שאלה לכל מי שעשה בגרות בעל פה!

pilot23

New member
כמה שאלות לגבי הבחינה בעל פה בערבית(5יח"ל)

שלום לכולם, יש לי עוד כמה ימים בחינה בעל פה בערבית ואני כל כך לחוצה!!!! אשמח אם תוכלו לעזור לי בכמה דברים: 1. לגבי קטעי העיתונות ששולח המפמ"ר... אני לא כל כך מצליחה את הקטע "יהודי סוריה" יש למישהו מכם את התרגום שלו? ומה שואלים בבחינה עצמה על העיתונות, שואלים סתם תקציר של הקטע, או שהבוחן שואל שאלות שנמצאות בדפים ? ולגבי "השפה הערבית".. מה ההבדלים בין במדוברת לספרותית על פי הקטע? ודבר נוסף, איך למדתם לקלאסית? כי אין שם ניקוד , אז איך למדתם לקרוא את זה נכון? תודה לכם.
 

pilot23

New member
שאלות למי שכבר ניגש לבחינה בעל פה

שלום, אילו שאלות שאלו אתכם על עצמכם בשיחה בעל פה? שאלו כל פעם שאלה ועניתם, או שהבוחנת ביקשה שתספרו על עצמכם? והאם בקלאסית ביקשו מכם לקרוא את כל הקטע או רק חלק? והאם הייתה בחירה באיזשהו חלק? ודבר נוסף, איך למדתם בעל פה את הניקוד של כל חדית'? הרי בבחינה אי אפשר להיות עם הספר שלך שבו הוספת את כל הניקוד. ושאלה אחרונה, 12 יום לפני הבחינה זה מספיק ללמוד? תודה רבה.
 
בגרות בע"פ

1. תרגום מאמרי מפמר: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=1614&msgid=97070829 2. שואלים שאלות תוכן על הקטע. 3. תסתכלי על התרגום של הקטע, ההבדלים כתובים. 4. ניתן להאז לקטעים כאן: http://www.linet-pro.net/nodeweb.asp?t=24775 או פשוט לקרוא אותם הרבה פעמים. ולהבא, את מוזמנת לחפש בטאגליינס/קישורים/מאמרים/ עמוד הפורום עצמו. היו כאן תשובות לכל השאלות שלך.
 

דללה

New member
מה????

את רצינית??? למה לא התחלת לפני חודשיים לפחות??? בהצלחה שיהיה לך......
 

fishy16

New member
דבר ראשון תרגעי..

את נלחצת יותר מידי מהבגרות הזאת.. 12 ימים?! מה נפלת על הראש.. זה הרבה יותר מידי.. בקטע הראשון שאלו אותי שאלות ועניתי.. לא עשיתי חפירה על עצמי. בקלאסית זה תלוי בקטע.. אם זה קטע קצר כמו "הסוסים אצל הערבים" (כמו שהיה לי) אז זה כל הקטע, אם זה קטע ארוך (נישואי מוחמד לדוגמא) זה רק פסקה אחת-שתיים.. בד"כ זה בערך 6 שורות לקרוא.. כל מה שאת קוראת את צריכה לדעת לתרגם גם. איך למדנו את הניקוד של החדית'?? לא למדנו
אם תעשי טעות פה ושם זה לא יהיה נורא בכלל, אני לא חושב שמצפים לקריאה נטולת טעויות טוטאלית, אם הבוחנת תתרשם שאת יודעת לקרוא ופה ושם טעית בניקוד או בתנועה תאמיני לי שזה לא יוריד לך.. אבל אם את בכל זאת פרפקציוניסטית- אז פשוט תתחילי לקרוא לעצמך את הקטעים אלף פעם עד שזה יכנס לך לראש ותדעי לקורא את זה בלי להסתכל על הטקסט.. (אבל אני לא חושב שזה כדאי..=\) אבל באמת ההמלצה הכי טובה- תרגעי, זה לא נורא בכלל
 

