שאלה לי לכולכם:

מצב
הנושא נעול.
שאלה לי לכולכם:

שאלה לי לכולכם:
לפני שנה בדיוק, צדו עיני בגוש דן אוטובוס מסוג M.A.N NL 313 באורך 15 מטר עם 3 דלתות ושתי שורות של גלגלים מאחור (יש בהם שימוש נרחב באירופה). אוטובוס רגיל, כידוע, אורכו 12 מטר. תחילה ראיתי את האוטובוס נוסע בקווי אגד ומעדות של מישהו שנסע בו נאמר לי שהדלת השלישית אינה פעילה. לאחר כשבועיים, ראיתי את אותו אוטובוס נוסע בקווי דן (25, 18, 66). אני נסעתי בו בקו 25, ולהפתעתי גיליתי שהוא אותו אוטובוס שאגד ביצעו בו ניסוי: מדבקות של אגד מעטרות את האוטובוס, מס´ פנימי של אגד ודף שבו נכתב בכתב יד "דלת לא פעילה". לצד המדבקות של אגד, הודבקו גם מדבקות של דן ונתלה שלט "דן - אוטובוס נסיוני לשירות הציבור". מספרו הפנימי של האוטובוס בדן: 0001. (אביתר, אני מצטער, אבל אני לא זוכר את מס´ הרישוי של האוטובוס). בחזית האוטובוס ובצידו הופיע שילוט עם יעד הקו בגרמנית!!! בפנים היו גם מדבקות בגרמנית ובמקום שבו אצלנו כתוב "עוצר" ובאירופה מצויין מידע על הקו, היה כתוב עוד כמה זמן נשאר עד התחנה הבאה. מס´ הקו היה כתוב גם מצד שמאל של האוטובוס. הוא כאילו נלקח היישר מהשירות בגרמניה. אני זוכר שלא ניתן היה לפתוח אף חלון באוטובוס למעט אחד והיה מאוחד חנוק. האוטובוס אמנם מצויד במערכת איוורור, אך הנהג לא ידע להפעילה. למעט הבעיה הזו, האוטובוס הזה נראה לי פשוט אידיאלי להחלפת האוטובוסים המפרקיים בקווים עמוסים - הפניות בוצעו ללא בעיה מיוחדת (לדוגמה הפנייה החדה מדרך נמיר ליהודה המכבי), הוא נמוך רצפה ועומד בתקן יורו 3, ונראה שהוא התאים בדיוק לכמות האנשים (שדי התפעלו מהאוטובוס). חבל שדן ואגד לא השכילו לקנות אוטובוס כזה. השאלה שלי היא מה עלה בגורל האוטובוס הזה, כי מאז לא ראיתי אותו (לפני כשנה), ולא העליתי בדעתי לשאול אף אחד עד עכשיו... אגב, האוטובוס בתמונה המצורפת הוא בעל צביעה זהה לזה שהובא לארץ.
 
אגב, אני זוכר שביקשו כאן את הלוגו..

שאלה לי לכולכם:
לפני שנה בדיוק, צדו עיני בגוש דן אוטובוס מסוג M.A.N NL 313 באורך 15 מטר עם 3 דלתות ושתי שורות של גלגלים מאחור (יש בהם שימוש נרחב באירופה). אוטובוס רגיל, כידוע, אורכו 12 מטר. תחילה ראיתי את האוטובוס נוסע בקווי אגד ומעדות של מישהו שנסע בו נאמר לי שהדלת השלישית אינה פעילה. לאחר כשבועיים, ראיתי את אותו אוטובוס נוסע בקווי דן (25, 18, 66). אני נסעתי בו בקו 25, ולהפתעתי גיליתי שהוא אותו אוטובוס שאגד ביצעו בו ניסוי: מדבקות של אגד מעטרות את האוטובוס, מס´ פנימי של אגד ודף שבו נכתב בכתב יד "דלת לא פעילה". לצד המדבקות של אגד, הודבקו גם מדבקות של דן ונתלה שלט "דן - אוטובוס נסיוני לשירות הציבור". מספרו הפנימי של האוטובוס בדן: 0001. (אביתר, אני מצטער, אבל אני לא זוכר את מס´ הרישוי של האוטובוס). בחזית האוטובוס ובצידו הופיע שילוט עם יעד הקו בגרמנית!!! בפנים היו גם מדבקות בגרמנית ובמקום שבו אצלנו כתוב "עוצר" ובאירופה מצויין מידע על הקו, היה כתוב עוד כמה זמן נשאר עד התחנה הבאה. מס´ הקו היה כתוב גם מצד שמאל של האוטובוס. הוא כאילו נלקח היישר מהשירות בגרמניה. אני זוכר שלא ניתן היה לפתוח אף חלון באוטובוס למעט אחד והיה מאוחד חנוק. האוטובוס אמנם מצויד במערכת איוורור, אך הנהג לא ידע להפעילה. למעט הבעיה הזו, האוטובוס הזה נראה לי פשוט אידיאלי להחלפת האוטובוסים המפרקיים בקווים עמוסים - הפניות בוצעו ללא בעיה מיוחדת (לדוגמה הפנייה החדה מדרך נמיר ליהודה המכבי), הוא נמוך רצפה ועומד בתקן יורו 3, ונראה שהוא התאים בדיוק לכמות האנשים (שדי התפעלו מהאוטובוס). חבל שדן ואגד לא השכילו לקנות אוטובוס כזה. השאלה שלי היא מה עלה בגורל האוטובוס הזה, כי מאז לא ראיתי אותו (לפני כשנה), ולא העליתי בדעתי לשאול אף אחד עד עכשיו... אגב, האוטובוס בתמונה המצורפת הוא בעל צביעה זהה לזה שהובא לארץ.
אגב, אני זוכר שביקשו כאן את הלוגו..
של אגד לפני כמה ימים, אז הנה הוא:
 

