שאלה למביני הוויקה

שאלה למביני הוויקה

מישהו מכיר ספר על הוויקה בעיברית שהוא לא כישוף וקסם?
 

morning star

New member
לפי מיטב ידיעתי

אין. אם כי יתורגמו בעוד כשנה שנתיים (משיחה עם הוצאת אור-עם, ההוצאה לאור של ``כישוף וקסם``, שאינו ספר על ויקה ונוגע בא רק בתורה שולית) ידידה שלי, שהינה וויקנית, כרגע נאבקת בלתרגם את הספר של סילברוולף. הנווד
 

כרמית מ

New member
וסילברוולף זה כן וויקה?

זה ממש ממש לא. היה דיון אודות הספר הזה כאן לפני מספר שבועות ותמצאו את דעתי השלילית והנחרצת אודות הספר החובבני הזה.
 

morning star

New member
סילברוולף כמבוא

שלום כרמית, בספרי סילוורוולף הוויקה מובאת בצורה פשוטה מאוד, מתאימה לבני נוער. אני הייתי רוצה לראות בספרים אלה כהקדמה, אם כי שוב, יש דגש מיותר על כישוף. אכן, אשמח לראות את ``The Spiral Dance`` מתורגם לעברית, כמו כן את ספרה של מרגוט אדלר ``Drawing Down The Moon`` ואת ספריו של סקוט קאנינגהם (פשוטים להפליא ונעימים לעין. הכוונה כמובן ל-Wicca : A Guide to... וכן Living Wicca, מאחר והאחרים כבר מתמקדים בכישוף פרופר ואינם מתיימרים לעסוק בויקה). אולי נפתח בפרויקט משותף לתרגם את The Spiral Dance בכדי לאזן את נזקי ``כישוף וקסם`` (-; כמובן, שישנם ספרים רציניים אחרים, כמו של הזוג Farrar, ספריו של גרדנר עצמו ועוד. אם כי אני עדיין ממליץ בחום על ספרה של סטרהוק. שלך הנווד
 

כרמית מ

New member
היי הנווד - דווקא בגלל שהספר הזה

מהווה ``מבוא`` עבור רבים אני מתנגדת לו. כאשר ההיכרות הראשונית של אנשים עם עולם הוויקה בכלל והמאגיה בפרט עוברת דרך ספר כזה, קשה לבנות בסיס של ידע אמין וטוב בנושא, קשה לבנות בסיס של אנשים בעלי ידע והבנה בתחום, קשה לבנות קהילה של מומחים/מאמינים. אולי זה הרקע האקדמי שלי שמדבר, אבל דווקא למבוא צריך לשים לב במיוחד.
 

morning star

New member
אל לשכוח

הספר מיועד לתת טעימה, והמתעניינים האמיתיים יחקרו בנושא עוד. בעיני זוהי אבן בוחן. מי שאינו רציני, ``ישתעשע`` מעט את עם הספר ואז יזנח אותו. הספר מיועד לגילאי העשרה, אשר בימינו רוצים תשובות ומהר (את זוכרת את הימים שבהם לא כל יום יכולנו להתחבר לנט בגלל עומס על השרת? או שבכלל לא היה אי-מייל והכל התנהל ב-Snail Mail? ה``דור הצעיר`` מאיתנו לא רגיל לאיטיות...). עדיף לדעתי שיקבלו כמה תשובות ראשוניות מספר זה, ולא מספר דוגמת הנקרונומיקון (עדיין לדעתי פבריקציה של Lovecraft), או ספריו של קראולי (אשר טועים בפירושיו כל הזמן. הוא הרבה פחות ``שחור`` מהשם שיצא לו). למבוא צריך לשים לב, אך יש לזכור כי מוחות צעירים (אם כי לא כולם, דוגמת נפת`יס שלנו, שהרושם שלי ממנה שהיא חוקרת דברים ברצינות) לא תמיד מוכנים לרמת מחקר ``אקדמית``, מה גם שיש להם חובות כלפי בית ספר שגם שם הם לומדים חומר חדש... לכן הספר הוא בחזקת ה-Lesser Evil (זוהי מטבע לשון בלבד, הספר אינו מרושע ואין שום קשר לרשע בספר. חוץ מזה, רשע הוא דבר יחסי, כמו טוב), וטוב יותר מספרים אחרים לנוער הקיימים היום בנושאים אלה בשוק. אולי תוכלי לכתוב ספר טוב יותר? כמובן, לבני נוער... וההצעה שלי לתרגון משותף עודנה עומדת בעינה....
 

כרמית מ

New member
אפשר לתת טעימה ולספק תשובות

מהירות בשפה פשוטה ובהירה גם בלי להיות חובבנים ותוך כדי הסתמכות על מקורות אמינים.. ולגבי תרגום משותף - אתה יודע שיש זכויות יוצרים על הספרים הללו ותרגום עצמאי, בלי לשתף את ההוצאה, שאחר כך יופץ ברבים יכול להיות מלכודת לא פשוטה...
 

morning star

New member
NO PROBLEM

בטח ניתן ``לתפוס`` את ההוצאה. ואם לא, לנשים ב``דרך אם`` בת``א יש דרך להשיג אישית את סטרהוק (ובשמה ע``י הוריה - מרים). הם הביאו אותה לארץ לפני מספר שנים. השתתפתי במפגש אחד איתה. לסדנאות שקיימה לאחר מכן לא יכולתי להגיע... ``עשיתי שבת`` בבסיס. שלך הנווד
 

wicca_sphere

New member
בקשר לנקרו...

