפילו אב"ש לא מציין את שורשם של שמות עצם אלא של פעלים בלבד (המהדורות שאני מכירה, לפחות; ייתכן שבחדשות יותר זה כבר שונה). מילון ספיר מציין שורשים של שמות עצם, אבל לפי מה שנאמר לי בעבר הוא לא בהכרח מדייק וגם לא תמיד ברור ע"ס מה הוא קבע את קביעותיו. במקרה של סב, למשל, הוא טוען שהרוש הוא סי"ב. למה ככה? לא יודעת. למיטב ידיעתי רוב המילים הבסיסיות בשפה, למשל אלה של יחסים בין המשפחה (אב, אם, אחות, סב וכו') הן בכלל מילים קמאיות חסרות שורש, הן קדומות מאוד ומשותפות לכל או לרוב השפות השמיות והן נוצרו לפני שצורן השורש המשולש קנה אחיזה בשפות השמיות, כך שלא מן הנמנע שמדובר באיזשהו ניתוח בדיעבד שמנסה להתאים תיאוריה חדשה יותר למשהו שהיה קיים לפני כן ובלי קשר לאיזשהו שורש. לגבי "רב" - עליו לא שאלתי כלל. אני יודעת שהוא מהכפולים.