oren*

New member
העברתי את שאלתך לגורמים המתאימים,

שאלה לי לכולכם:
לפני שנה בדיוק, צדו עיני בגוש דן אוטובוס מסוג M.A.N NL 313 באורך 15 מטר עם 3 דלתות ושתי שורות של גלגלים מאחור (יש בהם שימוש נרחב באירופה). אוטובוס רגיל, כידוע, אורכו 12 מטר. תחילה ראיתי את האוטובוס נוסע בקווי אגד ומעדות של מישהו שנסע בו נאמר לי שהדלת השלישית אינה פעילה. לאחר כשבועיים, ראיתי את אותו אוטובוס נוסע בקווי דן (25, 18, 66). אני נסעתי בו בקו 25, ולהפתעתי גיליתי שהוא אותו אוטובוס שאגד ביצעו בו ניסוי: מדבקות של אגד מעטרות את האוטובוס, מס´ פנימי של אגד ודף שבו נכתב בכתב יד "דלת לא פעילה". לצד המדבקות של אגד, הודבקו גם מדבקות של דן ונתלה שלט "דן - אוטובוס נסיוני לשירות הציבור". מספרו הפנימי של האוטובוס בדן: 0001. (אביתר, אני מצטער, אבל אני לא זוכר את מס´ הרישוי של האוטובוס). בחזית האוטובוס ובצידו הופיע שילוט עם יעד הקו בגרמנית!!! בפנים היו גם מדבקות בגרמנית ובמקום שבו אצלנו כתוב "עוצר" ובאירופה מצויין מידע על הקו, היה כתוב עוד כמה זמן נשאר עד התחנה הבאה. מס´ הקו היה כתוב גם מצד שמאל של האוטובוס. הוא כאילו נלקח היישר מהשירות בגרמניה. אני זוכר שלא ניתן היה לפתוח אף חלון באוטובוס למעט אחד והיה מאוחד חנוק. האוטובוס אמנם מצויד במערכת איוורור, אך הנהג לא ידע להפעילה. למעט הבעיה הזו, האוטובוס הזה נראה לי פשוט אידיאלי להחלפת האוטובוסים המפרקיים בקווים עמוסים - הפניות בוצעו ללא בעיה מיוחדת (לדוגמה הפנייה החדה מדרך נמיר ליהודה המכבי), הוא נמוך רצפה ועומד בתקן יורו 3, ונראה שהוא התאים בדיוק לכמות האנשים (שדי התפעלו מהאוטובוס). חבל שדן ואגד לא השכילו לקנות אוטובוס כזה. השאלה שלי היא מה עלה בגורל האוטובוס הזה, כי מאז לא ראיתי אותו (לפני כשנה), ולא העליתי בדעתי לשאול אף אחד עד עכשיו... אגב, האוטובוס בתמונה המצורפת הוא בעל צביעה זהה לזה שהובא לארץ.
העברתי את שאלתך לגורמים המתאימים,
נחכה לתשובה ביומיים הקרובים. האוטובוס אותו אתה מתאר נשמע נוח מאוד, יצא לי לראות מספר פעמים אוטובוסים נסיוניים של אגד (החלון הקדמי נראה כמו של חללית עם קימורים בצדדים). לגבי השעון שמודד עוד כמה זמן נשאר עד התחנה הבאה, כשהיינו בניו יורק (יולי האחרון) הוכנסו לפעילות קרונות חדשים ברכבת התחתית עם מפה אקטיבית בחלקו העליון של כל קרון. כל תחנה מסומנת במפה על ידי נורה (בצבע תואם לצבע הקו) שמתחילה להבהב ברגע שהדלתות נסגרות בתחנה קודמת לה. בקרונות מדגמים ישנים יותר מופיע שמה של התחנה הבאה על גבי מסך צר וירוק (כמו מסך של טלפון סלולרי רק גדול יותר). מה הבעיה לעשות את אותו הדבר בישראל? הרי הנהג מעדכן את מכונת הכרטיסים שלו (באוטובוסים עם מכונה אוטומטית) בכל תחנה וכך היא מחשבת את מחיר הנסיעה.
 