הזכרתם מקודם ספר בשם הנקרומוניקון אם אני לא טועה... שמעתי שזה ספר פשוט מעולה ויש שמה מידע על מאגיה שחורה ברמה מאוד מאוד גבוהה... מה דעתכם על ספר זה? ומה רע ב``כישוף וקסם``? דרך אגב! יצא ספר בשם ``מאגיה`` בעיברית, ניתן למצוא אותו באתר מיתוס שהוא מקביל לאמזון המפורסם אבל רק בעיברית
 

morning star

New member
הנקרונומיקון כמתיחה

שלום לך ידידי, הנקרונומיקון, בעיני מרבית, אם לא כל חוקרי תורת הנסתר (ביניהם אנשים להם ניתן לקרוא ``מאגים``), הינו ספר אשר נכתב כמתיחה ע``י סופר האימה Lovecraft (אשר כתב את ספרי האימה Call of Cuthulu, אם איני טועה בכתיב). אם כי ישנם מעט נתונים נכונים בספר (למשל ``ספר חמישים השמות`` הכלול בנקרונומיקון, המתייחס ל-50 שמותיו של האל הבבלי מרדוך, אך הכוונה היא לנכונות השמות בלבד, לא לתיאורים המצורפים אליהם). יש אפילו שאומרים כי LOVECRAFT עצמו העתיק חלקים מהספר מ``מתחנים`` אחרים... גם לדעתי, אין לקחת את הספר ברצינות, אלא יותר כתוספת לשאר ספרי האימה של הסופר. ``כישוף וקסם`` מלמד רק על כישוף, ולא על ויקה. בנוסף, זהו ספר מעט חובבני, אם כי לדעתי מתאים למתחילים בכדי להבין גישות שונות. התרגום העברי עצמו לוקה בטעויות רבות הנובעות מחוסר הידע של המתרגמת בנושא. ומהו אותו ספר ``מאגיה`` עליו אתה מדבר? מה ההוצאה לאור? שלך, הנווד
 

wicca_sphere

New member
קשה לי לזכור...

תודה רבה בקשר למידע על הספר הנקרו, עכשיו, בקשר לספר ה``מאגיה``, אני לא זוכר את ההוצאה לדאבוני הרב... אני זוכר שהספר בצבע כחול, מצוייר עליו כדור בדולח בערפל, ורשום בלבן מאגיה למעלה... אם זה ספר רציני או לא אני לא יודע.. לא יצא לי לדפדף בו אף-פעם
 

כרמית מ

New member
אחת ולתמיד - הספר ``כישוף וקסם``

הוא אחד הספרים הגרועים ביותר שיצאו בנושא המאגיה אי פעם. שומר נפשו ירחק. את הנקרומיקון ניתן להשיג באנגלית בחנויות הספרים באינטרנט דוגמת אמזון, אבל מומלץ לקרוא אותו רק אחרי שקוראים כמה ספרי מבוא טובים בנושא ולא בתור התחלה, אחרת זה יכול לבלבל.
 

כרמית מ

New member
יש גם ספר נוסף שכתב Lovecraft

בשם ``ההיסטוריה של הנקרומיקון`` שבו הוא מפרט יותר אודות נסיבות כתיבת הספר והתרבות שהתפתחה סביבו. גם כן ניתן לרכישה באמזון.
 

wicca_sphere

New member
נזכרתי בעוד ספר

ספר בשם מאגיה הרמטית.. אבל המאגיה המתוארת בו היא מאגיה שלו מזוהה כל כך עם הוויקה... האביזרי פולחן שמה הם מנורה וכל מני... ההוצאה היא של אור-עם המחבר הוא סטפן משהו.. מכירים?
 

morning star

New member
על ספר המאגיה ההרמטית

זהו אינו ספר קל. וגם לא ספר טוב במיוחד, בטוח שלא למתחילים. כדאי לגשת אליו רק אחרי לימוד נרחב. נכון, לספר אין כלל קשר לוויקה, אך כך גם להרבה סוגי מאגיה בעולמנו. הספר מתקשר יותר למאגיה ההלניסטית ההרמטית (מהשם הרמס, והכוונה ``הרמס טריסמגיסטוס`` - הרמס הגדול פי שלושה, המזוהה ע``י ההלניסטים לאל תח`ות המצרי). זהו שילוב בין מאגיה אשר היא בבסיסה מצרית ואלמנטים מאגיים ופילוסופיים יווניים. לדעתי, הספרות על המאגיה ההרמטית הטובים נכתבו ע``י פרנץ ברדון. מחבר הספר הנ``ל הוא סטפן פלאוארס, שתחום מחקרו הרציני, והוא מציין זאת בעצמו, הוא המאגיה והמיתולוגיה של עמי צפון אירופה. שלך, הנווד
 

Bificus

New member
אין באיזושהי

ספריה בארץ ספרים על וויקה ומאגיה ולאו דווקא בעברית? למשל, אם מישהו רוצה לעשות מחקר, אז אין שום ספריה שיכולה לספק לו ספרים בנושא?
 

morning star

New member
לא עד כמה שידוע לי

אולי ניתן לנסות בספריות אקדמיות, אך אני סקפטי בעניין. שלך הנווד
 

כרמית מ

New member
בספריות אקדמיות ניתן למצוא

ספרים ספורים, אבל טובים. עדיף להתמקד במעט ספרים עם איכות אמינה מאשר להשיג ערימות של זבל במקום אחר. אם אנשים מעוניינים פה - אני מוכנה לכתוב רשימה ביבליוגרפית של ספרים טובים ואיכותיים בנושאים עליהם אנחנו דנים כאן.
 

morning star

New member
אני אשמח מאוד

וכך אני אדע איזה ספרים להוסיף לספרייתי האישית... בתודה, הנווד
 
למעלה