דללה

New member
../images/Emo6.gif הבגרות שלי כבר הייתה לפני שבוע

זה היה בציניות כי היא/הוא שאל/ה אם 12 ימים יספיקו
 

fishy16

New member
את זה הבנתי..התכוונתי להגיב לכותבת השרשור ../images/Emo13.gif

 
היי

אני חדשה פה, י"בניקית, לומדת ערבית 5 יח"ל וביום רביעי סיימתי עם הבגרות בע"פ! אז לשאלותייך: *בשיחה בע"פ הבוחנת שאלה שאלה ואז עניתי תשובה ישר. והייתה לי שאלה אחת האם אני אוהבת לגור בעיר, עניתי לה שכן, ואז היא שאלה למה. קצת נתקעתי אבל חפיף. *לגבי הקלאסי קראתי את "אמרו אלקיס" והיא עצרה אותי אחרי 3 שורות. ככה גם לכל חברי הקבוצה, עצרה אחרי כמה שורות. ואז היא ביקשה לתרגם מה שקראתי ולספר רקע כללי. היו איזה 2-3 מילים שנתקעתי כי שכחתי את הניקוד הפנימי, אז הבוחנת עצרה אותי ואמרה לי לקרוא שוב. עוד דבר בקשר לקלאסי - לכל החברים שלנו בקלאסי היא התייחסה לתחביר, אצלי למשל היה משפט תנאי בטל אז היה צריך לציין את זה. לאחרים היא נתנה לנתח כמה פעלים. *אני התחלתי ללמוד רציני שבועיים לפני. ובסו, זה השתלם- קיבלתי 100. אז בהצלחה!!
 

pilot23

New member
שאלה לתות ששווה טעימה

היי, תודה על המידע. אילו שאלות היא שאלה אותך על עצמך? ומה שאלו אותך בספרות מודרנית? ובעיתונות? היתה לך בחירה באיזשהו פרק או שהכל היא ביקשה? כל הכבוד על הציון! תודה.
 

pilot23

New member
ועוד משהו שכחתי,

אם זה בסדר מצידך, תוכלי להביא לי את התרגומים של שני הקטעים על אימרו אלקייס, כלומר 6- ו-7 .?
 
היי תגובה

* בראיון איש היא שאלה איפה נולדתי, איפה אני גרה, לספר על המשפחה, והאם אני אוהבת את העיר שלי. *במאמרים יצא לי יהודי סוריה לא זוכרת... *והיא נתנה לי לבחור איזה סיפור שאני רוצה.
 
היי, לא יודעת אם זה יעזור אבל---

לנו המורה חילקה עותקים מנוקדים ולא מנוקדים של החדית'. אני אישית קראתי את החדית' המנוקד פעמיים, כשאני שמה לב במיוחד לניקוד, ואחר כך קראתי משפט מהעותק בלי הניקוד ובדקתי את עצמי בעותק המנוקד... עבודת נמלים... לקח לי שלושת רבעי שעה ללמוד את צעצעה (מחי אלמואודאת) ואת אלח'יל ענד אלערב אבל זה השתלם, כי בבערך מתכונת שהייתה לי עם המורה שלי קיבלתי מאה. הבגרות בעל פה שלי היא ביום חמישי.......... ובינתיים כל מה שאני יודעת לקרוא זה צעצעה ואלחיל...
 
המ, תראי

כשאני עשיתי ממש לא קראתי רהוט, כלומר, היו לי פה ושם טעויות, וגם היה לי ממש בלאקאאוט בקלאסית (לא הצלחתי לזכור קטע שנבחנתי עליו יום קודם לכן במתכונת וידעתי הכל), ובכל זאת קיבלתי 98, אז מזה אין לך מה לדאוג
.
 
היתה מתכונת בלי מגן

רק כדי להעיר הערות ולתת משוב וכדי שנתנסה במשהו שהוא כמו הבגרות.
 
עוד שאלה בקשר לבגרות בע"פ..

בקטע הספרות צריך לקרוא בערבית את הקטע עצמו או לענות על שאלות [כמו בקטעי מפמ"ר?]
 
למעלה