מפות תחנות ברכבות

העברתי את שאלתך לגורמים המתאימים,
נחכה לתשובה ביומיים הקרובים. האוטובוס אותו אתה מתאר נשמע נוח מאוד, יצא לי לראות מספר פעמים אוטובוסים נסיוניים של אגד (החלון הקדמי נראה כמו של חללית עם קימורים בצדדים). לגבי השעון שמודד עוד כמה זמן נשאר עד התחנה הבאה, כשהיינו בניו יורק (יולי האחרון) הוכנסו לפעילות קרונות חדשים ברכבת התחתית עם מפה אקטיבית בחלקו העליון של כל קרון. כל תחנה מסומנת במפה על ידי נורה (בצבע תואם לצבע הקו) שמתחילה להבהב ברגע שהדלתות נסגרות בתחנה קודמת לה. בקרונות מדגמים ישנים יותר מופיע שמה של התחנה הבאה על גבי מסך צר וירוק (כמו מסך של טלפון סלולרי רק גדול יותר). מה הבעיה לעשות את אותו הדבר בישראל? הרי הנהג מעדכן את מכונת הכרטיסים שלו (באוטובוסים עם מכונה אוטומטית) בכל תחנה וכך היא מחשבת את מחיר הנסיעה.
מפות תחנות ברכבות
גם בקרונועים מדגם IC3 של רכבת ישראל מהסדרה השנייה ואילך הותקנו מפות של רשת רכבת ישראל (לפחות איך שתכננו את הרשת אז) עם נוריות מאחורי התחנות. פשוט אף פעם לא הפעילו את זה... (כמו שלא הפעילו את התצוגות האלקטרוניות באותם מערכים מעולם, למרות שמפעילים אותם בקומותיים).
 

david80

Member
מלינג, גם בסדרה הראשונה יש מפות!

מפות תחנות ברכבות
גם בקרונועים מדגם IC3 של רכבת ישראל מהסדרה השנייה ואילך הותקנו מפות של רשת רכבת ישראל (לפחות איך שתכננו את הרשת אז) עם נוריות מאחורי התחנות. פשוט אף פעם לא הפעילו את זה... (כמו שלא הפעילו את התצוגות האלקטרוניות באותם מערכים מעולם, למרות שמפעילים אותם בקומותיים).
מלינג, גם בסדרה הראשונה יש מפות!
אמנם, בסדרה השניה ואילך השמיטו מהמפה מספר תחנות כגון:שפיים, פלשת ועוד...
 
מפות בקרונועים

מלינג, גם בסדרה הראשונה יש מפות!
אמנם, בסדרה השניה ואילך השמיטו מהמפה מספר תחנות כגון:שפיים, פלשת ועוד...
מפות בקרונועים
אבל אם אני זוכר נכון, הרי שבמפות המקוריות לא היו נוריות בתחנות.
 
האוטובוס הנ"ל

שאלה לי לכולכם:
לפני שנה בדיוק, צדו עיני בגוש דן אוטובוס מסוג M.A.N NL 313 באורך 15 מטר עם 3 דלתות ושתי שורות של גלגלים מאחור (יש בהם שימוש נרחב באירופה). אוטובוס רגיל, כידוע, אורכו 12 מטר. תחילה ראיתי את האוטובוס נוסע בקווי אגד ומעדות של מישהו שנסע בו נאמר לי שהדלת השלישית אינה פעילה. לאחר כשבועיים, ראיתי את אותו אוטובוס נוסע בקווי דן (25, 18, 66). אני נסעתי בו בקו 25, ולהפתעתי גיליתי שהוא אותו אוטובוס שאגד ביצעו בו ניסוי: מדבקות של אגד מעטרות את האוטובוס, מס´ פנימי של אגד ודף שבו נכתב בכתב יד "דלת לא פעילה". לצד המדבקות של אגד, הודבקו גם מדבקות של דן ונתלה שלט "דן - אוטובוס נסיוני לשירות הציבור". מספרו הפנימי של האוטובוס בדן: 0001. (אביתר, אני מצטער, אבל אני לא זוכר את מס´ הרישוי של האוטובוס). בחזית האוטובוס ובצידו הופיע שילוט עם יעד הקו בגרמנית!!! בפנים היו גם מדבקות בגרמנית ובמקום שבו אצלנו כתוב "עוצר" ובאירופה מצויין מידע על הקו, היה כתוב עוד כמה זמן נשאר עד התחנה הבאה. מס´ הקו היה כתוב גם מצד שמאל של האוטובוס. הוא כאילו נלקח היישר מהשירות בגרמניה. אני זוכר שלא ניתן היה לפתוח אף חלון באוטובוס למעט אחד והיה מאוחד חנוק. האוטובוס אמנם מצויד במערכת איוורור, אך הנהג לא ידע להפעילה. למעט הבעיה הזו, האוטובוס הזה נראה לי פשוט אידיאלי להחלפת האוטובוסים המפרקיים בקווים עמוסים - הפניות בוצעו ללא בעיה מיוחדת (לדוגמה הפנייה החדה מדרך נמיר ליהודה המכבי), הוא נמוך רצפה ועומד בתקן יורו 3, ונראה שהוא התאים בדיוק לכמות האנשים (שדי התפעלו מהאוטובוס). חבל שדן ואגד לא השכילו לקנות אוטובוס כזה. השאלה שלי היא מה עלה בגורל האוטובוס הזה, כי מאז לא ראיתי אותו (לפני כשנה), ולא העליתי בדעתי לשאול אף אחד עד עכשיו... אגב, האוטובוס בתמונה המצורפת הוא בעל צביעה זהה לזה שהובא לארץ.
האוטובוס הנ"ל
נכנס לניסיון באגד י-ם בסניף גונן בקוים 6 ו 18 22 24 המושבים נוחים בגלל שיש לו 3 סרנים הנסיעה נוחה ולא קופצנית מאחר והוא בא מגרמניה אין לו מזגן והחלונות לא נפתחים (מן הסתם היו מוסיפים מזגן עם היה מגיע לארץ) במרכזי הערים הוא נח אך בשכונות ואזורי מגורים צפופים הוא מגרד את המדרכה עם המגרעת הקדמית או עולה עליה עם הגלגלים האחוריים הוא לא מותאם לארץ בניגוד למפרקיים שיותר מתאימים לאיזורים צפופים ולכן הוא חזר למולדתו (כל זה נכתב על סמך נסיעה קיצית חמה ומיוזעת באוטובוס הנ"ל שהנהגים היו רבים לא לנהוג עליו)
 
זה כי הנהגים של אגד י-ם לא משהו...

האוטובוס הנ"ל
נכנס לניסיון באגד י-ם בסניף גונן בקוים 6 ו 18 22 24 המושבים נוחים בגלל שיש לו 3 סרנים הנסיעה נוחה ולא קופצנית מאחר והוא בא מגרמניה אין לו מזגן והחלונות לא נפתחים (מן הסתם היו מוסיפים מזגן עם היה מגיע לארץ) במרכזי הערים הוא נח אך בשכונות ואזורי מגורים צפופים הוא מגרד את המדרכה עם המגרעת הקדמית או עולה עליה עם הגלגלים האחוריים הוא לא מותאם לארץ בניגוד למפרקיים שיותר מתאימים לאיזורים צפופים ולכן הוא חזר למולדתו (כל זה נכתב על סמך נסיעה קיצית חמה ומיוזעת באוטובוס הנ"ל שהנהגים היו רבים לא לנהוג עליו)
זה כי הנהגים של אגד י-ם לא משהו...
אני זוכר בבירור שלא הייתה אף בעיה לאוטובוס לעשות פניות חדות, כדוגמא: דרך נמיר ליהודה המכבי, אלנבי למונטיפיורי, יעבץ לכרמל ועוד... חוץ מזה, ניר, אתה זוכר אם עדיין היו עליו מדבקות של דן כשהוא נסע בי-ם?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה